| Forfatter |
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står man og skal bruge en lille enkelt amp, eller kunne man tænke sig bare at have en back-up, så er svaret her.  Den hedder Fiio og koster kun 8,5 usd inkl fragt til Danmark, dvs den er også under toldgrænsen. (fåes i sort og hvid) http://www.dealextreme.com/search.dx/search.fiio"> http://www.dealextreme.com/search.dx/search.fiioJeg har taget en for holdet og allerede bestilt en  Den bør være her i næste uge eller måske næste mandag. Den findes også på ebay, men jeg vil mene DX er bedre, har handlet der mange gange før, og det er en super butik som holder hvad de lover... Også har de nogen super priser, og alt er inkl fragt. Inde på head-fi.org har de også en tråd om den, den kan læses her, og som det ser ud til er de 50 kr meget godt givet ud. http://www.dealextreme.com/search.dx/search.fiio"> http://www.dealextreme.com/search.dx/search.fiioJeg skal nok følge op med min mening om den, sammelignet med min egen Corda Move
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
spændende spændende.. og den ser utroligt lille ud også..
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg bestilte også sådan en lille en her i weekenden - glæder mig meget til at prøve den.
Det skal bemærkes at den ikke har volumenkontrol, hvorfor man ikke kan bruge den med en LOD på en ipod f.eks. Men spændende bliver det.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep den har fast forstærkning, men WTF det er jo faktisk også bare et svagt led i enhver forstærker. Har faktisk allerede
planer for at putte den i et lille alu kabinet
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske lige hvad jeg mangler til min bærbar faktisk..
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst test, på nettet. Er selv i tvivl om den er god nok. Den er ikke speciel frevenslineær, hæver bas niveauet noget. Og på Shure suser den...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep den skulle ikke være helt neutral, men hvilken amp er det  Min Meier Move er da også til den varme side... Om ik andet er jeg frem til at høre den, men venter stadig, for åbenbart er den i restordre
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en mærkelig ide at forstærke et i forvejen forstærket signal, så forstærker man jo bare de dårligdomme som afspillerens forstærker har....
Den eneste beretigelse sådan en dims har er hvis man synes ens hørelse er for god, så kan man nemlig skrue lidt mere op og få den ødelagt....
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så nu har jeg også bestilt sådan en til mine Sennheiser 650 og min ipod nano... glæder mig til at høre om der virkelig er sådan en forskel. tak for linket.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg synes det er en m�rkelig ide at forst�rke et i forvejen forst�rket signal, s� forst�rker man jo bare de d�rligdomme som afspillerens forst�rker har....
Den eneste beretigelse s�dan en dims har er hvis man synes ens h�relse er for god, s� kan man nemlig skrue lidt mere op og f� den �delagt.... |
|
|
Det forstår jeg ikke helt, for med mindre man kører Line-out, så er det jo altid det man gør, og selv med lineout, forstærker man jo også bare et lidt svagere forstærket signal.
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg synes det er en mærkelig ide at forstærke et i forvejen forstærket signal, så forstærker man jo bare de dårligdomme som afspillerens forstærker har....
Den eneste beretigelse sådan en dims har er hvis man synes ens hørelse er for god, så kan man nemlig skrue lidt mere op og få den ødelagt.... |
|
|
Det er jo sådan set rigtigt nok. På nogle afspillere kan man dog slutte en portabel forstærker til afspillerens lineout udgang eller tilsluttet LineOut Dock (LOD) frem for at benytte den almindelige hovedtelefonudgang. Det løfter i hvert fald min iRiver H140 betragteligt. Det største boost for mig består i helt at bypasse den indbyggede D/A konverter og i stedet benytte min Pico. Det kan dog kun lade sig gøre, hvis jeg slutter begge dele til min laptop, da Picoen ikke har optisk indgang. Men på arbejdet er det sammen med mine ATH-ESW9 et perfekt minimalistisk lytte-setup. EDIT: Hov, techtrino kom mig lige i forkøbet.  __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Claus-dk skrev:
Jeg synes det er en m�rkelig ide at forst�rke et i forvejen forst�rket signal, s� forst�rker man jo
bare de d�rligdomme som afspillerens forst�rker har....
Den eneste beretigelse s�dan en dims har er hvis man synes ens h�relse er for god, s� kan man nemlig skrue lidt
mere op og f� den �delagt.... |
|
|
Det forstår jeg ikke helt, for med mindre man kører Line-out, så er det jo altid
det man gør, og selv med lineout, forstærker man jo også bare et lidt svagere forstærket signal. |
|
|
Et lineout signal er meget renere og jeg kunne ikke drømme om at køre med forstærker fra headout, men sådan er vi jo så
forskellige...
Mit udgangspunkt er god lyd og ikke høj lyd, det er det jeg bruger mine forstærkere til.
Nu ved jeg ikke med andre afspillere men, lineouten på min Ipod er højere end det forstærkede signal og ja jeg ved godt at
signalet bliver bearbejdet inden det kommer ud, men alt andet lige vil mindre elektronik mellem bøffer og afspiller være
bedre..
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
techtrino skrev:
Claus-dk skrev:
|
Jeg synes det er en m�rkelig ide at forst�rke et i forvejen forst�rket signal, s� forst�rker man jo bare de d�rligdomme som afspillerens forst�rker har....
Den eneste beretigelse s�dan en dims har er hvis man synes ens h�relse er for god, s� kan man nemlig skrue lidt mere op og f� den �delagt....
|
|
|
Det forstår jeg ikke helt, for med mindre man kører Line-out, så er det jo altid det man gør, og selv med lineout, forstærker man jo også bare et lidt svagere forstærket signal. |
|
|
Et lineout signal er meget renere og jeg kunne ikke drømme om at køre med forstærker fra headout, men sådan er vi jo så forskellige... Mit udgangspunkt er god lyd og ikke høj lyd, det er det jeg bruger mine forstærkere til.
Nu ved jeg ikke med andre afspillere men, lineouten på min Ipod er højere end det forstærkede signal og ja jeg ved godt at signalet bliver bearbejdet inden det kommer ud, men alt andet lige vil mindre elektronik mellem bøffer og afspiller være bedre.. |
|
|
Der blev snakket om Ipod Dock i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66828&K W=CSG+CMOY , og at det var en forbedring, med en Ipod Dock istedet for brug af hovedtelefonudgangen, er det korrekt Claus-DK ? 
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
techtrino skrev:
Claus-dk skrev:
|
Den eneste beretigelse s�dan en dims har er hvis man synes ens h�relse er for god, s� kan man nemlig skrue lidt mere op og f� den �delagt....
|
|
|
Det forstår jeg ikke helt, for med mindre man kører Line-out, så er det jo altid det man gør, og selv med lineout, forstærker man jo også bare et lidt svagere forstærket signal. |
|
|
Et lineout signal er meget renere og jeg kunne ikke drømme om at køre med forstærker fra headout, men sådan er vi jo så forskellige... .. |
|
|
Sådan rent principielt, er det så ikke det man gør, når man kører pre til power forstærker til sine højtalere?
Jeg har har fået sådan en FiiO fætter idag, og den er egentlig ganske sjov. Den forstærker signalet en smule uden at lydkvaliteten forringes nævneværdigt (baseret på 10 min. lyt).
Den er ikke stor, på størrelse med en pakke tyggegummi. Den kan ikke erstatte en "rigtig" forstærker, men den kan være fin til et ultra bærbart setup. Den gør det i al fald muligt for mig, at bruge mine ER4S igen og give mine KSC75 et ekstra spark.
Til prisen er det en sjov lille sag, men man skal ikke tage den for mere end hvad den er.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damm it, havde håbet jeg havde været den første til at få en  Tillykke med den Kane, jeg ser også frem til at høre hvordan den lyder med mine er4s
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg måtte så også slippe hele $15 for min, men det er den nu også værd.
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da nu haft både en sort og hvid og leg med de seneste 3 uger!   Har været ganske positivt. Jeg må sige de gør det ganske godt i forhold til hvad man betaler for. Den hæver bassen en smule men de har også det at de har en del støj. Der er et konstant sus hele tiden i ørene og er til tider til gene når der er en stille stund i ens musik. Men når der er gang i den er der dog ikke noget du lægger mærke til. Sammensat med min gamle Meizu SP er der dog lidt mere støj end der burde være, da Meizu'en selv har problemer med støj som nu er kommet voldsomt frem i lyset.
Men på min nye Meizu SL nægter den at gengive noget støj fra andet end fra den selv. (Den meizu har bedre lydchip) Og så skal jeg stadig kun bruge 50-60 % mindre lydstyrke end hvad jeg gjorde før.
Ved en direkte sammenligning mellem forstærket og uforstærket gengivelse ville jeg nok stadig vælge den lyd direkte fra afspilleren, da den syntes at være renere (nok pga. støjen), men med FiiO på er da heller ikke dårligt.
Skal i hvert fald have fat i den kommende og muligvis bedre E5. Det siges at den kommer på markedet i løbet af den kommende måned, og så har de endda senere planer om at lave en E7 med DAC, tror jeg nok.
|
| Til top |
|
| |
keras Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saijajin skrev:
|
Jeg har da nu haft både en sort og hvid og leg med de seneste 3 uger!   Har været ganske positivt. Jeg må sige de gør det ganske godt i forhold til hvad man betaler for. Den hæver bassen en smule men de har også det at de har en del støj. Der er et konstant sus hele tiden i ørene og er til tider til gene når der er en stille stund i ens musik. Men når der er gang i den er der dog ikke noget du lægger mærke til. Sammensat med min gamle Meizu SP er der dog lidt mere støj end der burde være, da Meizu'en selv har problemer med støj som nu er kommet voldsomt frem i lyset.
Men på min nye Meizu SL nægter den at gengive noget støj fra andet end fra den selv. (Den meizu har bedre lydchip) Og så skal jeg stadig kun bruge 50-60 % mindre lydstyrke end hvad jeg gjorde før.
Ved en direkte sammenligning mellem forstærket og uforstærket gengivelse ville jeg nok stadig vælge den lyd direkte fra afspilleren, da den syntes at være renere (nok pga. støjen), men med FiiO på er da heller ikke dårligt.
Skal i hvert fald have fat i den kommende og muligvis bedre E5. Det siges at den kommer på markedet i løbet af den kommende måned, og så har de endda senere planer om at lave en E7 med DAC, tror jeg nok.
|
|
|
ETA 12/26/2008
21.50 usd incl s&h på http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18350
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepper, jeg lægger snart et lille review op, har siddet og lyttet til den de sidste par dage mens jeg har knoklet med project 24/7
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min fra DX kommer nok først lidt senere på ugen så der går nok også lidt tid før jeg kan sige om den. Og så er det jo forresten jul lige rundt om hjørnet.
|
| Til top |
|
| |