| Forfatter |
|
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 18 November 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne være man skulle få sin Beomaster målt igennem
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 18 November 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke til Onkoy så nej desværre.
Det Martin har lavet har altid virket og skal der skiftes det ene eller andet for at virke ordentligt heriblandt kondensatorer som ikke måler rigtigt og lodninger der skal rettes op ja så er det fint med mig.
Hvis det ældre B&O begynder at opføre sig mærkeligt er der gode tegn på at nogen kondensatorer skal skiftes. For det meste er det meget udgangs problemer.
At skifte før problemer opstår kunne være en god ide eller få målt apparatet igenem for at være på den sikre side alderen taget i betragtning.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen vil du mene at den fejler noget hvis den er tam i lyden uden loudness ved lav styrke og med bas og diskant på neutral
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 18 November 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din BM ikke har været repareret eller til service, er det på tiden, læs hvad der skete med min 6500, i din BG eller i din BM sidder der en forforstærker til BGen, den skal også kontroleres. Hvis dine Bvox heller ikke er repareret, skal de åbnes og kigges efter, kontroler bas enhederne, og skift elektrolyterne i crossoverne. Hvis du har et par andre højtalere, prøv med dem. Loudness er netop for at give bedre lyd ved lav volumen. Selv nye digitale forstærkere bruger loudness ved lav volumen. saludos Søren
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Søren..
Der blev jeg faktisk lidt klogere hehe. Beomasteren køre som den skal i alle funktioner og den er købt hos radio & tv
eksperten på fyn som er forhandler/reparatør af brugt B&O
Alle funktionerne er som de skal være, så jeg går ud fra at han har gået den igennem i forforstærker-delen og ligeledes i
effektdelen osse.
Mine højttalere har fået nye ophæng på bas-enhederne så de køre som de skal.
Jeg har prøvet at tilslutte et sæt Dali 15a højttalere som er en højttaler der går meget dybt. Men der var ingen hørbar forskel
ud over klangballancen som er lidt mere lys i dali´en
Så jeg tror ikke højttalerne fejler noget, men jeg skal da ikke udelukke at delefilteret måske skal kigges efter.
Jeg er sgu mest nervøs for at beomasteren er lidt træt i forstærkeren
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være tilfældet at din BM6000 er en af de få som spiller endnu uden skavanker af nogen art og i det tilfælde er der ikke ret meget at gøre for radio og tv experten andet end lige et test eller hvad de gør ved deres indkommende B&O.
Jeg kender ikke til nogen eller har hørt om problemer med omtalte "butik". Butik i gåseøjne da det er en privat adresse med en kælder. Min BG6500 er nyere omkring 1990 og fungerer fint. Det er vel omkring 1 1/2 månede siden jeg var der og den eneste grund? Han havde sådan en BG til salg.
Loudness på min hvide BM6000 gør nøjagtig det som allerede er beskrevet men lyder ikke særlig forskelig når volumen er over 30. Pt. er det mine hvide Beovox S80.2 der er tilsluttet og kun BM6000. BC og BG venter på service. Lav volume uden loudness og neutral indstilling gør loudness til en smule overkill men lyden er ikke tam. Faktisk lyder det ganske cool uden på den indstilling. Min palisander BM6000 giver det samme resultat.
Ja min grund for service var at få det til at virke. Stortset alt mit B&O har været defekt fra starten. Åh hvad skidt Martin kan jo sit kram. Søren's tråd på Beoworld:
http://forum.beoworld.org/forums/t/35928.aspx
Hvordan gik det med CDX?
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne godt lyde til at min er lidt træt i "lytterne"
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så er der kun 2 ting at tage stilling til.
Hvem skal lodde nye kondensatorer/gå den igenem?
Hvis du vil kan jeg sende dig Martin's kontakt info. Han er den eneste der har speciele kits da han har lavet masser af dem og kender problemerne. Et kit koster nogen 100-300kr. så hvidt jeg husker.
Forøvrigt så fik jeg at vide da min hvide BM6000 var til service at der var skiftet kondensatorer i den og Martin sagde god for det. Det kan være årsagen til at jeg ikke kan høre noget forskelligt.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okej det må du gerne
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Besked sendt.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker..
jeg vil osse lige høre mig rundt i morgen. For jeg har hverken bil eller kørekort og synes det er træls at koste flere tusinde
kroner på den med forsendelse osv
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag låget af BMen og kig efter om lytterne er skiftet, opretstående orange og lysegrønne er elektrolytiske, dem jeg fik fra Martin var mest mørkegrå eller mørke blå. Det samme for dine højtalere, åben den ene og kig på filteret, min ser sådan ud http://forum.beoworld.org/forums/t/36293.aspx gør det selv, BO tager dyrt betalt for nothing, andre klamphuggere ødelægger fine antikviteter  , hvis du ikke kan lodde selv, find en der kan og kontroler jobbet,
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke så teknisk at jeg vil igang med at åbne apparatet. Så hellere lade andre gør det :-)
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nemt at åbne uden at gøre skade.
Der sider 2 7 mm skruer bagpå 1 i hver side. De skal bare løsnes og derefter kan du tippe overdelen op.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepp men problemet ligger bare i at jeg ikke har særlig teknisk snilde til den slags så derfor vil jeg helst undgå selv at rode med
det.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter rep. fungerer BM og BGCD perfect, http://forum.beoworld.org/forums/t/36293.aspxRL 140s en af basserne fra Martin havde en transportskade, han sendte en ny til Qibæk sammen med en motor med styring til BGen, jeg reskummede så en af de gamle med behøring shimming og 10 mm skumgummi, det fungerede sgu, degge RLer spiller nu som en drøm, har dog stadig problemer med Beocorden, men tror at rengøring og kontrol af diverse kontakter og el magneter vil hæve fejlene. Jeg får nu endelig tid til at komme til Texas for at hente mine indkøb i Gringoland, BM 901,BM 2400, BG 5000, BV S45, plus ting som jeg har glemt at jeg har købt, det Allan er sgu arbejde, vær ikke bange for en skruetrækker. Jeg overvejer stadigvæk om jeg også køber Onkyo 808en, den ser godt ud og får god kritik, ville gerne lave det med BO men priser og ny design holder mig til de antikke BO,men med Onkyoen kmmer jeg til at mangle højtalere, jeg jagter efter MCs 120, 150 eller CX 100, men dyrt dyrt på Ebay, priserne er i øjeblikket helt i top og folk betaler vanvittige priser. F.eks CX 100 fast pris USD 375,00 et par MC 120-2 blev budt op til USD 250,00 men den reserverede pris blev ikke nået, antagelig kommer de snart op igen. Nå ikke mere vil igang med at surfe nettet igen. Søren
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
|
Min Marshall er en 2104 fra 1978. Det tog mig noget tid at finde ud af det grundet det faktum at den har 4 inputs med master volume. Den er fuldstændig standard og original men forrige ejer har fået installeret effects loop ganske smart. Normalt er 2104 med 2 inputs high og low men der er jo som sagt 4. Der er lavet 2 extra til effects loop der kan forveksles med normal inputs. Dog er der en label der siger effect in.
Lyden er forrygende skal jeg sige. Jeg fandt den i London sommeren 2000. Jeg var i en brugt butik og skulle prøve en Stratocaster. Hvilken forstærker? Øh den Marshall over ved væggen. En 10 minutter senere rendte jeg rundt få at finde en hæve automat. Nej jeg var ikke på forstærker jagt men hvad pokker.
Dagen efter fik jeg at vide og jeg har senere fået det bekræftiget at den er blevet brugt backstage af samtlige medlemmer af Thin Lizzy! 
|
|
|
Hold da op... Jeg ku' satme godt  Fed forstærker, de gamle Marshalls fra 70'erne er super! Lige nu er jeg i gang med at skifte kondensatorer i mine 32 år gamle Beovox S-75'ere, er halvvejs med den ene, og skal selvfølgeligt prøve at se(høre?) forskellen i en lyttetest!  __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg færdig med at installere kondensatorer i S75'erne, og hold da op en forskel! Meget mere livlig, mere bas og diskanten bider og er skap  Kan varmt anbefale Martins kondensatorsæt til de game Uniphase højttalere!
__________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gratulerer, jeg havde det samme med mine RL 140, har dine S 75ere skumgummi eller gummi ringe i bas enhederne ??
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil til at lege med fliser under højttalerne for at se om det måske hjælper noget.
Overvejer osse at finde en beomaster 8000 i stedet for, da den har lidt mere effektoverskud
|
| Til top |
|
| |