| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juppe2 skrev:
ca 2000 - lousy indpakning, lille undseelig kasse - men stor lyd. Rigtigt at det nok ikke hører til her - men jeg har skrevet om den længere oppe, da jeg selv overvejede en Cambridge. |
|
|
Går ud fra, til prisen, at det er en X-DAC V.3?  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deres nye V-Can (head-amp) får i hvert fald hård medfart på diverse head-fi fora og inkl. What-Hifi (som jeg dog normalt ikke giver meget for). __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
What Hi Fi ved jeg heller ikke hvor meget jeg giver for. De gav den nye Rega amp. 3 stjerner ud af fem og næsten alle deres cd afspillere under "best buy" er fra Cyrus... http://whathifi.co.uk/BestBuys/CD-players-BestBuys/CD-player s/Men tak for info. Dvs. fora virker jo noget mere troværdigt. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Juppe2 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://whathifi.co.uk/Review/Musical-Fidelity-V-DAC/Specs/
4 af 5 stjerner - Men for mig lyder iTunes via Airport Express super nice - Alle pengene værd.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom også jeg med på bølgen. Fik bestilt en DacMagic lige inden prisen hoppede i vejret. Så nu må jeg bare vente spændt en måneds tid
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den var meget kort på lager i netbutikken her en af dagene og nu er prisen steget, så mon den er på vej ud :-) (håber , da jeg lige fik bestilt en til 1500.-)
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop fået min - købt lidt for sjov - er ret spændt.
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Jeg har netop fået min - købt lidt for sjov - er ret spændt. |
|
|
Hvornår har du bestilt din.?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bliver det jo lidt spændende at se hvilke muligheder der er med opgradering af strømforsyningen. Eksperimenter med batteridrift etc. EDIT: Kan se at den kører på AC-forsyning, så den mulighed eksisterer desværre ikke. Strømforbruget er desuden det tidobbelte af en af de gamle AA DDE 1.0  Eftersom det er en DAC, der er lavet med dual differentialopbygning, er det også en smule interessant om den balancerede udgang er bedre end den singleendede.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fasen skrev:
Martin_Kbh skrev:
| Jeg har netop fået min - købt lidt for sjov - er ret spændt. |
|
|
Hvornår har du bestilt din.?
|
|
|
Den blev bestilt den 17. december - så det er OK med mig. De har vel fået et læs hjem - din må være på trapperne.
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også fået min leveret i dag. Bare i den forkerte farve (sort i stedet for sølv). 
Iflg. HFK er der minimum 1 måneds ekstra leveringstid, hvis den skal byttes til en i sølv...
Så hvis der er nogen der har fået en i sølv og gerne vil bytte med en i sort, så skal i bare sige til! (Til info: Jeg er ikke interesseret i at sælge den!).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få min - for den ryger sgu retur.
Kvalilitetsindtryk ved udpakning var højt - mine forventninger steg for alvor her. Den blev tilkoblet til min SB både med optisk og coax og videre til min NAD M3'er både via RCA og balanceret XLR.
Der blev lyttet i fire timer på RCA og jo den spillede pænt - stemmer blev mere klare og anslag og timing virkede mere præcist end SB DUET alene. Men slet ikke i nærheden i af at imponere - jeg ofrer gerne væsenligt mere for at få noget bedre.
På balanceret drift var venstre kanal højere med ca . 3-4 db - målte efter med en test CD og min dB-måler fra RadioSchack. Det er sgu da for dårligt hva? Troede føst at det var mit grej - byttede rundt som sindsyg men måtte sande at det var DAC'en. Hvis man byttede XLR-stik på forstærkeren skiftede den kanal - og nej det var heller ikke kablerne - de blev også ombyttet og skiftet. Fejlen blev i venstre kanal på DAC'en og fuldte med rundt ved ombytning.
Jeg overvejer at prøve Azur 840c inden jeg dropper Cambridge helt.
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers tak... Skal sgutte have noget der er defekt!
3-4 db svarer det ikke næsten til en fordobling i lydstyrke, når det er en logaritmisk skala? (hvilket db jo er). Uanset hvad, så må den da have en defekt, hvis der er så stor forskel på de to kanaler!
Må hellere pakke min egen op og se om jeg kan leve med lyden/om der er nogle defekter... Der er jo heldigvis 14 dages returret, hvis den lyder af HT og 2 år, hvis den skulle være defekt.
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror der er kommet en sending hjem her lige omkring årsskiftet. Jeg fik også min her til morgen. Min er også sort, så måske det kun er de sorte de har fået hjem. Den var nu også bestilt som sort, så alt OK her. Jeg har også en Cambridge RIAA (640) i sort, så de passer sammen.
Jeg bestilte min helt tilbage i midten af november, så der har været en del ventetid. Men nu må vi se når jeg får tid til at prøve den af. Håber det er noget der dur til noget, ellers må man jo skyde den af igen. Men den skal lige have en reel chance i et par måneder indtil den er ordenlig tilspillet osv.
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Du kan få min - for den ryger sgu retur.
Kvalilitetsindtryk ved udpakning var højt - mine forventninger steg for alvor her. Den blev tilkoblet til min SB både med optisk og coax og videre
til min NAD M3'er både via RCA og balanceret XLR.
Der blev lyttet i fire timer på RCA og jo den spillede pænt - stemmer blev mere klare og anslag og timing virkede mere præcist end SB DUET
alene. Men slet ikke i nærheden i af at imponere - jeg ofrer gerne væsenligt mere for at få noget bedre.
På balanceret drift var venstre kanal højere med ca . 3-4 db - målte efter med en test CD og min dB-måler fra RadioSchack. Det er sgu da for
dårligt hva? Troede føst at det var mit grej - byttede rundt som sindsyg men måtte sande at det var DAC'en. Hvis man byttede XLR-stik på
forstærkeren skiftede den kanal - og nej det var heller ikke kablerne - de blev også ombyttet og skiftet. Fejlen blev i venstre kanal på DAC'en og
fuldte med rundt ved ombytning.
Jeg overvejer at prøve Azur 840c inden jeg dropper Cambridge helt. |
|
|
Det med forskel på kanalerne lyder underligt, jeg får snart et balanceret kabel hjem så må vi se om jeg får samme problem :S
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige pakket den ud og sat den til. Ingen forskel i lydstyrke mellem kanalerne, men jeg kører så heller ikke balanceret.
Første meget useriøse indtryk efter kun 15 minutter under stærkt kritisable forhold:
Helt uopvarmet/utilspillet spiller den, så vidt jeg kan høre (trods lakridskabler), vist meget fint op med min Primare D20 Mk III (CD-afspiller). Ikke helt samme niveau, men heller ikke noget ringe udgangspunkt!
Nå jeg må hellere ind og lytte lidt videre! Nye kabler må bestilles senere...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
|
Ellers tak... Skal sgutte have noget der er defekt!
3-4 db svarer det ikke næsten til en fordobling i lydstyrke, når det er en logaritmisk skala? (hvilket db jo er). Uanset hvad, så må den da have en defekt, hvis der er så stor forskel på de to kanaler!
Må hellere pakke min egen op og se om jeg kan leve med lyden/om der er nogle defekter... Der er jo heldigvis 14 dages returret, hvis den lyder af HT og 2 år, hvis den skulle være defekt.
|
|
|
Nej nej - det er klart - det var blot for at understrege at min er Silver.
3-4 db er ikke i ligefrem en fordobling. Du ret i at det er en logaritmisk skala. Men til sammenligning kan jeg oplyse at fra stihed 0db til hvisken er der ca. en 30 db. Rockkoncert foregår typisk i en 110-120 db.
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig!
Og ja, du har helt ret. Har lige opfrisket det med decibellerne og den logaritmiske (eller logarytmiske om man vil ) skala. 3-4 db er ikke en fordobling i det subjektivt hørte lydstyrkeniveau, men derimod en fordobling af energien i lyden. For at det opfattes som en fordobling i lydstyrke, skal man typisk lægge ca. 10 db til. 3-4 db er dog stadig en klar hørbar forskel!
|
| Til top |
|
| |