| Forfatter |
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Hej alle
Jeg har en Sony CDP-XE270 CD afspiller i sort til overs, men mangler et LX eller MX TV. Nogen der kan hjælpe med en bytning?  |
|
|
Min mormor har et LX2502N som hun gerne vil af med, men der følger ingen Beolink 1000 med. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
Mr_Tarantino skrev:
|
Hej alle
Jeg har en Sony CDP-XE270 CD afspiller i sort til overs, men mangler et LX eller MX TV. Nogen der kan hjælpe med en bytning? 
|
|
|
Min mormor har et LX2502N som hun gerne vil af med, men der følger ingen Beolink 1000 med.
|
|
|
Fedt! Men hvor bor hun henne?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 12 April 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der ved at blive varmet op til endnu en resturation. Denne gang har Martin fundet en JET606 frem fra hans meget store samling (Hvis i undrer jer hvorfor BM1000 er sjælden så har han mindst et 3 cifret antal af dem).
Her er en forsmag:
http://forum.beoworld.org/forums/t/38709.aspx
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 13 April 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver som altid en fornøjelse at læse om Martins Jet, han skriver sine threads som en spændende følgeton
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2011 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så blev det til endu engang "nyt" B&O!¨
http://www.dba.dk/stereoanlaeg-bo-beovision/id-73156535/
Dette Beocenter 9500 er fra omkring 1995 og er 1 ejers. Der er lys og den reagerer men begge døre til cd samt bånd er gået. De sidste 3-4 år har den ikke været brugt.
Samtidig havde jeg lige den hvide Beogram 6006 med til Kbh da jeg har besluttet mig at sælge Beosystem 6500.
Både Beocenter 9500 og Beogram 6006 er nu hos Martin for at blive lavet.
Jo det er Martin der spørger for en intereseret svensker men fik aldrig svar. Jeg fik sælger til at holde den omkring det tidspunkt.
Lige til sidst så har jeg fået et meget interesant tilbud men det skal jeg nok komme nærmere ind på når tid er men ja til B&O relateret.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 01 Maj 2011 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er min BM 8000 begyndt at lave fejl igen. Til tider forsvinder dele af tallene i displayet når den har været brugt et stykke tid. Ligeså kan den finde på at tænde af sig selv og slukke igen af sig selv samt skifte mellem indgangene af sig selv. Ikke nok med det når den står på PH-indgangen så lyser det ene decimal i bunden af H´et meget kraftigere op end på de andre decimaler og det mest mrærkværdige ved det er, at at det KUN er når man anvender PH indgangen...
Det gør mig sgu lidt knotten når man har ofret en bondegård på en reparation af displayet, dog siger han at det kan være en defekt microprocessor som skaber alle disse ovennævnte fejl. Kan sådan en skaffes og skiftes??? Hvis ikke hvordan kan man så få denne fejl udbedret, for jeg hverken kan eller vil leve med disse fejl.
ER super træt af det eftersom jeg fik den gået efter i alt ovre ved radioogtveksperten på fyn og fik skiftet alle displaydecimalerne __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2011 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
RTVexperten må jo have givet en vis garanti, hvis ikke så send den over til Martin, han kan det der
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2011 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men så skal jeg jo igen til at hive pengepungen op for at starte forfra ved en ny mekaniker. Og det koster kassen at sende sådan en over til Sjælland.
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2011 kl. 03:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger RTVeksperten, hvis han ikke vil give garanti er det for dårligt, mine erfaringer med Martin er gode og Anderz anbefaler også Martin, det koster selvfølgelig, og det gør ondt, men på den anden side hvis du køber nyt koster det også. For os her på forummet vil det være interesant at se hvad Martin kan finde af fejl på dyret.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 01 Maj 2011 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler på, at det er mikroprocessoren - jeg havde en meget lignende fejl på den ene af mine BM8000, her var årsagen, at 5v strømforsyningen til mikroprocessoren ikke var stabil. Problemet blev fikset med nye kondensatorer i strømforsyningen.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2011 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er træls når ens old school B&O begynder at vise fejl specielt efter et kvalificeret genemsyn indenfor en vis tidsperiode efter det er lavet.
På min top 3 liste:
1. Palisander BM8000
2. BM6500 nr1.
3. Hvid Beogram 6006
Specielt fedt var det heller ikke at få hentet det hvide Beosystem 6000 og at finde alt defekt.
Det gældende for de 2 øverste var tidlligere klamhuggere/elektronik amatørerer. Den sidste har stået siden nu men til den burde den havde været ligeså funktions dygtig som Beogram 8002 var. De blev begge lavet omkring efterår 2007.
Ellers er der lige display fejl på cdx og hvid BM6000 som er kommet med tiden. Småfejl men sådan er old school B&O og glem ikke en væsentlig ting med Beosystem 6000/8000. Det er fra tidlig '80rne!
Generalt har alle HIFI brands hver deres problem produkter og tiden er den værste fjende.
Så få fat i Radioogtveksperten hvis du har en garanti fra dem.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2011 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er bare lidt surt at skulle til at betale endnu engang, for en reparation. Det burde ikke være så svært for en autoriseret mekaniker at lave en fejl på en reciever.
Men jeg har ikke råd til at sende den over til Martin på Sjælland for at få den gennemgået. Det vil blive alt for dyrt. Først er der fragten, den er sikkert dyr, og så vil det med sikkerhed koste mig et par tusinde at få den repareret med stumper, og timeløn etc. __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2011 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er bare, at de ikke ser det som en garantisag, da de de mener at det er et nyt opstået problem med microprosessoren.
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Martin er meget rimelig med priserne men som altid er det op til den enkelte model når den er på et værkstedsbord.
Forsendelse af en BM8000 har jeg aldrig prøvet. Post DK er højst 20kg. Hvis det var muligt så ville det ikke være det store problem.
Normalt tager jeg med DSB til KBH og møder Martin efter aftale et sted i nærheden. På studerende wildcard kostede det 500kr for begge veje fra Herning hvoraf udturen var på 1 klasse i lørdags.
En BM8000 er en meget kompliceret teknologisk model fra et elektronisk synspunkt. Meget få autoriserede ved hvordan de skal lave den.
Jeg kender en mulighed der har kendskab dertil ved Århus. Jeg har endnu ikke prøvet at få noget lavet men han har tilbudt at se på min hvide BM8000 som har display og ingen radio fejl til at begynde med.
Jeg sender en pm med kontakt detaljer
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal lige høre Anderz om dit AV9000 er solgt?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2011 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tarantino
Nej det er stadig til salg. Er du intereseret?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Maj 2011 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke mig, men en ven er blevet lidt lun på den model. Han fandt din annonce på dba.dk
Er der nogen som har et Speaker Kit til salg?
Jeg mangler et sæt til mit Beocenter8500. Hvad skal jeg præcis bruge for at kunne tilslutte et eæt ekstra højttalere i et andet rum og så fjernbetjene det gennem kittet?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din ven har nogen spørgsmål vedrørende mit AV9000 så sig til. Der er en mulighed for at jeg måske beholder det da der ingen respons har været i de 2-3 måneder på dba.dk.
Dette betyder at jeg nok går efter et sæt Beolab 8000 ting engang igen og opdaterer AV9000 med et andet Beovision når økonomien er til det.
Men hvis han er seriøs er han velkommen. Jeg tror at alle oplysninger står i denne tråd vedrørende den og ihvertfald flere billeder.
Jeg sælger faktisk alle mine speakerkits med Beovox CX100 men jeg kan godt sælge dig 1 stk kit hvis du vil.
http://www.dba.dk/bo-beovox-cx100-hvid-sael/id-73905753/
1 stk består af tranciver samt boks. Ledning kan fås ved en B&O forhandler passive højtalere har du vel selv. Pris for 1 stadig ubrugt sæt 2047 skal koste en 500kr.
Med CX100 og resten inklusive MCL Expander er der virkelig et tilbud. Måske bliver det ændret men så bliver CX prisen 1200kr for dem alene.
Husk se andre annoncer. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han kontakter dig selv hvis han vil spørge eller købe.
Er du ved at sælge alt dit B&O? Du har da mange annoncer.
Ja har selv højttalere. Hvad koster ledning til sådan en box? Er det ikke svært at installere, det lyder umiddelbart som om at der skal trækkes en hel del ledning?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg skifter bare ud.
Jeg vil stadig beholde:
Hvid BM8000 med CDX
Hvidt Beosystem 6000
Beocenter 9500
+ alt det løse og muligvis et B&O anlæg mere så jeg mangler ikke.
MCL ledning er jeg ikke klar over men det er et meget simpel setup.
MCL fra Beomaster/center til box. Tranciver og højtalere til box. Der følger vejledninger med.
Hvor meget ledning er spørgsmålet om hvordan din bolig er indrettet.
|
| Til top |
|
| |