Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 18:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Ja, klasse D er det jo i hvert fald ikke!

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hæhe nej det har du ret i

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

De tekniske specifikationer siger 50-320W forbrug, så 20W i tomgang er jo helt OK - Allans nævnte 2-3W er i standby tilstand, altså slukket.
Og her er BM8000 sikkert mere "energivenlig" end 6000, da 8000 har relæstyring, som fuldstændigt lukker for netspænding til den store transformer og strømforsyning, og kun kører standby funktionen på en meget lille standby-strømforsyning.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2011 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Ahhh okay på den måde. Ja så er der jo faktisk stor forskel på disse modeller med hensyn til effektforbrug.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2011 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg tænker nemlig også at 8000 er lidt bedre opbygget på det område.

Hvad jeg ved om min Beomaster 6000 er, at den har stået stille i et sommerhus i mange år, så irrede stik og døde caps tænker
jeg er meget realistisk. Hvad der skulle have dræbt en mikroprocessor har jeg sværere ved at se.

Ja, Beomaster 6000 er bare helt gennemgående slet ikke på det tekniske niveau som 8000 - den var jo nærmest forstærkernes
Bugatti Veyron på sin tid.. :)

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2011 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Har siddet og leget lidt med den, men har faktisk ikke foretaget mig ret meget andet end at motionere potmeteret. Men nu er
strømforbruget præcist halveret: 10 watt standby og 50 tændt.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2011 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Overvejer at bringe en varmepistol ind i legen da jeg har haft stor held med dem og PC'er, men noget siger mig det ville være
dumt her. Any thoughts?

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jeg undskylder jeg voldtager tråden lidt, og I må endelige sige til hvis jeg skal flytte det et andet sted hen. Anyway, jeg har
fundet et helt konkret problem med den der Storm-P-løsning af en volumenkontrol: I mit tilfælde er der ikke specielt meget
modstand i hverken potmeteret eller selve motoren, men til gengæld har de to hjul flyttet sig ift. hinanden. Det betyder at
motoren sejtrækker utroligt meget for at skrue op og ned. Hvis jeg presser på det store hjul - det der sidder på motoren - så
fungerer det fint! Desværre falder hjulet tilbage ud af sin rigtige placering igen.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Bjarke det er ok. Sålænge det relaterer til emnet intet problem.

Jeg har 2 BM6000 palisander og white edition.

Palisander modellen har bare ingen problemer med volume kontrollen overhovedet. Synd at den aldrig er blevet lavet. Den har lidt ridser her og der + udgangs problemer.

Den hvide spiller godt men end imellem er strømmen taget fra. Når der så tændes kan volumen sidde fast. Ved at åbne og manøvre det manuelt virker det så fint igen i en periode men når strømmen slukkes så kan det sidde fast.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2011 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Anderz, jeg vil anbefale dig at prøve det jeg snakker om med alignment (har glemt det danske ord?!) af hjulene. Det virker i
hvert fald stadig fint her, det kører som nyt! :) Sidder lige nu og prøver at komme ind til board 9 for at stille BIAS.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2011 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Beogram 6006 er kommet hjem. Den spiller fantastisk med MMC20CL. Faktisk en smule bedre end Beogram 6500 med MMC3.

Martin har nu fået den hvide Beocord 6000 til service.

Grundet login problemer til photobucket kommer der billeder senere.

BeoHammer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Fantastisk, Anders, 6006 er en udemærket maskine, samme som 8000 med 2. sorteringsdele?

Jeg kom endelig forbi Aarhus i dag i forbindelse med en roadtrip, så jeg kunne hente min nyjusterede Beomaster 5500 og
gennemrenoverede Beocord 9000 hjem til Esbjerg. Det hele fungerer godt i systemet, Kører en kombination af Beosystem 5500
med CD, kassette og Beogram 8002, som er fjernstyret med Beolink 1000 og MCP 5500, sammen med Beosystem 8000, som er
Beogram 4000, Beomaster 8000 og Beocord 9000.

Beocordens tonehoveder er i rigtig god stand i forhold til Beocord 9000 #2, så jeg er meget tilfreds, skal også hente endnu en
8004, samt et skift af drivremme i min anden 8004. Metalbånd er altså det hele værd på disse maskiner

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Ja det spændende bliver at få Beosystem 6000 komplet og iorden for det bliver første gang siden jeg købte det tilbage i 2007 for bare BM,BC og BG.

Det bliver også interesant at se hvad hvordan en Beocord 6000 optager i forhold til mine 3 Beocords (6500+5500) med HX pro. Jeg vil experimentere med diverse bånd til den tid.

Med hensyn til Beosystem 6500 så er jeg stadig ejer af det. Det har været til salg et par gange men folk kan ikke tage beslutninger eller skal have det smidt i nakken for penge giver de ikke at give for det så jeg beholder det bare.

MMC3 er brækket hvilket gør Beogram 6500 pokkers svær at sælge trods opmærksomheden på de 3 muligheder der er for at ændre på det. Jeg har et acceptabel bud men efter 14 dage ingen kontakt til budgiver hverken pr email eller tlf? Jeg ved det er ferie tid men hvorfor byde på noget uden at holde øje med hvad der sker eller lægge besked: Hvis det er acceptabel så kontakt mig den og den dato da jeg er på ferie. Lettere kan det vil ikke være? Nu kan det bare være underordnet jeg beholder den bare.

Service på Beogram 6006 samt BC9500 kom til at koste min Beocenter 9500 som Martin's kærste var intereseret i så okay til det.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2011 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige gang i et forsøg.

Da jeg har et par uger til Beocord 6000 vender hjem hvad vil der ske hvis Beocord 5500 sættes til istedet? Altså bare sådan midlertidigt eller noget.

Vil der være remote option? Playback og record? 1982 og 1986 B&O produkt integration mulig?

Hvad vil i tro?

Jeg vænner tilbage. 

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2011 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Normalt er B&O produkter bagud kompatible f.eks. Beo4 og Beosystem 6500.

Det er ingen hemmelighed vel? Jeg har da kørt denne BC5500 med Beosystem 6500 uden problemer osv. Der findes et utal af muligheder for bagud integration.

Beocord 5500 kom ud af køkkenskabet og sat til TP1 på BM6000.

Tro mig det virker! Takket været 7 pins Data link i DIN stikket fungerer den som en normal stil Beocord 6000/8000/9000 med Terminal 2035 fjernbetjening for Beosystem 6000. 

Ved record går den i auto record pause. Tryk 2 gange og den optager.

Ved frem og tilbage spole gør den præcis det.

Stop virker som det skal(enkelt eller det hele) og ligeledes return.

Alle funktioner på Terminal som de skal. Du har så Beocord 5500 ekstra som manuelt at skulle sætte men selve basis/daglig dags behov er som det skal være.

Ældre BM versus nyere BC intet problem.

BeoHammer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 August 2011 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Jaja, B&O's datalink system er universal, brugte også min Beocord 5500 til Beomaster 6000 engang, selv om jeg dog foretrækker
at bruge den med Beomaster 5500 som så sidder i tape 2 indgangen på Beomaster 8000. Beomaster 5500 giver mulighed for at
fjernbetjene Beogram CD50, Beocord 5500 og Beogram 8002, hovedtelefonudgangen er så bare sat i Tape 2 på Beomaster 8000,
hvor jeg har Beogram 4000 og Beocord 9000 sat til. Alsidighed er lækkert

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 01 August 2011 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg læste lige lidt i denne tråd og prøvede så at måle strømmen på min egen Beomaster 6000, den bruge 4 watt i standby, og 44 watt når den bare står tændt.

Jeg var selv ejer af et Beomaster 8000, Beocord 8000, Beogram 8000 og Beovox MS 150  system fra ca. 82-83(kan ikke lige helt huske det)og til 1990, det var simpelthen en fornøjelse.

Idag er mit stue anlæg en gammel Beomaster 5000 med Beocord 5500 + en eller anden billig DVD/CD afspiller.

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2011 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Ja både Beomaster 6000 og 8000 er geniale topdesignede recievere som levere varen. Jeg har selv en total renoveret
Beomaster 8000, men dog kun Beogram 6002 og Beocord 6000 fra mit gamle 6000 anlæg. Højttalerne er Jamo SW500 sub/sat
system

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Ja denne Beocord 5500 har vist sig at være et fantastik fund til de 200 kroner. Jeg afspiller og har også optaget lidt med glimrende resultater. Der var et gammelt type 1 bånd med ZZ top Afterburner og det lød meget tyndt og skramlet, altså en meget dårlig optagelse. Frem med vinyl udgaven og optag igen. Det er en stor forskel på slut resultatet selv på et type 1 bånd fra omkring 1991 eller noget.

Det fungerer ganske fint til mit behov med hensyn til Datalink. Det var nu første gang jeg har prøvet at forbinde B&O på denne måde.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2011 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Min Beogram 6006 kører stadig med MMC20CL så den svarer til Beogram 8000 pånær udseende. Der findes kun 2 kendte i denne udførelse min og Martin's så meget sjældent. Jeg har stadig den MMC20EN den kom med som backup.

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes