| Forfatter |
|
ekelund Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lille update , nu har jeg også fået købt mig et sæt Monitor 3 , og har fået målt og fået en kammi til at lave udmåling til , så nu er delene bestilt så vender tilbage når det er blevet monteret og test lyttet, men dele til delfilter røg op i 550kr med fragt så spændene hva det kan få ud af sådan et sæt.
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyesonly skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
For resten tror jeg, jeg vil nappe de samme beslag hvis det bliver nødvendigt. De ser udmærkede ud.  |
|
|
Så køb dem evt. ved easyshopping.dk
der får du efter sigende 2 for 250,- + 50,- til fragt.. men stadig billigere.
Men jeg melder lige tilbage når de kommer imorgen.
|
|
|
Der gik lidt mere end en dag før jeg fik sat mig ned og sagt at de ophæng kan både varmt anbefales, men kun til et bestemt behov. Jeg havde nok forventet at man kunne indstille dem lidt mere, men de stikker ikke langt nok ud fra væggen til at jeg kan få dem drejet, uden de så peger vandret ud fra væggen.. På den gode side, så virker det ganske fint i forhold til at de sagtens kan bære eltaxerne, og desuden er fint skjulte så de ikke er noget man umiddelbart ligger mærke til. Det med at basporten nu ikke har noget at spille ned på, er lidt et problem, men jeg er endnu ikke nået til at tweake den ind. Hvis i har spørgsmål, så skriv endeligt.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyesonly skrev:
Eyesonly skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
|
For resten tror jeg, jeg vil nappe de samme beslag hvis det bliver nødvendigt. De ser udmærkede ud. 
|
|
|
|
|
|
Der gik lidt mere end en dag før jeg fik sat mig ned og sagt at de ophæng kan både varmt anbefales, men kun til et bestemt behov.
Jeg havde nok forventet at man kunne indstille dem lidt mere, men de stikker ikke langt nok ud fra væggen til at jeg kan få dem drejet, uden de så peger vandret ud fra væggen.. På den gode side, så virker det ganske fint i forhold til at de sagtens kan bære eltaxerne, og desuden er fint skjulte så de ikke er noget man umiddelbart ligger mærke til.
Det med at basporten nu ikke har noget at spille ned på, er lidt et problem, men jeg er endnu ikke nået til at tweake den ind.
Hvis i har spørgsmål, så skriv endeligt.
|
|
|
Mangler de bund så?
ekelund skrev:
| Lille update , nu har jeg også fået købt mig et sæt Monitor 3 , og har fået målt og fået en kammi til at lave udmåling til , så nu er delene bestilt så vender tilbage når det er blevet monteret og test lyttet, men dele til delfilter røg op i 550kr med fragt så spændene hva det kan få ud af sådan et sæt. |
|
|
Lyder spændende! Kan vi få lov at se målingerne? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
ekelund Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Eyesonly skrev:
Eyesonly skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
|
For resten tror jeg, jeg vil nappe de samme beslag hvis det bliver nødvendigt. De ser udmærkede ud. 
|
|
|
|
|
|
Der gik lidt mere end en dag før jeg fik sat mig ned og sagt at de ophæng kan både varmt anbefales, men kun til et bestemt behov.
Jeg havde nok forventet at man kunne indstille dem lidt mere, men de stikker ikke langt nok ud fra væggen til at jeg kan få dem drejet, uden de så peger vandret ud fra væggen.. På den gode side, så virker det ganske fint i forhold til at de sagtens kan bære eltaxerne, og desuden er fint skjulte så de ikke er noget man umiddelbart ligger mærke til.
Det med at basporten nu ikke har noget at spille ned på, er lidt et problem, men jeg er endnu ikke nået til at tweake den ind.
|
|
|
Mangler de bund så?
ekelund skrev:
| Lille update , nu har jeg også fået købt mig et sæt Monitor 3 , og har fået målt og fået en kammi til at lave udmåling til , så nu er delene bestilt så vender tilbage når det er blevet monteret og test lyttet, men dele til delfilter røg op i 550kr med fragt så spændene hva det kan få ud af sådan et sæt. |
|
|
Lyder spændende! Kan vi få lov at se målingerne?
|
|
|
Så er der før og efter målinger,
Desværre har jeg ikke selv fået lyttet forskel, da de står hos en kammi i Horsens.
http://peecee.dk/uploads/022009/original.GIF
http://peecee.dk/uploads/022009/efter.GIF
men kan stadig se der er et problem med diskanten over de 10khz
Skal siges dette er uden gitter foran højttaleren, så kan være det tager lidt at lyden, har fået ham overtalt til at prøve at måle med frontgitter på
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ekelund skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Eyesonly skrev:
Eyesonly skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mangler de bund så?
ekelund skrev:
|
|
|
|
|
Desværre har jeg ikke selv fået lyttet forskel, da de står hos en kammi i Horsens.
Skal siges dette er uden gitter foran højttaleren, så kan være det tager lidt at lyden, har fået ham overtalt til at prøve at måle med frontgitter på
|
|
|
Fy for satan et peak, det kan selv din vinkelsliber sgu da blive misundelig på? Hvordan ser filteret ud?
|
| Til top |
|
| |
ekelund Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
ekelund skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Eyesonly skrev:
Eyesonly skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mangler de bund så?
ekelund skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Fy for satan et peak, det kan selv din vinkelsliber sgu da blive misundelig på? Hvordan ser filteret ud?
|
|
|
ja nemlig men nu må vi se om det ikke ser noget bedre ud med gitter på.
http://peecee.dk/uploads/022009/filter1.jpg
såher ser filteret ud
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så ekelund? Har du fået fikset peaket?
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørger lige igen til ekelund. 
Sidder just og lytter til de små banditter igen på det primære grej. De lyder fandme godt.. fatter ikke jeg kun har givet 250 kr for dem.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
ekelund Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke været her inde længe.
Nej Peaket er det samme men ikke noget jeg ligger mærke til hvis de ikke står helt lige på øret.
men de spiller ellers skide godt og i sær med den bette cyrus one forstærker var der godt liv i dem.
prøvede at smide dem på min 5.1 surround reciver (billig sony) og der var de kedelige at høre på.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ekelund skrev:
|
Har ikke været her inde længe.
Nej Peaket er det samme men ikke noget jeg ligger mærke til hvis de ikke står helt lige på øret.
men de spiller ellers skide godt og i sær med den bette cyrus one forstærker var der godt liv i dem.
prøvede at smide dem på min 5.1 surround reciver (billig sony) og der var de kedelige at høre på.
|
|
|
Har egentlig også den oplevelse. Når de spiller med min NAD S300 lyder de super godt, og betydeligt bedre end de gjorde med min Cayin 153b. Man kan sige de har en del potentiale. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil virkelig anbefale ejere af disse højttalere at lege lidt med dæmpningen af højttalerne. Jeg har selv "foret" dem med noget meget denst og ikke særligt tykt dæmpemateriale. Det har godt nok taget lidt af bunden (sandsynligvis grundet lavere kabinetvolumen), men det dræber al "dåselyd" og blævrebas, og giver højttalerne en lyd der er på niveau med bookshelfhøjttalere til flere tusinde kroner. Som de lyder nu med min NAD spændt foran, lyder de rigtig meget som Dynaudiohøjttalere: En meget lidt fremtrædende bas, der dog er ekstremt præcis og defineret og en unikt god mellemtone, hvor stemmerne ikke bare står klart, men også præcist defineret. Man kan virkelig høre alle nuancer af både mande- og kvindestemmer. Diskanten kan blive lidt hård, men den er i hvert fald defineret. Dette hænger nok meget godt sammen med det peak diskanten naturligt har jvf. ekelunds målinger. Jeg tror det, at bassen er blevet lidt tilbagetrukket har gjort, at mellemtonen er kommet så meget mere frem, og det lyder fantastisk. Selv Black Sabbath som jeg ofte synes kan blive lidt mudret, er delt helt op i de forskellige instrumenter og stemmer, så man kan pege alle elementer af musikken ud. Det er noget pokkers skidt at diskanten er så spids, men det må kunnes rettes med et bedre filter.
Når de pt. står oven på mine gulvhøjttalere er de også totalt isolerede fra at sende bassen i gulvet, og det er selvfølgelig bare med til at gøre oplevelsen bedre. Jeg tror virkelig man kan komme langt med nogle gode standere og disse højttalere. Svært at fatte der står Eltax på dem.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da prøve at putte noget mere dæmpningsmateriale i dem. Ja det er lidt ærgerligt, Eltax har fået det ry som de har, men de har jo også lavet nogle mildt sagt, knap så gode højttalere. Går og overvejer om jeg skal prøve et par Liberty 1+  , men konen er nok ikke med på flere højttalere   . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg klart anbefale. :) Har ikke hørt Liberty, men mener da flere snakker om de er udmærket.
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Vangby Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyd som om at denne højtaller er et fund for prisen!
Står selv og skal til at købe "rigtige" højtallere for første gang, efter jeg har haft PC-højtallere.
Da jeg er utrolig glad for elektronisk musik, house, dance, hands up m.m. er jeg meget interesseret i hvordan denne lille satan klarer dette?
Håber i kan hjælpe mig med at besvare dette, på forhånd tak
EDIT: Hvordan klarer den musik med meget bass (ovennævnte genrer) i forhold til eksempelvis CV's bud på en højtaller i denne prisklasse
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/cerwi n-vega_ve-5m_hoejttaler_sort.htm
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/cerwi n-vega_cls-6_hoejttaler_sort.htm
__________________ I love Electronic Music!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega-højttaleren vil garanteret have mere bas. Jeg har ikke hørt deres små modeller, så tør ikke udtale mig yderligere.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige bestilt et sæt ved cableman.dk for 395kr..så nysgerrig mht andre tweaks end de her beskrevne?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
| Har lige bestilt et sæt ved cableman.dk for 395kr..så nysgerrig mht andre tweaks end de her beskrevne? |
|
|
øhhhh, det er da prisen pr. styk ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha du har da ret,my bad...træerne vokser ikke ind i himlen,så annullerer handelen og takker for din opmærksomhed.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes også andre hemmeligheder, og selvom denne tråd handler om eltax vil jeg da lige nævnte JBL control 1, som fås til 1000 kroner for et sæt (pas på priserne svinger meget fra forhandler til forhandler, men prøv cinemagic eller pixmania).
Jeg kender både Control 1 og Monitor III og har endda hørt dem på sammetid og samme set-up. JBL'en er en klart mere nuanceret højttalere, men naturligvis ikke så meget bas pga. den lille enhed. Men, til jer der kan lide at gøre et kup, så prøv denne lille perle.
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 Marts 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt et sæt Acoustic Energy Aegis til 700kr..Må sige de er i en HELT anden klasse end Eltaxèrne,som jeg heldigvis kunne aflevere og få mine penge igen.
Så nu ser yngste søn`s stereo sådan ud : Pc ud i Audiotrak`s Prodigy Cube via usb til Holfi integreret til Aegis/noname aktiv sub...Og sounden kan gi mange hifinørder både ståpels,og noget at tænke over qua prislejet,som ialt udgør 2900kr!! (uden pc)
|
| Til top |
|
| |