| Forfatter |
|
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået min Beomaster 8000 hjem.
Umiddelbart fejler den ikke noget ud over displayet som er lidt f**ked.
Så nu skal jeg have en til at rette det display, og så bliver 6000´eren smidt til salg.
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg hjemkommet med 2 nyservicerede BM6500 og en nyserviceret Beocord 6500.
Det er lige sat sammen til et monster system nemlig komplet Beosystem 6500 med extra Beocord.

Jeg benytter BM6500 nr 1 for at holde det sammen. Som i nok husker står der Kehlet på en mærkat i bunden på det som kom Lauritz i Kolding. Hvordan lyder det? Fantastisk! Martin kan sit kram. Den højre kanal er bare iorden og min Beovox S120'r klarer opgaven fint.
Begge MCP6500 virker ligeledes så jeg har en BM6500, MCP6500 og Beocord 5500 tilovers.
Min Beogram CD6500 have lige en 3 sekunders luk op og i for en cd så jeg tog toppen af og bøjede lidt på en kontakt der sidder cirka i midten af den. Nu fungerer det ligeledes. Hele systemet er nu fejlfrit!!

De er stablet som følger:
Beogram 6500
Beomaster 6500
Beogram CD6500
Beocord 6500
Beocord 6500
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det derude med old school B&O? 
Ja jeg nyder mit Beosystem 6500 en del og mine Beolab 8000 har ikke været i brug siden jeg solgte Beosound 9000. Den savner jeg heller ikke.

Så mangler der jo bare at få sat Beolink MCL op. Det bliver sandsynligvis inden jul. Det løse køkken setup med Beovox CX100 er sat op igen og jeg nyder stadig lyden af de CX'r.
Det bliver MCL fra Beomaster 6500 til badeværelse, køkken og soveværelse.
Derudover AUX til 1611 konverter og til Beovision AV9000 så jeg kan styre Beosystem 6500 i stuen og omvendt i "kontoret".
Forresten et forsinket tillykke med din Beomaster 8000 Allan! Jeg håber at du bliver glad for den. Du er velkommen til at bringe billeder af den.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker og tillykke med det fine sæt :D
Jeg har forsøgt at smide billeder op, men uanset hvor små jeg laver dem, så vil den ikke godkende dem :(
Men for at vende tilbage til Beomaster 8000´eren så har jeg snakket med ErlingT omkring displayet plus han vil gå den
igennem og tjekke udgange osv og hvad der nu ellers skal kigges efter.
Jeg har dog en mistanke om, at det ikke er en alvorlig fejl med displayet, da nogle af de forsvundne decimaler sommetider
kommer og går :)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor slukker BeoCenter 9300 ikke når jeg aktivere TV 
Mellem BeoVision 7-40 Mk III og BeoCenter 9300 sidder en BeoLink Converter kontrolboks
nr. 1161466, som sikre at Master Link (ML) BV. 7 og 7 polet datalink /MCL) BC. 9300 taler
samme sprog.
BC. 9300 står i option 0, og BV.7 i option 2. Skal BeoLink Converter tildeles option, hvis
svaret er JA, hvad for et nr.
Jeg har fulgt vejledningen som siger at BeoLink Converter først tilsluttes 230V til sidst.
Mellem BeoLink Converter og BeoCenter 9300 løber et 7 polet DIN datelink kabel, og et
PowerLink Mk III kabel, som tilsluttes når højttalerne er tilsluttet TV. + kabel til NAD.
 Tryk på billedet.
Samtidigt er tilsluttet et X-TRA speaker kit, består af en MCL 2A relæboks, og en transciver. I mit setup sendes lyd fra BeoCenter 9300's 80 Watt forstærker til passive højttaler i vores alrum/køkken. Jeg kan dog ikke tro at X-TRA speaker kit har indflydelse på ovenstående.
Er der en der har et bud på hvad jeg kan ændre for at få BeoCenter 9300 til at gå i standby når jeg på Beo4 skifter til TV. Det vil være rart at få på plads. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste jeg kan se er at det powerlink kabel imellem 1611 konverter og BC9300 burde ikke være der da du stadig bruger højtalere på 9300 via MCL på speaker 2 passive udgange.
Så vidt jeg husker er powerlink på 1611 konverter kun til hvis alle højtalere er tilsluttet et Beovision. I din opstilling passer det ikke sådan.
Konverter 1611 har ikke option setting via Beolink fjernbetjening eller på anden vis.
Ellers går den ikke på standby automatisk efter maks 30 minutter når du ser tv?
Allan:
Display der kommer og går kender jeg fra min palisander BM6000. Måske noget kold lodning? Man kan komme med alverdens teorier men indtil den er åben på et værskteds bord så jeg kan ikke sige noget. Typisk er der mere end man kan regne med hvis jeg skal tro på min B&O reparationer efterhånden.
Billed upload er simpel for mit vedkommende. Mit Canon Ixus kamera forbindes via kabel til pc. Derefter bulk opload til photobucket. Ved svar her på hifi4all bruger jeg næst sidste mulighed ved siden af det smilende ansigt. Her indsætter jeg direkt link ved sti til billed som photobucket giver ved hver enkelte billed og siger ok til det. Størrelse passer som du ser.
Generalt:
Jeg har lige sat AUX fra BM6500 til 1611 konverter. Der var 1 netledning tilbage, 1 ML kabel og AUX kabel der lige er langt nok. Phono er nu på Beo4 list og jeg kan styre Beosystem 6500 i stue og jeg kan styre Beovision AV9000 i "kontoret". Mens jeg skriver dette hører jeg Metallica's S&M som er på VHS. Beolink er vidunderligt 
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er sikkert flere muligheder, så det er bare at få den til Erling så snart han har tid :)
jeg vil prøve at lege med de billeder.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
|
Det eneste jeg kan se er at det powerlink kabel imellem 1611 konverter og
BC9300 ikke burde være der da du stadig bruger højtalere på 9300 via MCL
på speaker 2 passive udgange.
Så vidt jeg husker er powerlink på 1611 konverter kun til hvis alle højtalere
er tilsluttet et Beovision. I din opstilling passer det ikke sådan.. |
|
|
Det har du i princippet ret i, men det handler åbenbart kun om aktive højttaler.
Jeg prøvede at tage PowerLink kablet ud. Der skete så det, at mit TV så ikke
går i standby, så det dur ikke.
Anderz skrev:
|
Konverter 1611 har ikke option setting via Beolink fjernbetjening eller på anden vis. |
|
|
Tak for oplysningen.
Anderz skrev:
|
Ellers går den ikke på standby automatisk efter maks 30 minutter når du ser tv?. |
|
|
Nej det gør den desværre ikke. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...
Beosystem 6500 er i option 1 og AV9000 i option 1 da de er placeret i 2 rum.
I linkrum køkken kan jeg starte fks. cd og det spiller i CX'r. Hvis jeg så går i stuen og tænder for TV så er der stadig lyd fra linkrum køkken og TV viser fint. Hvis jeg holder standby nede i stue, køkken eller "kontor" slukker det hele.
Din opsætning er umildbart ellers efter bogen og foreskrifter så spørgsmålet er om den skal fra B&O's side gå til standby ved valg af tv eller andet?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har som tidligere risat BeoLink Converteren ved at tage strømmen nogle minutter, og BeoCenter 9300 går i standby som det skal når vi vil se TV.
Men denne gang fandt jeg sku udad at når X-TRA speaker transciveren aktiveres første gang i køkken/alrum, går det med at slukke for BeoCenter 9300 ved skift til tv, i udu. Så nu bliver det lidt mere indviklet, eller kommer du i tanke om en medicin mod det ?
Med X-TRA speaker systemet kan jeg hente alle analog lydkilder til de passive højttaler, skifte kanaler, lydstyrke og så videre. Det eneste jeg ikke kan er at vælge lyd fra en anden tv kanal en den konen sidder at ser. Men med MCL systemet kan vi da heldigvis så vælge en anden lydkilde, samtidigt med andre ser tv. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke nogen ide. Måske det er et svag punkt når man bruger MCL?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige optaget en sjældenhed på TDK MA-XG60N.

Min Beocord BC6500 nr 2 klarer opgaven fedt! Optaget med Dolby C og automatisk level. Ved pladens udløb går den automatisk på pause og ellers videre på side 2 med autoreverse sat til.
Denne plade sammen med den tilhørende:

Et ganske fint arve stykke men tag lige og se på hvem der medvirker. Min onkel Nis P Jørgensen! Men ikke bare det. Sten Toft Andersen var min far's barnsdomsven lige til han dødede tidligere i år. Vi i familien kender ham som Godot. Om pladerne her kommer direkte fra ham er nok sandsynligt. Jeg har aldrig selv hørt dem indtil nu så de er begge i god stand.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Beomaster 6500 nr 2 og Beocord 5500 er nu sat til side.
Det er fedt at havde godt med skabsplads:

BM6500 øverst. Jeg ved ikke hvad der skal ske. Måske jeg investerer i en CD6500 til for at det er nogenlunde komplet. Er der nogen der mangler? Med MCP6500 og det er 110% iorden. BM nyserviceret.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anderz, nu får jeg endelig tid til at komme op til Texas for at hente mine indkøb. Jeg har købt en Onkyo 708, det skal blive sjovt at se hvordan jeg kan styre BM 901, BM 2400, BS 3000, BG 2404, BG 5000, BLs 8000, BLs 4000, BVox S45er, LG Blu-Ray, LG 42 fladskærm, Sky box, computer og Xbox, efter alle beregninger bliver der kun evt. problemer med de to BG, kun en phono indgang, men jeg har en RIAA som jeg kan tilslutte en anden lydindgang. Det er ikke B og O, men B og O koster guld og jeg tjener kun sølv, efter beskrivninger og tech dates er Onkyoen fuldt på højde med B og O, synd men sandt. I fremtiden vil jeg kun købe B og O lavet før 1980, der har vi stadigvæk den elegante design, den bedste stereo lyd, simple men gode konstruktioner, og jeg kan selv renovere dem, Jager nu en BM 900, BG 1000 og BV 1000, det var mit første BO og jeg købte det på afbetaling i 1969. Kommer tilbage onsdag 1/12, det skal sgu blive skægt at få det hele op og køre. At stille Beosystem 6500 i skabet er sgu da synd. Still det op hos din mormor, eller din svigermor  Saludos Søren
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vær sin smag. Old school B&O er fint nok for mig.
Som det ser ud pt. er der ikke rigtigt andet B&O jeg kunne tænke mig at prøve indenfor audio verden. BM6000 Quad forbliver på det punkt hvor det er. Jeg aner ikke hvad jeg skal bruge det til og desuden så skal det være komplet med Beogram 6000 og Beocord 5000 naturligvis matchende hvid og dertil Beovox P højtalere.
Der er dukket en BM6000 Quad i hvid op som er uden commander fjernbetjening som jeg har linket til før.
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/bang-olufsen/radio/annonc e/9299319
Med min erfaring med '80r B&O så skal det her nok forbi Martin/Dillen for en sikkerheds skyld og fuld nydelse af det. Det må blive på et andet tidspunkt.
B&O koster ja det er en gammel sang efterhånden. Hvad for man ellers for sin penge nu omstunder?
Den extra BM6500 og BC5500 er bare tilovers. BC5500 har ellers virket 100% siden jeg fandt den i en genbrugsbutik for en 200kr. BM6500 er reddet fra defekt cpu med mere til fuld funktions dygtig. Jeg overvejer at gøre den salgs klar for økonomisk kan jeg holde prisen på den.
Der er ingen mormor længre og ingen svigermor endnu.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan det går med vores Old school B&O?
Tja, som jeg har skrevet i min tråd, som jeg linkede til på forrige side, så er Beovox MS150 jo blevet skiftet ud. Så på daglig basis er der ikke rigtig noget Old school B&O, der kører længere. Det meste af det Old school B&O jeg har, er pakket væk.
Mvh. Dennis
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være brug og pak væk kulturen vi er i nu. Rimelig spændende må man sige. Så er der old school B&O i 2050 og frem. Det skal nok virke til den tid.
Med 3 setups pt. sat op så kan jeg ikke gøre det meget bedre.
Beosystem 6500 i "kontor", hvidt Beosystem 6000 i soveværelse (bruges mest for dens fremragende radio modtagelse uden antenne tilsluttet det kan BM6500 ikke!)og så er den hvide BM8000 sat til Beogram 8002, BC9000 og Beovox M150 men jeg bruger det ikke rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sgu da osse!!! 
Min BM6500 nr. 1 er stået af!!
Jeg tændte for phono i køkkenet men efter 30 sekunder gav jeg lidt volume også kom der en høj hyletone fra CX'rne og i S120. Når jeg tænder slår den fra med det samme.
Et eller lugter brændt fra den så BM6500 nr. 2 er kommet ud af skabet og spiller ligeså godt. 
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er BM6500 nr. 1 sendt pr post til Martin.
Denne type Beomaster er berygtet for selv-oscilliation grundet belastning og den blev anbefalet til at køre som audio master i link systemer.
Det skal blive spændende at høre hvad der er sket denne gang. Fortsættelse følger.
Jeg har fået en bog ind af døren her i går.

Den er på Engelsk men den beskriver en masse B&Os produkter og kan anbefales.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvordan man skiller en RL 60.2 af? Jeg tror basserne i den ene er røget nemlig...
Så enten skal den laves, ellers skal jeg have fundet nogle nye B&O højttalere. Gerne et sæt CX50 eller CX100. Vil sådan et sæt passe godt til et Beocenter 8500?
Andre forslag?
|
| Til top |
|
| |