Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 15:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Så var der så stumpemarked i Herning her oktober 2009.

Jeg var fra 9.30 og ved 14.30 tiden på vej hjem. Denne gang tog jeg lige mit Canon Ixus kamera med og det blev til en del billeder. 95% B&O.

Ovenover er så indgangen klokken 9.30. Indgang koster normalt 80 kroner. Så er det bare at gå rundt og se hvad der er.

Da der er taget en del må I se videre på:

http://s114.photobucket.com/albums/n277/Friedmett/

Der var ikke nogen der havde noget imod mit kamera men 2 der spurgte hvorfor. Det kom til hjælp senere.

Viggo fra Bremdahl Expert var der igen med samme nabo ved siden og samme lokalitet i hal D. Jeg så nogen ældre manualer og fandt nogen der passede til min samling. Jeg gik videre og ved 12 tiden fik jeg slappet lidt af, noget at spise og set på den manual til Beovox S120. Der står: Du kan hænge dem med beslag 6014. I selve pakkens manual står der S45-2 og S75. Så jeg vil tro flere Beovox kan bruges.

Dem havde jeg set før idag og taget ovenstående billed. Jeg tog også indgangs billeder så jeg fandt ud af hvor det her beslag var. Sælger havde en del gammelt B&O og iblandt en Beomaster 1900 i lys eg. Sådan en havde jeg tænkt på til de S45-2 og Beogram 2200. Den skulle koste 300kr. Det tænker jer lige på så videre rundt. Nå jeg fandt stedet igen og beslag + det meste af det B&O. Det så ikke ud til at han havde solgt noget af det. Pris på Beomaster 1900 samt 2 pakker 6014 beslag (aldrig brugt!) 300kr.

Der er lidt småridser her og der men på lidt afstand er den pæn med skidtet tørret af. Han havde ikke strøm ved sin stand så jeg gik forbi Viggo igen. Det havde han heller ikke men tilbød at jeg lige kunne sætte Beomasteren ved ham mens jeg gik videre rundt. Jeg fik så lige set en kasse under bordret og fandt en AV9000 manual på Dansk + lidt mere.

Ovenstående er så dagens høst. Beomaster 1900 tørret lidt af. Beovox S45-2 sat til. Højre kanal er skidt ellers fejler den ikke umildbart noget. Jeg sidder og lytter til den pt. Den finder nemt radio så nu er det radio Aura. Manualer blev til:

AV9000 for Beolink 5000, Beovox M150/M150.2, Beovox MS150/MS150.2, Beomaster terminal 2035(6000), Beovox S120

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

BeoHammer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det! Fedt køb Er anlægget i baggrunden på det næstsidste billede ikke noget Beocenter 2100/2200/4000?

Har selv sådan et stående, kunne ikke lade være med at tage det fra den lokale genbrugsforretning for 200 dask

Dit køb med Beomasteren minder mig om da jeg fik min Beomaster 2400-2 for et år siden, den spillede fint, men en løs
forbindelse inden i havde gjort sluk-knappen ubrugelig Dog bruger jeg den stadig dagligt som forforstærker for min
Beogram 4002, da min (næsten) nye BG 8002 bruger Phono-indgangen på min BM 5500 (Datalink er nødvendig ^^).

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Tak for det.

Jeg mangler lys i balance på den her Beomaster 1900. Standby har 2 grønne og stereo er fin.

Ved 2 højtalere er højre kanal ufattelig skidt. Bruger jeg balance og sætter den til venstre spiller den venstre højt og stabilt. Ligeså snart jeg rykker blance til at tage højre side med går udgangs signalet og Beomasteren til standby. Lyden er faktisk rimelig god ellers.

Jeg har en service manual så nu mangler jeg bare de rette lamper. Det har Martin.

Det er nok en Beocenter 2200. Jeg så ikke efter på den. Resten er 1100 og 1600,1700.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ifølge denne side mangler den lys ved: bas, treble og balance.

http://beophile.com/?page_id=983

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Den 1900-2 mangler ialt 4 lamper da P for phono lyser heller ikke.

Jeg har skruet bundpladen af den og jeg fandt ud af at der noget galt. Som sagt er jeg ikke så elektronisk faglig dygtig men se lige her:

Ja det ser ud til at der sket et eller andet hvorpå der så er foretaget en nød reparation. Den ene sorte ledning skal loddes. Det er faktisk venstre kanal den er gal med.

Så hvad der skal ske med denne her 1900-2 er et nyt sæt lamper og nok en gang kondensatorer som der ialt er omkring 60 af. Om den kan fungere perfekt med den umildbare løsning som vist er et godt spørgsmål. Ihverfald overvejer jeg om jeg skulle selv lære at lodde denne selv. Den her 1900-2 er perfekt til formålet. Hvis det mislykkes kan den smides ud.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hvad kan man så med vægbelsag 6014?

Naturligvis til at hænge Beovox på væg. Jeg havde i tankerne at Beovox S45-2 skulle hænge på terassen men jeg tænkte ikke på hvordan. Desuden kunne jeg finde nogen originale fødder.

Som S120 manual gjorde mig opmærksom på så kan du hænge S120. Hmm måske det kunne være nyttigt på et eller andet tidspunkt ud i fremtiden? Når man så læser manualen i pakken står der Beovox S45-2 og S75 så S80.2 går ogå.

Pakken består af 2 vægplader, 1 til hver højtaler.

Der er så nogen skruer med og en manual der siger at de kan hænge lodret eller vandret.

Pladen skrues på væg og afhænig af lodret eller vandret kan der sættes en stilleskrue ind som afgører hældning.

Det er ganske som på fødder.

Der skrues 2 skruer i hullerne bagpå S45-2 også monteres Beovox på den ophængte plade. Der er 2 par skruer afhænig af lodret og vandret til hver Beovox.

På billedet ovenfor ses plade med stilleskrue hvilket er lodret ophænging.

Jeg er utrolig glad for disse beslag. Dem vidste jeg ikke noget om og de skal nok blive brugt før eller siden.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået scannet det tilbehørs katalog fra omkring 1991. Beolink 7000 er med.

Se resten på mit B&O link:

http://s114.photobucket.com/albums/n277/Friedmett/?albumview =slideshow

Ret fedt ikke?

Det var tider dengang.

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 03 November 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Det er altså sjovt at læse det katalog! Alle de forskellige ting man ejer/ikke ejer, men godt kunne tænke sig, er med der. Jeg er faktisk ret overrasket over at se B&O's pladerens med i det katalog, og jeg ejer også selv et originalt og ubrugt eksemplar af B&O's pladerens magen til det i kataloget. Jeg kan da lige komme med nogle billeder af hele pladerens pakken engang, da det ikke er hele pakken man ser i kataloget.

I må hygge jer

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Det er du velkommen til Loudspeaker.

Jeg haft gang i min scanner igen. Hvormange her har Beovox MS150/MS150.2 højtalere? Må vi se en hånds oprækning? Ja ok der er lige 1. Ok men så tager vi fat på manual til Beovox MS150. En 4 sider ialt der forklarer alt om opstilling af sådanne og indstillinger.

Det var så Beovox MS150. Jeg håber at i kan bruge det til noget. Der var tænkt i detaljer dengang.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Okay her så for Beovox MS150.2. Det er næsten de samme 4 sider.

Det var så Beovox MS150.2.

Jeg kan fortælle at jeg henter endnu en B&O ting her på lørdag. Det bliver spændende og nej det er ikke til beolink.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Sendt: 03 November 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Kunne det så være et ekstra TV?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Med AV9000 i stue og LX5500 i soveværelse så er der rigeligt så nej det er ikke et Beovision.

Desuden er mine 2 Beovisions meget lidt tændt nu om dage. Men hvad så holder de længre.

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Er det måske de Penta'er du skal have på prøve, Anderz?

Men jeg har fået taget de billeder jeg lovede, og her er de:

Her er der først et billede af pakken:

Og et nærbillede af B&O logoet:

Når man åbner æsken, så kommer der en holder og to små mindre æsker ud (de sølvfarvede) + en brugervejledning og nogle klistermærker (klistermærkerne kan ikke ses på dette billede og tag ikke fejl, det der i højre side af billedet ligner æsken på 1. billede, er ikke æsken, men brugervejledningen):

Hvis man kigger i de små æsker, så indeholder de: 1. En pladebørste med en holder, 2. En flaske med pladerens og tilhørende forstøver, 3. En klud til efterpolering (foran brugervejledningen):

Her har jeg forsøgt at tage et billede af pladebørstens Bang & Olufsen logo.

Og sidst, men ikke mindst, et billede af brugervejledningen, klistermærkerne til højre. Klistermærkerne er til at sætte på sine pladecovers som symbol på at det er behandlet med B&O pladerens.

Engang så kan jeg prøve enten at skanne brugervejledningen ind på computeren og så lægge den ind på H4A, ellers så skriver jeg den selv ind på H4A, hvad der nu nemmest lader sig gøre.

Det var alt for i aften.

M.v.h. Loudspeaker

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Penta? Ja det kræver lige de 10.000kr. først. Derefter har man nogen dages betænkelses tid. Hvis ikke kan de retuneres.

Så nej det er heller ikke dem endnu.

Flere bud? Et tip. En klassiker inden for B&O.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Det er alt B&O jo!  Kom med et bedre tip.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Ok.

Dagens tip. Jeg har en i forvejen.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

En Beolink 7000 eller en anden fjernbetjening?

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

En Beomaster 8000 kunne være et godt bud. Den er jo en klassiker og du skrev jo i starten af Old school B&O tråden at din Beomaster 8000 ikke er i så god stand. Så vidt jeg husker, så skrev du at glaspladen ikke er så pæn, og at slukknappen mangler (metallet).

M.v.h. Loudspeaker

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Yes bingo!

Det er en Beomaster 8000 i white edition!

Ja min palisander 8000 er ikke kosmetisk ligeså pæn som resten af systemet men lyder fantastik efter at Dillen gik den igenem. Det er nok den største grund til at den bliver hvor den er.

En eller anden bragte linket i vintage tråden (tak for det!) så den er reseveret i mit navn. Lørdag bliver dagen.

"Problemet" er bare at som I ved elsker jeg white edition men at finde resten af Beolab 8000 systemet har afholdt mig fra at priotere det og desuden er samlingen efterhånden stor nok. Men hvis der findes en Beocord 9000, Beogram 8002 og Beovox MS150 + SC80-2 stand et sted så venligst send mig et praj eller noget link.

Jeg har jo gjort det i Beosystem 6000. Gad vide om jeg kan med Beolab 8000? Efter at have set Beolab 8000 i white edition i gamle B&O brochurer så er jeg ikke tvivl om det vil sætte prikken over i'et.

Jeg har ikke glemt Beomaster 6000 quad men det skal være en white edition kosmetisk iorden som minimums krav.

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes