| Forfatter |
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser desværre ud til at jeg i den nærmeste fremtid skal bruge en del tid væk fra mine højtalere, hvilket jo er grufuldt
Derfor leder jeg nu efter en headamp til mine Beyer Dynamics DT770 (250 ohm), men jeg aner INTET om headamps så håber i ka hjælpe! Har dog et par krav
1) Skal have indbygget DAC
2) Skal have USB indgang
Ting der gerne må opfyldes
3) Skal helst holdes under 5k, og under 3 ville være vidunderligt :P
4) Analoge udgange til en evt forstærker til senere brug vil klart være et plus
Derudover håber jer der er nogen der kan nævne nogle butikker med headamps i københavnsområdet så jeg ka komme ud og lytte lidt selv.
På forhånd tak.
ps. har ikke noget imod at købe brugt mhs til budget. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha nu siger du under 5k, det gir mange muligheder  Men altså til et par dt770 er det måske overkill at give op til så meget. Desværre tror jeg ikke du kan finde så mange usb dacs i DK med indbygget headamp. Men jeg vil sige at du kan ikke gå galt i byen af en Zero DAC med opgraderet høretelefon forstærker del. Den koster en 700kr inkl fragt til DK fra Kina. Du kan finde en tråd om den herinde,
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har du jo selv i en af trådene bekræftet at den ikke har usb indgang, dvs den er no-go desværre.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du køber bare en Trends UD 10, til at konvertere signalet, så kører det.
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den trends er sikkert en meget fin DAC, men ideen var ikke jeg sku ha en DAC som sådan, men en headphone amp =) Syntes det er en smule overkill at købe en decideret high/mid-end DAC for at trække en low-end headamp. Har kigget lidt på iBasso, og kunne godt tænkes at en af deres modeller er det jeg har brug for, så skal jeg bare ha noget bærbar afspiller med digital output, så er alle togture reddet fremover samtidig. Nogen der har erfaring med iBasso? Deres produkter ser rimelig lækre ud.
Edit: Hrm deres D2 og D3 ser rimelig lækre ud, bliver nok bare et problem at finde en bærbar afspiller med usb-udgang :P Oh well, man kan vel finde en bærbar afspiller med en rimelig dac og lineout (bare synd hvis man har en bærbar amp med bedre dac)
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
iBasso er nok tæt på at være noget af det bedste bang-for-bucks i hvert fald i den transportable del. Jeg bruger selv en D1 fodret optisk fra en Sony cd walkman når jeg rejser og er ret tændt på at købe den nye D10 til at erstatte den når de vender tilbage fra kinesisk nytår. Og hvis du helst vil handle i Danmark så forhandler www.headaudio.dk dem men så er prisen selvfølgelig lidt højere da de både skal tjene på dem og overholde danske garanti regler.
Til hjemmebrug kunne en CORDA CANTATE.2 også være et bud http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/ (jeg har dog ikke hørt den og den kan i modsætning til nogle af iBasso modellerne ikke levere en linjeudgang).
Af butikker i København hvor du kan lytte tror jeg kun at det er hifi klubben og Tape Connection der har noget og her mener jeg kun at det er en Musical Fidelity X-Can V.8 der opfylder dine krav men den har jeg heller ikke hørt. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hrm, vil tage dine ord for gode varer mhs til iBasso og bærbar. Meiers Corda Cantate.2 ser rigtig lækker ud men savner lidt der ikke er en lineout, som du selv nævner.
Hvis jeg kunne finde mig en lækker bærbar afspiller med coax/optisk/usb udgang kunne d10 være et rigtig godt bud på præcis det jeg gerne vil have til at dække både bærbart og husbehov. Evt nogen der kender danske forhandlere Meiers produkter? Kunne være rart at lytte på den Cantate og se om det er overkill til mine 770'ere.
