| Forfatter |
|
Coach-Z Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for de gode råd... Det er mine forældres gamle anlæg, så jeg kan stadig huske lidt om det, men nu får vi at se om jeg kan finde noget om det... Ellers så går det jo nok, det er en radio og en båndoptager, mon ikke jeg kan finde ud af at betjene det  Der følger vist også en BeoGram 1203 med, så kan jeg også pille lidt ved den og få den til at spille som den skal
__________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 19 Februar 2011 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med Beocenter 4000, den er bygget på en Beomaster 2200, så du burde bare kunne finde en brugermanual til denne
og så finde ud af båndoptageren selv
BM2200 har et ry for at være pålidelig og være fantastisk i sin prisklasse dengang.
Jeg sidder lige nu med en Beogram 4000, som ikke gider at køre armen hen på pladen. Når "on" trykkes begynder tallerknen
bare at spinde, jeg kan få armtransporten til at flytte sig frem, men så snart jeg slipper < kører den tilbage i parkeringsposition
og slukker... I går aftes virkede den ellers så fantastisk __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 19 Februar 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået sat det "nye" vidunder op i kælderen og roder nu med at få sat et par højttalere til.. Jeg har et par gamle DIN højttaler kabler liggende som skal splejses for enden af et par gamle højttalere, mærke ukendt så det kan blive mit nye "kontor anlæg"... Har ikke hørt det med højttalere endnu, men har hørt det med mine Superlux HD681... Kilden var i dette tilfælde min Nokia 5800 sat til TAPE stikket med et minijack -> phono stik sat til en phono -> DIN adapter... Der er et par problemer ikke noget stort, men alligevel. Udløseren til tape dækslet er i udu så jeg må ha' skilt den ad for at få fikset det... endvidere er der noget løst finer på siden af anlægget jeg skal ha' limet fast igen. Indtil videre er jeg dog meget positiv... __________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg et sæt fødder til mine RL60.2
De skal lige gøres rene og muligvis males igen, men fik dem til gengæld også ganske gratis!
Anderz: Har du også dit AV9000 til salg?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var en dejlig gave.
Og AV9000 fungere uden problemer og var det ikke noget med at den kunne betjenes med både Beo4 og Beolink1000?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden problemer siden jeg fik den hjem anden gang fra B&O. I kan gå tilbage og se hvornår det var i denne tråd.
Den blev set efter for 4000 hos B&O da den var defekt til 1000kr. da jeg købte den.
Jeg har brugt den med både front og bag i fuldt surround henholdsvis Beolab 8000 og 6000 hvilket den klarede uden problemer. Det var plug and play. Den registrede alle 4 Beolabs med det samme og menuen for højtalere åben for alle 5 lyd setups.
Jeg kører DVD genem scart og igen ingen problemer bortset fra ikke B&O dvs 2 fjernbetjeninger.
Jeg har også kørt AUX fra Beosystem 6500 til 1611 konverter (sælges ikke med) til AV9000 hvilket giver mig fuld kontrol over Beosystem 6500 fra stue og AV9000 i værelset ved siden af.
Jeg har bare ikke brug for det længre med mit tv behov og skal jeg have et nyt Beovision vi en eventuel indlevering af et AV9000 ikke indbringe det store.
Jeg har solgt min Beo4 mkII men Beolink 1000 mkIII fungerer ganske fint.
Eventuelle intereserede vil få lov at se AV9000 i aktion.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bestemt også et lækkert TV.
Men skal jeg have et "nyt" B&O TV tror jeg det bliver et Avant, er ikke sikker på at 4:3 formatet er til at holde ud i længden.
Desuden er prisen på et Avant også nede i 1000-1500,-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg må da nu nok indrømme at dit AV9000 virker som et godt køb, så det lokker da lidt ;)
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis man kan leve med det som det er så har du et fedt Beovision langt ud i fremtiden. Funktionelt fejler det intet og da service er foretaget bedre end så mange andre.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2011 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idag har jeg så solgt min palisander BM8000 til en fra Horsens.
Følgende er stadig til salg på dba.dk:
Beocord 9000
Beogram 8002
Beovision AV9000
Jeg har stadig mine Beovox M150 og overvejer at skal til at slibe dem og give dem olie for der er for mange ridser specielt i toppen.
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anders,
Er du også villig til at sælge nogle af dine bånd? Jeg kunne godt bruge nogle metalbånd til min 9000'er __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desværre. Jeg har solgt 8 kasser og beholder de 2 selv.
Ud af de 10 er der 5 tilbage at optage på så jeg kan ikke undvære dem.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting er at de kan holde til udgangs effekten på en BM8000.
Beovox M150 har en stram bas og er gode til mange former for musik. Jeg er aldrig blevet træt af mine trods udseende.
Hvis enhederne er gode så er det et godt bud til prisen. Frontcovers ser ud til at være meget ok da da alle tapperne ikke er brækket. Fødder er med og sider + top er det vigtigste her. Da de ser godt ud. Der mangler prikken over iet. Den originale manual men spørg efter det for hvem ved om den findes.
Desuden selvom de enheder er rådne kan du nok få prisen for højtalerene når du engang sælger videre hvilket jo gør ejerskabet godt som gratis.
GOD TUR!
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte mere på om der er mere dybde i lyden i dem i forhold til MC´erne da jeg sys de er lidt tamme i det..
Skulle de være rådne i ophængene, kan jeg jo bare stjæle basserne fra MC´erne, da det er de samme basenheder __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dybde?
Ja det er der med en BM8000. Men et råd vil være at tage din BM8000 med og selv bedømme det.
Det eneste der kunne fravælge dem er spørgsmålet om et par Beovox MS150 når de dukker op.
Jeg er jo vant til BM6000 og 8000 før 6500. BM8000 kørte som hoved reciver med Beovox M150. Altid flat indstilling på eq. Intet behov for loudness eller andet. Pink Floyd Dark side of the moon på 5 lød fantastik fedt.
Med 6500 står bass altid på 3 med Beovox S120 for det ligesom mangler i lyden men det er nok fordi jeg er vant til den tidligere kombination.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med dybden menes dynamikken og tyngden i bassen.. Tror alt i alt de vil spille bedre på 8000´eren end MC´erne da de jo har lidt større kabinetter. Men han svare ikke på mine henvendelser. Kunne være man skulle give ham et kald.
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Direkte kommunkation er stadig den bedste metode samt JUST DO IT!
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er min anden Beomaster 8000 kommet tilbage, meget forbedret. Tomgangsstrømmen er blevet justeret, defekte og udsatte
kondensatorer udskiftet, IC og et specielt potmeter udskiftet i TP2 indgangen, Genlodninger af svage/kolde forbindelser og en
ordentlig gennemrensning. Beogram 4002 har fået justeret endestoppet og har fået en rensning af plasticlinealen, mens
Beogram 4000 er blevet smurt. Beocord 9000 #1 er blevet justeret i hastighed og den blev korrekt samlet igen, og så fik
Beocord 9000 #2 en tur med nye remme, trykruller og kondensatorer i signalvejen __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |