| Forfatter |
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 11 Januar 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg foreslå VdH The Clearwater eller VdH Cs-122 Hybrid.....(HFK)
mvh
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 17 Januar 2009 kl. 03:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
Tak for alle kommentarerne. De har da fået mig op af sofaen i gang med at nørde rigtig med hi-fi som for 20 år siden ;-) ..................
Så nu skal jeg på jagt efter et godt højtalerkabel, da jeg ikke tror at det audiovector'erne som spiller for meget diskant. Utroligt hvad et købt af en billig dac kan føre til ;-) |
|
|
Nope rotelman, den konklusion er taget fra rygmarven uden hjernen blev inddraget DacMagic er ikke billig, men af normal grådighed og via folks uvidenhed har nogle i en del år solgt plastic + metal + lidt ledning til skyhøje priser (og grinet hele vejen til banken). Du har jo selv lige oplevet du kan få god lyd uden at blive flået... det ku' man sør'm også for 10 og 20 år siden. Jeg anbefaler ikke, og er kun til analog overalt i mit system, men når nogen laver noget anvendeligt, samt tilmed til anstændig pris.. så skal de have deres velfortjent ros  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 17 Januar 2009 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
rotelman skrev:
|
Tak for alle kommentarerne. De har da fået mig op af sofaen i gang med at nørde rigtig med hi-fi som for 20 år siden ;-) ..................
Så nu skal jeg på jagt efter et godt højtalerkabel, da jeg ikke tror at det audiovector'erne som spiller for meget diskant. Utroligt hvad et købt af en billig dac kan føre til ;-)
|
|
|
Nope rotelman, den konklusion er taget fra rygmarven uden hjernen blev inddraget
DacMagic er ikke billig, men af normal grådighed og via folks uvidenhed har nogle i en del år solgt plastic + metal + lidt ledning til skyhøje priser (og grinet hele vejen til banken).
Du har jo selv lige oplevet du kan få god lyd uden at blive flået... det ku' man sør'm også for 10 og 20 år siden.
Jeg anbefaler ikke, og er kun til analog overalt i mit system, men når nogen laver noget anvendeligt, samt tilmed til anstændig pris.. så skal de have deres velfortjent ros 
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig, lad være med at tænke på prisen lyt på produktet det er afgørende, jeg har hørt andre dacs som er lang dyrere som jeg ikke brød mig om, hvorimod Cambridge for min del har været et af de bedste køb længe.
|
| Til top |
|
| |
Søren Korsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg forhåbentlig snart bliver den lykkelige ejer af en Dac Magic og gerne vil sætte mit fjernsyn til hvad gør man så der. Mit fjernsyn har ikke digital output på lyden? skal man så til at have endnu en konverter fran analog til digital og derfra ind i Dacmagic?
__________________ MVH
Søren Korsgaard
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren Korsgaard skrev:
| Mit fjernsyn har ikke digital output på lyden? skal man så til at have endnu en konverter fran analog til digital og derfra ind i Dacmagic? |
|
|
Hvorfor vil du det? Lyden kan jo kun blive ringere af det, men måske har du en anden grund.
Tilføjet: Sagt på en anden måde. Konvertering er ikke en tabsfri process.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden er at fra Dac Magic går signalet over i to mono rør blokke og videre ud til højtalerne men måske kan det løses ved at snuppe signalet fra en BlueRay afspiller
__________________ MVH
Søren Korsgaard
|
| Til top |
|
| |
TMHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..prøv at læs dette link om den nye DAC fra Cambrigde. http://www.hoer-wege.de/neu.htm Her kan man også købe den i en opdateret udgave. Jeg har bygget en Dac fra dette sted DAC-UP-CS4398 hedder den gå ind under DA-Wandler, den spiller fedt, meget bedre ind min MF X-dac 3. Det er denne samme converter man bruge i Classé CD aspiller i HIFI klubben til 52000.- Ham tyskeren her har styr på sagerne.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren Korsgaard skrev:
Grunden er at fra Dac Magic går signalet over i to mono rør blokke og videre ud til højtalerne men måske kan det løses ved at snuppe signalet fra en BlueRay afspiller
|
|
|
OK, jeg kan bare ikke forestille mig at det ikke skulle være bedre, billigere og nemmere ikke at gå via en ADC. Men jeg ved det ikke, og det kommer vel også an på hvordan dit setup er.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi dropper Cambrigden og køber en Benchmark Dac 1 pre istedet for så er alle problemer løst, den har både digitale og analoge inputs samt en rigtig god hovedtelelfon forstærker
__________________ MVH
Søren Korsgaard
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren Korsgaard skrev:
| Vi dropper Cambrigden og køber en Benchmark Dac 1 pre istedet for så er alle problemer løst, den har både digitale og analoge inputs samt en rigtig god hovedtelelfon forstærker |
|
|
Den koster også fem gange så meget.  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går nok ikke, DacMagic strømforsyningen sender 12 Volt AC ind i Dac'en. Det er forøvrigt en trafo og ikke en switchmode. Så lige netop der, tror jeg ikke der er meget at hente. Skal du modificere, skal du nok begynde under låget på dac'en.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noise skrev:
Det går nok ikke, DacMagic strømforsyningen sender 12 Volt AC ind i Dac'en. Det er forøvrigt en trafo og ikke en switchmode. Så lige netop der, tror jeg ikke der er meget at hente. Skal du modificere, skal du nok begynde under låget på dac'en.
mvh.
|
|
|
Ja, batteridrift er desværre ikke en mulighed her, sådan uden videre.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så der ER en ok strømforsyning. Rart at høre. Glæder mig som et lille barn, med lidt held har jeg den i starten af næste uge.
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 01 Februar 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AARRHH
nu har jeg ventet tålmodigt 2 måneder, på at klubben skulle skrive at de dacmagic på lager igen..
har lige været på deres hjemmesiden så står der "Forventes på lager juli 2009"
det er da lige til at få en dårlig af..
når så må jeg ud og finde noget andet, gider ikke vente mere...
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så det samme og skrev straks til dem (i sidste uge) Det er for nye bestillinger at de forventer juli. Ældre bestillinger fra f.eks december skulle blive leveret i februar (men hæng mig ikke hvis det ikke sker)
Håber selv at min dukker op her i februar, men gør den ikke, så annullerer jeg min ordre. Venter ganske enkelt ikke 5 måneder på den.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 01 Februar 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestilte i november, og den kom i starten af januar.
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 03:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fasen skrev:
|
Håber selv at min dukker op her i februar, men gør den ikke, så annullerer jeg min ordre. Venter ganske enkelt ikke 5 måneder på den. |
|
|
Den er værd at vente på Fasen - set ift. beløbet du giver  Nu mangler jeg blot en kvalitets RIAA også til et rimeligt beløb, som kan trille med en low MC PU (0.4 mV). Nej ikke med trafoløsning - dem til de rimelige penge dur ikke. Jeg har endnu ikke fundet en af aktiv typen, uden jeg bliver nødt til at pantsætte min gamle bedstemor... __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
Fasen skrev:
|
Håber selv at min dukker op her i februar, men gør den ikke, så annullerer jeg min ordre. Venter ganske enkelt ikke 5 måneder på den.
|
|
|
Den er værd at vente på Fasen - set ift. beløbet du giver 
Nu mangler jeg blot en kvalitets RIAA også til et rimeligt beløb, som kan trille med en low MC PU (0.4 mV). Nej ikke med trafoløsning - dem til de rimelige penge dur ikke. Jeg har endnu ikke fundet en af aktiv typen, uden jeg bliver nødt til at pantsætte min gamle bedstemor...
|
|
|
Det håber jeg 
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granberg skrev:
| Syntes nogen skal vide Audiotrak Prodigy Cube lyder bedre end Dacmagicen..(her i casaen altså) |
|
|
Lyder spændende, jeg har lige bestilt et Prodigy Cube, og junior har en Dacmagic, så kan der rigtigt blive testlyttet og sammenlignet  Men jeg må da indrømme, at det ikke lige var mine forventninger - Dacmagic'en lyder rigtigt godt; men jeg syntes prisen var lige i overkanten til mit behov. Så det vil da glæde mig, hvis det viser sig at jeg har gjort et kup.
|
| Til top |
|
| |