Og vil da lige tage i tape connection og høre på den Music Fidelity, den ser rimelig lækker ud selvom det kun er en ren headamp.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xcan V8, Hvis du vil bløde prisen, den har USB og analog ud/ind, jeg kan ikke lige huske om den kan køre som forforstærker, den er en rigtig fin forstærker, som dog egner sig bedst til lavohms bøffer, 250 er ok, men man bør ikke sætte den sammen med f.eks. senn 650 eller andre 600 ohms drenge.. Du kan bruge headphone ud som lineout, hvis det må hænge foran det lineout-kabel, den har 2 udgange foran.. Sådan er min pc og stueanlæg koblet sammen og det kører uden problemer.. Mangler på Xcan V8 er: Jeg havde gerne set en bedre DAC i den, jeg ved ikke om sådan noget bare kan skiftes, chippen koster jo ikke alverden..?? Og så måtte den også gerne have haft coax og optisk, men ud over de småting er det et dejligt apparat... Om det er overkill til DT770, JA da, men så har du altså en forstærker der kan holde dig glad efterhånden som du opgradere dine hørebøffer  Aternativt var en Zero også ok, men den gør dig så vidt jeg ved afhængig af dit lydkort og det skulle USB vist nok køre uden om, Nogen der kan bekræfte eller afkræfte det ??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier produkterne forhandles vist nok kun af Meier selv.
Af bærbare spillere med coax/optisk/usb ud er jeg kun bekendt med de ældre iRiver's H1xx serie og så en række igen forholdsvis ældre cd walkmen primært fra Sony. Det er det sidste jeg bruger sammen med D1 i den ene inkarnation af mit hotel setup. Den anden inkarnation er en RudiStor XJ-03 fodret fra lineout udgangen på cd walkmannen eller fra lineout udgangen på min iPhone 3G. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte nok det kunne blive et problem at finde en afspiller med digital ud. Men så må man vel klare sig med DAC'en i afspilleren på farten, og hygge sig med USB når muligheden byder sig. Kunne godt forestille mig at D2 fra iBasso er det bedste valg for mig, specielt når man medregner prisen. Meeen ska da lige ind og høre på en xcan først :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Firestone Audio Fubar III USB DAC fra headaudio.dk kunne også være en mulighed som så vidt jeg kan se opfylder alle dine ønsker men den har jeg heller ikke hørt så jeg ved ikke hvordan den lyder. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Firestone nc8000 taler om klare da alle dine ønsker. Jeg ved at Danstv.dk har dem i butikken så du kan høre den der.
Ligger på amager.
Go lytning.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laver Nuforce ikke også en lille hovedtelefonforstærker der opfylder kravene? Kan svagt huske at have set en sådan. Det er til gengæld nok i den lavere ende pris- og kvalitetsmæssigt, så hvis du stræber efter noget vildere, er det selvfølgelig ligegyldigt.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hrm syntes jeg bliver mere og mere forelsket i iBasso D2 jo mere jeg kigger på den, havde den lineout blev den købt på stedet. Umiddelbart virker 1500 hos headaudio som en ganske fornuftig pris for en bærbar usb+amp, tror den kunne være rigtig lækker på farten samt til kontoret matched med mine beyer 770. Og hvis det ender med jeg bliver bidt ka jeg vel investere i et par nye headphones og et ordenlig bæst af en stationær amp
Lige et spørgsmål: Nogle der kender et sted hvor man ka se om bærbare afspillere har line-out, samt evt se om det er en rimelig DAC der sider på? Eller evt nogle anbefalinger, min stakkels gamle MD skal alligevel snart skiftes ud, den ka ikke spille uden elastikker __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA - de er da nogle søde gadgets de iBassoer. Kunne heller ikke dy mig for at bestille en D10.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Og hvis det ender med jeg bliver bidt ka jeg vel investere i et par nye headphones og et ordenlig bæst af en stationær amp
|
|
|
That's the spirit!
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Ney_ skrev:
Og hvis det ender med jeg bliver bidt ka jeg vel investere i et par nye headphones og et ordenlig bæst af en stationær amp
|
|
|
That's the spirit!  |
|
|
Ja sådan skal det være - du kunne jo starte med et sæt hovedtelefoner som disse
og en forstærker som denne.
Og medbring det så til et Head-fimeet så vi andre kan lytte
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
...starte... Haha!
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ja det ser fint ud
Men tilbage on track. Nogen der kan anbefale grundige review sites af bærbare enheder, eller evt komme med nogle forslag til nogle der har god line-out? __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv kigger meget
efter denne omfattende liste og sammenligning af bærbare forstærkere.
De er sammenlignet og givet karakterer på Head-fi. Jeg kan kun sige ud fra de forstærkere jeg selv har lyttet til
(og ejer et par af dem) at jeg er meget enig i bedømmelserne og min smag er åbenbart meget lig Skylabs. Men det er jo ikke sikkert at
det er din smag der lige rammer her. Men det er da et godt sted at starte hvis man ikke lige kan komme til at lytte til dem
- og det kan man jo sjældent i Danmark....
|
| Til top |
|
| |