Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grell Med den 8 polet DIN y adapter kan du samle den højre og venstre DIN adapter fra Av-connection. Så mangler du bare en mini Jack mono Y adapter, for at samle de to Trigget stik. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Grell Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det må jeg prøve - så ignorere jeg at man skal vælge mellem de forskellige ledninger, håber virkelig det kommer til at
fungere (:
|
Til top |
|
|
pfrpatriot Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2011 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
--
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grell Det ser ikke ud som om du har forstået, at du skal bruge et kabel til venstre kanal, og et kabel til højre kanal, som samles i en 8 polet DIN Y adapter, hvis du vælger løsningen fra Av-connection. Se side 4. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Grell Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den tegning er god, har jeg ikke lige tænkt over !
Blev bare forvirret over , at de også har en ledning som er til sub'en på deres hjemmeside ? Men dette er måske underordnet ?
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Grell Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for den store hjælp ! Lige en ting til dem, der måske sidder i samme situation -
Hos AV-Connection kan man hvis man bestiller dette kabel -
http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D8A-XXX
skrive på sin ordre, at man gerne vil have stereo stik i stedet for mono , hvis man vil gå fra forstærker - sub og så trække MK3
kabler videre til højtalerne, dejlig bekvemt (:
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Grell Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arbejder du egentlig for av-connection Peter Pan ? Det var min far der ringede til dem og var overbevist om, at de havde sagt
dit navn (;
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 25 Marts 2011 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Grell. Men jeg har talt med dem i telefon om adapteren, for at få en pris. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 25 Marts 2011 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|

Oversigt over tilslutning af aktive BeoLab højttaler med PowerLink setup.
Aktive BeoLab højttaler som har PowerLink IN og OUT bøsninger er. BeoLab 9 - BeoLab 4000 - BeoLab 6000/6002. - BeoLab 5 - BeoLab 1 - BeoLab 2 - BeoLab 11.
Aktive BeoLab højttaler som har PowerLink IN men ikke OUT bøsning er. BeoLab 8000/8002 - BeoLab 3 - BeoLab 4 PL. - BeoLab 7-4. - BeoLab 7-1/2/6. - BeoLab 10. Her skal trækkes et PowerLink kabel til hver højttaler, evt. via en 8 polet DIN Y adapter.
Man kan købe en DIN Y adapter, 8 polet DIN stik --> 2 x DIN bøsninger. Og en 8 polet hun til hun adapter, til samling af PowerLink kabler.

Powerlink kabel i en stereo version kan købes her.
http://www.av-connection.dk/?PGr=1204&ML=328 PowerLink Y adapter.
http://www.av-connection.dk/?PGr=4857&ML=328 PowerLink samle led.
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 19 April 2011 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør-det-selv PP-stereo PowerLink adapter benyttes fra non B&O preout forstærker til
aktive BeoLab højttaler. Er du pertentlig med dit arbejde, kan du selv lave et adapter kabel,
måske endda i bedre kvalitet end dem du kan købe.
Køb et PowerLink Mk. III kabel. Klip det ene DIN stik af, så slipper du for besværet med at
lodde i det 8 polet DIN stik. Følg så min tegning, lednings farverne på tegningen er de samme.
Gør du det selv er du også sikker på at blå pin 7 (datastel) bliver ført med ud til minus, sammen med (audio stel) fra pin 2 til de stik du selv montere. Dette er vigtigt for at sikre stel nok for støjfri lydoverførsel til aktive BeoLab højttaler med ICEpower moduler. Øvelse gør mester, som man siger.
God fornøjelse. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 21 April 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et lille problem med mit lille Squeezebox/ beolab 4000 setup.
Jeg har en squezeebox duet, som jeg før har kørt direkte over i mine beolab i deres rca indgang. Intet problem, det spillede bare og de kunne fint findeud af og tænde og slukke.
Nu tænkte jeg så at det ville være rart også at kunne dele lyden fra fjernsynet, så jeg lavede en passiv fordeler med en alps "rotary switch" og et alps blue velvet pot, så jeg kunne justere lyden i højtalerne. Jeg lavede også et din8-rca kabel fra fjernsynet.
Men nu vil mine højtalere ikke slukke ordenligt, nogen gange gør de andre gange vil de ikke, og nogen gange tænder højtalerne pluseligt med en svag summen. Jeg går ud fra at de bare står og spiller støj i bund og brud. Der er også kommet støj når jeg hører musik osv.
Så støjniveauet er steget, hvorfor forstår jeg dog ikke helt, den passive fordeler er ret simpelt og fungerer som den skal. Kan jeg gøre noget for at fjerne støjen og få højtalerne til at tænde og slukke som før?
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 April 2011 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej techtrino.
Prøv at tilslutte din RCA--> 8 polet DIN adapter via en Scart / RCA adapter tilsluttet fjernsynet i position out. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Mine scart er desværre optaget (har et mx7000, beovision 8 kommer hehe). Hvad vil det gøre at tage 1 og 4 istedet?
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 April 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
En scart bøsning kan ikke blive optaget, du kan jo bare købe en adapter med 5 bøsninger til 40 kr. Nu har jeg har lavet en tegning, så du kan se hvordan adapter kablet ser ud til BL 4000.
Trådløs streaming af musik - direkte fra internettet med Logitech Squeezebox duet.
Forbind din Squeezebox Receiveren direkte til dine aktive højttalere, og få masser af musik

2 x AA batteri boks: http://www.sparkfun.com/products/9547 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne jeg selvfølgelig :) Men jeg prøver at spejle det, det er hvertfald bare super træls med den støj også det at højtalerne ikke vil slukke, jeg frygte jo bare at det var fordi at der var kommet alt for meget støj på setup´et og at højtalerne derfor hele tiden kunne "høre" noget de kunne forstærke, og man kan jo ikke sætte følsomheden på dem
|
Til top |
|
|
JLAN Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 11 Maj 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
JLAN.
Nej det skal du ikke, sålænge du køber de gamle BeoLab 8000 og LINE tilslutter. Ønsker du at PowerLink tilslutte, så læs side 1.
God fornøjelse.
|
|
|
Hej Peter
Jeg har fået et problem med mine beolab højtalere, de er tilsluttet med line in. Den ene højtalere er dog begyndt at tænde selvom forstærkeren er slukket og står således og brummer. Mig bekendt har den ikke særlig godt af dette.
Hvad kan dette skyldes, det skal lige siges at strøm kabel og line kabel ligger i samme "kabel sok" ligeledes har der været en flænge i strømkablet som jeg har bundet ind med tape.
Kan dette betyde noget? Er der nogen forslag til hvad jeg skal gøre?
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 11 Maj 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen JLAN.
Du må starte med at udskifte strømkablet, prøv også at ombytte højttalerne. Så kan du konstatere om fejlen ligger i højttaleren eller kabel forbindelsen.
Så tager vi den derfra. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|