Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 December 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hvornår var det?

Cozy brugte Yamaha i Rainbow. Det kan jeg se på Rainbow Live on stage dobbelt lp'en.

Nej først var det bestilt 1987 til Vinnie Appice. Under en Tysklands tour kom selve lastbilen med alt grej ud for et uheld og selve trommerne var uskadte men kom tilbage til John Henry (Udlejning af PA med mere) i London UK. Derefter brugt i alverdens setups til udlejning frem til 2001. På lager til 2003 hvor jeg foretager 1 søgning på yahoo.com der finder John Henry's webside der har lidt af de her trommer til salg. Efter 2 emails hvor jeg har nævnt at det skal absolut have 2 storetrommer osv. De ser på deres lager og the rest is history.

Jeg har set de sidste 2 år og der er Blink 182 optagelse, Bo Diddley og Cypress Hill. Festivaller og lignende er nævnt. Så rimelig brugt men tons vis af timer tilbage endnu.

Når tilbage til topic.

Min Beocord 9000 har igen et løs DIN stik hvilket gør kabel skift besværlig. Der skete det at den begyndte at mangle signal på højre side så jeg brugte den ikke rigtigt.

Nu min Beogram 8002 spiller fint så ville jeg gerne optage lidt. Jeg skiftede DIN kabel men stadig intet signal på begge kanaler. Hmmm.....

Ok Jeg prøver white edition Beomaster 8000 istedet. Så de 2 Beomaster har byttet plads ellere rettere palisander er lige taget fra pt. Den hvide er klar til at bruge Beovox M150 så det er fint nok.

Desværre må der være endnu en løs forbindelse at lave i palisander Beomaster 8000 for den hvide giver fine optagesignaler på Beocord 9000 og spiller fedt nok med Beogram 8002.

Så der blev plads i køkkenet til en "køkken radio"

Hov hvad med Beovox CX100 og Beolink? Virker fint og bliver hvor det er. Problemet er at modtage radio kanaler når der ikke er officiel forbindelse. Palisander Beomaster 6000 har ingen problemer hvorimod Beomaster 6500 med en stump ledning kan finde radio Aura og en eller anden andet station. Hvid og palisander Beomaster 8000 kan ikke finde noget som helst (skal serviceres).

Hvordan er MMC3 pickuppen så? Fin men ikke så detaljeret i toppen. Beoworld sammenligner den med MMC20EN (6006 standard pickup) og der er jeg helt enig. MMC20CL svarer til MMC2 og den er mere skarp i det.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

uldallster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009
Sendt: 16 December 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hej anderz

Fedt setup... du har en del af det gamle...!! vildt fedt..

Vil selv igang med Bang og olufsen af ældre dato. det er jo p***e flot..

/Uldall

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Tak for det.

Ja smukt er det. Ældre B&O specielt Jacob Jensen designet er altid en fryd for øjnene.

Heldigvis er det vigtigste lyden også ganske fed når det fungerer optimalt.

Integration er langt fremme trods at det måske er et '80r produkt.

Hvad havde du tænkt på at investere i?

Mvh

Anderz

uldallster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009
Sendt: 21 December 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej Anderz og glædelig jul.

Jeg overvejer en beogram plade spiller, jeg har et komplet beomaster 3500 men uden lpèn :(

og har lige fundet et sæt rigtig fine redline 60 frem fra kælderen tror dog der skal skiftes menbraner, men de er design mæssigt langt federe end det møg jeg ser i butikkerne, så derfor skal de forkæles lidt i det nye år..

Har en kammerat der vil sælge mig en B&O plade spiller, efter hans udsagn den model der selv kan skifte skæring på en lp....? han kaldte den 8 et eller andet..

og ja du har fuldstændigt ret lyden fra det gamle er super man skal bare huske at spille musik på det ofte..

Ved dette, da jeg lige har besøgt mine Bedsteforældre og de har et fuldmonteret Bang og Olufsen hjem fra 80èrne og alt virker upåklageligt de har dog opgraderet med tv for år tilbage og købte et flot Beovision Avant 32 DVD RF... de gamle elsker det og ville ikke bytte for noget fladskærmshalløj...De nu dejlige de gamle....:)

God jul til alle Beofreaks

/Uldall

BeoHammer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Halløj, Tak og i lige måde Uldall

Han må snakke om Beogram 8000 eller 8002, da den var computerstyret. Med det rigtige udstyr kunne man fjernstyre den, hvis den blev sat på pause ville armen gå på plads og pladen stopper sin rotation. Den kender præcist hvor armen er på pladen. En Beogram 4000 Serie pladespiller er heller ikke værst. I min mening er den nemmere at reparere, hvis man ser væk fra 4000. Alle modellerne fra 70'erne og start 80'erne er i mine øjne alle fantastisk på hver sin måde

-Søren Hammer, Beofreak med Beogram 4000, 4002, 4004, 8000 og 2 stk. 8002

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

God jul til alle som ser denne tråd.

Uldall:

Hvis det starter med 8*** så er det en af dem som Beohammer har nævnt. Måske du hellere  skulle satse på Beogram 3500?  Den matcher dit Beosystem. Den bruger MMC 1-5 pickupper (ligesom 8002). Desuden kan du vægmontere den med B&O beslag.

Beovox RL60 kan laves. Se på det følgende link:

http://www.frank-dejong.com/renovating-bang-and-olufsen-rl60 -redline-60-speakers/

Ellers et cool Beosystem du ejer der fortjener at blive brugt. Du er velkommen til at bringe nogen billeder.

Bytte ældre Beovision til fladskærm? Nej heller ikke her. Mit Lx 5500 og AV9000 fungerer fint så hvorfor skifte? Ok er der mulighed for Beovision 7- 40/55 økonomisk så er det en anden snak.

Det lader til at jeg har fundet et par hvide Beovox CX50 til badeværelset. Jeg er under forhandling pt.  

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Godt old school B&O nytår!!!

Hvad skal jeres næste år indbringe af ældre B&O?

Se her hvad Lauritz har:

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemI d=1754341&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz .com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26 CPIn%3d0%26ISz%3ds%26PSz%3ds%26PSzG%3ds%26SO%3d3%26ST%3d0%26 ArId%3ds%26IgId%3d154%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCI d%3d1%26FText%3d%26LLan%3ds%26New%3d0%231754341EndTagRU

Med nogen gode Type 2 bånd kan det faktisk lyde suverænt og du kan lede længe efter noget som egentlig lyder bedre for du for jo klasse med begge dele. Hvordan Jamo passer det er så bonusen.

Hvad næste år vil bringe for mig af B&O må vi se til.

Jeg takker for alt opmærksomhed og bidrag der har været. You rock!

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 December 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Det er jo lige før I skal have Bang & Olufsen kassettebånd til jeres Old-shool grej...

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

BeoHammer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

Godt old school B&O nytår!!!

Hvad skal jeres næste år indbringe af ældre B&O?

Se her hvad Lauritz har:

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemI d=1754341&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz .com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26 CPIn%3d0%26ISz%3ds%26PSz%3ds%26PSzG%3ds%26SO%3d3%26ST%3d0%26 ArId%3ds%26IgId%3d154%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCI d%3d1%26FText%3d%26LLan%3ds%26New%3d0%231754341EndTagRU

Med nogen gode Type 2 bånd kan det faktisk lyde suverænt og du kan lede længe efter noget som egentlig lyder bedre for du for jo klasse med begge dele. Hvordan Jamo passer det er så bonusen.

Hvad næste år vil bringe for mig af B&O må vi se til.

Jeg takker for alt opmærksomhed og bidrag der har været. You rock!

Hey Anderz, Tak og i lige måde

Min far bruger faktisk de Jamo højttalere med sin Beomaster 6000 (80'er model), og det spiller meget godt. I forhold til mine S-75'ere er der langt mere bund i Jamo'erne, da enhederne er 10"

2009 bød sgu på meget godt, Jeg fik skaffet mig en Beogram 4000, 2 Beogram 4002, en Beogram 4004, en Beogram 8000, en Beogram 8002, 4 stk. Beovox S-75 og så et Beocenter 2100 ^^

BeoHammer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Forresten, jeg døjer lidt med et mærkeligt problem... Min BG 4000 og 4002 har hhv. ikke højre og begge kanaler. Jeg har prøvet med alle mine pickupper (jeg har hele MMC20-serien), men hvis man skruer nok op på forstærkeren kan man høre signalet, men det er virkeligt svagt. Jeg bruger selvfølgelig forforstærkeren i min Beomaster 5500. Jeg har tænkt over at det kunne være mute-relæet, som ikke har det for godt, da det jo er det eneste i signalvejen.

-Søren

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Så er der dømt Rock .

Fik lige renset min gamle Beomaster 1000  fra 60érne og spændt en CD-afspiller på den,  den skrattede meget men er nu oppe at spille som ny,  så jeg har her i eftermiddag fyret de 2 * 1500watt af, øhhh 2 * 15watt af i et par store højtalere.

Og den kan sku spille ret højt da de er ret følsomme de højtalere der bliver brugt.

Det er alså sjovt at tage sådan en gammel receiver frem, og så virker den bare 100% selvom  den er ca. 40år gammel.

Power anlæget er her::

http://peecee.dk/upload/view/214270

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Godt Nytår!

Har fundet en Beomaster 6000 i hvid til en god pris. Men er der nogen der ved hvordan det ser ud med at få matchende båndoptager og pladespiller også i hvid? Har kigget på dba.dk og guloggratis.dk men uden held...

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

Godt Nytår!

Har fundet en Beomaster 6000 i hvid til en god pris. Men er der nogen der ved hvordan det ser ud med at få matchende båndoptager og pladespiller også i hvid? Har kigget på dba.dk og guloggratis.dk men uden held...

Google er din ven

Se her

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hehe har jeg skam prøvet, men jeg har jo en Beomaster 6000. Det er resten af anlægget jeg mangler jo.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Hehe har jeg skam prøvet, men jeg har jo en Beomaster 6000. Det er resten af anlægget jeg mangler jo.

Jamen så kunne du jo søge på Beocord 6000 white og Beogram 6000 white

Mit B&O HD Cinema set-up

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Beosystem 6000 i matchende hvid??

Tålmodighed for det skal nok komme op før eller siden.

Jeg går udfra at du må havde hvide Beovox S80 eller S/M120 ligeledes?

En daglig søgning på dba.dk, lauritz, qxl, guloggratis samt ebay.de og ebay.co.uk vil nok give positive resultater.

Jeg vil tro at white edition er mere tilfældigt blandt dem der bliver udbudt da det ikke altid at farven lige nævnes eller ligges særlig vægt på.

En Beomaster 1000 kan sagtens lyde fedt. Jeg kan stadig huske den oplevelse og indtryk jeg fik da jeg en dag for nogen år siden rendte tilfældigt ind i en. 

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

Godt Nytår!

Se her:

http://www.dba.dk/baandoptager-bampo-beocord/id-63612757/

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Den har jeg vist overset...  Men den er desværre  bare dyrere end forstærkeren er. Men vil lige se om jeg kan få den ned i pris!

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Og hvad så med den her?

http://www.dba.dk/pladespiller-bampo-beogram/id-63838635/

Ok godt nok kun en remtrukken model men et ganske godt eksemplar i fin stand.

Den Beocord er godt nok pebret. Gør opmærksom på at der findes langt mere komplicerede modeller/nyere ala Beocord 6500 til halvdelen af prisen (er på dba ligenu). Den 6000 er ikke mere end værd end 300kr højest alene.

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Og så er der nogle hvide Beovox S80.2 til salg. Klik her.

Mvh. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum