Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 16:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Fra PQRs vintagerum - nu: farvel og tak! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
supos skrev:

LouBP skrev:
Ja g�r endelig det. Som R-l-b siger s� tage din pladespiller projekt med ud i det gode vejr sammen med en
k�lig h�ndbajer.
S�dan stod jeg i 29 graders varme idag og fors�gte i DIY tonearmskunsten.
Apropos det: Skal du ikke lige starte
en tråd hvor du fortæller om dine erfaringer? Det lille preview vi fik i vintage spotting tråden så vældig spændende
ud!

Nu vil jeg lige spille lidt på den her sølle opsætning jeg har lavet med den, Men så går jeg ellers igang med en mere seriøs
en tror jeg. Jeg ville bare ikke bruge det gode træ, hvis det nu ikke virkede. Og så mangler jeg lige nogle lidt tyndere kabler

nogle computermus har ultra tynde kabler - mange bliver smidt væk fordi folk går over til trådløse - jeg har måske et sæt du kan få - dog er farverne ikke rigtige

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 06:33 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

LouBP skrev:
supos skrev:

LouBP skrev:
Ja g�r endelig det. Som R-l-b siger s� tage din pladespiller projekt med ud i det gode vejr sammen med en
k�lig h�ndbajer.
S�dan stod jeg i 29 graders varme idag og fors�gte i DIY tonearmskunsten.
Apropos det: Skal du ikke lige starte
en tråd hvor du fortæller om dine erfaringer? Det lille preview vi fik i vintage spotting tråden så vældig spændende
ud!

Nu vil jeg lige spille lidt på den her sølle opsætning jeg har lavet med den, Men så går jeg ellers igang med en mere seriøs
en tror jeg. Jeg ville bare ikke bruge det gode træ, hvis det nu ikke virkede. Og så mangler jeg lige nogle lidt tyndere kabler
nogle computermus har ultra tynde kabler - mange bliver smidt væk fordi folk går over til trådløse - jeg har
måske et sæt du kan få - dog er farverne ikke rigtige

Jeg tror at dem jeg har her er fra Computermus, Det er nogen Santashooter gav mig efter han droppede sit Lenco projekt.
Men tak for tilbuddet, men jeg tror bare jeg fiser i genbrug og købe en gammel en

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

jeg har brugt telefon ledning i min Origin Live arm, det virker og er tyndt

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hvis en eller anden har hæftet sig ved at jeg har sat prisen op på mine Wharfedale Linton 3, så er den god nok.

Jeg har spændt de små trevejs britiske reolhøjttalere efter min Fisher X-100 rør amp, som er på benene igen efter at have stået stille med en død kanal (det er en dårlig forbindelse mellem soklen og et eller flere ben på et af ecc83 rørene, der var skyld i miseren), og det er et rigtigt godt og 'tæt' match.

Så mon ikke jeg skal værd(i)sætte de fine 70er brits lidt mere og ofre noget knofedt på kabinetterne? Sådan et par reolhøjttalere fylder jo ikke meget at have stående!

Jeg fandt i dag - lidt vintage-agtigt - en L-430 Luxman amp:

(tyvstjålet billede fra nettet)

Det er ikke Lux fra den bedste periode, men lidt imponerende er den da med sine hhv 75/105 (80er-)watt.

Den er i flot stand og virker, men mangler desværre de to tonekontrolknapper: den ene er væk, den anden er tillige knækket helt af. ØV.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Ærgeligt med de knapper. De er unægtelig noget specielle og sikkert også lidt svære at finde.

Ellers fint fund synes jeg.

Godt at høre at Fisheren er oppe igen.

Bruger den ikke EL84 rør i udgangen?

Min Fisher er slået lidt af pinden i øjeblikket hvor jeg spiller på min dyna sca 35.

Den gør det bare så godt og jeg glædes ved musikken hver gang den tændes.

Venligst

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

En sand guldgrube af lækre sager du har fået samlet dig på det loft, Pqrannes!

Fedt at du gider dele nogle gode billeder med os
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:
..

Godt at høre at Fisheren er oppe igen.

Bruger den ikke EL84 rør i udgangen?

...

Min version af Fisher X-100 (den første version) bruger el84 eller (bedre) 7189 røri udgange: den er hård ved alm. el84, så jeg bruger nye russiske Sovtek el84M som svarer til 7189, men gamle 7189 kunne være sjove at prøve - men de er hundedyre.

Og igen: den spiller sgu rigtig rigtigt godt efterhånden. Måske det snart er tid at prøve den på Jealvox hornene igen?

PQR

www.vintagehifi.dk

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

tunghoer skrev:
En sand guldgrube af lækre sager du har fået samlet dig på det loft, Pqrannes!

Fedt at du gider dele nogle gode billeder med os

Tak for de pæne ord.

Det går nu ikke for godt med billeder med gode detajler. Mit musikrum har ikke meget dagslys og bliztbilleder er skrækkelige. Og lige nu er her så rodet at der ikke er noget at vise frem.

Men her er et par stemningsbilleder af Viborg Musik og Hifiklubs besøg her i slutningen af marts:

En nørdet omgang (på den gode måde)!
PQR

www.vintagehifi.dk

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Det ser djævlemig hyggeligt ud! Mht. til Luxman'en så har min gamle papa en sådan stående. Den er bjærget fra en
genbrugsstation i defekt stand, men komplet med knapper og alt det hurlumhej. Jeg tvivler på, han får gjort noget ved den,
så jeg kan prøve at overtale ham til at gå af med den (evt. bare knapperne, der jo er lettere at sende), hvis du lover på
Amager halshug at den havner et sted hvor der bliver passet lidt på den Men det tvivler jeg jo sådan set heller ikke på.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Det ser djævlemig hyggeligt ud! Mht. til Luxman'en så har min gamle papa en sådan stående. Den er bjærget fra en
genbrugsstation i defekt stand, men komplet med knapper og alt det hurlumhej. Jeg tvivler på, han får gjort noget ved den,
så jeg kan prøve at overtale ham til at gå af med den (evt. bare knapperne, der jo er lettere at sende), hvis du lover på
Amager halshug at den havner et sted hvor der bliver passet lidt på den Men det tvivler jeg jo sådan set heller ikke på.

Tak for det generøse tilbud, Sveske.

Eller også skulle din gamle papa have min (jeg mangler den næppe). Den har jo ikke den store værdi med de pågældende mangler, ligesom jeg ikke har det store investeret i den. Jeg nænnede bare ikke, at den skulle smides ud, når loppemarkedet sluttede.

PQR

www.vintagehifi.dk

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

jeg tror sevske far vil få mest glæde ud af at din l430 kommer til ham - fremfor at knapperne kommer den anden vej  - jeg tror ikke du vil bryde dig om lyden af en L430 - jeg havde en L435 og ud over plastik fornemmelsen var lyden kold - koldere end den i forvejen kolde L120 - så det vil give dig problemer med istapper i det gode lytterum :-) hvr i mod en ældre distingveret herre som sveske far nok vil finde at lyden netop giver den klarhed han har ønsket hele sit liv 

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hehe, det er nok næppe heller en specielt interessant løsning, vil jeg tro. Der hjælper nok ikke hvis han pludselig fik et ekstra eksemplar; men jeg kan da høre ham.

For lige at ændre emne: Hvad er forskellen på dine Scandyna a-25x og disse A-20? Jeg trænger til nogle
kompakthøjttalere, og tænkte at disse kunne være interessante, hvis jeg kunne få dem ned i pris. Er 3-400 for lidt?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 30 Maj 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:

Hehe, det er nok næppe heller en specielt interessant løsning, vil jeg tro. Der hjælper nok ikke hvis han pludselig fik et ekstra eksemplar; men jeg kan da høre ham.

For lige at ændre emne: Hvad er forskellen på dine Scandyna a-25x og disse A-20? Jeg trænger til nogle
kompakthøjttalere, og tænkte at disse kunne være interessante, hvis jeg kunne få dem ned i pris. Er 3-400 for lidt?

Hov, så ikke dette spørgsmål tidligere.

Jeg har ikke kendskab til andre Scandyna-modeller med akustisk ventil (isoleringen forneden) end A-10, de forskellige A-25ere og de større modeller. Mon ikke der er tale om A-25ere?

I øvrigt sidder jeg indenfor selv i det gode pinsevejr; jeg har en artikel-deadline til tirsdag, og artiklen vil bare ikke skrives!

Men arbejdskoncentrationen er øget betydeligt ved at jeg tidligere i dag på et loppemarked fandt to par Beyerdynamic DT-831:

(billedet er lånt fra nettet)

i noget der ligner mint condition.

Så nu kan jeg arbejde og høre musik (via en lang hovedtelefonledning og en af mine Sansui amps) uden at blive forstyrret af udefrakommende (sommer-)lyde.

Nå, tilbage til artiklen.

PQR

www.vintagehifi.dk

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
jeg tror sevske far vil få mest glæde ud af at din l430 kommer til ham - fremfor at knapperne kommer den anden vej  - jeg tror ikke du vil bryde dig om lyden af en L430 - jeg havde en L435 og ud over plastik fornemmelsen var lyden kold - koldere end den i forvejen kolde L120 - så det vil give dig problemer med istapper i det gode lytterum :-) hvr i mod en ældre distingveret herre som sveske far nok vil finde at lyden netop giver den klarhed han har ønsket hele sit liv 

Kolde 120'er ?? -  jeg synes at kunne huske i fordum's tid at min L120'er ikke var speciel kold i lyden - slet ikke set i forhold til en Technic's SU8080.

men ok, jeg kan jo have været gevaldigt snydt af højttalere med den typiske amerikanske westcoast sound ;)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

r-l-b skrev:

Kolde 120'er ?? -  jeg synes at kunne huske i fordum's tid at min L120'er ikke var speciel kold i lyden - slet ikke set i forhold til en Technic's SU8080.

men ok, jeg kan jo have været gevaldigt snydt af højttalere med den typiske amerikanske westcoast sound ;)

Man har altid kunne tage temperaturen på lyden nogelunde sådan her startende fra varm til gold

Sansui - Luxman - Pioneer/Kenwood - JVC - Tecnichs

Kender ikke Accuphase og Marantz god nok men vil skyde på at Marantz ligger et sted mellem Sansui og Luxman

Når jeg skriver at L120A er kold er det i forhold til L100 og den senere (min favorit) L58A hvorefter L430 og L435 kom som var koldere endnu - men de er sikkert stadig varemre end tidsvarende andre mærker jævnfør ovenstående "termometer"

Den der sprang mest af dem alle var nok Sansui som efter 80 blev til nogle triste og ikke særlgit vellydende sager bortset fra de helt dyre

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:

Et rum fyldt med hifi-dimser og hifi-nørder - så bliver det ikke bedre

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

pqrannes skrev:

EDIT: min kommentar til dette billede slettes hermed da det alene byggede på fordomme og fejltolkning af kropssprog og det skal ingelunde komme PQR og hans muntre gæster fra Viborg hi-fi klub til skade - vintage hilsener

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 30 Maj 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
L.B. skrev:

pqrannes skrev:

... slettet som ovenfor ...

Alle de søde medlemmer af Viborg Musik og Hifi klub har anlæg, der lyder bedre end mit (mine). Det ligger i sagens natur. Og jeg har selv hørt det. Men jeg kan altså bedst li' mit (mine) eget (egne).

Men vi havde en dejlig aften, hvor der for resten blev lyttet til en del musik som ingen andre end jeg kendte (f.eks. Violent Femmes), men også til en masse musik, som de andre ikke havde hørt i nyere tid. Måske er det kvaliteten ved f.eks. mit lav-watt rør amp vs. Jealvox horn setup: man får lyst til at genhøre musik.

Der var altså godt gang i fodtrampen den aften og sådan skal det være.

Det er jeg sikker på, at de tilstedeværende klubmedlemmer, som også er aktive på hifi4all.dk, vil give mig ret i.

PQR (ude af hørebøfferne for i dag)

www.vintagehifi.dk

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 06 Juni 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

På dagens (altså månedens) bagagerumsmarked kunne jeg ikke stå for sådan en her:

Måske skal jeg bruge den til at forøge og fordele mine mange inputs:

Den originale kasse fulgte med (fra Thule Airbase på Grønland) og ubrugte rackhåndtag til mixeren selv og til to andre Sansui apparater: et sæt i metal og et sæt i plast.

Mon Sansui grej forfølger mig?

PQR

www.vintagehifi.dk

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Slettet!