| Forfatter |
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
MadsVP skrev:
|
Jeg har selv haft en par ELTAX'er for små 10 år siden, jo de var da fede 

|
|
|
Hehe! Ja det ligner jo Monitor 3. Jeg har fået en ny respekt for Eltax som producent med disse højttalere. Jeg tror nu stadig Monitor 3 er et helt specielt lykketræf, for man skal jo ikke meget højere op i pris, før der begynder at komme andre fede højttalere på banen.
|
|
|
Det ligner et par Liberty 3+, og de spiller fantastisk til prisen.
|
| Til top |
|
| |
MadsVP Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
MadsVP skrev:
|

|
|
|
Hehe! Ja det ligner jo Monitor 3. Jeg har fået en ny respekt for Eltax som producent med disse højttalere. Jeg tror nu stadig Monitor 3 er et helt specielt lykketræf, for man skal jo ikke meget højere op i pris, før der begynder at komme andre fede højttalere på banen.
|
|
|
|
|
|
Det er korrekt - og de spillede aldeles fremragende til prisen - jeg gav 1000 kr for et demo sæt i '98 __________________ nEt^DeViL Ownz You ! Danish Lammers !
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
rskriver skrev:
Jeg var ellers meget imponeret over højttalerens behagelige måde at
gengive musikken på. Men nu er jeg ikke til in-your- face diskant, så jeg synes rigtig godt om Eltax Monitor III.Mvh
|
|
|
Jamen de spiller nemlig enormt behageligt. Der er meget mellemtone at komme efter, fordi bassen absolut kun spiller
det, der skal spilles. Ikke noget med mudder, og fordi diskanten er lidt slatten. Noget jeg tror, ligesom i dit tilfælde,
appalerer til mange. Især nyinteresserede.
Sidder nu og lytter lidt til min nye pick-up med Eltaxerne, og når man har set dem på vinyl, minder de mig ret meget om
noget af det ældre B&O grej uden den mudrede bas. Det er ikke spor korrekt, men for pokker det er godt når man skal
sidde og skrive eksamensopgave. Der er intet der skærer i ørene. Faktisk en imponerende mængde detaljer der leveres.
Der er bestemt tale om hifi.  |
|
|
Helt bestemt. De er meget meget lyttevenlige, selv ved højere lydtryk.
Hvis en højttaler giver lyttetræthed, er det efter min ringe mening en dårlig højttaler. Smag og behag som man siger,
men jeg er i hvert fald en fan af denne lille højttaler  .
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
| Jeg tror nu stadig Monitor 3 er et helt specielt lykketræf, for man skal jo ikke meget højere op i pris, før der begynder at komme andre fede højttalere på banen. |
|
|
Det kan jeg så garantere for det er. Jeg har som hifi sælger, hørt rigtigt meget Eltax, og de gode modeller har være ganske få. Enkelte har lydt som deciderede fejlkonstruktioner.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
| Jeg tror nu stadig Monitor 3 er et helt specielt lykketræf, for man skal jo ikke meget højere op i pris, før der begynder at komme andre fede højttalere på banen. |
|
|
Det kan jeg så garantere for det er. Jeg har som hifi sælger, hørt rigtigt meget Eltax, og de gode modeller har være ganske få. Enkelte har lydt som deciderede fejlkonstruktioner.
|
|
|
Det kunne jeg forestille mig. Nogensinde hørt deres"pyramider"? Har tit set på den konstruktion og tænkt, at den er forkert på så mange måder, at den bare ikke kan lyde godt. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Hvis en højttaler giver lyttetræthed, er det efter min ringe mening en dårlig højttaler. Smag og behag som man siger, |
|
|
Det er jeg ikke enig med dig i. Men som du selv siger: smag og behag!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt flere billeder nu jeg alligevel var i gang:
Først de ualmindeligt tynde interne kabler, og de endnu værre udseende tilslutning. Ikke noget med lodninger her! Det "skum" man kan se i bunden og på siden var noget jeg havde liggende der blev puttet i som et forsøg. - Bare rolig! 

Her er så bassen. Den er såmænd ganske nydeligt udført.

Og til sidst diskanten. Kunne være jeg skulle lære at se på previewet af billedet, så jeg kan sikre mig, jeg ikke har fokuseret på fjernbetjeningen bagved, før jeg sætter diskanten i kabinettet igen?
 __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Kjeldsen skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Jeg tror nu stadig Monitor 3 er et helt specielt lykketræf, for man skal jo ikke meget højere op
i pris, før der begynder at komme andre fede højttalere på banen. |
|
|
Det kan jeg så garantere for det er. Jeg har som hifi sælger, hørt rigtigt meget Eltax, og de gode modeller har være
ganske få. Enkelte har lydt som deciderede fejlkonstruktioner.
|
|
|
Det kunne jeg forestille mig. Nogensinde hørt deres"pyramider"? Har tit set på den konstruktion og tænkt, at den er
forkert på så mange måder, at den bare ikke kan lyde godt. |
|
|
Dem købte jeg engang i mine yngre dage i bilka til 1000kr for et sæt. Fik dem sat til derhjemme med falske forhåbninger
om at det bare var en fed højttaler, for.. den var jo stor!
Solgte dem med det samme til en kammerat for en slik fordi de var så elendige  .
Så fordommene mod eltax forværrede bare indtil jeg stødte på en tråd her på forummet, hvor Hans J omtalte denne fine lille
højttaler som værende en vellydende højttaler til de små 500kr han havde købt dem for. Og det skulle selvfølgelig prøves
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadsVP skrev:
Zakken skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
MadsVP skrev:
|

|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er korrekt - og de spillede aldeles fremragende til prisen - jeg gav 1000 kr for et demo sæt i '98 |
|
|
mener at de i dag kan købes for 2000 kr pr. stk. så prisen er steget, har ikke selv hørt dem, så jeg kan ikke sige om de er pengene værd. Har selv et sæt elex monitor III i kælderen, fandt dem på qxl til 360 kr. for et sæt (fabriks nyt sæt), er abselut et godt køb. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltax Liberty 3+ var for nylig på tilbud på cableman.dk til 1000kr sættet med en normalpris på 2000kr  .
Edit: Under beskrivelsen af højttaleren derinde, siger han også at de nu fås til 999kr sættet. Gad vide om de så kommer på
bud igen, når han får en ny sending i hus?!
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Eltax Liberty 3+ var for nylig på tilbud på cableman.dk til 1000kr sættet med en normalpris på 2000kr .
Edit: Under beskrivelsen af højttaleren derinde, siger han også at de nu fås til 999kr sættet. Gad vide om de så kommer på bud igen, når han får en ny sending i hus?! |
|
|
har lige slået dem op på www.cableman.dk, kan se at det er mig der husker forkert, beklager __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fået moddet kablerne?
Kunne være en mulighed for dem der "blot" vil opgradere det nemme, og ikke købe ny diskant, delefilter etc. også.
Så - dæmpning og kabler - giver det noget?
Så har man måske en helt super spilledåse for 2-300,- for et sæt, hvis de stadig drysser frem brugte og nye på qxl som de plejer.
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er sjovt... hvergang jeg læser om denne højtaler beslutter jeg mig for at købe et sæt.. men så kan jeg aldrig finde nogen "billige" hehe
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZzZzleepY skrev:
det er sjovt... hvergang jeg læser om denne højtaler beslutter jeg mig for at købe et sæt.. men så
kan jeg aldrig finde nogen "billige" hehe
|
|
|
700kr for et sæt er da rimeligt billigt?  . Har dog også selv været på udkig efter et billigt sæt! Har jo hørt at føtex har
solgt noget 2. sortering til 250kr sættet et par gange
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel bare lige at være på spring- og så slå til hvis man støder på nogen :)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyesonly skrev:
Det er vel bare lige at være på spring- og så slå til hvis man støder på nogen :)
|
|
|
Har været på spring i et års tid nu
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Eyesonly skrev:
|
|
|
Har været på spring i et års tid nu  |
|
|
ditto  __________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZzZzleepY skrev:
rskriver skrev:
Eyesonly skrev:
|
|
|
Har været på spring i et års tid nu  |
|
|
ditto

|
|
|
What? Jeg var på spring i max en måned, og der var 3 sæt på dba til 300 kroner. I må holde øjnene mere åbne drenge! 
Offcourse_dk26 skrev:
Har du fået moddet kablerne?
Kunne være en mulighed for dem der "blot" vil opgradere det nemme, og ikke købe ny diskant, delefilter etc. også.
Så - dæmpning og kabler - giver det noget?
Så har man måske en helt super spilledåse for 2-300,- for et sæt, hvis de stadig drysser frem brugte og nye på qxl som de plejer.
Mvh. Offcourse
|
|
|
Jo det skal jeg nok lige finde ud af når jeg får tid til det. :-) __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
ZzZzleepY skrev:
rskriver skrev:
[QUOTE=Eyesonly] Det er vel bare lige at være på
spring- og så slå til hvis man støder på nogen :) |
|
|
Har været på spring i et års tid nu
|
|
|
ditto |
|
|
What? Jeg var på spring i max en måned, og der var 3 sæt på dba til 300 kroner. I må holde øjnene mere åbne drenge!

hehe, tror vi tænker på nypris på 250kr
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah sorry! 
Troede du havde haft et par faktisk. Du har i hvert fald snakket om dem før herinde?  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |