Forfatter |
|
S.B.J Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PQR
Jeg tror jeg vil putte stenuld i (jeg kan vel bare smide det eksisterende glasuld ud? ) og i øvrigt tak for tilbudet, men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal komme over og hente dem jeg har godt nok efterårs ferie (endelig en god ting ved skolen ) men i morgen, lørdag, skal mine forældre til Silkeborg, er det ikke et godt stykke der over af. for så vil jeg da se om jeg ikke kan få dem til at tage dem med 
Og med hensyn til det med sende en venlig hilsen til BasRep, vil jeg gerne spørge om jeg ikke kan få et udkast fra den mail du sendte (det var vel sådan du gjorde?) jeg er ikke selv så god til det 
Mvh Sebastian __________________ Mvh SBJ
Sansui G-22000 | Teac A-800 | Pioneer C-922a | Dansound ds150 (som backup)
Mit setup
|
Til top |
|
|
S.B.J Lukket konto

|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er også et billede af omtalte Dan-et-eller-andet, jeg testede Sansui'en med:

Bassen i højtaleren til højre er original __________________ Mvh SBJ
Mit setup
|
Til top |
|
|
S.B.J Lukket konto

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4all'ere
Jeg er stødt ind i et mindre (måske større) problem, jeg har her får et par dage siden fået lavet et setup (billeder kommer senere) problemet går ud på at venstre højtaler enten ikke spiller eller forsvinder, mens jeg hører musik og andre gange så er den der bare, eller kommer tilbage
Er der nogen der ude der kan hjælpe?
Mvh SBJ __________________ Mvh SBJ
Mit setup
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej S.B.J.
Det kan jo være flere årsager til. Har du prøvet og bytte rundt på højttalerledningerne? Mere for at se om det er højttaleren eller din forstærker der fejler.
Det kan såmænd være en simpel ledning i din højttaler. Hvis de er termineret indvendigt med kabelsko af en slags, så kan de sagtens sidde dårligt og på den måde være on/off.
Du må lige spore dig lidt frem for at lokalisere fejlområdet. __________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er DIG, din heldige kartoffel! Jeg undrede mig over, hvornår viville se noget til dig. Kan du så få taget nogle bedre
billeder af vidunderet! __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
S.B.J Lukket konto

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
Hej S.B.J.
Det kan jo være flere årsager til. Har du prøvet og bytte rundt på højttalerledningerne? Mere for at se om det er højttaleren eller din forstærker der fejler.
Det kan såmænd være en simpel ledning i din højttaler. Hvis de er termineret indvendigt med kabelsko af en slags, så kan de sagtens sidde dårligt og på den måde være on/off.
Du må lige spore dig lidt frem for at lokalisere fejlområdet.
|
|
|
Jeg har haft byttet om på højtalerne, og det hjalp desværre ikke  __________________ Mvh SBJ
Mit setup
|
Til top |
|
|
S.B.J Lukket konto

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Det er DIG, din heldige kartoffel! Jeg undrede mig over, hvornår viville se noget til dig. Kan du så få taget nogle bedre billeder af vidunderet!  |
|
|
De kommer, de kommer men kvaliteten bliver ikke bedre __________________ Mvh SBJ
Mit setup
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du altså lige låne et digitalkamera. Det holder ikke at du udsætter sådan en lækkerbisken for en støvet mobiltelefon :P __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Så må du altså lige låne et digitalkamera. Det holder ikke at du udsætter sådan en lækkerbisken for en støvet mobiltelefon :P |
|
|
Drengen låner bare mit.. Jeg skal nok smutte derover og få taget nogen i ordenligt kvalitet når nu i vintagedrenge er så sultne 
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Heldige rad  Det er jo noget nær den omend ikke den kraftigste receiver der nogensinde er produceret  Jeg har selv oplevet lignende problem og der var det en rensning af relæet der fjernede udfaldet. Du kan lave en tjekker og se om fladerne er sorte - Så trænger de nok til at blive renset. MEN PAS PÅ - Hvis du ikke ved hvordan man skal rense/tjekke etc. så lad en der ved noget om det gøre det. Det ville være møjærgerligt og ødelægge det  Kan selvfølgelig også være et problemet andetsteds
|
Til top |
|
|
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil ikke sige så meget om dit grej - Sorry for lidt Off-Topic.
Jeg bliver så glad når folk på din alder har vintage grej og ved hvad LP'er er 
Det varmer sq mit gamle hjerte 
Kan huske da jeg selv overtog min fars gamle grej for ca. 15 år siden - Det var en helt ny verden der åbnede sig for mig. Han var træt af at høre på min JVC-discokasse fra det lokale supermarked  __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.J:Du skal ikke bare flytte højttalerne rundt fysisk(ikke nødvendigt).Du skal bytte rundt på højttalerledningerne på terminalerne på recieveren.Hvis problemet flytter med over i den anden side,så er fejlen i recieveren......Jeg skriver dette da det lød som om du bare flyttede højttalerne rundt
Det kan også være at volume-potmeter er slidt eller skal renses(selv bruger jeg WD40,men det skal man vist nok vare sin mund med at sige højt herinde  ) .....der kan være tale om enten mekanisk fejl,eller elektronisk fejl,eller begge dele.
Jeg har selv haft de samme problemer med en del gamle Tandberg recievere.Tit og ofte er det slidtage,kombineret med at grejet har stået stille længe.Start med at motionere ALLE knapper,både drejeknapper og trykknapper.Drej og tryk en masse gange på alle knapper.Måske det vil hjælpe  Og er der 'bøjler' bagpå(det er der vist?),så hiv dem ud og ind mange gange,med musikken kørende.....
Held og lykke __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
S.B.J Lukket konto

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Så må du altså lige låne et digitalkamera. Det holder ikke at du udsætter sådan en lækkerbisken for en støvet mobiltelefon :P |
|
|
Støvet er mobil dog ikke men ja synd, jeg havde jo lige håbet man kunne et billigt et hos Merlin, men der er vist ikke til at komme til  __________________ Mvh SBJ
Mit setup
|
Til top |
|
|
S.B.J Lukket konto

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Hej Heldige rad
Det er jo noget nær den omend ikke den kraftigste receiver der nogensinde er produceret
Jeg har selv oplevet lignende problem og der var det en rensning af relæet der fjernede udfaldet. Du kan lave en tjekker og se om fladerne er sorte - Så trænger de nok til at blive renset. MEN PAS PÅ - Hvis du ikke ved hvordan man skal rense/tjekke etc. så lad en der ved noget om det gøre det. Det ville være møjærgerligt og ødelægge det
Kan selvfølgelig også være et problemet andetsteds
|
|
|
Så tror jeg ikke jeg skal gå i gang med det, jeg vil nødig have at den går i stykker  __________________ Mvh SBJ
Mit setup
|
Til top |
|
|
S.B.J Lukket konto

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Cornell skrev:
Vil ikke sige så meget om dit grej - Sorry for lidt Off-Topic.
Jeg bliver så glad når folk på din alder har vintage grej og ved hvad LP'er er 
Det varmer sq mit gamle hjerte 
Kan huske da jeg selv overtog min fars gamle grej for ca. 15 år siden - Det var en helt ny verden der åbnede sig for mig. Han var træt af at høre på min JVC-discokasse fra det lokale supermarked 
|
|
|
Det er jeg da glad for at høre det varmer også mit endnu unge hjerte  __________________ Mvh SBJ
Mit setup
|
Til top |
|
|
S.B.J Lukket konto

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
S.B.J:Du skal ikke bare flytte højttalerne rundt fysisk(ikke nødvendigt).Du skal bytte rundt på højttalerledningerne på terminalerne på recieveren.Hvis problemet flytter med over i den anden side,så er fejlen i recieveren......Jeg skriver dette da det lød som om du bare flyttede højttalerne rundt Det kan også være at volume-potmeter er slidt eller skal renses(selv bruger jeg WD40,men det skal man vist nok vare sin mund med at sige højt herinde ) .....der kan være tale om enten mekanisk fejl,eller elektronisk fejl,eller begge dele.
Jeg har selv haft de samme problemer med en del gamle Tandberg recievere.Tit og ofte er det slidtage,kombineret med at grejet har stået stille længe.Start med at motionere ALLE knapper,både drejeknapper og trykknapper.Drej og tryk en masse gange på alle knapper.Måske det vil hjælpe Og er der 'bøjler' bagpå(det er der vist?),så hiv dem ud og ind mange gange,med musikken kørende.....
Held og lykke |
|
|
Min fejl så, jeg undskylder ja selvfølgelig, jeg byttede rundt højtalerkablerne. jeg tror den har stået stille de sidste 15 år men der er ingen bøjler på den. men det kan jeg tilgengæld finde på min TEAC __________________ Mvh SBJ
Mit setup
|
Til top |
|
|
S.B.J Lukket konto

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der vil komme billeder er her sidst på ugen, men I ellers kan holde ud så længe  __________________ Mvh SBJ
Mit setup
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.J skrev:
Sveske skrev:
|
|
Støvet er mobil dog ikke men ja synd, jeg havde jo lige håbet man kunne et billigt et hos Merlin, men der er vist ikke til at komme til  |
|
|
Så skulle du vist have været ude i sidste uge
Nu er der jo ikke noget der hedder Merlin mere. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
S.B.J Lukket konto

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
S.B.J skrev:
Sveske skrev:
|
|
Støvet er mobil dog ikke men ja synd, jeg havde jo lige håbet man kunne et billigt et hos Merlin, men der er vist ikke til at komme til 
|
|
|
Så skulle du vist have været ude i sidste uge Nu er der jo ikke noget der hedder Merlin mere. |
|
|
Næh, men det er jo på sin hvis godt at få ryddet op  __________________ Mvh SBJ
Mit setup
|
Til top |
|
|
S.B.J Lukket konto

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til problemet ser det ud (lyder, selvfølgelig) som om at det har udbedret sig selv. så jeg tror du havde ret i det sagde Tante Berg  , vedrørende at den havde stået stille i lang tid. man kan så at sige at den er spillet til  __________________ Mvh SBJ
Mit setup
|
Til top |
|
|