| Forfatter |
|
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den blir hentet, skal bare ha en til at fikse displayet i den
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få den hjem først og find så resten af eventuele fejl. Hvorfor er denne til salg til den pris?
Alle fejl der måtte værre kan laves for det har mange andre BM8000 fundet ud af.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker at standen er rimelig, når han siger at alle 4 højttaler-tilslutninger virker. Hvis der er et par småfejl, så kan man få
dem rettet hen ad vejen. Det vigtigste er at displayet bliver fikset
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som regel er problemer med displayet bare revnede lodninger og løse forbindelser, min far bøvler lidt med det samme problem på sin Beomaster 6000.
__________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det er så min white edition BM8000 den aften jeg fik den hjem. Rimelig stand men som sagt bortset fra display fejl så er der ingen radio signaler overhovedet og den reagerer ikke når jeg sætter Beogram 8002 til PH udgangen. De gode ting er kosmetisk som du kan se. Display fejl er minimum som du også kan se. Udgangene virker stadig så ingen tegn på andet end alders problemer versus klamhuggere som i min palisander BM8000. Pris var så hvidt jeg husker 450-500kr + det samme beløb for den skulle hentes nord på med offentlig transport.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er sgu fed i hvid :D
Men jeg tager den hjem og så må vi se hvordan den reagere.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2010 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rettelse.
Jeg lige sat BC9000 og BG8002 + Beovox M150 til den hvide BM8000. Det virker!
Så umildbare fejl er display som kun viser rigtig ved 2.2, 3.2, 4.2 osv. Balance lys mangler også noget. Radio er stadig væk. Den virker ikke til at være så høj i volumen som palisander BM8000.
Den hvide BM8000 er sjælden og da jeg har det i Beosystem 6000 så blev jeg nødt til at hente den med det samme en venlig sjæl herinde bragte linket til guloggratis hvor den var annonceret. Jeg mangler bare resten af Beolab 8000 systemet som det kaldes i original hvidt. Sådan noget tager tid at finde. Heldigvis er kosmetisk stand i top.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror sgu der er en inde på Hifigalleri som har en hvid Beocord 9000 til salg. Efter billederne at dømme er den hvid.
http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=23050
Men jeg glæder mig til at få den 8000´er hentet så jeg kan tjekke den efter for det jeg selv kan finde. jeg vil sgu gerne ofre
display reparation på den hvis ikke det koster det vilde.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 20 November 2010 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
I er sind syge  , reparer først det i har, se hvor i står, og se så om i behøver -ønsker mere. Display problemer er mange gange rengøring, dårlige forbindelser og dyligt. Så Allan få fat i den skruetrækker  . Det i Har kaldes Beovirus, og det kan ikke kureres. Jeg er selv infecteret men efter mange dårlige Ebay erfaringer er jeg forhåbentligt blevet klogere. ja. Ja. keep them alive.
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2010 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Beomaster 6000 er gået igennem og den er som den sakl være i følge forhandleren, så jeg tager hans ord for gode varer.
Grunden til at jeg er hooked på Beomaster 8000 er på grund af en meget bedre forstærkerdel
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 20 November 2010 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er i klar over at Anderz begyndte dette emne i August 2008, Beovirus
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 20 November 2010 kl. 05:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver skrevet flere steder at forstærker delen er bedre i Beomaster 8000 end i Beomaster 6000, det er ellers ikke altid det der er skrevet i de test jeg har læst.
Det kommer selvfølgelig an på hvordan man definere bedre forstærkerdel.
En Beomaster 8000 måler 2 *100watt i 8ohm og 2 * 155watt i 4 ohm, de målinger er fra en test i Hifi & Elektronik nr. 4 side 41 årg. 1981.
ALLAN. A : Jeg har en 5 sider test af Beomaster 8000, Beogram 8000, Beocord 8000 + Beovox MS.150, hvis du er intereseret så kan jeg sende dig den.
Jeg havde selv sådan et 8000 system i ca. 8 år, og var virkelig glad ved det.
Mener et jeg kun gav 15.000kr for det i 1982, det var simpelten et monster anlæg i mine øjne., prisen i 1981 var 27.000kr. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var vidst i 2008?
Ja Beovirus eller for langt ude men jeg har det fint. 
Næsten det hele af mit B&O var mere eller mindre defekt før jeg kunne overhovedet høre det og se om jeg kunne lide lyden.
Jeg var fuldstændig klar over at hvis jeg absolut skulle havde BM8000 osv. i disse tider 2008 så blev Martin nødt til at se på det. Martin lavede min Beogram 8002 som det første og den spiller stadig fejlfrit! Det var efter en Total prøvede at redde den og det kostede en 2200kr.
Efter det blev det bare en selvfølge at bruge Martin og tage offentlig transport med skidtet. Jeg har gode minder om turen til Århus for at hente det hvide Beosystem 6000. Hente Beovox S80.2 i Århus: Nej jeg behøver ikke at høre dem. Det første rådenskab havde vist sig. Derefter til Kbh med dem. Det skal dog pointeres at jeg gik efter det defekte for det meste. Det var/er billigere og desuden skal det laves alligevel.
Det bliver ikke lettere som årene går. Det bliver ældre med stadig mange uforstående der ikke ved hvem der kan lave det til fair pris. Til alt held er RESEARCH en god ting på internettet. Tast dit favorit B&O product ind og se hvad der dukker op. Hvad spørges der om? Du kan så se fejl, mangler, løsninger osv. hvis det findes. Google er naturligt men Beoworld har de flest brugebare oplysninger.
At havde både Beosystem 6000 og 8000 på samme tid er fedt nok bare det bliver der og der ikke forøges yderligere da det tager plads men ok er du samler eller lytter?
Dengang i 2008 oprettede jeg denne tråd fordi jeg havde interessen og desuden var der intet bortset fra Peter Pan's tråde vedrørende old school B&O som det jeg nu har.
Jeg kan varmt anbefale den test som Poul-Erik har til alle fans af Beosystem 6000 og 8000.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil meget gerne have fingre i en Beomaster 8000 og få den lavet så den køre perfekt som den skal.
Alle de test´s der er lavet er faktisk meget subjektive.
Man skal lytte med ens egne øre, og jeg synes personligt at Beomaster 6000 er temmelig tam i lyden så snart volumen rammer
30 eller derover.
Men jeg har fået at vide at den er som den skal være. Så derfor vil jeg gerne have fingre i en 8000´er for at se om der er lidt
mere dybde i den.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dagens nyt!
Min Besound 9000 og Beolab 6000 er nu solgt videre.
Imorgen går turen til Kbh for at hente mine 2 BM6500 og BC6500 nr. 2 hos Martin.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dagens nyhed herfra..
Jeg henter Beomaster 8000´eren i morgen og skal have den gået igennem.
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne man ikke bare slå den automatiske frakobling af loudness-kredsløbet fra på en eller anden vis?  Jeg skal til Århus i næste weekend og hente Beomaster 8000 og Beovox MS150.2 efter totalrenovering, skal også lige have droppet Beogram 8002 og en anden Beomaster 8000 af til småjusteringer, oh så er der jo også endnu en Beocord 9000 som venter på mig deroppe
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med automatisk udkobling af loudness havde jeg osse i tankerne, men det vil på en måde næsten være synd.
Blir spændende at få det sæt hjem. MS150.2 eren er klart den fedeste i den serie, men f**k det er dyrt at få alle 4 basser lavet
hehe.
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, heldigvis fik jeg lidt rabat da jeg har fået lavet en del hos ham  MS150.2 sparker bestemt røv sammen med Beomaster 8000, selvom man kun kan klemme 2*100 watt ud af den i 8 ohm
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Beovox MS 150 og Beovox MS 150.2 sparker røv! Jeg har dog ingen Beovox MS 150'ere længere! Læs HER hvorfor!
Fortsat for aften. 
Mvh. Dennis
|
| Til top |
|
| |