Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
supos skrev:
LouBP skrev:
Ja g�r endelig det. Som R-l-b siger s� tage din pladespiller projekt med ud i det gode vejr sammen med en
k�lig h�ndbajer.
S�dan stod jeg i 29 graders varme idag og fors�gte i DIY tonearmskunsten. |
|
|
Apropos det: Skal du ikke lige starte
en tråd hvor du fortæller om dine erfaringer? Det lille preview vi fik i vintage spotting tråden så vældig spændende
ud! |
|
|
Nu vil jeg lige spille lidt på den her sølle opsætning jeg har lavet med den, Men så går jeg ellers igang med en mere seriøs
en tror jeg. Jeg ville bare ikke bruge det gode træ, hvis det nu ikke virkede. Og så mangler jeg lige nogle lidt tyndere kabler
 |
|
|
nogle computermus har ultra tynde kabler - mange bliver smidt væk fordi folk går over til trådløse - jeg har måske et sæt du kan få - dog er farverne ikke rigtige __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
LouBP skrev:
supos skrev:
LouBP skrev:
Ja g�r endelig det. Som R-l-b siger s� tage din pladespiller projekt med ud i det gode vejr sammen med en
k�lig h�ndbajer.
S�dan stod jeg i 29 graders varme idag og fors�gte i DIY tonearmskunsten. |
|
|
Apropos det: Skal du ikke lige starte
en tråd hvor du fortæller om dine erfaringer? Det lille preview vi fik i vintage spotting tråden så vældig spændende
ud! |
|
|
Nu vil jeg lige spille lidt på den her sølle opsætning jeg har lavet med den, Men så går jeg ellers igang med en mere seriøs
en tror jeg. Jeg ville bare ikke bruge det gode træ, hvis det nu ikke virkede. Og så mangler jeg lige nogle lidt tyndere kabler
 |
|
|
nogle computermus har ultra tynde kabler - mange bliver smidt væk fordi folk går over til trådløse - jeg har
måske et sæt du kan få - dog er farverne ikke rigtige |
|
|
Jeg tror at dem jeg har her er fra Computermus, Det er nogen Santashooter gav mig efter han droppede sit Lenco projekt.
Men tak for tilbuddet, men jeg tror bare jeg fiser i genbrug og købe en gammel en __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har brugt telefon ledning i min Origin Live arm, det virker og er tyndt  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis en eller anden har hæftet sig ved at jeg har sat prisen op på mine Wharfedale Linton 3, så er den god nok. Jeg har spændt de små trevejs britiske reolhøjttalere efter min Fisher X-100 rør amp, som er på benene igen efter at have stået stille med en død kanal (det er en dårlig forbindelse mellem soklen og et eller flere ben på et af ecc83 rørene, der var skyld i miseren), og det er et rigtigt godt og 'tæt' match. Så mon ikke jeg skal værd(i)sætte de fine 70er brits lidt mere og ofre noget knofedt på kabinetterne? Sådan et par reolhøjttalere fylder jo ikke meget at have stående! Jeg fandt i dag - lidt vintage-agtigt - en L-430 Luxman amp:  (tyvstjålet billede fra nettet) Det er ikke Lux fra den bedste periode, men lidt imponerende er den da med sine hhv 75/105 (80er-)watt. Den er i flot stand og virker, men mangler desværre de to tonekontrolknapper: den ene er væk, den anden er tillige knækket helt af. ØV. PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærgeligt med de knapper. De er unægtelig noget specielle og sikkert også lidt svære at finde.
Ellers fint fund synes jeg.
Godt at høre at Fisheren er oppe igen.
Bruger den ikke EL84 rør i udgangen?
Min Fisher er slået lidt af pinden i øjeblikket hvor jeg spiller på min dyna sca 35.
Den gør det bare så godt og jeg glædes ved musikken hver gang den tændes.
Venligst
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sand guldgrube af lækre sager du har fået samlet dig på det loft, Pqrannes! Fedt at du gider dele nogle gode billeder med os
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
.. Godt at høre at Fisheren er oppe igen.
Bruger den ikke EL84 rør i udgangen? ... |
|
|
Min version af Fisher X-100 (den første version) bruger el84 eller (bedre) 7189 røri udgange: den er hård ved alm. el84, så jeg bruger nye russiske Sovtek el84M som svarer til 7189, men gamle 7189 kunne være sjove at prøve - men de er hundedyre. Og igen: den spiller sgu rigtig rigtigt godt efterhånden. Måske det snart er tid at prøve den på Jealvox hornene igen? PQR
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghoer skrev:
En sand guldgrube af lækre sager du har fået samlet dig på det loft, Pqrannes!
Fedt at du gider dele nogle gode billeder med os 
|
|
|
Tak for de pæne ord. Det går nu ikke for godt med billeder med gode detajler. Mit musikrum har ikke meget dagslys og bliztbilleder er skrækkelige. Og lige nu er her så rodet at der ikke er noget at vise frem. Men her er et par stemningsbilleder af Viborg Musik og Hifiklubs besøg her i slutningen af marts:    En nørdet omgang (på den gode måde)! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser djævlemig hyggeligt ud! Mht. til Luxman'en så har min gamle papa en sådan stående. Den er bjærget fra en
genbrugsstation i defekt stand, men komplet med knapper og alt det hurlumhej. Jeg tvivler på, han får gjort noget ved den,
så jeg kan prøve at overtale ham til at gå af med den (evt. bare knapperne, der jo er lettere at sende), hvis du lover på
Amager halshug at den havner et sted hvor der bliver passet lidt på den  Men det tvivler jeg jo sådan set heller ikke på. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Det ser djævlemig hyggeligt ud! Mht. til Luxman'en så har min gamle papa en sådan stående. Den er bjærget fra en
genbrugsstation i defekt stand, men komplet med knapper og alt det hurlumhej. Jeg tvivler på, han får gjort noget ved den,
så jeg kan prøve at overtale ham til at gå af med den (evt. bare knapperne, der jo er lettere at sende), hvis du lover på
Amager halshug at den havner et sted hvor der bliver passet lidt på den Men det tvivler jeg jo sådan set heller ikke på. |
|
|
Tak for det generøse tilbud, Sveske. Eller også skulle din gamle papa have min (jeg mangler den næppe). Den har jo ikke den store værdi med de pågældende mangler, ligesom jeg ikke har det store investeret i den. Jeg nænnede bare ikke, at den skulle smides ud, når loppemarkedet sluttede. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror sevske far vil få mest glæde ud af at din l430 kommer til ham - fremfor at knapperne kommer den anden vej - jeg tror ikke du vil bryde dig om lyden af en L430 - jeg havde en L435 og ud over plastik fornemmelsen var lyden kold - koldere end den i forvejen kolde L120 - så det vil give dig problemer med istapper i det gode lytterum :-) hvr i mod en ældre distingveret herre som sveske far nok vil finde at lyden netop giver den klarhed han har ønsket hele sit liv
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, det er nok næppe heller en specielt interessant løsning, vil jeg tro. Der hjælper nok ikke hvis han pludselig fik et ekstra eksemplar; men jeg kan da høre ham.
For lige at ændre emne: Hvad er forskellen på dine Scandyna a-25x og disse A-20? Jeg trænger til nogle
kompakthøjttalere, og tænkte at disse kunne være interessante, hvis jeg kunne få dem ned i pris. Er 3-400 for lidt? __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Hehe, det er nok næppe heller en specielt interessant løsning, vil jeg tro. Der hjælper nok ikke hvis han pludselig fik et ekstra eksemplar; men jeg kan da høre ham.
For lige at ændre emne: Hvad er forskellen på dine Scandyna a-25x og disse A-20? Jeg trænger til nogle
kompakthøjttalere, og tænkte at disse kunne være interessante, hvis jeg kunne få dem ned i pris. Er 3-400 for lidt? |
|
|
Hov, så ikke dette spørgsmål tidligere. Jeg har ikke kendskab til andre Scandyna-modeller med akustisk ventil (isoleringen forneden) end A-10, de forskellige A-25ere og de større modeller. Mon ikke der er tale om A-25ere? I øvrigt sidder jeg indenfor selv i det gode pinsevejr; jeg har en artikel-deadline til tirsdag, og artiklen vil bare ikke skrives! Men arbejdskoncentrationen er øget betydeligt ved at jeg tidligere i dag på et loppemarked fandt to par Beyerdynamic DT-831:  (billedet er lånt fra nettet) i noget der ligner mint condition. Så nu kan jeg arbejde og høre musik (via en lang hovedtelefonledning og en af mine Sansui amps) uden at blive forstyrret af udefrakommende (sommer-)lyde. Nå, tilbage til artiklen. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
jeg tror sevske far vil få mest glæde ud af at din l430 kommer til ham - fremfor at knapperne kommer den anden vej - jeg tror ikke du vil bryde dig om lyden af en L430 - jeg havde en L435 og ud over plastik fornemmelsen var lyden kold - koldere end den i forvejen kolde L120 - så det vil give dig problemer med istapper i det gode lytterum :-) hvr i mod en ældre distingveret herre som sveske far nok vil finde at lyden netop giver den klarhed han har ønsket hele sit liv  |
|
|
Kolde 120'er ?? - jeg synes at kunne huske i fordum's tid at min L120'er ikke var speciel kold i lyden - slet ikke set i forhold til en Technic's SU8080.
men ok, jeg kan jo have været gevaldigt snydt af højttalere med den typiske amerikanske westcoast sound ;) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
r-l-b skrev:
jeg tror sevske far vil få mest glæde ud af at din l430 kommer til ham - fremfor at knapperne kommer den anden vej - jeg tror ikke du vil bryde dig om lyden af en L430 - jeg havde en L435 og ud over plastik fornemmelsen var lyden kold - koldere end den i forvejen kolde L120 - så det vil give dig problemer med istapper i det gode lytterum :-) hvr i mod en ældre distingveret herre som sveske far nok vil finde at lyden netop giver den klarhed han har ønsket hele sit liv  |
|
|
Kolde 120'er ?? - jeg synes at kunne huske i fordum's tid at min L120'er ikke var speciel kold i lyden - slet ikke set i forhold til en Technic's SU8080.
men ok, jeg kan jo have været gevaldigt snydt af højttalere med den typiske amerikanske westcoast sound ;) |
|
|
Man har altid kunne tage temperaturen på lyden nogelunde sådan her startende fra varm til gold Sansui - Luxman - Pioneer/Kenwood - JVC - Tecnichs Kender ikke Accuphase og Marantz god nok men vil skyde på at Marantz ligger et sted mellem Sansui og Luxman Når jeg skriver at L120A er kold er det i forhold til L100 og den senere (min favorit) L58A hvorefter L430 og L435 kom som var koldere endnu - men de er sikkert stadig varemre end tidsvarende andre mærker jævnfør ovenstående "termometer" Den der sprang mest af dem alle var nok Sansui som efter 80 blev til nogle triste og ikke særlgit vellydende sager bortset fra de helt dyre __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et rum fyldt med hifi-dimser og hifi-nørder - så bliver det ikke bedre 
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Et rum fyldt med hifi-dimser og hifi-nørder - så bliver det ikke bedre  |
|
|
EDIT: min kommentar til dette billede slettes hermed da det alene byggede på fordomme og fejltolkning af kropssprog og det skal ingelunde komme PQR og hans muntre gæster fra Viborg hi-fi klub til skade - vintage hilsener __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
L.B. skrev:
Et rum fyldt med hifi-dimser og hifi-nørder - så bliver det ikke bedre  |
|
|
... slettet som ovenfor ...
|
|
|
Alle de søde medlemmer af Viborg Musik og Hifi klub har anlæg, der lyder bedre end mit (mine). Det ligger i sagens natur. Og jeg har selv hørt det. Men jeg kan altså bedst li' mit (mine) eget (egne). Men vi havde en dejlig aften, hvor der for resten blev lyttet til en del musik som ingen andre end jeg kendte (f.eks. Violent Femmes), men også til en masse musik, som de andre ikke havde hørt i nyere tid. Måske er det kvaliteten ved f.eks. mit lav-watt rør amp vs. Jealvox horn setup: man får lyst til at genhøre musik. Der var altså godt gang i fodtrampen den aften og sådan skal det være. Det er jeg sikker på, at de tilstedeværende klubmedlemmer, som også er aktive på hifi4all.dk, vil give mig ret i. PQR (ude af hørebøfferne for i dag) __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
På dagens (altså månedens) bagagerumsmarked kunne jeg ikke stå for sådan en her:  Måske skal jeg bruge den til at forøge og fordele mine mange inputs:  Den originale kasse fulgte med (fra Thule Airbase på Grønland) og ubrugte rackhåndtag til mixeren selv og til to andre Sansui apparater: et sæt i metal og et sæt i plast. Mon Sansui grej forfølger mig? PQR
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|