| Forfatter |
|
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Re:
Vedr. Beomaster 8000, så er jeg fuldt ud tilfreds med lyden i den. Kan dog godt mærke at MC 120.2 højttalerne ikke er den
idelle model til 8000´eren så jeg vil på et tidspunkt have nogle andre højttalere.
Beomaster 6000 er forresten solgt
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
ferr31 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg ved ikke om det er det rigtige sted til mit indlæg men jeg håber der nogen der kan hjælpe.
Jeg har fået et Beocenter 7002 foræret men det har desværre nogle defekter og jeg er i tvivl om det kan betale sig at få det lavet. Udgangen i højre side virker ikke den brummer kraftigt hvis man tilslutter en højttaler og båndoptageren kører ikke rundt. Anlæget ville passe fint i min spisestue så hvis det kan laves for en overkommelig pris ville det være rigtigt godt.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville tage det ind til en B&O butik og høre deres værksted hvad det ville koste at få det lavet... I B&O i Næstved koster det 395,- for at få et tilbud på reparationen. Vælger man så at få det repareret trækker de, de 395,- fra den endelige pris. Vælger man ikke at få det lavet, ja så har man "kun" brugt 395,-. Det var hvad jeg gjorde med mit B&O. EDIT: Det er den her, ik? http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=405
__________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Coach-Z skrev:
Ville tage det ind til en B&O butik og høre deres værksted hvad det ville koste at få det lavet... I B&O i Næstved koster det 395,- for at få et tilbud på reparationen.
Vælger man så at få det repareret trækker de, de 395,- fra den endelige pris. Vælger man ikke at få det lavet, ja så har man "kun" brugt 395,-.
Det var hvad jeg gjorde med mit B&O.
|
|
|
Prøv Bang & Olufsen i Sorø, de har før i tiden haft gratis tilbud på reparation. Ved ikke om de stadig har det, men det er jo værd at undersøge. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
På fyn har de jo også radioogtvexperten som skulle kunne lave det.
Det kunne da svare sig at spørge dem.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den hjem igen min Beomaster 6500 nr. 1 og som ses i mit nuværende Avatar billed som var taget på dagen da jeg fik den.

|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg sat mit Beosystem 5500 til salg, har ikke brug for det længere da jeg har 2 Beosystem 8000
Annonce__________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så er min Beomaster 6500 nr.1 og MCP6500 fra Tyskland solgt videre til en fra Randers.
Mine Beovox M150 ryger nok afsted på Torsdag. Der mangler så bare Beolab 8000 serien i palisander som kører på Dba.dd dvs. Beomaster 8000, Beocord 9000 og Beogram 8002.
Jeg vil stadig have en del tilbage trods denne reducering. Heriblandt Beosystem 6500 og hvid 6000 + det løse.
Forresten har jeg stadig mit Beovision AV9000. Grundet den mindre ridse i skærmen (før min tid) og købers mening om at det mekaniske gardin var en smule lysere i den ene side så ville han ikke have det med. Junghansmenga på dba.dk er en sælger også end i mellem til radioogtveksperten så det SKAL bare være som beskrevet. Han købte da min Beo4 og Beolab 8000.
Held og lykke med salget Beohammer!
|
| Til top |
|
| |
Parion Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes det kunne være lidt interessant at vide hvad for nogle af de ældre modeller som er værd at gå efter? Overvejer lidt at prøve lidt B&O igen bare for sjov. Har tidligere haft s35 og s45 tror jeg nok de hed men det er vel de billige modeller fra dengang? Kan huske mine forældre havde p45 som faktisk tiltalte mig meget dengang. Måske bare ikke lige et par højttalere damen bliver så glad for at have stående
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Anders
@Parion:
P45'ere er nogle ret rynde højttalere som konen nok skal blive glad for, men jeg ville personligt gå efter
S-75(-2) eller S-75 for mere
fylde i lyden. Det er relativt små højttalere som lyder fantastisk
Sæt en Beomaster 2400 og Beovox S-45 sammen for en velbalanceret
kombination evt.
Hvis du er til det lidt mere oldschool skulle du prøve en Beomaster 4400
med S-75'erne.
S-30'ere er lidt billige i min mening, men små højttalere mangler næsten altid noget bas IMO, men de er vel fine som
sekundære højttalere i køkkenet. Der findes to slags S-45, den ene er den gode 3-vejs med gummikant på basenheden, og
den anden er den senere 80'er model af samme navn som er 2-vejs og med skumkant. Den første serie er de bedste, mens
de nyere ikke er så gode som andre højttalere i den serie. Er du mere til et 80'er-setup skulle du kigge på en Beomaster
6000 og nogle Beovox MC120.2 eller lign.
Der er mange muligheder! __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er helt enig med Beohammer her.
Når man ser på brugt B&O så er der et meget stort udvalg og hvad man skal gå efter er et godt spørgsmål. Umildbart er B&O jo design så find det design der opfylder dine behov.
Du kan se på hvad der egentlig findes på Beoworld:
http://www.beoworld.org/products.asp
Så er der hvad enheder skal du bruge? Beogram, Beocord, Beogram CD? Desto mindre desto mere simpelt at finde. Er der behov for at linke til andre rum?
Når du har valgt en Beomaster/Center så er det tid at bestemme Beovox/Beolab(aktive) der til.
Så må man lige slå et slag for at ældre B&O før omkring 1988 og derned efter kan trænge til service før du overhovedet kan høre det i brug. Nogen har været lavet af ufagkyndige amatører med dertil senere problemer.
Der er intet problem med at få det serviceret men de få der kan er spredt udover landet og den bedste er i Kbh. Glem B&O butikker. De vil heller skifte en Cd lazer end rette på kapistorer og lodninger (den rette old school metode).
Undgå Beocenter 2000/2002 og Beovox X serien. Generalt er white edition sjældent men dukker op nu og da.
Sålænge det er kosmetisk ok og den virker 100% så vil den altid holde en pæn værdi.
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
I 80'erne blev der også lavet en Beocenter 4000, 2000 og 2200, som er japansk produceret plastikskrammel uden den
egentlige B&O-agtige oplevelse. Beomaster 3000/4000/4400 er 70'ernes arbejdsheste med Beocentre som har disse som
chassis, f. Eks. Beocenter 3500 som er en Beomaster 3000-2 med Beogram 3000 ovenpå
Man kan vælge et lille hyggesetup til at høre en plade i ny og næ, eller skaffe et af deres gamle flagskibs-systemer til seriøst
musikbrug. Beomaster 8000 er et eksempel på at de har udviklet den ellers fantastisk Beomaster 4400 til den ultimative
receiver som ikke går på kompromis med noget, sammen med Beogram 8000(-2) og en Beocord 8000-serie båndoptager er
man tæt på start-80'ernes bedste anlæg som kan baske det meste af det nutidige marked tilbage til stenalderen
Et praktisk setup kan være et Beosystem 5500/6500/7000 som består af enheder som kan stables ovenpå hinanden, det er
til gengæld ikke så oldschool som det ældre B&O
I mit setup blander jeg lidt det bedste fra begge verdener, jeg bruger Beomaster 8000, Beogram 8002 og Beocord 9000,
oveni har jeg også en Beogram 4002, som er en ældre tangentialpladespiller som også spiller fantastisk, og så Beogram
CD50 og Beocord 5500, som jeg så har sat til salg med min Beomaster 5500, jeg skal have mig en Beogram CDX istedet
for. __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit setup er gået fra Beosystem 2000 hvilket var et udemærket midt '80r produkt og frem til det nuværende Beosystem 6000 og Beosystem 6500.
2000 var en tilfældighed. Ved en chance havde jeg lige pludselig et komplet Beosystem. Naturligvis duede det ikke helt men 1200kr. fik da 3 år med fejlfri B&O lyd og det virkede da jeg solgte det for jagten på Beomaster 8000. Undervejs blev det til 6000 igen for at prøve hvad det var og komplet i den sjældne white edition.
Da man flytter i lejlighed og flere rum opstår der et link behov. Samtidig behøver det ikke at fylde 1 meter eller mere i breden. Beosystem 6500/7000 koster en god pris men det lykkes at finde et setup med BM,CD og BC + Beo4 på Lauritz til en overkommelig pris.
Jagten går på MCL 2047 enheder for link og jeg nyder at have den mulighed. Jeg kører et link med et par hvide Beovox CX100 i køkken.
Som tiden går skal det til service og en extra Beocord bringer en extra defekt Beomaster 6500 på banen igen til overkommelig pris.
Jeg har pt. stadig 2 Beomaster 8000 (palisander til salg) og om jeg får brug for dem en dag er spørgsmålet.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 05:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige renoveret et Beosystem 6500, og det er et fantastisk anlæg hvor der kan bruges både Beolab og Beovox højtalere, jeg testede med S45, RL 140 og BL 8000 og helt klart var BL bedre, men S45, som er to vejs HTer lød også godt, det bedste af det hele er Beogrammen, nu med en SMMC4 pick up, den spiller mine vinylplader helt i klasse med BGCDen, afhænger dog meget af vinyl kvaliteten.
Jeg har også en Beomaster 2400 med en Beogram 2404, den kan ikke hamle op med 6500 men den er jo også lidt ældre, men har god modtagelse og lyden afhænger så også af højtalere, venter i øjeblikket på mine Beovox 3702, renoveres og så vil jeg høre hvad de kan bringe.
Med hensyn til konen kan jeg sige at min ikke er begejstret for RL 140, men BL 4000 og 8000 elsker hun, af BMerne er mest glad for BM 2400, hun siger at det hvide Beosystem 6500 er for diskret, men netop på grund af det diskrete passer det jo i alle omgivelser
Beovox P serien er, tror jeg, noget konerne vil kunne lide men vil gå efter P45 eller P50, med nye surrounds og caps skift i crossovers må de kunne give godt gammeldags B&O lyd fra sig.
Min ønske beovox er en BV 3000 ikke for lyden men for en fantastisk design
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anderz
Kan se du sælger lidt ud af samlingen - men præcis hvad har du til salg?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har følgende til salg på dba.dk:
Beomaster 8000 palisander
Beocord 9000
Beogram 8002
Eventuelt Beovox M150 men de trænger til at få kabinetter og frontcovers renoveret så de er ikke listet endnu.
http://www.dba.dk/min-dbadk/
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg får i morgen sådan en fætter ind af døren. BeoCenter 4000 fra 1978Der findes åbenbart 2 slags BeoCenter 4000 og den manual der ligger på www.beomanuals.com, er til den "nye" version... Er der nogen her der ved hvor jeg kan fremskaffe sådan en fætter henne? Evt. bemærkninger vedr den gamle dame, modtages ligeledes med glæde.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved søgning på internettet med og uden gåseøjne""
Du kan prøve at kontake Bremdal radio for det kan være at de har en. De fleste af mine manuler er fra dem.
Er den på Beoworld? Du skal være midst sølv medlem fro at kunne downloade
Jeg kender ikke til den model så kan ikke sige andet end tillykke.
Mit AV9000 er kommet på dba.dk. Jeg bruger det næsten aldrig mere.
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan skisme ikke finde den... Og har heller ikke lyst til at betale 24$ for at opgradere min profil på BeoWorld, bare for efterfølgende at kunne konstatere at manualen ikke er der, eller at den måske er der, men i dårlig kvalitet... Bremdal Radio, er det dem her: http://www.bremdal-radio.dk/
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep lige præcis.
Der er også bunker af andre manualer og kataloger på Beoworld men spørg lige på general forum om den manual er uploaded eller brug search på Beoworld om det har været oppe før.
|
| Til top |
|
| |