Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 05:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Båndoptageren i min Beocenter 8500 bliver ved med at sige en pibe lyd når den afspiller et bånd. Det er ikke mere en et års tid siden den fik stort service hvor også remmene i optageren blev skiftet.

Den siger pibe lyden både med nye og gamle bånd.

Hvad kan være galt?

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

I sidste ende er det nok fra selve kassete mekanismen eller motoren til båndoptageren.

Du må have toppen af og lytte dig frem så du finder ud af det rette sted lyden kommer fra. Ellers send den til Bremdal igen.

Jeg var ved at lege lidt med lidt Gasolin' toner mens jeg spillede lidt guitar til. Jeg ramte mere præcist end da jeg spillede i Gas4you tilbage i 2001. Ok jeg havde heller ikke samme forstærker/setup dengang.

Lysten bagefter til høre noget live Gasolin' for at lige høre de solo'er efter var der bagefter men min favorit cd Live in Tivoli 1978 trods fin brændbar stand kunne ikke spilles af Beogram CD6500 eller pc'en så hvad gør man så lille du?

Mit link setup gør at jeg kan få lyden fra Beovision AV9000 i "kontoret" hvor Beosystem 6500 står via aux og 1611 konverter. Min 300kr's Phillips DVD afspiller er ikke så kræsen med brændte skiver så den afspiller den Gasolin' fint i center højtaleren. Ok mute AV9000 med Beolink 1000 i stuen og aux i kontoret. Bingo! Jeg må have det kopieret til TDK MA-XG60N. Gasolin' er jo kvalitet.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Så er der igen stumpemarked i Herning nu på Lørdag den 27 marts 2010.

Jeg vil høre om der er positiv respons til at jeg igen tager så mange B&O billeder som det er muligt mens jeg er der?

Desuden er der middags kommensammen af folk her fra hifi4all i kantinen ved indgangen cirka 12.00.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Der var ikke rigtigt noget B&O at tage billeder af så måske var sidste gang rigeligt?

Sagen var at det der ikke var solgt sidste gang var der denne gang så 75% kunne jeg stortset genkende inklusive den sælger jeg købte Beomaster 1900-2 samt vægbeslag af og de 3-4 B&O fjernbetjeninger, Beovox S30 i palisander osv.

Jeg så dog en Beomaster 2000 og Beocord 2000 magen til dem jeg havde nogen år tilbage. Fredmarantz viste mig en Beocord Belacanto og den stand havde en Beomaster 3000-2 som var rimelig pæn i palisander.

Belacanto er sådan en Dirch Passer bruger i den første Støver film.

Generalt var der noget mindre B&O men jeg fik da hilst på Viggo fra Bremdal. Dagens høst:

Manualer:

Beomaster 6000 quad! Yes jeg har ikke opgivet endnu.

Beocord 9000

Beogram 8002

Beovox S45

Beomaster 1900-2

Beocord 1900

Beocord 6000

Beovox S80.2

Beomaster 6000

Ellers så er min Beomaster 6500 gået død i de passive udgange. Den reagerer fint på alt med fjernbetjening og kun igenem aux kan jeg få lyd via AV9000.

Jeg håber at det kun er en mindre skade.

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 28 Marts 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har også en radio, der ikke vil, som jeg vil. Jeg har en Beogram 3300, som jeg lige ville prøve sammen med min Beomaster 6000 for ca. en måned siden, men efter at jeg havde haft radioen tændt og slukket nogle gange, så ville den pludselig ikke tænde mere? Jeg ved en ting, og det er at sikringen er gået i den, mere har jeg ikke fået kigget på den, men det kunne da være, at man lige skulle åbne den engang inden længe? Jeg skal lige have spurgt min far, som er tidligere radiomekaniker, om han har nogle tips til, hvad jeg skal kigge efter først.

Mvh. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

D.Duck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hej Beovenner

Det er måske ikke det rigtige forum jeg skriver i, men gør det alligevel, da det nok er her eksperterne findes.

Det drejer sig om Red Line højttalere. Hvordan spiller sådan nogle ?? Jeg mener "set" med "Hi-Fi ører". Jeg har altid haft svært ved at tage disse højttalere rigtigt seriøst og har heller aldrig haft lejlighed til at lytte til dem i en ordentlig stereo opstilling. Det har altid været noget med en højttaler i hver sin ende af stuen eller hængende ned fra loftet. Kan de lydmæssig klare sig i en sammenligning med f.eks S 80.2, MC 120.2 eller MS 150.2 ? som efter min mening er rigtig gode højttalere. 
Hvad er jeres mening ?

Mvh
Per H

Til top Vis D.Duck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.Duck

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et sæt 60.2 og min mor har et sæt 45. De spiller rigtig godt, men jeg vil nok ikke sammenligne dem med MS159.2. De bliver mest brugt til musik ved alm. volume og radio lytning, hvilket de gør fantastisk, de er meget behagelige at lytte på. Skal der være fest kan de også sagtens være med, af så små enheder har de en ganske god bas.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt RL 140, som jeg lige har renoveret med nye kanter på basenhederne.

De spiller faktisk ganske glimrende. Lyden kan slet ikke sammenlignes med M serien, det 2 helt forskellige lydbilleder. hvor M er meget tørre og præcise (og egentligt lidt kedelige), så er RL 140 mere livlige.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 01 April 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Idag fik min far så lokaliseret fejlen på min Beomaster 6000. Det viste sig, at en kondensator på print 16 var kortsluttet. Det var C1, der var kortsluttet (en kondensator på 3300MDF 16V), så nu skal jeg bare have bestilt sådan en hjem, have monteret kondensatoren, skiftet en sikring (F2, som sidder på print 11, en sikring på 160mA, hvis det er en Beomaster 6000 Type 2251 eller 2252), og så skulle min Beomaster 6000 være kørende igen.

Fortsat god dag.

Mvh. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 05 April 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endeligt samlet et musikanlæg sammen til soveværelset.

Det er bygget op omkring en Beomaster 8000 tilsluttet en Beogram 8000 og et par M75 højttalere. Alt placeret på et Attyca 2 møbel. Det skal lige tilføjes, at den primære musikkilder er en Squeezebox Duet.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

BeoHammer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008
Sendt: 05 April 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Så fik jeg endeligt samlet et musikanlæg sammen til soveværelset.Det er bygget op omkring en
Beomaster 8000 tilsluttet en Beogram 8000 og et par M75 højttalere. Alt placeret på et Attyca 2 møbel. Det skal lige tilføjes,
at den primære musikkilder er en Squeezebox Duet.

Jeg gad sgu godt have den Beomaster 8000

Jeg har et ret kompliceret setup i øjeblikket, i forgårs fik jeg en nyrenoveret Beomaster 6000 i palisander ind ad døren:

Beogram 8002 og Beocord 5500 er koblet til Beomaster 6000, Beogram CD50 er på Beomaster 5500 så jeg har adgang til
alle funktionerne, jeg kører signalet igennem Tape 2 out til tape 2 in på BM 6000
Beomaster 2400-2 har jeg hængende som "forforstærker" til min beogram 4002, som i øjeblikket er til reperation da den har
et problem med 33/45 relæet.

Beomaster 6000 lyder fantastisk med S-75'erne, masser af kraft i overskud i forhold til min Beomaster 5500 som begyndte
at miste pusten lidt når der skulle spilles højt. Med 6000'eren kommer den aldrig over "35" ud af 60, mens jeg konstant
havde et overophedningsproblem med min 5500 når den kom over 40 af 60.

Edit: Kom lige i tanke på at jeg også har en Beomaster 4400 liggende som trænger til nye udgange og en generel renovering
med skiftning af elektrolytter og rensning af kontrol-panels-mekanisme(staveplade?)

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

hejsa

jeg lige købt en B&O pladespiller som virker perfekt og ser ud som ny.. næsten...fik den vildt billigt synes jeg da...

det drejer sig om en BEOGRAM 4002 med en mmc 20E pick-up på..... mit spørgsmål er hvilke pick-up'er kan jeg smide på den.... vil jo meget gerne ha B&O mmc1 eller 2... men duer det ... i kan nok høre at jeg ikke ved meget om B&O

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Du kan tjekke pladespilleren her samt de pickupper det passer til spillen.

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=294

Du kan ikke bruge de nævnte MMC 1 og 2 på din maskine.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

hej jesper

mange tak for linket.... nå de duer ikke... hvis jeg skal ha en god en hva skal den så hedde

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2010 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Til lykke med den.

Du har følgende modeler at finde der kan passe:

MMC4000 og MMC6000 de er tilbage fra '70rne da den var ny.

Ellers MMC20 serien altså MMC20S,E,EN og CL

MMC20CL er toppen og MMC20S er bundskraberen.

MMC1-5 passer fra Beogram 8002/6002 og frem til Beogram 9500. MMC1 er top og MMC5 bundskrab.

De eneste som laver dem nu omstunder er Soundsmith:

http://www.sound-smith.com/cartridges/boall.html

Så er der lige Axel på Ebay.de som kan retippe hvis pickuppen ikke er helt ødelagt. Det gør han ifølge Beoworld medlemmer rigtigt godt til prisen.

Hvis du vil køre MMC1-MMC5 så skift til en '80r Beogram. Jeg kan anbefale Beogram 8002 på det varmeste og samtidig Beogram 6006. Hvis du har en 6006/8000 i god stand og god MMC20CL/EN for du også meget fed lyd.

Hvis den trænger til service er der en her i landet der kan lave det til rimelig pris. Det gælder også for din nuværende 4002.

Vedrørende mangel på updates i denne tråd:

Ingen er glemt. Meget dårlig indkomst gør det at det står stille men det fungerer bliver hørt! Min hvide Beomaster 8000 spiller stadig fint sammen med CDX og Beocord 9000. Jeg håber stadig på at hvide Beovox MS150 dukker op. 

Ellers tak til Beohammer for dine fede billeder! En Beomaster 6000 kan sagtens trække store højtalere med kanon lyd. Find nogen Beovox S120 fks.

Tillyke med din tråd på Beoworld. 15 sider !!Way to go!

http://forum.beoworld.org/forums/t/32101.aspx

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

hejsa

den pick-up der sidder i min er en mmc 20E... det er noget billigt bæ eller hva..... har altid sagt hvis jeg engang skal ha en B&O 4002, så fandt jeg den til 300 kr det synes jeg er billig nok... har renset den så nu er den pæn og helt uden ridser ... men vil gi den den bedste pick-up man kan få... men kender ikke noget til B&O så må lige ha hjælp....

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

så må min mmc20E næsten være bundskraber kan forstå der lige er en under min.... det duer ikke så må jeg på jagt efter toppen af poppen til min pladespiller

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2010 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Ja desværre.

Den svarer til MMC4.

MMC20CL og MMC20EN kan anbefales især på en rigtig god Beogram 4002 som din.

S og E sad oprindelig på de billigeste B&O modeller.

Vær opmærksom på ophænget da disse pickupper har for det meste samme alder som din 4002. De går i stykker med tiden og det kan ikke laves så vidt jeg ved. Hvis nålen knækker så kan den retippes men det er vist nok det.

Det kan sagtens betale sig for at lave ældre B&O ordentligt. Det er uanset om det er Beomastere, Beogram eller Beocords. Selv CDX eller CD50 er utrolig slidstærke. Lazerfejl er stortset uhørt.

Hvis din tangential arm begynder at drille så kan det laves men ikke hos en B&O forhandler. Sålænge det er iorden kosmetisk så kan du vælge lige hvad der passer dig inden for B&O.

Har du tid så start ved side 1 af denne tråd. Meget af min B&O samling virkede ikke da jeg fandt det.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2010 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Ifølge Beoworld kørte Beogram 4002 med MMC4000 originalt.

Som erstatning anbefales MMC20EN med 1 gram nåletryk.

Der er pt både MMC4000 og MMC20EN til rimelige priser på DBA.dk

http://www.dba.dk/billede-og-lyd/hi-fi-og-tilbehoer/pladespi llere/produkt-pickup/maerke-bo/

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

Ja desværre.

Den svarer til MMC4.

MMC20CL og MMC20EN kan anbefales især på en rigtig god Beogram 4002 som din.

S og E sad oprindelig på de billigeste B&O modeller.

Vær opmærksom på ophænget da disse pickupper har for det meste samme alder som din 4002. De går i stykker med tiden og det kan ikke laves så vidt jeg ved. Hvis nålen knækker så kan den retippes men det er vist nok det.

Det kan sagtens betale sig for at lave ældre B&O ordentligt. Det er uanset om det er Beomastere, Beogram eller Beocords. Selv CDX eller CD50 er utrolig slidstærke. Lazerfejl er stortset uhørt.

Hvis din tangential arm begynder at drille så kan det laves men ikke hos en B&O forhandler. Sålænge det er iorden kosmetisk så kan du vælge lige hvad der passer dig inden for B&O.

Har du tid så start ved side 1 af denne tråd. Meget af min B&O samling virkede ikke da jeg fandt det.

hejsa... jeg prøver at gå op til den lokale pusher som er glad for B&O ... de har et kæmpe afsnit af forretningen....så kan være de ligger inde med noget.. jeg kan huske de brugte netop de pladespiller i deres pladebar

men super tak for alle de gode svar.. og selvfølgelig har jeg tid til at læse tråden fra start...

mvh john

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes