Forfatter |
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 05 September 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er 100% sikker på at din Beolink 1000 kan fungere med Avant også dreje sokkel.
Jeg kan ihvertfald gøre det på AV9000. Man skal bare ind i menu og picture afdelingen for at vælge wieving angle. Derefter kan frem og tilbage spol pilene bruges.
På Beo4 skal man ind i list og finde stand hvorefter du kan dreje.
En Beo4 kan sættes op så de mest almindelige funktioner i list for et Beovision er der. Dette gør at du slipper for at sætte dem på listen eller der står en del du skal bladre i.
Ja Avant priser dropper. Jeg ved at der nok en bestemt type af dem som har følsomt billedrør men lige hvad model serie er ikke klar over blot at det nok er en af de tidlige versioner samt de billigste Avanter der kan fås.
En hurtig søgning på Beoworld:
http://forum.beoworld.org/forums/t/12061.aspx
Det var en døende. Her er en guide til den bedste Avant:
http://forum.beoworld.org/forums/p/11195/83343.aspx#83343
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 05 September 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan tjekker man om det er en nyere eller ældre version? Modellen jeg har kig på er en 8111.
Men tusind tak for inputtet om fjernbetjeningen!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 September 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten! Ved du om man kan forbinde et Beocenter 8500 som har en AUX DIN udgang samt et stik type jeg ikke kender som hedder Line In/Out til et Avant TV? Det bruger jo Masterlink, men jeg er i tvivl om hvorvidt det har andre lyd/dataindgange også?
Hvordan har du forbundet dit AV9000 med et af dine anlæg? (Hvis du har det?)
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte det nok!
Nu skal han vil til at linke det sammen?
Ja altså som forklaret her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66882&P N=1&TPN=28
Sådan er mit AV9000 forbundet.
AV9000 ML går til 1611 konverter også går 7 polet AUX til AUX på Beomaster 6500.
Avant og 8500 vil være det samme.
Line In/out har Beomaster 6500 også. Den bruges til ekstern EQ og er normalt dækket med en prop. Ellers så siger Beomasteren ikke ret meget.
Den store fordel ved at forbinde Beovision og Beosystem/Center etc. er at du kan styre alt audio og video i det rum som det nu befinder sig i.
Jeg kan høre tv, vhs og dvd fra AV9000 i kontoret samt i køkken via Beolink.
I stuen har jeg så Beosystem 6500 der afspilles igenem AV9000. Det bliver nok mest fedt med surround men det virker ellers fint.
Grundet MCL kan jeg få de samme lyde i køkkenet og styre det hele uanset hvad fjernbetjening jeg bruger. MCP 6500 styrer ikke tv men muligheden for det er der med Beo4 eller Beolink 1000.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 September 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det store spørgsmål jo, er det overhovedet til at få fat i en 1611 konverter..?
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 05 September 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr_Tarantino
Gå ind på Dba.dk og søg efter "B&O 1611" eller "B&O converter" så skulle der gerne komme nogle convertere frem. De ligger normalt i prislejet fra ca. 300 kr. hvis man er heldig, og så op til 500 Kr.
M.v.h. Loudspeaker
Ps. Det kan godt ske at det giver sig selv, men husk at der skal kabler til. De skal jo også regnes med i prisen!
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 05 September 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange af jer der følger med i denne tråd ejer også noget af enten Beosystem 6000, eller Beosystem 8000, og i har måske oplevet det, eller også har i ikke lagt mærke til det endnu. Beosystem 6000/8000 er jo begge ved at være over 20 år gamle og efterhånden som de år er gået, er der sikkert kommet skidt og støv ind bag glasset på jeres flotte Beosystemer, men det er der råd for, uden at man skal til at skille apparaterne helt fra hinanden. Kig med her, så giver det mere mening:
Jeg vil nu vise hvordan man fjerner støv bag glasset på et Beosystem 6000/8000, men med undtagelse af Beomaster 8000 da den har en anden opbygning end de andre modeller.
Først lige et billede af den model jeg har valgt at vise det på, Beomaster 6000.

Hvis man så kigger godt efter kan man så se at jeg trykker "PROGRAMMING" tasten ned sådan at der kommer en kant til syne (med kant mener jeg på den liste hvorpå der står "BANG & OLUFSEN OF DENMARK") det man så gør er at trykke på kanten, mod højre, indtil at den har rykket sig ca. 1 cm.

Når man så har gjort det kommer det til at se sådan ud.

Derefter kan man sådan set bare løfte listen lige op og så lægge den et sted hvor den ikke kan komme noget til. Derefter ser det således ud.

Derefter skal man så til at løfte glaspladen af, og det gør man ved at tage fat i glaspladen nederst og så vippe den op indtil at den lige præcis kan trækkes ned af (hen over betjeningspanelet).

Nu ser det så sådan ud, og nu kan man komme til at gøre glaspladen ren på indersiden, og man kan komme til at gøre lyspanelet rent.

Når man så skal til at gøre glaspladen ren, så er det en god idé at lægge et stykke køkkenrulle ud på bordet før at man vender glaspladen. Jeg har selv gjort glaspladen ren med lidt vinduesrens og et stykke køkkenrulle. Før i så skal til at gøre det rent vil jeg komme med det råd at i skal prøve jer forsigtigt frem, og så lad være med at gnubbe på glaspladens inderside da jeg ikke ved hvor meget det kan holde til når "solfilmen" er omkring 25-30 år gammel (nogle af jer vil måske opleve at "solfilmen" er krakeleret, som er tilfældet med min Beomaster 6000).

Når i er færdige med at gøre det hele rent og i skal til at sætte glaspladen på igen, så sørg for at den er helt i hak og ikke kan stå og fjedre, fordi hvis den stadig kan fjedre så kan plastik beslaget knække hvis i bare sætter listen på igen.
Her er der lige en liste over hvad for nogle modeller man, mig bekendt, kan bruge denne metode til:
Beomaster 6000
Beocord 6000, 6002, 8000, 8002, 8004 og 9000.
Og så husk lige før i går igang med at skille jeres Beomastere og Beocord's ad: Tag stikket ud af stikkontakten!
M.v.h. Loudspeaker
Mere info kan findes på denne tråd, som snart vil blive opdateret igen.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom mit B&O link system passer langt bedre med Beosystem 6500 i et andet rum end AV9000 så har jeg holdt øje her og der for at se om den MCL Expander vil dukke op.
Det er så sket. På ebay.com er der lige afsluttet en single version 2008 til en rimelig pris:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320 419760292
Medhensyn til strøm så er det kun et spørgsmål om en transformer der kan give 15 volt dc.

|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gør af princip ikke mange henvisninger til Old School B&O til salg.
Lauritz.com, qxl.dk, dba.dk, gul og gratis + naturligvis ebay.
Ja selve grunden er at der er masse vis af B&O på de ovennævnte steder så for B&O fanatikere er det altid det man gør først ikke?
Martin har lige sat en sidste chance på et Beolab 8000 system han har til salg.
Du kan læse mere om det på Beoworld:
http://forum.beoworld.org/forums/t/26999.aspx
Skulle nogen være intereseret så send en pm. Jeg får ikke noget for dette men tilbudet kunne friste for nogen?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu et super lækkert anlæg han har til salg der! Hvis jeg da bare havde plads (og fik lov) til endnu et B&O anlæg...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 September 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt på kassettebånds kanten: Metallica - Master of Puppets - Ride the Lightning - ... And Justice For All - Black Album - alle i "digilog" = fed lyd! plus One som single med ekstranummeret The Prince!  Det hele til 120 kr. inkl. porto.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan det fås?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 September 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt dem på Ebay
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah ok. 
Ja jeg ved ikke om jeg kommer til at købe Metallica på kassetebånd da mine TDK MA-XG kopier (Lightning og Puppets) kopieret fra den nyeste 45 RPM deluxe serie lyder ganske fremragende og imens dette skrives kører Puppets i baggrunden. Eneste problem med de deluxe udgivelser er antal numre på hver side hvilket 2-3 stykker højest.
Jeg har nogen originale Gasolin bånd men lyden er desværre ikke for god i forhold til vinyl udgaven disse dage så det er mere for samlingens skyld.
Nå men der er kommet endnu en B&O relateret pakke. Gad vide hvad den indeholder?
Der er kryds i computer udstyr for forklaring af indhold! Nogen gæt? Ja det er min MCL Expander fra USA der er kommet.

Simpel forbindelse. 1 kabel ind og 1 ud + strøm. Let's go under cover.

Beomaster/center forbindes via MCL kabel til venstre og MCL videre til link rum til højre.

Denne blå box er ikke til noget B&O men nok en samlingsfordelings kasse af en art. Ikke en jeg kommer til at bruge.

Dette er jo så en USA baseret Expander så strømforsyningen er omkring 110 volt. Expanderen kræver bare 7-12 volt DC og på jævnt Dansk 12 volt 500Ma hvilket svarer til den strømforsyning i mit Xtra tvkit. Forskellen på Expanderen er kun strømforsyning.
Som nævnt så kan jeg sætte 4 MCL speaker kits på Beomaster 6500. Dette kan være både X'tra speaker kit, Xtra tvkit og Xtra speakerkit for aktive Beolab højtalere. Afhænig af hvordan det hele passer i ens hybel så alt over 4 kræver en Expander. Det en Expander gør at give strøm videre til 3*4 linjer via MCL kablet. Xtra tvkit og Xtra speakerkit active får 220 volt til relay boxen udover dette.
Forbindelsen er simpel. MCL kablet fra 4 link boks føres til venstre side i Expanderen og den første linje på 3 nye MCL bokse går så til højre side. Der må maks bruges 500 fods kabel på de 4 første bokse og 500 fod på de 3*4 extra linjer. Ialt maks 1500 fod. Dette kommer jeg ikke til at overskride foreløbigt.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter endnu en nær læsning af MCL håndbogen ser jeg at Xtra tvkit kræver en tranciver for Timer funktioner i soveværelset hvor den kommer til at sidde.
Så derfor har jeg nu vundet endnu en MCL2047.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120475 040565
Dette vil give en 220volt strømforsyning og en Tranciver hvor så relay box bliver til overs men det kan være den kan benyttes på andet tidspunkt.
I forgårs gik jeg lige forbi den Xpert der har 1 par Penta Lab MKIII til at stå til 10.000kr. Til min overraskelse var de der ikke længre, så ind i butikken og spørge om de er solgt. Nej de er lånt ud, afhentet tidligere idag. Så jeg spurgte om jeg kunne låne dem 1-2 dage for at teste dem med AV9000 hvis ikke de bliver solgt til ham der låner dem. Det kan jeg godt så jeg venter lige på svar fra dem her sidst på ugen.
Ja jeg kan godt bruge dem. Der er flere muligheder for hvor de kan sættes op. Der er powerlink i soveværelse via LX5500/Xtra tvkit. Beosystem 6500 alene også AV9000 som fronthøjtalere. Jeg har bestemt mig til surround til AV9000 og har hørt Beolab 6000/8000 i et setup med Beovision 9 i B&O butikken. Højst sandsynligt kommer jeg nok til at beholde dem længre end AV9000 i sidste ende. Så det kan faktisk godt svare sig.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver da spænde med de Pentaer! De er altså nogle rigtig lækre højttalere!
Bliver da spænde at se om de passer ind med AV9000. Hvad har du så tænkt på som baghøjttalere?
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja oprindeligt så bliver det Beolab 6000. Jeg er faldet for designet og de er ganske udemærket til det formål. Beolab 4000 er jeg ikke tosset med men mangler at høre dem.
Priser på Penta Lab III og Beolab 8000 er nogenlunde det samme brugt. Spørgsmålet er bare om Penta bliver en anelse for meget som front med nuværende setup.
AV9000 kan kalibreres til Penta opsætning i menu'en så der er intet problem.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke hørt Beolab 6000, hvordan er de i lyden i forhold til Penta som jo er noget ældre model og en noget større model?
Jeg kunne selv rigtig godt tænke mig et sæt Beolab 6000, 8000 eller Penta, det er der bare ikke rigtig råd til på SU...
|
Til top |
|
|