| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 13 Juli 2010 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu vi snakker nåle tryk hvor er det lige jeg justerer det på sådan en 4002... dumt spørgsmål ved det godt men hjælp
mvh john
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 13 Juli 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er faktisk udemærket da jeg heller ikke ved det.
Ifølge Beoworld findes der noget tilbehør til at lette det arbejde og det skulle følge med en Beogram 4002 eller 4000 serien generalt.
http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=1254
Selve justeringen foregår på den skrue på højre side af det der holder pickup armene ved selve teksten stylus weight adjusting.
Du kan gøre det og sætte det til hvor du syntes den lyder best hvis ikke du har den skala ting.
Generalt nåletryk på B&O er 1 til 1,2 gram alt afhænig af Beogram og pickup.
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 13 Juli 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
har godt set der er noget på siden helt inde bag på arme men vidste ikke lige hva det var... men så er det fint med sådan nogle gutter som jer der ved en hel del... og ikke mindst de link.. det er super... takker mange gange for hjælpen
mvh john
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Ja desværre.
Den svarer til MMC4.
MMC20CL og MMC20EN kan anbefales især på en rigtig god Beogram 4002 som din.
S og E sad oprindelig på de billigeste B&O modeller.
Vær opmærksom på ophænget da disse pickupper har for det meste samme alder som din 4002. De går i stykker med
tiden og det kan ikke laves så vidt jeg ved. Hvis nålen knækker så kan den retippes men det er vist nok det.
Det kan sagtens betale sig for at lave ældre B&O ordentligt. Det er uanset om det er Beomastere, Beogram eller
Beocords. Selv CDX eller CD50 er utrolig slidstærke. Lazerfejl er stortset uhørt.
Hvis din tangential arm begynder at drille så kan det laves men ikke hos en B&O forhandler. Sålænge det er iorden
kosmetisk så kan du vælge lige hvad der passer dig inden for B&O.
Har du tid så start ved side 1 af denne tråd. Meget af min B&O samling virkede ikke da jeg fandt det.
|
|
|
Der er én som retipper alle B&O Pickupper, Axel, Han udskifter både
ophæng og nål  Jeg venter i øjeblikket på en MMC2 som jeg har sendt ned til ham. Den skal retippes til originale B&O
specifikationer, til min Beogram 8002  Har kørt med en NOS MMC5 i godt ½ år, og savner lidt klarhed i lyden.
Senere skal jeg også have retippet en MMC20CL til originale specs, til min Beogram 4002 som meget snart vender hjem fra
arbejdsbordet __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os høre hvordan det går. Jeg har også en Soundsmith MMC2 der venter. Yes han har sagt god for det for længe siden pr email.
I oldie but goodie afdeling har Dillen nu gang i en Master 39K.
Ifølge Martin så kommer den fra en aktion(Lauritz?) og er blevet sendt til ham for grundig service før den startes op. Altid en vældig god ide trods alderen.
http://forum.beoworld.org/forums/t/34503.aspx
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, har hørt at Soundsmith pickupperne også skulle lyde fortræffelige, men de har vidst tendensen til ikke at have den
klassiske B&O lyd, men det er jo et spørgsmål om personlige preferencer
Tror at jeg holder mig til Axel, da han er relativ billig, og så har jeg en del pickupper med hårdt ophæng, med og uden nåle i
overskud
Martin laver altid nogle gode tråde når han skal genopfriske gamle klassikere __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2010 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh, nu er min MMC2 liige på trapperne!
Axel sender den i morgen, men får den først at se/høre når jeg kommer hjem fra ferie... __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved om det er muligt at betjene en B&O VHS video, model V6000 til V8000, med en Beolink 1000 når man ikke har et B&O TV?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du ikke.
Grunden er at det styres igenem B&O tv'et.
På en VX7000 kan du tage båndet ud og i ellers ikke noget hvis ikke der et Beovision.
Det minder mig om da jeg købte min VX7000 i Struer. Sælger havde købt fladskærm og kunne så ikke bruge den til noget. Han spurgte mig også om jeg havde et Beovision for ellers ville jeg stå i samme problem.
Min VX7000 er koblet på LX5500 og det virker fint bortset fra hvis den kører lidt over en time i træk. Så bliver billedet underligt. Intet at gøre end at slukke og lade den køle ned.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst mig til at V8000 kan programmeres til at bruges med en Beolin 8000, men vil den stadigvæk kræve at man har et B&O TV?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre må også gerne byde ind
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
| Har læst mig til at V8000 kan programmeres til at bruges med en Beolin 8000, men vil den stadigvæk kræve at man har et B&O TV? |
|
|
Hvad er en Beolin 8000 ? Bang og Olufsen video maskiner er intet vær uden et B&O TV __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beolink 1000 
Det var træls...
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom jeg hjem, og min MMC2 var ankommet! Satte den straks på 8002'eren, startede med Alan Pasons Project og Mike
Oldfield, som efter min mening er de bedst producerede kunstnere nogensinde. Det første jeg lagde mærke til var, at der er
meget bedre diskant på den nye pickup. Der er en ret ekstrem forskel på min MMC5 og den retippede MMC2, jeg var ellers
blevet vant til dårlig diskant og masser af bas
Pickuppen gør dog dét, som jeg gerne vil den til: total forvrængningsfri afspilning og høj lydkvalitet!
Hermed kan Axels retipping til 159 Euro, dén med Alu-rør og contact line diamant, varmt anbefales!
-Hammer __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 01 September 2010 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en helt utrolig pris, Soundsmith USA forlanger for MMC 1, US 700,00: MMC 2, US 529,00, MMC 3, US 249,00: MMC 4 149,00 + fragt og gebyrer til DK
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og husk lige at told DK vil have deres for pakken kommer med fuld forsikring hvilket er unødvendigt.
Min Soundsmith MMC2 rejste 3 gange frem og tilbage fra USA takket været told som ikke kunne sende en told opkrævning til mig.
Efter 2 gange bad jeg Soundsmith om at sende den uden forsikring eller beløb hvilket så fik den til at komme til min adresse i DK uden problemer.
Sålænge det ikke er Canada forsendelser er der intet problem i at modtage noget fra USA.
Ellers er mit hvide Beosystem 6000 på hjem igen da min far ikke har brug for det længre.
Det bliver så hvid Beosystem 6000 i stuen, 6500 på "kontoret" med Beolink som nok ikke kommer til at vare sålænge igen. Ligeledes udvides det Beocord 6500 nr 2 og Beogram 6500 engang senere.
Jeg har stadig min B&O Attyca II stereobænk tilovers til 500Kr. hvis nogen mangler send en pm.
Muligvis dropper jeg Beosystem 8000 i palisander ihvertfald hvis der dukker mere hvidt op hertil hvide MS150, Beogram 8002 og Beocord 9000.
Det er snart på tide at få Martin til at se på Beomaster 6500, Beogram 6006 igen og Beocord 6000 så begge Beosystemer er komplette og iorden.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror Anderz At du er en HVID mand
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte for et par år siden en Beogram 2404 på E-bay i USA, kører godt med MMC 4, har inspillet ca. 80 LPs og 400 Singles til min computer med den, mange med knas og brag, så nu er det ved tiden at jeg anskaffer en MMC 2, men jeg ville lige have alt det gamle l--t spillet ind først. Har i sidste købt På E-bay en BM 901 og 2 Beovox S 45, sender pics når de er her, det bliver sjovt
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja min kærlighed for white edition vil jeg gerne indrømme.
Hvordan klarer din Beogram 2404 240 volt hvis den er fra USA?
En Beomaster 901? Ja har da da stadig Beogram 1202 og de beovox som jeg fandt ved en tilfældighed i en genbrugs butik for nogen år siden som netop vil passe til et '70r Beosystem med sådan en Beomaster. Det er dog ikke blevet til noget endnu mest grundet at min B&O samling er efterhånden for stor!
Beovox S45-2 er fantastiske. Rådner ikke og lyder pragtfuldt.
|
| Til top |
|
| |