Forfatter |
|
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 09 November 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt kæft en fed Beomaster 8000 i White edition!  Sådan én kunne være sjov at have, men på den anden side tror jeg næppe at jeg kan finde en til den pris... Dog har jeg overtalt min gamle far til at købe en Beogram 4002 i mint condition for 1000 kr. Vi skal hen og se på sagerne i morgen  Og så har jeg lige fået min Beogram CD50 tilbage fra reparation, da den ikke gad at læse cd'er længere. Nu mangler jeg at få ordnet min Beomaster 4400, da jeg brændte den af for et halvt års tid siden  , det var sandsynligvis kun pga. støv og spindelvæv som var skyld i det, da den havde stået ubrugt i ca. 20 år. Min primære pladespiller, Beogram 4002 har det heller ikke for godt... Hastigheden varierer alt for meget når den kører LP'er, og den er konstant 1 heltone for lav når den kører 45 rpm, i forhold til min Beogram 8002, som jeg antager er korrekt.  __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
EN lille anbefaling herfra, hvis I gerne vil ha' hvidt B&O-udstyr. Jeg brugte noget klæbefolie fra Silvan til 40 kroner for en rulle på noget der ligner 200x50 cm. Har kunnet lavet 2 højttalere (Eltax Monitor 3), min Beogram 8002 (se billede) og har stadig en god del til overs. Det må siges at være billigt.

__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoHammer skrev:
Min primære pladespiller, Beogram 4002 har det heller ikke for godt... Hastigheden varierer alt for meget når den kører LP'er, og den er konstant 1 heltone for lav når den kører 45 rpm, i forhold til min Beogram 8002, som jeg antager er korrekt. 
|
|
|
Ja, du kan godt regne med 8002'eren. Hvis den viser 33.33 fast i displayet, så er det med 100% sikkerhed, den hastighed den kører med. Eller rettere helt præcist 99,997% sikkerhed, da dens maksimale hastighedsafvigelse er +/-0,003%
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes der er en del også mangler vi lige Beomaster 1900-2.
Display lamper ialt 4stk. Så er der lige venstre kanal. Er det den lodning som er løs?
Priotering er vigtigt. Lige pt er det Beomaster 6500, Beogram 6006.
Det er det som benyttes mest. Beolab 8000 systemet spiller ellers så bare basis krav er indfriet.
Da en tur til Kbh tager en dags tid så tager jeg nok mere med. Det kommer an på størrelse og samlede vægt. Beovox S80.2 og S120 var lige på grænsen til for meget skønt det var kun S80.2 jeg fragtede over.
Ja det speciele ved white editon er når det findes originalt. Hvis man insister kan man sagtens benytte andre muligheder men direkte maling er jeg ikke fan af. Se her:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63074753
Din løsning Bjarke ser cool ud også længe det kan tages af for oprindelig udseende så kunne det være en mulighed. White edition er bare mere gul i det på 6000/8000 serien. Det haster bare ikke som da jeg skulle finde white edition Beovox S til Beosystem 6000.
Beohammer:
Det lyder spændene med dit B&O. Det kan laves hvis du ønsker det. Jeg er enig i at en Beogram 8002 spiller meget præsist hvis den er iorden. Hvis den står uden plade/lp på og du trykker start vil den køre op i hastighed for at se om der en 45rpm single på for derefter at gå tilbage.
En af de fede ting ved at se tilbage siden starten af samlingen og jagten på Beolab 8000 systemet i palisander er hvor originalt det er. Så efter genopståelse fra de døde med Dillen/Martin's hænder opleve hvordan det må havde været tilbage i 1980'rne da det var nyt. Altså det var ment. Nu er det jo gamle klassikere som nok familie/venner havde for år tilbage.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket! Glemmer altid at tjekke auktionssiderne... Det sæt vil jeg bestemt holde øje med! Håber ikke prisen bliver for høj, det ville bestemt pynte rigtig godt i soveværelset!
Sådan et komplet AV 9000 system er jo virkelig flot, tænk at man vil sælge sådan et system.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 November 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fundet en billig Beomaster 3500. Men glaspladen er revnet i midten. Kan sådan en stadigvæk laves? Der kan vel næppe købes en ny plade og sætte på?
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Din løsning Bjarke ser cool ud også længe det kan tages af for oprindelig udseende så kunne det være en mulighed. White edition er bare mere gul i det på 6000/8000 serien. Det haster bare ikke som da jeg skulle finde white edition Beovox S til Beosystem 6000. |
|
|
Først og fremmest var det nok mere et generelt råd, hvis der er nogen der gerne vil prøve at kaste sig ud i det med deres flotte gamle B&O-grej. 
Det må siges at vøre helt risikofrit, eftersom laminatet er super let at fjerne igen. Og det er rigtigt det er mere kridhvidt end de originale. - Noget jeg godt var klar over inden jeg puttede det på, men bestemt også noget jeg ser som et plus. Det ser mere moderne ud med den meget hvide farve. Og så længe det kan fjernes simpelt, ser jeg intet problem med det. :) Anyway, kan jo være der er andre der kunne tænke sig at lave et sådant mod.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 November 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ringet til Bremdal Radio, man kan ikke lave glaspladen på en Beomaster 3500 desværre.
Hvis nogen her på tråden har en Beomaster 3500 til salg må de endelig sige til! En Beomaster 5000 eller 5500 kan også bruges.
Indtil videre holder jeg øje med den på auktionen på Lauritz.com.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 November 2009 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det jo bare med at komme med et bud!
|
Til top |
|
|
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, jeg har et mindre problem med min Beogram 4002... Den lyder godt i starten af rillen på en LP, men jo længere den kommer ind til midten, des mere forvrængning kommer der på... Pickuppen er en MMC20CL, men pladespilleren gør det også med min lige så gamle MMC20S pickup. Begge mener jeg er i god stand. Armene er 100% parralle, og med vægten har jeg prøvet lidt af hvert, men der er mindst forvrængning på 1,5g, hvilket er den maksimale indstilling på disse fætre. Den gør det ved både nye og brugte plader, og jeg mistænker de aldrende gummiophæng, da disse har en slem tendens til at blive møre/hårde.
Jeg spørger: Tror i, at det er pladespilleren, eller pickupperne, den er gal med?
__________________ B&O-samler og båndnørd.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg tilbage igen.
Jeg har lige tilbragt en lille uges tid i Yorkshire i England og det var en ganske skøn tur.
Beohammer:
Jeg vil tro at det er pickup problemer. For gamle og slidte.
Jeg bød ikke på den Beogram 8002 da økonomien ikke lige er til det.
For fans af Beomaster 6000 Quad er der lige posteret fine billeder af en næsten mint condition palisander version på Beoworld:
http://forum.beoworld.org/forums/p/30210/240618.aspx#240618
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 01 December 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Klik her og læs derefter teksten nedenunder:
Nu er "mit" anlæg endnu engang til salg! Jeg forstår stadig ikke, at folk ikke kan finde ud af at tage deres egne billeder når de vil sælge noget! Ved at bruge andre folks billeder, sælger de noget de ikke har! Det var jo det samme som dengang der var en der brugte dit billede, Anderz, og prøvede at sælge "dine" Beovox CX100, som var afbilledet ovenpå dine Beovox M150.
At bruge andres billeder, er useriøst overfor de evt. købere og hvis det er tilfældet at man ikke selv har et kamera og derfor andres billeder, så kunne man i stedet for bruge et modelbillede af det man sælger.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ved heller ikke.
Bortset fra CX100 så var der en der "lånte" mine billeder af mit Tama Granstar trommesæt.
Idioten påstod at det var hans og alt hardware skulle forgyldes samt at det var en af de 23 signature Lars Ulrich sæt fra 1992. De sæt var 100% ahorn Tama Artstar II og mit er 100% birketræ.
Jeg meldte mig til drummerworld og spurgte ham hvad han havde gang i. Billederne blev fjernet øjeblikelig.

Det du gør at at ringe og bede om at få det fjernet. Simpelthen
Jeg vil tro at de fleste folk ikke kan finde ud af at uploade til en pc eller nettet. Du kan også prøve at søge på google billeder og se om det dukker op andre steder.
PS. Yes det er et Lars Ulrich stil setup anno 1990. Sættet er fra 1987 og brugt af DIO + en fandens masse andre kunstnere.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er på tide at få fat i en passende pickup til min Beogram 8002.
Med Beogram 6006 er der MMC 20CL(ikke meget brugt), MMC20EN (stadig god), MMC20S og MMC20E som er slidte. Desværre er den jo ikke fikset endnu.
Da det helst skulle være inden jul bliver det til en B&O MMC3.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63211332
Nogen erfaringer med sådan en?
Min Soundsmith SMMC2 venter stadig på et retip hos Axel i Tyskland.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den "nye" MMC3.
Min Beogram 8002 spiller nu igen denne gang med original pickup ihvertfald fra B&O. Normalt er det ellers MMC2 men de sælges for lidt højre pris op til 2000kr. nogen steder.

Rimelig fiks holder ikke? Ikke brugt meget. Det ser ikke sådan ud. Er lige færdig med første halve lp og and Justice For all side 4 (Metallica) har rigelig bund og dynamik. Jeg må se om jeg kan komme med en ordentlig anmeldelse senere. Holderen skal jeg ikke bruge så hvis nogen kan bruge den sig til.

|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Ja jeg ved heller ikke.
Bortset fra CX100 så var der en der "lånte" mine billeder af mit Tama Granstar trommesæt.
Idioten påstod at det var hans og alt hardware skulle forgyldes samt at det var en af de 23 signature Lars Ulrich sæt fra 1992. De sæt var 100% ahorn Tama Artstar II og mit er 100% birketræ.
Jeg meldte mig til drummerworld og spurgte ham hvad han havde gang i. Billederne blev fjernet øjeblikelig.

Det du gør at at ringe og bede om at få det fjernet. Simpelthen
Jeg vil tro at de fleste folk ikke kan finde ud af at uploade til en pc eller nettet. Du kan også prøve at søge på google billeder og se om det dukker op andre steder.
PS. Yes det er et Lars Ulrich stil setup anno 1990. Sættet er fra 1987 og brugt af DIO + en fandens masse andre kunstnere.
|
|
|
Bla. Cosy Powell fra Rainbow  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|