| Forfatter |
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok de er godt nok et stykke væk.
Ikke for noget men det er næsten det samme som mine Beovox S120'r.
De var også der omkring. Gad vide om der er rådenskab i enhederne?
Endnu en anbefaling men jeg fik Martin til at hente mine S120 og genemgå dem for ja der var også huller. Sådan et par Beovox S80.2 kan sagtens være i en flyttekasse og vejer ikke mere end det kan gå.
Det eneste der så skal er afhentning i Kbh. Det kan sagtens gå med en DSB tur.
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det ikke fordi jeg mangler bånd og har selv min Attyca 2 tilovers.
Jeg er stadig ved den første af 10 kasser TDK MA-XG60N. De sidste optagelse var fra min samling af brugte bånd. Desuden så er det synd at åbne originale B&O bånd ikke?
Måske andre kunne bruge dem?
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Bare lige til info, så er der en til, der har brugt et af dine billeder, Anderz!
Klik her.
Ps. For eftertiden så vil jeg sætte et lille mærke på mine billeder, før jeg sætter dem ind på H4A, sådan at man kan se at det er mine!
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båndoptageren i mit Beocenter 8500 er begyndt at sige en vedvarende støjende lyd når jeg afspiller et bånd. Den har fået skiftet remme og andre ting for knap 6 måneder siden.
Nogen der ved hvad det kan være eller om man kan gøre noget ved det selv?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var vist bare nogle gamle bånd... Prøvede med en nyere - ingenting!
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja har også nogen af dem der larmer lidt når der spoles.
Ikke så tit når der afspilles eller optages.
|
| Til top |
|
| |
D.Duck Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beovenner
Et lille drille billede 
Hvad er det ??

Mvh Per H
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
En eller flere B&O medarbejdere der faldt i søvn mens dette produkt blev femstillet?
Ganske enkelte tekst fejl på en reciver?
En ombygget reciver?
Hvis det oprindelig var en Beocord så sidder open forkert. Den sidder for neden ihverfald på mine 2 af den serie.
Beomaster 4000 er en '70r top model som ikke har noget tilfælles med dette.
Loudness findes på den series recivere på den måde så grund modellen er nok Beomaster 5000/5500/6500 eller 7000.
Er der andre med et bedre bud?
Ellers fedt nok. Tak for det!
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.Duck Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.Duck skrev:
|
Hej Beovenner
Et lille drille billede 
Hvad er det ??

Mvh Per H
|
|
|
Hej igen
Jeg må hellere komme med løsningen på det lille drille billede Det er en prototype af en Beomaster 5000 åbenbart fra før det var endeligt vedtaget hvad det nye system skulle hedde. Knapperne på betjeningspanelet har lidt andre symboler og et par af dem har også en anden funktion. En anden synlig forskel er at de alu. farvede stykker på siden af kabinettet er erstattet med træfiner. Indvendig kan man godt se at der er blevet eksperimenteret lidt med kresløbene og ledningsføring, men den virker upåklagelig. Jeg har også båndoptageren dertil. Den er mærket Beocord 4000 bagpå og Beocord 5000 foran.
Her er lidt mere fra samme skuffe

Beocord 2700 - En Beocord 2200 med udgangs forstærker

Beocord 6000 - En Beocord 5000 type 4705, med et andet navn - måske for at passe til den gamle Beomaster 6000 fra midt 70'
Mvh Per H
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proto type javel.
Igen tak for disse absurde lidt ukendte modeller.
Fortiden er jeg ved at undersøge Beocord 5500 og 6500 for hvor godt de optager og om de overhovedet kan klare TDK MA-XG60N metal bånd.
Svaret er ja og ligeså godt som Beocord 9000 optage kalibreret. Jeg har optaget fra CD6500 til BC6500 og kopieret bånd fra 5500 til 6500 og omvendt. Aut record level holder skarpt øje med at levels forbliver i det grønne felt og samtidig udnytter båndet der optages på ved at give 2 db mere end båndet der kopieres fra.
Optage metoden er simpel på Beosystem 6500
1. Afspil det ønskede du vil optage.
2. Tryk aut record 1 gang for pause og 2 gange for record og eventuel ønskede dolby. Husk bånd i optageren!
3. Stop når der er optaget færdigt.
En advarsel!
Hvis I skylder penge og en fogedret/emsig advokat har kendskab til jeres eventuel B&O eller andre værdier så pas på med hvad der er offentlig gjort på internettet. De vil bruge det I mod jer.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da utroligt! Nu er der igen en der har brugt et af dine billeder, Anderz. Her. Billedet er fra et af dine indlæg den 18. marts 2009 på side 21. I dette tilfælde, kan man dog godt se, at det ikke er hans egne billeder pga. at de er så forskellige, men det endre jo ikke sagen!
Jeg arbejder på at finde noget, jeg kan mærke mine billeder med, før de kommer på internettet. Når jeg har fundet på noget, så skal jeg nok dele det med jer.
Fortsat god aften til jer allesammen. 
Mvh. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søgte på Google.dk, og fandt denne hjemmeside. Det er hurtigt og nemt. Derefter kan man bare gemme sit billede, og derefter uploade det som man plejer (i mit tilfælde bruger jeg ImageShack).
Her er hvad jeg fik ud af det:

Der er helt sikkert også andre måder, man kan vandmærke sine billeder på, men nu faldt jeg tilfældigvis over denne.
Mvh. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak igen Loudspeaker.
Jeg har lagt en besked så nu må vi se hvad der vil ske.
Alle billeder er nuppet ser det ud til men kun den ene af MCP 6500 er mit.
Jeg får nok at se til med mærkning men umildbart er det der skal til efterhånden.
Google lister mine billeder for godt. Det følger med. Sådan er det.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
|
Det var da utroligt! Nu er der igen en der har brugt et af dine billeder, Anderz. Her. Billedet er fra et af dine indlæg den 18. marts 2009 på side 21. I dette tilfælde, kan man dog godt se, at det ikke er hans egne billeder pga. at de er så forskellige, men det endre jo ikke sagen!
Jeg arbejder på at finde noget, jeg kan mærke mine billeder med, før de kommer på internettet. Når jeg har fundet på noget, så skal jeg nok dele det med jer.
Fortsat god aften til jer allesammen. 
Mvh. Loudspeaker
|
|
|
Er det ikke OK at bruge et billede hvis der ikke er oplyst Copyrigt.
Forstår udmærket at det er irriterende da når jeg selv tager billeder skal tage mig sammen for at bruge den tid der skal til, og det er jo ret nemt at snuppe et andet.
For flere år siden lavede jeg en liste over NAD modeller, med hvad nr. de havde, med watt i Stereo, og hvad de havde brokoblet, der gik ikke lang tid før den var en kopi af den på en hjemmeside hvor man også intereserede sig for NAD.
Men jeg tror ikke det er noget ulovligt idet, men når man gør sådan så er det vel også meningen at skrive at det ikke er det originale billede.
Der skal nok noget Copyrigt på billederne som jeg kan se du har lavet.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz, nu skal du jo også tænke på, at Google er en søgemaskine. Den finder ting, der matcher det, der står i søgefeltet. Billederne ligger stadig på H4A, på de ovenstående links.
Det er mere det, at folk tager ens billeder, uden at spørge om lov, eller skrive at det ikke er deres billeder. På den måde sælger de noget de slet ikke har.
Jeg har ikke noget imod, at de bruger de modelbilleder er er lagt ud på fx. Beoworld, men når det er andres billeder de bruger, som ligesågodt kunne være deres egen stue, så snyder de jo også de evt. købere, da de jo ikke tilføjer den oplysning, at det ikke er deres anlæg.
Mvh. Loudspeaker
Ps. Jeg har også før set, at sælgere har tilføjet, at billedet i annoncen er et modelbillede, hvilket jo er helt fint.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Model eller direkte at disse billeder er fundet andet sted/lånt fra. Længre er den ikke.
Jeg har set lidt på hvornår de MCL ting ting skal op og hvor de skal placeres. Det er sådan set afgjort. Der er dog et par ting der skal ordnes:
Badeværelse: Mangler stadig hvide CX50 men hvad med fugt/damp? De skal hænge lige over døren og er i en god afstand til selve bruseren så vandskade tror jeg ikke helt på.
Terasse: I disse tider kold. Jeg har fået at vide at et par tætningslister skulle kunne holde vældigt på den varme der er. MCL 2047 kan ikke fungere under 0 grader. Måske den skal monteres andet sted?
Så er der småting som:
Beomaster 6500 i højre kanal. Ved lavere volume går det. Alt andet fungerer som det skal. Jeg påtænker at få afprøvet om de aktive udgange er ok ved at tage den ned til B&O forhandleren i byen.
Intet tv signal og mangel på Beolab 6000/8000 til AV9000.
AV9000 skal flyttes. En tung sag som kræver 2 mand og 2 ture. Den skilles af på midten.
Når ellers fik jeg monteret den brugte tranciver på tvkit modulet. Satte noget strøm til og jo det fungerer umildbart.

Jeg fik lige sat en længre antenne ledning i Beomaster 6500. MCP6500 kunne ikke finde andet end de sædvanlige radio aura og andet reklame skidt kanaler men ved at taste 98.5 fandt den p4. Lidt flytten frem og tilbage giver et ok signal.

|
| Til top |
|
| |