Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 02:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Delaneys kælderbio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:
Tak for dit svar delaney

Ja, det er langt fra optimalt ikke at have lyst til at bruge sit udstyr. Det er også derfor der skal ske en ændring!

Først og fremmest: har du hørt en onkyo receiver? - det vil jo være godt hvis du havde et reelt sammenligningsgrundlag, for så kan jo jo direkte fortælle om fordelene. og hvilke ting som bliver bedre. Siger din processor fx. en høj rælæ-kliklyd når du skifter input/ signalkilde (fx. HDMI og phono)?

Alternativet er, at jeg køber en samlet løsning fra Pioneer - en SC-LX71 - men den koster jo en 13 tusinde, og til de penge er jeg overbevist om at der er andre løsninger, som er lige så gode - hvis ikke bedre (Emotiva ser jo lækkert ud).

En anden fordel med seperat processor er jo, at når jeg på et tidspunkt vil skifte over til noget andet er det ikke halvdelen af mit anlæg jeg skal forsøge at komme af med - det er jo billigere i sidste ende når man tænker langtsigtet.

Hvad koster fragten typisk de gange du har handet Emotiva?

Jeg har ikke selv sammenlignet med en Onkyo, men det er der andre der har gjort. Prøv at kigge lidt rundt på emotivalounge, så skal du bare se løjer.

Jeg kan berette at min processor ikke siger klik lyde, og at Emotiva har lovet at deres kommende HDMI processor har en skiftetid på et par tiendedele. Jeg husker at have læst at Onkyo typisk er 6-8 sekunder?

Selv hvis du sammenligner du med en high-end receiver til 13K, skal du huske at fysikkens love gælder: Det kræver noget plads at have en ordentlig forstærkersektion. Derfor vil selv den nævnte Pioneer være påvirket af nogle kompromisser, som man ikke render ind i med seperate pre/power amps. Havde jeg 13K, ville jeg absolut købe en UMC-1 og en XPA-5. Både af hensyn til lydkvalitet og æstetik.

Jeg har brugt ShopUSA.com til at få mine ting reshippet. Tidligere i min tråd, har jeg beskrevet processen. Men hvis du bruger ShopUSA og køber en UMC-1 og en XPA-5, ryger det op i 11.300 inkl porto, told og moms leveret til din dør.

Mvh Morten

Anima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Anima skrev:
Tak for dit svar delaney

Ja, det er langt fra optimalt ikke at have lyst til at bruge sit udstyr. Det er også derfor der skal ske en ændring!

Først og fremmest: har du hørt en onkyo receiver? - det vil jo være godt hvis du havde et reelt sammenligningsgrundlag, for så kan jo jo direkte fortælle om fordelene. og hvilke ting som bliver bedre. Siger din processor fx. en høj rælæ-kliklyd når du skifter input/ signalkilde (fx. HDMI og phono)?

Alternativet er, at jeg køber en samlet løsning fra Pioneer - en SC-LX71 - men den koster jo en 13 tusinde, og til de penge er jeg overbevist om at der er andre løsninger, som er lige så gode - hvis ikke bedre (Emotiva ser jo lækkert ud).

En anden fordel med seperat processor er jo, at når jeg på et tidspunkt vil skifte over til noget andet er det ikke halvdelen af mit anlæg jeg skal forsøge at komme af med - det er jo billigere i sidste ende når man tænker langtsigtet.

Hvad koster fragten typisk de gange du har handet Emotiva?

Jeg har ikke selv sammenlignet med en Onkyo, men det er der andre der har gjort. Prøv at kigge lidt rundt på emotivalounge, så skal du bare se løjer.

Jeg kan berette at min processor ikke siger klik lyde, og at Emotiva har lovet at deres kommende HDMI processor har en skiftetid på et par tiendedele. Jeg husker at have læst at Onkyo typisk er 6-8 sekunder?

Selv hvis du sammenligner du med en high-end receiver til 13K, skal du huske at fysikkens love gælder: Det kræver noget plads at have en ordentlig forstærkersektion. Derfor vil selv den nævnte Pioneer være påvirket af nogle kompromisser, som man ikke render ind i med seperate pre/power amps. Havde jeg 13K, ville jeg absolut købe en UMC-1 og en XPA-5. Både af hensyn til lydkvalitet og æstetik.

Jeg har brugt ShopUSA.com til at få mine ting reshippet. Tidligere i min tråd, har jeg beskrevet processen. Men hvis du bruger ShopUSA og køber en UMC-1 og en XPA-5, ryger det op i 11.300 inkl porto, told og moms leveret til din dør.

Mvh Morten

Hej Morten (endelig fik jeg sat navn på dig)

Jamen en onkyo siger kliklyde hver gang man skifter kilde, og den siger også denne kliklyd når den tændes og slukkes. JEg tror det er et REED-rælæ som står og basker - man kan altså godt høre det.

At den er langsom... hmm.. det tager vel en 4 sek. at skifte over til HDMI - jeg troede det var meget normalt..

Til 11300 er det jo et fint udgangspunkt. JEg har dog en onkel i USA - kunne være man skulle larrangere noget med ham. Hvis jeg kunne spare shopusa væk, og tage chancen mht. told og moms bliver det jo en del billigere.

Bare surt at jeg ikke ved om Emotiva er det helt rigtige. Jeg må nok hellere finde ud af om det ikke er muligt at finde tid til at finde en som vil give et lyt, hehe.

Nu spørger jeg dumt, men er emotiva-watt gode watt som man kan stole på, eller er det kinerserwatt? - Jeg tror nemlig min onkyo er kineserwatt

Edit: hvis de snart sender en ny processor ud, så er det perfekt, da jeg ikke har pengene her og nu. Jeg vil bare lave alt research, og købe det rigtige her i anden omgang.

Fandt et udemærket citat derinde:

In fact the UMC-1 would "hump" the 805 into submission so quickly the Onkyo would not even know it was just violated.

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:

Hej Morten (endelig fik jeg sat navn på dig)

Jamen en onkyo siger kliklyde hver gang man skifter kilde, og den siger også denne kliklyd når den tændes og slukkes. JEg tror det er et REED-rælæ som står og basker - man kan altså godt høre det.

At den er langsom... hmm.. det tager vel en 4 sek. at skifte over til HDMI - jeg troede det var meget normalt..

Jeg tror nok at Onkyo'er er kendt for at være ret langsomme til den slags. Emotiva har sagt at UMC-1 kommer til at skifte uden forsinkelse. Så det lyder jo godt.

Til 11300 er det jo et fint udgangspunkt. JEg har dog en onkel i USA - kunne være man skulle larrangere noget med ham. Hvis jeg kunne spare shopusa væk, og tage chancen mht. told og moms bliver det jo en del billigere.

Jeg er i tvivl om at det er muligt at gøre det billigere. Det må du regne på. Hvis du er heldig at slippe for told/moms ville det selvfølgelig være lækkert.

Bare surt at jeg ikke ved om Emotiva er det helt rigtige. Jeg må nok hellere finde ud af om det ikke er muligt at finde tid til at finde en som vil give et lyt, hehe.

Ja Emotiva er jo stadig ikke særlig udbredt i DK. Med mindre du er heldig at finde en villig ejer, er der ikke andet for end at stole på andres meninger.

Nu spørger jeg dumt, men er emotiva-watt gode watt som man kan stole på, eller er det kinerserwatt? - Jeg tror nemlig min onkyo er kineserwatt

Det er mit klare indtryk at Emotiva er meget ærlige omkring deres specs. Der har været nogle tråde på loungen hvor Lonnie (hjernen bag Emotiva) har postet testresultater, der er helt i tråd med deres opgivelser

Edit: hvis de snart sender en ny processor ud, så er det perfekt, da jeg ikke har pengene her og nu. Jeg vil bare lave alt research, og købe det rigtige her i anden omgang.

Fandt et udemærket citat derinde:

In fact the UMC-1 would "hump" the 805 into submission so quickly the Onkyo would not even know it was just violated.

Hehe, det er et fint citat. Og jeg tror også at Steve (forfatteren) har fat i noget. Nu må vi se. Jeg glæder mig i hvert fald. Hvad er det du er interesseret i? En UMC-1 og en XPA-5?

Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Lige et indspark. Jeg lyttede på en Marantz SR5003, og det tog også et par sekunder at skifte kilde, selvom det "bare" var optisk.

På min ældre NAD T744, gjorde den det med det samme. Det troede jeg jo egentlig var normen, men kan da godt høre det ikke er.

Forresten! Vanvittigt lækkert setup. Der er virkelig noget for pengene!

Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

Friedel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hej Delaney så i min bio tråd opdateret og har fået mit nye møbel på plads:D der var dog ikke plads til centeren men den fik en fin plads alligevel heeh

Anima
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2009 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Delaney, jeg har lige et sidste spørgsmål - for nu har jeg fundet en køber til min onkyo!

Volumen styres vel via din processor? - Jeg går nok en anden vej end emotiva med min integrerede forstærker.

Måske et lidt mere generelt spørgsmål, men vil man efter din mening holde ud at se film på et stereosetup, eller går man glip af wow-effekten?

Mvh

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Mkirkelund skrev:
Lige et indspark. Jeg lyttede på en Marantz SR5003, og det tog også et par sekunder at skifte kilde, selvom det "bare" var optisk.

På min ældre NAD T744, gjorde den det med det samme. Det troede jeg jo egentlig var normen, men kan da godt høre det ikke er.

Forresten! Vanvittigt lækkert setup. Der er virkelig noget for pengene!

Hmm. Jeg husker bare at have hørt at Lonnie sagde at skiftene mellem kilder ville ske øjeblikkeligt. Men jeg har den jo selvfølgelig ikke mellem hænderne endnu.

Tak skal du have. Jeg er selv rigtig godt tilfreds.

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:
Delaney, jeg har lige et sidste spørgsmål - for nu har jeg fundet en køber til min onkyo!

Volumen styres vel via din processor? - Jeg går nok en anden vej end emotiva med min integrerede forstærker.

Måske et lidt mere generelt spørgsmål, men vil man efter din mening holde ud at se film på et stereosetup, eller går man glip af wow-effekten?

Mvh

Volumen styres ganske rigtigt via processoren. Effektforstærkeren forstærker "bare" signalet med 29 dB (eller 32 dB alt efter hvilken Emotiva model man vælger).

Hvad mener du med at du vil gå en anden vej?

Det er bare min mening, men jeg synes at et godt 2.1 setup giver mere end et 5.0 setup. For mig er subben altså vigtigere end surrounds. Men 5.1 er selvfølgelig at foretrække, hvis pengene rækker til det.

Anima
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har fundet mig en anden effektforstærker, som skulle yde kanont, og som håndlaves efter mine egne behov.

Jeg går nok over til 2.2 - 2 fronter og 2 subs. Så er der smæk på for alle pengene

Synes dog det tager lang tid med den UMC-1 - jeg skal have nyt system i august, så hvis ikke den er færdig, så må jeg købe en gammel model

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:
Hej

Jeg har fundet mig en anden effektforstærker, som skulle yde kanont, og som håndlaves efter mine egne behov.

Jeg går nok over til 2.2 - 2 fronter og 2 subs. Så er der smæk på for alle pengene

Synes dog det tager lang tid med den UMC-1 - jeg skal have nyt system i august, så hvis ikke den er færdig, så må jeg købe en gammel model

Okay. Det er spændende at se hvad du ender op med af effektforstærker.

Hvis du alligevel vil "nøjes" med 2.2 i stedet for 5.2, kan du så ikke lige så godt købe en USP-1 i stedet for en UMC-1?

Anima
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg køber en UMC-1, så jeg kan opgradere hen ad vejen, efterhånden som muldvappeskindet har overskud til at se sollys igen.

Altså, denne gang vil jeg købe noget rigtig godt, istedet for at at finde et "all in one" hjemmebio sæt.

MEn bliver nu spænnende hvornår der kommer nyt fra Emotiva omkring deres UMC-1. Det er ved at være tid til en update synes jeg nok.

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:
Jeg køber en UMC-1, så jeg kan opgradere hen ad vejen, efterhånden som muldvappeskindet har overskud til at se sollys igen.

Altså, denne gang vil jeg købe noget rigtig godt, istedet for at at finde et "all in one" hjemmebio sæt.

MEn bliver nu spænnende hvornår der kommer nyt fra Emotiva omkring deres UMC-1. Det er ved at være tid til en update synes jeg nok.

Det lyder som en god plan. Folk inde på Emotiva forum har snakket at de har hørt "sidst i August" fra Emotiva. Men en officiel opdatering ville nu være på sin plads.

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Så er det nyt under solen. Jeg har fået fingre i en Vienna Maestro i samme flotte finish som mine Beethoven, og dertil en Rotel RMB-100 monoblok til at trække den. Emotiva laver jo ikke rigtig noget brugbart. Ud over måske en BPA-1, men det ville være lækkert hvis de lavede en UPA-3 (3 x 125 w) eller en RPA-3 (3 x 200 w).

Overbliksbillede:

Close-ups af Maestroen med dens Rotel:

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 September 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Det ser godt nok lækkert ud efterhånden, stort bifald herfra :D
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

haspalm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 September 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Lækre farver !
Til top Vis haspalm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haspalm

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Eyesonly skrev:
Det ser godt nok lækkert ud efterhånden, stort bifald herfra :D

haspalm skrev:
Lækre farver !

Tak skal I have. Jeg glæder mig også over hvor langt jeg er kommet

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Min kæreste og jeg flytter i hus omkring jul, så derfor har jeg lagt planer for den nærmeste fremtid:

Musik i stuen:

Server --> Squeezebox duet --> USP-1 --> RPA-2 --> Vienna Beethoven

Film i kælderen:

Server --> Popcorn Hour A-110 og PS3 --> UMC-1 --> XPA-3 og UPA-2 --> 3 x Emotiva 6.2 og 1 sæt Emotiva ERD-1.

Dertil kommer projektor og lærred. Det bliver helt raket tror jeg. Det er dog selvfølgelig et projekt der kommer til at strække sig over noget tid.

Jeg har allerede indkøbt USP-1, server, XPA-3 og højttalerne til projektet, så der står en del kasser opmagasineret. Og jeg sætter min LMC-1 til salg ligeså snart jeg hører fra Emotiva at de begynder at sende UMC-1'er ud til kunderne.

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 10 December 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hej Morten

Det er vist længe siden, at jeg har tjekket din tråd, men hold da op hvor ser det bare godt ud Flotte højttalere, pænt bord, og fede forstærkere

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Hej Morten

Det er vist l�nge siden, at jeg har tjekket din tr�d, men hold da op hvor ser det bare godt ud Flotte h�jttalere, p�nt bord, og fede forst�rkere

Hej Mathias,

Ja der er sørme sket noget gennem tiden. Jeg er virkelig glad for hvordan det har udviklet sig. Nu er det hele dog pakket ned, jvf. ovenstående. Vi overtager hus omkring jul, og så sker der løjer

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Vi er nu flyttet i hus, og et lille udkast til hjemmebioen er blevet etableret i kælderen. Udstyret hidtil:

Jeg har sat min Sanyo PLV-Z5 op på nogle papkasser, og lænet mit Lissau 92" fastrammelærred op af den modsatte væk. Projektoren fødes fra HDMI-udgangen på min bærbare. Desuden har jeg tilsluttet en Emotiva UPA-2 til hovedtelefonudgangen på min bærbare. Denne forstærker trækker to stk. Emotiva ERM-6.2 højttalere.

Det er ikke en helt optimal opsætning, men det er også mere for at få en feeling med det.

Jeg mangler at få lavet en masse arbejder på rummet. Desuden skal jeg have fingre i en Emotiva UMC-1, så jeg kan styre hele skidtet.

Til dem som er interesserede, kan jeg sige at Emotiva højttalerne gør det fortrinligt. Mellemtonen er især fantastisk, hvorimod de allerøverste toner virker lidt skingre. Det skyldes dog sikkert at rummet er tomt, har laminatgulv, bare vægge og glat betonloft. Akustikken er som i en bunker Bassen er som man kan forvente af en højttaler der er skåret ved 80Hz. det bliver helt raket, når jeg får sat subben til også. Men det må vente til UMC-1 er ankommet.

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes