Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Eltax Monitor 3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet Kjeldsen. Dem vil jeg kigge lidt efter. :)

seba - Det lyder ret fornuftigt ud fra en price/performance-optik.

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Ja det lyder både fornuftigt og godt!

Set fra en price/performance politik er jeg selv udenfor rækkevidde - idet tiden pt går med at bygge en forstærker til ca 15.000kr i stumper,samt en pre baseret på 845 trioden!

Det skal siges jeg ikke har tænkt at anvende Eltax 3 til at monitorere undervejs

Til top Vis seba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seba

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Har købt et Philips 32PFL5405h og der er naturligvis l**telyd.

Lidt søgning og jeg fandt Behringer Monitor 1C til 350 kr for et par, og da jeg lige havde købt et par NAD forstærkere til at have stående på lager, var det jo lige til at få god lyd.

Jeg har ikke testet dem igennem endnu, men der er 5" bas en diskant og vægbeslag med i prisen.

Kvaliteten er gedigen plast og stålgitter (minder om JBL control 1 i udseende), og til prisen er der vist ikke noget grimt at sige.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Du må lige vende tilbage når du har fået et bedre lytteindtryk af dem. Lyder da spændende :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2011 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

De lyder faktisk overraskende godt. Der er umiddelbart ikke snydt med bashæv ved 80 hz, og i det hele taget en meget homogen lyd, men naturligvis uden dyb bas.

Ift. hvad jeg har hørt af aktive PC højttalere i dette prisleje, er disse meget bedre og da man kan få forstærkere til næsten ingen penge, så er det jo lige til at få god lyd på sin fladskærm for ca. 500 kr.

NB! Behringer laver også en aktiv version med 4" bas til samme pris, men den havde de ikke i butikken.

Jeg har ikke behov for at spille særligt højt (hvilket de faktisk godt kan), så jeg overvejer lidt, om jeg skal booste bassen, for at få det sidste med.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2011 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Fedt med et godt produkt til billige penge. Den aktive version lyder interessant, men hvis det er samme pris med
forstærkermodul, kan man så gå ud fra at selve højttaleren er i ringere kvalitet i wonder :)

Et lille boost i bassen tager de nok ikke skade af hvis du alligevel ikke spiller højt :)

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Fedt med et godt produkt til billige penge. Den aktive version lyder interessant, men hvis det er samme pris med
forstærkermodul, kan man så gå ud fra at selve højttaleren er i ringere kvalitet i wonder :)

Et lille boost i bassen tager de nok ikke skade af hvis du alligevel ikke spiller højt :)

Grundkvaliteten er sikkert den samme. De billigste små klasse D forstærkere koster jo kun 100 kroner inkl fragt, så Behringer kan sikkert gøre det meget billigere, og så er bassen jo kun 4" ift. den passive med 5½".

Jeg tænker på at bygge en meget simpel passiv line level eq., til at booste bunden. Med potmeter som en af modstandene, kan jeg så justere niveauet ind på gehør. Kondensatorværdien må jeg nok måle mig frem til. for at få knækket det rigtige sted.

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

Hej alle. jeg har med nysgerrighed fulgt tråden ang Eltax monitor 3. En af mine venner har anskaffet sig et par monitor IX eller Eltax monitor 9. Jeg blev faktiskt overrasket over lyden af disse gulv fiduser. Til akustisk musik og jazz, utrolig velartikulerende, men der manglede noget dybde , når det kom til mere krævende sammensætninger. En hurtig genemgang af højttalerne viste sig gennem basrefleks porten , at der næsten ingen dæmpemateriale var i . Mon det kunne løfte den til en bedre ydelse, ved at montere noget Bitumen , eller andet. jeg vil tro, i henhold til delefilter , er der ikke noget at komme efter, og med hensyn til enheder, ser højttaleren mere end sund ud , da de virker som gedigne .

Hvad er jeres bud ?

mvh Space

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Mit bud er mere dæmpning som du selv nævner + en tung flise under højttaleren. Flisen er det bedste tweak til prisen jeg
endnu har oplevet. 10kr stykket og det giver et betydeligt løft til en højttalere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes