Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cambridge Audio DacMagic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Ja jeg elsker/elskede lyden fra min gamle Luxman, men "man" skulle jo have en surround ting ;-)

Jeg bruger et coax fra profi gold ? Signal kablet er bygget på et hitachi microfon kabel. Tak for beskrivelsen af V-DAC'en.

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Januar 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Cambridge's  Azur 840c CD-afspiller har faktisk også et par digitale inputs bagpå, og kan således også bruges som DAC. 

Galleri her.

Endelig vårgner I...det er jo det jeg har sagt hele tiden. Den har fået suveræne anmeldelser.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Ikke fordi jeg skal sælge et produkt - og jeg har ikke prøvet Magic - men V-dac er ikke lys i det, nærmest tvært imod, og den har jeg prøvet. Hvis Magic er mørkere i lyden, ja så er det måske en idé at smide et VdH på. Jeg forbandt først min V-dac med et Blue Jeans, hvilket jeg fandt lidt mørkt/lukket - men med et VdH 502 var der balance.

Men jeg tror nok, at jeg vidst har hørt et sted...
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Januar 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Vi  venter stadig :-)) ( mig og min gamle Denon 3560)  - i håbet om at blive en glad mand når min DacMagic kommer engang til febr.

Jeg håber lidt på, at den faktisk kan det samme som den DAC 3 jeg havde for en del år siden (OG DESVÆRRE SOLGTE, det har jeg MEGET ærgret mig over senere hen)

Den spillede kanon godt med 3560 eren

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Aragon skrev:

Hej

Vi  venter stadig :-)) ( mig og min gamle Denon 3560)  - i håbet om at blive en glad mand når min DacMagic kommer engang til febr.

Glæd dig fik min ind af døren lige efter nytår, og den spiller som en drøm. Selv dødssyge MP3 diller daller kan den trylle med - godt arbejde. Og det via den fødes gennem 10 eller 15 meter Toslink uden at kny den mindste smule.

Lad os se engang... de hersens 1500 over 3-4 år bliver en afskrivning på ~400 pr. år - utroligt at stumper der ka' fås til så små penge. Og om 3-4 år findes en endnu bedre teknik, og så kan den lille sag gå på pension.

Men den nye pris kr. 1999 er nu meget besynderlig. Pundet er de sidste måneder smuttet ned med omkring 25% overfor kronen, så nogen får sig både en god kursgevinst hvis der er ordret/indkøbt i pund, og samtidig også en god klat ruller ind ved at prisen er steget med 33%

MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

DHK påstår den købes og betales i € Euro - jeg har spurgt om det samme, nemlig hvorfor den stiger, når £ pundet er faldet med små 25%

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg bestilte min i begyndelsen af december og bliver stadig lovet - at jeg får den til lovet pris  1499 kr. når de kommer på lager.

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

MadsVP skrev:
DHK påstår den købes og betales i € Euro - jeg har spurgt om det samme, nemlig hvorfor den stiger, når £ pundet er faldet med små 25%

Tak Mads, tænkte nok der blev lavvande i krybben her op til jul  

Vores krone er låst til €, så mine anelser slog til. Derfor bestilte jeg i Nov, da jeg kunne lugte at hele EU's nationalindkomst ville gå til bankredning a la carte.

Gad vide om DacMagic m.fl. så nu kan fiskes til en god pris i pund fra UK    Der er jo kun fragt til forskel, og vores Kgl. Aut. fodpost er for hver 20 km. jo næsten samme beløb som helt fra UK

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:
MadsVP skrev:

Vores krone er låst til €, så mine anelser slog til. Derfor bestilte jeg i Nov, da jeg kunne lugte at hele EU's nationalindkomst ville gå til bankredning a la carte.

Gad vide om DacMagic m.fl. så nu kan fiskes til en god pris i pund fra UK    Der er jo kun fragt til forskel, og vores Kgl. Aut. fodpost er for hver 20 km. jo næsten samme beløb som helt fra UK

Billigrejser til London vil nok være attraktive for hifi-turister.

EDIT: Den beherskede pris på kr. 1500,- vil ellers lokke mange af 'prøve lidt for sjov' kunderne, til direkte køb. Nu vil de nok i stedet kun købe, hvis de reelt har et behov for en ny DAC.

Kr. 2000,- ligger i hvert fald over min 'prøve for sjov' pris.

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Tjaa... så stod min DacMagic hvis af... den kan ikke tænkes længere... Der sker intet!

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
FinnC skrev:
MadsVP skrev:

Billigrejser til London vil nok være attraktive for hifi-turister.

EDIT: Den beherskede pris på kr. 1500,- vil ellers lokke mange af 'prøve lidt for sjov' kunderne, til direkte køb. Nu vil de nok i stedet kun købe, hvis de reelt har et behov for en ny DAC.

Kr. 2000,- ligger i hvert fald over min 'prøve for sjov' pris.

1500 eller 2000 for sjov - never - ka' da bruges til andet på ønskelisten  

Tror alle de gode stumper ex. snurrebassen i Azur 84x/74x etc. ligger i den DacMagic. Har lyttet utallige gange til Frédéric Chopin, Piano Concerto No. 2 F minor... og det lille skar'n sætter sør'm et grand piano lige her i stuen - krystalklart og klokkerent. Så i mit tilfælde ramte jeg plet, og glemmer alt om DAC de næste år.

Synd med årstiden Spencer - ku' ellers være hyggeligt med en udflugt/hytte ved Esbjerg, og så lige et svip over vandet inden de ødelægger det hele med bankpakke x.

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
Tjaa... så stod min DacMagic hvis af... den kan ikke tænkes længere... Der sker intet!

Det lyder ildevarslende, hvor mange timer har den været i brug, har du prøver at ta strømstikket ud, er den stadig tavs, eller har du løst problemet, tav den pludselig under drift, eller kunne du ikke tænde for den, min har kørt i mindst 25 time uden problemer. Godt der er garanti

Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Nej lader til at det er min power knap som er sådan lidt ½ defekt. Det er svært at få den til at blive inde (ON). Men den har jo også været tændt siden jeg fik den.

Jeg købte også min DacMagic sådan lidt for sjovt da prisen var så lille at jeg bare skulle prøve. Har ikke lyst til at bruge 10-12k på en DAC.

Har været glad for købet og er super glad for alle de nye detaijler jeg hører i min musik. Jeg har sgu ikke set meget TV siden jeg fik DacMagic'en ;-)

Har også prøvet den på mit andet SqueezeBox anlæg med Luxman LV105U og audiovector M2 og her hjælper luxman'en meget, Men M2 er jo en dårligere højtalere.

Desværre synes jeg at den lyse lyd og de mange detaijler gør at jeg ikke kan høre musik i så lang tid uden at få ondt i ørerne, eller er det fordi jeg AUTOMATISK altid skruer op for lydstyrken. Især i forhold til SB'en hvor jeg normalt hørte på 50 og nu hører jeg på 60 eller mere.

Jeg har læst rigtig meget godt om MF V-DAC på www.head-fi.org og tror jeg måske også køber den sådan lidt for sjovt ;-)

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Januar 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Granberg skrev:

Slettet af moderator/-A

Det gælder især når der bruges bitreduktion som volumenkontrol.
Squeezeboxens volumenkontrol bør stå på max, når der bruges en ekstern DAC, og så bør volumen styres på forstærkeren i stedet.

Det er vist ikke sket her?

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

:-) Nej jeg bruger altid forstærken og har SB på fuld volume (fast indstilling).

Jeg er lidt i chok hvis vi lige pludselig skal op på 24 bit for at få en afslappet lyd :-)

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Januar 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:

:-) Nej jeg bruger altid forstærken og har SB på fuld volume (fast indstilling).

Jeg er lidt i chok hvis vi lige pludselig skal op på 24 bit for at få en afslappet lyd :-)

Hvis en 16 bit CD er indspillet kompetent og ikke komprimeret til døde, kan der såmænd komme fin nok lyd ud af det.

Desværre er de fleste nyere CD-udgivelser præget af volumensyge og digital klipning.
Ingen af disse to onder har noget med de 16 bit at gøre, men talentløse udgivere.

EDIT: Mere info i denne tråd.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 02:57 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:

Ingen grund til at gå i chok. Bare sørg for at styre udenom dacs der benytter sig af oversampling.
Og det er langt de fleste.
Non-oversampling er vejen frem.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
rotelman skrev:

Ingen grund til at gå i chok. Bare sørg for at styre udenom dacs der benytter sig af oversampling.
Og det er langt de fleste.
Non-oversampling er vejen frem.

Mvh.
Niels

Nu er upsampling og oversampling ikke det samme, skal lige pointeres.

Og om der er 4 gange oversampling eller 364 gange oversampling (1 bittere) gør også en forskel.
Bivirkningerne ved megen oversampling kombineret med et dårligt drev, behøver ikke være digital hårdhed, med øretrættende effekt. Der er også andre ting, som sløret og utydelig diskant/perspektiv.

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:

Nej lader til at det er min power knap som er sådan lidt ½ defekt. Det er svært at få den til at blive inde (ON). Men den har jo også været tændt siden jeg fik den.

Jeg købte også min DacMagic sådan lidt for sjovt da prisen var så lille at jeg bare skulle prøve. Har ikke lyst til at bruge 10-12k på en DAC.

Har været glad for købet og er super glad for alle de nye detaijler jeg hører i min musik. Jeg har sgu ikke set meget TV siden jeg fik DacMagic'en ;-)

Har også prøvet den på mit andet SqueezeBox anlæg med Luxman LV105U og audiovector M2 og her hjælper luxman'en meget, Men M2 er jo en dårligere højtalere.

Desværre synes jeg at den lyse lyd og de mange detaijler gør at jeg ikke kan høre musik i så lang tid uden at få ondt i ørerne, eller er det fordi jeg AUTOMATISK altid skruer op for lydstyrken. Især i forhold til SB'en hvor jeg normalt hørte på 50 og nu hører jeg på 60 eller mere.

Jeg har læst rigtig meget godt om MF V-DAC på www.head-fi.org og tror jeg måske også køber den sådan lidt for sjovt ;-)

Ok en mekanisk fejl, V Dac en skal også ha en chance her, jeg kan ikke genkende det med den lyse lyd på mit anlæg men med  kabelvalg før og efter kan der tunes lidt og de 3 filtre gir hørbare forskelle. VH. Madsen.

Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Tak for alle kommentarerne. De har da fået mig op af sofaen i gang med at nørde rigtig med hi-fi som for 20 år siden ;-)

Jeg har nu haft alt mit hi-fi udstyr i rotation i hele weekenden og fået hjælp af naboen og sågar prøvet dac'en hos ham. Og på mit ref. anlæg har jeg prøvet SB vs Rotel Dac (intern) vs DacMagic og her vinder dacmagic'en klart!

For gøre en lang historie kort, så er den store synder mit Naim Naca 5 højtalerkabel som godt nok har masser af "hul" igennem og kontrol, men desværre også en diskant som skær i ørene på mine audiovector. Jeg har så nu været igennem gamle kabler som dali, hitachi og tara labs men de mangler desværre alle sammen det hul igennem, men er klart mere behagelige at høre på.

Så nu skal jeg på jagt efter et godt højtalerkabel, da jeg ikke tror at det audiovector'erne som spiller for meget diskant. Utroligt hvad et købt af en billig dac kan føre til ;-)

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes