| Forfatter |
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også et Beocenter 9500? Lækkert anlæg 
Jeg tjekker lige ledninger ved en forhandler.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag igen folkens.
Så er der blevet handlet med en yderst fornuftig herre fra Århus egnen.
Han fik min halv-deffekte Beomaster 8000 i bytte på en total-nyrestaureret Beomatser 8000. ALT elektronikken som kan give problemer skiftet og processoeren køre i bedste velgående på dette eksemplar. Og så er den i en del bedre stand rent kosmetisk.
Jeg kan stadig ikke få oplagt billeder af systemet herinde, så jeg vil referere til min egen hjemmeside www.andersen-online.tk hvor der er billeder af hele seup´et
Det skal lige nævnes at ham min sælger har tilbudt mig, at få mit nye display som jeg fik lavet på den gamle Beomaster flyttet over i den nye jeg har fået, uden ekstra omkostninger, så det bliver det næste projekt.
Dernæste når økonomien er til det, så skal Beocord 6000 skiftes ud til Beocord 9000 og min Beogram 6002 skiftes ud til en Beogram 8002. Han har givet mig en fin pris på disse 2 produkter.
Men igen til nysgerrige sjæle så slå et smut forbi min hjemmeside og klik på Mit B&O Anlæg oppe i venstrehjørne.
Allan. A __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med byttet Allan - så slipper vi for rode videre med den gamle  Jeg er sikker på, at du nu bliver en rigtig glad og tilfreds mand. BM8000 er en super receiver, når den ellers er i orden. De 30 år kan jo desværre sætte deres spor.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erling ja jeg fik den vurdering af manden, at der var ALT for meget der skulle laves, for at den ville blive fuldt funktionsdygtig. Den tekniker i odense som havde haft fingrene i den, havde lavet en masse lappeløsninger osv. Det eneste som fungerede som det skulle efter Jørn´s vurdering var display´et, så det flytter vi over i denne her når tiden er dertil. Nu håber jeg da ik du er brændt inde med de kondensatorer, du skulle skifte? I så fald håber jeg du kan anvende dem __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går nemlig galt, når teknikere som ikek har den kendskab der skal til, begynder at rode med det. Der skal eksperter til en Beomaster 8000, når de begynder med de typiske fejl hehe :)
Bliver mere og mere skuffet over folkene i Odense må jeg indrømme. __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan, det lyder da godt!
Hvor bor denne Jørn? Min bekendte B&O mand som også hedder Jørn og bor i Elev __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han kommer ude fra århus-siden af mener jeg, dog uden at være sikker.
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad syns i så om mit gamle sæt...en del anderledes end BM8000 og lign, men ialfald 'old school'. Behøver jeg sige at jeg er meget glad for det og det spiller aldels fremragende. Her er det; B&o 608 med tuner 610...et sjældent sæt.

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lappeløsninger eller rettere klamhuggere, skidesprællere, narrehatte, social demokrater, tøffeldyr, borgeligere hundehoveder osv. som ikke har forstand på en BM8000.
Så Jørn ved Århus i Jylland og Martin/Dillen ved København.
Yep det blev til et Beocenter 9500 forige lørdag som sagt og Martin har allerede fikset både Beogram 6006 samt 9500 så nu venter jeg på salg så jeg kan komme til Kbh og hente det.
Ja hvad er så "perfekt" når man er ejer at komplet Beosystem 6500? Ja dem som kender til min tråd kan nok gætte svaret og nej det er ikke Beocenter 9500. Jeg har altid set den som værende et meget fedt design og en mulighed selv før Beosystem 6500 så 1000kr. med Martin tæt på?
Jeg fik at vide at der havde været foretaget et "service" før hvilket ikke var godt med flere manglende skruer etc. Glas paneler var også løse hvilket jeg fandt udaf da jeg mødte Martin.
Nej sælger havde mere og jeg venter pt på nærmere information derom da det er "perfekt" til min stil. Mere kan jeg ikke sige til det.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lappeløsninger eller rettere klamhuggere, skidesprællere, narrehatte,
social demokrater, tøffeldyr, borgeligere hundehoveder osv. som ikke
har forstand på en BM8000. Samtykker
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Hvad syns i så om mit gamle sæt...en del anderledes end BM8000 og lign, men ialfald 'old school'. Behøver jeg sige at jeg er meget glad for det og det spiller aldels fremragende. Her er det; B&o 608 med tuner 610...et sjældent sæt.

|
|
|
Sådan et sæt kan jeg huske, det er rigtigt flot
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoHammer.
Så er det den samme Jørn, for har lige gået vores korspondance mails igennem og der var hans adresse osse ibland.
Han bor i Elev __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da lidt sjovt
Jeg lærte ham at kende fordi han havde en Beomaster 6000 til salg for lidt over et års tid siden, jeg kan godt lide hans store
lager af B&O __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej på tråden.
Kender ikke så meget til B&O men har kigget lidt på Beovox M100.
Er de værd at gå efter? også selvom de ikke skal spille sammen med andet B&O. __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoHammer.
Ja jeg glæder mig osse til at komme en tur derop i eftermiddag :-) Vi skal lige have det display byttet rundt og så ville han give mig en demo på en Beocord 9000, plus jeg skal se hans MS 150 højttalersamling :-)
Mashuro.
M100 er en rigtig velspillende med efterhånden ældre model. De har en meget fast og kontant bas, især hvis de får lidt at leve af. jeg har haft et sæt engang som var tilkoblet min store 150 watts harman/kardon forstærker, og det lød bare kanon lækkert. Dog skal du være opmærksom på at de nederste mellemtoner med keglemembranen, sikkert har møre ophæng, da de er lavet med skumgummikanter. Disse ophæng kan dog laves billigt, da det kun så vidt jeg husker er 4 tommers enheder.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Hej på tråden.
Kender ikke så meget til B&O men har kigget lidt på Beovox M100.
Er de værd at gå efter? også selvom de ikke skal spille sammen med andet B&O. |
|
|
Ja, M100 er en ganske udmærket højttaler, fra dengang hvor man byggede solide kabinetter og fine enheder. Vær dog opmærksom på, at der en en "filler bas" med skumkanter, hvor kanterne nok er modne til udskiftning. Dette er hverken svært eller særligt dyrt.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAk for info.
Så er det bare at opstøve et par - det er ikke en let model at finde
flotte er de!
 __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de er rigtigt flotte - husk at sikre dig, at du også får foden med. Jeg har et sæt - model M100-2 -, som jeg har haft fra ny, købt i 1979. De indgår nu i mit hjemmebiosetup som fronthøjttalere, og er i brug næsten dagligt
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan. A skrev:
BeoHammer.
Ja jeg glæder mig osse til at komme en tur derop i eftermiddag :-) Vi skal lige have det display byttet rundt og så ville
han give mig en demo på en Beocord 9000, plus jeg skal se hans MS 150 højttalersamling :-)
Mashuro.
M100 er en rigtig velspillende med efterhånden ældre model. De har en meget fast og kontant bas, især hvis de får lidt at
leve af. jeg har haft et sæt engang som var tilkoblet min store 150 watts harman/kardon forstærker, og det lød bare kanon
lækkert. Dog skal du være opmærksom på at de nederste mellemtoner med keglemembranen, sikkert har møre ophæng, da
de er lavet med skumgummikanter. Disse ophæng kan dog laves billigt, da det kun så vidt jeg husker er 4 tommers
enheder.
|
|
|
Det skal du glæde tid til, han har ordnet mange B&O ting for mig, og hans reparationer holder bare __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det virker til det holder. har ikke oplevet så meget som en eneste fejl endnu på den Beomaster jeg købte.
|
| Til top |
|
| |