Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 09:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: BeoLab uden andet B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 63
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rblaursen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

<FONT size=3 face="Times New Roman, Times, serif">Tak rblaursen

<FONT size=3 face="Times New Roman, Times, serif">Men du slipper ikke for at komme med en tilbagemelding.  

Hej Peter Pan og andre.

Jeg kommer desværre ikke med en tilbagemelding på boksen. Jeg har solgt alt mit B&O udstyr inkl. mine Beolab 8000 højtt. Jeg har købt en NAD
T775 og er nu på jagt efter et par B&W XT8

Beklager.

Rene Birk Laursen
Til top Vis rblaursen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rblaursen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Synd og skam rblaursen    

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2011 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Mangler du PRE-OUT på din non B&O forstærker, så se her -

PDF.Tryk her.   PDF.Tryk her.   Købes her.

------------------------------------------------------------ -------------------------

Vil du tilslutte aktive BeoLab højttaler til en forstærker/receiver uden pre-outs.

Hvis du vil bruge en forstærker til føde dine aktive højttalere, har du brug for en forstærker
med pre-outs for at kunne styre lydstyrken. Men hvis din forstærker/receiver ikke har
pre-outs, er du stadig i stand til at bruge forstærkeren/receiveren ved at tilslutte på højttaler
udgangen (højt niveau) og få et line-stereo signal i (lav-niveau) der kan videresendes via
Phono kabel.

Fordi højttaler udgange har højere spænding end line-niveau signaler, som kræves til aktive
højttaler, kan du ikke tilslutte direkte til højttaler udgangen, og få en line-niveau-signal.
Du skal bruge en Speaker level to line level adapter.

Det må da være muligt selv at lodde en adapter.
Jeg vil mene det gøres sådan:

rea2176
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hej peter pan.

Jeg har for nyligt købt mig et sæt penta mk III højtalere, og i den forbindelse har jeg også skulle invistere i ny sourround forstærker. Jeg fandt en
gammel cambridge 640r forstærker i den blå avis.

http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID=139

Forstærkeren har ikke en normal trigger udgang, den har dog en form for multirums system som hi fi klubben mener man kan benytte som trigger
udgang. Jeg kan dog ikke få det til at virke... Den er bare helt død lige eget hvad jeg gør. Derfor vil jeg høre om hvordan jeg ellers kan trigger
højtalerne? Jeg vil være lidt træt af igen at skulle købe ny forstærker igen.

Jeg har samtid købt nedenstående kabel i både højre og venstre.

http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D8B-XXX&ML=1

Jeg håber du kan hjælpe. Eller andre kan.

Venligst
Simon

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Februar 2011 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Hej rea2176

Jeg kan ikke under Azur 640R 7.1 HDMI AV Receivers specifikationer finde nogen
som skulle være preout linje udgange. Så du må spørge i hi fi klubben, hvordan du
sætter multirums system op, så du kan styre lydstyrken på et LINE signal til dine
BeoLab Penta. Benytter du LINE, altså Phono til Phono kabler, behøver du ikke
trigger signal. Læs side 1. Du finder på denne tråd også vejledning i brug af kablerne
fra Av-Connection.

Viser det sig at du ikke har preout, så se mit forrige indlæg,
eller billede Google på - Hi-Low Level Converter.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Mangler du PRE-OUT på din non B&O forstærker, så
se her -

[COLOR=#0000ff">PDF.Tryk her[/COLOR">.  
[COLOR=#0000ff">PDF.Tryk her[/COLOR">.  
[COLOR=#0000ff">Købes
her[/COLOR">
.

<!-- Signature -->
Du kan også få en original og gennemtestet løsning hos din B&O forhandler
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Februar 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

beobrian

Det er en god idé hvis du giver en beskrivelse eller et link til det
speaker-level signal til er line-level signal system der kan købes
i B&O butikkerne, samt en pris. 

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 07 Marts 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Du kan bestille original kablerne direkte hos din B&O forhandler, så er du sikker på hvad du køber og at det virker, se link med
oversigt herunder:

http://peecee.dk/upload/view/294209

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Marts 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Tak beobrian.  http://peecee.dk/upload/view/294209

Så ved i det, hvis i ikke tør gå igang med loddekolben.  

Grell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Hey Peter Pan - nu har jeg virkelig læst intenst i nogle timer, især stor interesse for den her tråd! Jeg står i den situation , at
mine forældre har forelsket sig i beolab 3 og jeg prøver at guide dem en lille smule så det bliver optimalt. Efter nogle ture i
B&O i KBH med dårlig rådgivning virkede det som om, at man blev nødt til at købe deres anlæg (beosound 4) for at få det til
at fungere ordentligt.. Desværre synes jeg ikke rigtig det dækker det behov der er for tilslutningsmuligheder og nu står jeg
med en masse spørgsmål...

Fik at vide , at det var muligt at koble en airport direkte til højtalerne i butikken... Nu læser jeg at det kun er beolab 5 der
kan tage digitalt input, så dette kan vel ikke lade sig gøre i beolap 3 højtalerne ?

Ville det ikke være muligt fx at købe en NAD forforstærker , hvor der er 2x2 pre-out og 2 trigger udgange og lave en ægte
b&o tilslutning på den måde , som du flere gange har beskrevet ? Eller ville det også være muligt , at tage kablet fra av-
connection til beolab 11 og så fra den køre almindelige powerlink kabler ud til højtalerne ?

Grunden til at køre det over en forstærker, i stedet for b&o's egne anlæg er, at der gerne skulle kunne tilsluttes både et non-
b&o fjernsyn, airport, computer osv. til systemet. Og så er det også meget billigere (;

Og så forresten, hvis man kobler en airport til en forforstærker, så tager den sig vel af konverteringen af digital til analog og
fodrer det til beolab eller hvordan ?

Håber du kan hitte ud af hvad jeg mener og du må undskylde hvis du har svaret på det en milliard gange før, men har lidt
svært ved lige at forstå det, de skide sælgere i forretningerne forvirrer mere end de gavner...
Til top Vis Grell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grell

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hej Grell, og velkommen.

Fik at vide , at det var muligt at koble en airport direkte til højtalerne i butikken... Nu læser jeg at det kun er beolab 5 der
kan tage digitalt input, så dette kan vel ikke lade sig gøre i beolap 3 højtalerne ?

Der skal en form for volume kontrol imellem. Se indlæg 28 Januar 2010 side 4.

Ville det ikke være muligt fx at købe en NAD forforstærker , hvor der er 2x2 pre-out og 2 trigger udgange og lave en ægte
b&o tilslutning på den måde , som du flere gange har beskrevet ? Eller ville det også være muligt , at tage kablet fra av-
connection til beolab 11 og så fra den køre almindelige powerlink kabler ud til højtalerne ?

Så længe der findes, og tilsluttes til pre-out (volume styret lydsinal ) kan BeoLab 3 både tilsluttes via LINE eller PowerLink.
Tilsluttes til BeoLab 11 med PowerLink adapter (se tegning), kan du køre almindelige PowerLink Mk III kabler ud til BeoLab 3.
Læs side 1.

Og så forresten, hvis man kobler en airport til en forforstærker, så tager den sig vel af konverteringen af digital til analog og

Aner det ikke, ved bare at aktive BeoLab højttaler SKAL have et preout analog lydsignal. 

Grell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for hjælpen, virkelig lækkert :D

Det vil sige - bare for at være helt sikkert , køre fra pre-out og trigger med dette kabel til beolab 11 -

http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D8B-XXX&ML=1

og så bare køre de normale powerlink kabler ud til højtalerne ? (:

Og så forresten, er jeg lidt undrende over, at der kun er ét han-stik i ledningen fra av-connection, men pre-out har da to - altså
phono stik ?

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Grell skrev:
Hey Peter Pan - nu har jeg virkelig læst intenst i nogle timer, især stor interesse for den her tråd! Jeg står i den situation , at
mine forældre har forelsket sig i beolab 3 og jeg prøver at guide dem en lille smule så det bliver optimalt. Efter nogle ture i
B&O i KBH med dårlig rådgivning virkede det som om, at man blev nødt til at købe deres anlæg (beosound 4) for at få det til
at fungere ordentligt.. Desværre synes jeg ikke rigtig det dækker det behov der er for tilslutningsmuligheder og nu står jeg
med en masse spørgsmål...

Du kan godt tilslutte en airport til højttalerne direkte, du får ikke noget digitalt signal ud fra en airport det er analogt, og et 3,5 mm jackstik. Du kan så streame musik fra din håndholdte Apple enhed fra det lagrede musik, eller du kan styre itunes biblioteket på en tændt computer med din bærbare Apple enhed. Herfra styrer du så også volumen.

Grunden til at køre det over en forstærker, i stedet for b&o's egne anlæg er, at der gerne skulle kunne tilsluttes både et non-
b&o fjernsyn, airport, computer osv. til systemet. Og så er det også meget billigere (;
Du kan godt bruge en anden forstærker, uanset om der er pre-out eller bareklemme eller skrueterminaler, hos din B&O forhandler kan de skaffe de rigtige kabler, også uden det vil brumme, pas på med hjemmelavede eller ikke originale kabler, skærmningen er ikke altid i orden.

Igen husk der skal ikke ske nogen konvertering da lyden er analog ud af en airport.

Håber du kan hitte ud af hvad jeg mener og du må undskylde hvis du har svaret på det en milliard gange før, men har lidt
svært ved lige at forstå det, de skide sælgere i forretningerne forvirrer mere end de gavner...

Du finder en oversigt over alle original kabler her oven over.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Grell skrev:

Det vil sige - bare for at være helt sikkert , køre fra pre-out og trigger med dette kabel til beolab 11 -
og så bare køre de normale powerlink kabler ud til højtalerne ? (:

Hej igen Grell. Ja det er rigtigt forstået, hvis du benytter gør-det-selv adapteren. 

Håber du kan hitte ud af hvad jeg mener. 

Grell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

#beobrian - hvilken B&O forhandler kan du så anbefale i Københavns området, for jeres butik inde ved Kongens Nytorv er helt
blanke ? :/

#Peter Pan - Damn, det vil sige , at jeg skal i gang med loddekolbe eller finde en adapter løsning hos b&o selv ?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Ja valget er dit Grell    

Grell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hmm, så må jeg nok ind og kigge på hvad b&o tilbyder, da jeg vil gøre meget for at undgå, at skulle lodde (: Hvad skal jeg
spørge efter, bare en converter fra to powerlink til én ?

Skal step-down adapteren også selv konstrueres, loddes osv? Overvejer om man kunne finde en prof til at lave den ledning du
har lavet et tegning af, hvor der sidder phono stik på, for så er det vel det eneste jeg skal bruge ned til beolap vel netop det
ene stik ? (:

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Grell

Set gennem mine briller er B&O slet ikke giret til løssalg. Det kræver en webshop. 
beobrian skriver at man må henvende sig i sin B&O butik. Jeg henvendte mig til min, og henviste til den pdf fil beobrian har
sendt link til. I første omgang kendte de intet til en B&O-adapter pdf fil. Senere modtog jeg en e-mail, at de nu havde fundet
den, og at man kan bestille i butikken. Intet om mulighed for billede link eller priser. Idag er vi vandt til bare at Google
emnet, og få alle de oplysninger vi ønsker. Her et godt eksempel:
http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D8F-XXX

Det kan godt være at Bang & Olufsen ønsker nye tider, men jeg tror at der vil gå lang tid med at få det implementeret.
Rundt om i butikkerne går der folk som er vandt til at kunderne beder om en helheds løsning. Sælgeren sætter så deres
teknikker på sagen, og du kan få en samlet pris på materialer og installation. Sælgeren har der for aldrig haft nogen grund
til at sætte sig ind i spørgsmål som div. adapter muligheder. Derfor oplever de fleste kunder også svaret,
at det kan man
ikke
. De vil jo ikke virke dumme vel.

Jeg har svært ved at forestille mig dette koncept ændre sig over en nat, til at blive noget der bare liner den service du får
ved at søge på div. netbutikker, der virkeligt er intereseret i at sælge løsdele.

Grell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Det er simpelthen også fuldstændig det indtryk jeg har fået, de gange jeg har været inde i deres butikker ! Jeg kan godt
høre,
opgiver dem !

Nå - men så der jo ikke så meget at gøre.. Et sidste spørgsmål - inde på av-connection fandt jeg denne:

http://www.av-connection.com/?PGr=1204&ML=328

vil den ikke kunne bruges som omformer ned til sub ? (: Altså hvis jeg bruger en HAN til HUN omformer på den ene, som da
i hvert fald må kunne fåes hos b&o !

Ellers må jeg nu på jagt efter nogen med loddekundskaber, har nemlig før prøvet og er utrolig ringe til det!

Men tak for hjælpen Peter Pan - dejlig at der er nogen der kan hjælpe en nu b&o's egne folk ikke kan (;

Grell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

f**k :(

Nu har jeg lige set på av-connection's hjemmeside, at : AV-advance High-end Phono + Trigger til Powerlink kabel - er
forskelligt om det er til højre-venstre eller sub, man skal i hvert fald vælge hvad det er til... Jeg troede jeg bare kunne købe to
af de kabler og tage dem i henholdsvis højre og venstre og derefter samle dem og smide dem ned i sub og derfra videre, nu
der netop er to udgange på sub'en.. Men dette kan måske slet ikke lade sig gøre med de kabler ?

<< Forrige Side af 63 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes