Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 11:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker der er fremme i skoene? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 November 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Efter at jeg har fået nye højttalere Aurum Cantus V8F har jeg fået et noget tilbagelænet lydbillede. De lyder generelt dejlige og helt i top når det gælder akustisk musikremført live. Men når der kommer lidt mere strøm på drengen som når Neil Young m. Crazy Horse river i strengene, så bliver det måske lige en tand for "laidback". Så er det jeg lurer på om en anden forstærker end min Xindak XA6200 hybrid, kan hive lyden lidt frem i skoene. Eller er det helt fjollet at sætte to produkter med forskellig lydfilosofi sammen? Giver det synergi eller bliver det bare noget rod? Densen har vist det ry at servere lyden fremme, er der andre de kan anbefales? Måske handler det bare om at jeg skal have en forstærker der har mere strøm at levere, selvom jeg ikke spiller særligt højt, feks en Krell KAV 400?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 November 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Måske Densen. Det er lidt fremme i skoene vel

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 November 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Thue: Skulle lige til at skrive noget lignende, men du var der først!  De er i hvert fald med fremme for tiden.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Ja. For tiden

Ej, jeg har selv densen. Er meget glad for det. Det er ikke det mest detaljerede, men det er meget letflydende og sammenhængende.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 November 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej, nu har du ikke beskrevet hele systemet, men en billiger løsning kan måske ligge i kablerne.

Nu du har xindak forstærker så har du måske også deres net kabler, efter min mening giver de et ret tilbagelænet lydbilled, så det var måske vær at prøvet et andet.

Kimber 8 tc ht kabel kunne også give lidt extra drive (hurtig og fast bas, har ikke rigtig faldgrupper og kan finde 2ndhand til billige penge.

Hvis du  er opsat på at købe en ny forstærker, så er krellen måske ikke noget dårlig valg, den ses også jevnlig på ksb.

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Til Densenfolket: Hvor langt op af rangstigen skal man med Densen for at få god lyd? Er 110 tilstrækkeligt....eller skal man have den store pung frem? Hvad med de tidligere modeller...det er jo muligt at få en brugt B100 for 4000 kr. Det er overkommeligt for at prøve Densen af!

Jeg har ikke Xindak netkabler...men tak for tippet da jeg har overvejet dem! Men har Xindak FS-2 højttalerledning. Tror jeg har mulighed for at låne Kimber kabler....tror dog ikke det er tilstrækkeligt med andre kabler

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Til dine AC ht´re vil man nok et trin længere op end b-100/b-110. Evt finde en brugt densen effekt.

Har du eksperimenteret med kabler? Et sæt Teflar II giver fx. meget lysere og mere fremadrettet lyd i mit setup, end mit dali ht-kabel.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil satse på  densen, så kunne en b-200 og b-300xs være et fint sted at starte, det kan dog være svært at finde b-300xs, da den ikke blev lavet i så store antal som den normale b-300.

Hvis det skal være fra den nye serie,så vil jeg anbefale en b-150, har selv hørt a-b test mellem b-110 og b-150, der er stor forskel. Den nye b-130 er så ny at den finder du næppe til en fornuftig 2nd-hand pris.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 15 November 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:
Efter at jeg har fået nye højttalere Aurum Cantus V8F har jeg fået et noget tilbagelænet lydbillede. De lyder generelt dejlige og helt i top når det gælder akustisk musikremført live. Men når der kommer lidt mere strøm på drengen som når Neil Young m. Crazy Horse river i strengene, så bliver det måske lige en tand for "laidback". Så er det jeg lurer på om en anden forstærker end min Xindak XA6200 hybrid, kan hive lyden lidt frem i skoene. Eller er det helt fjollet at sætte to produkter med forskellig lydfilosofi sammen? Giver det synergi eller bliver det bare noget rod? Densen har vist det ry at servere lyden fremme, er der andre de kan anbefales? Måske handler det bare om at jeg skal have en forstærker der har mere strøm at levere, selvom jeg ikke spiller særligt højt, feks en Krell KAV 400?

Du skriver det selv - svaret på dit spørgsmål er ubetinget en Krell kav 400 xi. Jeg har hafrt den af, hold nu fast, hehe, tre omgange.

Den har den strøm du skal bruge, muskler, en mening/ fremme i skoene på den fede måde. Den er magtfuld, en ulv i fåreklæder

Min sidste Krell kav 400 xi blev solgt til en der skulle bruge den til Mahler. Den gjorde det faktisk ret godt, selvom den måske alligevel ad åre er det mindste i den sammenhæng.

Du kan evt. vælge forgængeren en brugt Krell kav 300 il

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 November 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

xindak er måske slet ik så tosset, jeg har prøvet en xindak 6950 på demo, men den gik ikke da den var alt for "vild" til min smag. den er mere fremme i skoene og med fantastisk greb og power i bassen.

som dan a også er inde på betyder kabler også noget.
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

phoeniks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 15 November 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:

lidt om skrevet 

"jeg har fået nye højttalere Aurum Cantus V8F, De lyder generelt dejlige og helt i top. Men jeg spiller ikke særligt højt, så Neil Young m. Crazy Horse lyder som "laidback" "

jeg synes du skulle give højtalerne en chance, jeg synes v8f spiller rimelig rigtigt, men hvis man er vant til den fremhævede diskant mange ht har, så vil det lyde meget tilbagelænet i starten.

musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
Til top Vis phoeniks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoeniks

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
xindak er måske slet ik så tosset, jeg har prøvet en xindak 6950 på demo, men den gik ikke da den var alt for "vild" til min smag. den er mere fremme i skoene og med fantastisk greb og power i bassen.

som dan a også er inde på betyder kabler også noget.

Pudsigt....i en anden tråd skriver "Brok" til mig at Xindak er "mere end tilbagelænede". Jeg syntes min Xindak XA6200 lød fint med mine Aurum Cantus M-103. Men med de nye arbejdsbetingelser den har fået kommer den vist til kort!

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 November 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også foreslå Densen.

Det er "meget fremme i skoene", især i øjeblikket....
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

så er sagen da også sole klar, er overbevist om at forstærker stilles over for en for stor opgave,så er det selvfølgelig den du skal opgradere. Jeg havde bare ikke indtrykket af at du var overbevist om det var forstærkern der var problemet.

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

UPDATE!

Mine V8F er købt brugt og jeg havde så en forventning om at de er tilspillede. I min fortvivlelse over det tilbagelænede og lidt tillukkede lydbillede kontaktede jeg sælger. Jeg har købt dem fra Grækenland via ebay og har derfor ikke hørt dem før de stod i min stue. Det viser sig at de næsten er helt nye og ikke tilspillede! Sælger måtte pakke dem ned kort efter han havde købt dem pgra en flytning. Netop Aurum C kræver meget lang tilspilningstid. Så nu skal jeg bare spille løs de næste uger og få masseret de diskantbånd...så de kan levere varen! Først dereter vil jeg så tage stilling til om hvorvidt jeg skal have skiftet forstærker.

Tak for indslagene!

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 November 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:

UPDATE!

Mine V8F er købt brugt og jeg havde så en forventning om at de er tilspillede. I min fortvivlelse over det tilbagelænede og lidt tillukkede lydbillede kontaktede jeg sælger. Jeg har købt dem fra Grækenland via ebay og har derfor ikke hørt dem før de stod i min stue. Det viser sig at de næsten er helt nye og ikke tilspillede! Sælger måtte pakke dem ned kort efter han havde købt dem pgra en flytning. Netop Aurum C kræver meget lang tilspilningstid. Så nu skal jeg bare spille løs de næste uger og få masseret de diskantbånd...så de kan levere varen! Først dereter vil jeg så tage stilling til om hvorvidt jeg skal have skiftet forstærker.

Tak for indslagene!

Det er der noget om, mine små V2M tog LANG tid om at åbne sig. Hos mig tog det ca. 3 mdr. ved hyppig brug... Bunden ændrer sig også en del med tiden... Mine bånd er alt andet end tilbagelænet så mon ik det kommer....
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 15 November 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Rega Elicit?

Har ikke hørt den, men den ser fin ud!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 November 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Et sæt Naim 180/102 med A5 kabler, .....absolut ikke tilbagelænet..
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes