Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: BeoLab uden andet B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 63
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hebbe89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2012 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen, jeg vender tilbage når den er sparet sammen til og købt :)
Til top Vis Hebbe89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hebbe89

Rivenflush
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2012
Lokalitet: Sverige
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

har precis köpt ett par Beolab 8000 och Beolab 6000 som jag vill integrera i min surround setup. Efter att ha läst på forumet
så tror jag att följande setup borde fungera, skulle dock vara tacksam om du kunde konfirmera att det fungerar.

Det jag har tänkt mig är:
Receiver: Cambridge Audio Azur 540R v3 - har 6.1 pre-outs
Front: Beolab 8000, connect från pre-out till line in med RCA kabel (tror ej jag behöver trigger signal här då det verkar som
att behovet främst gäller för bakhögtalare)
Back: Beolab 6000, connect med RCA to powerlink kabel med trigger signal. Connect de båda Beolab 6000 med powerlink.
Center: Argon 7031 (passiv) från min gamla setup. Connect med vanliga högtalarkabel från vanlig högtalarutgång. (Skall
ersättas av Beolab 4000 så småningom)
Sub: Argon (aktiv) - connect från pre-out med RCA

Jag har försökt illustrera setupen i bilden nedan:

Vore tacksam om du kunde konfirmera att det är såhär det skall kopplas.
Til top Vis Rivenflush's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rivenflush

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hej Rivenflush. Velkommen til hifi4all

Center: Argon 7031 (passiv) Det et spørgsmål om du kan få den rigtige volume tilpasning.

Et stk. BeoLab 4000 indstilles som LINE venstre kanal connect fra center pre-out, till line in med
RCA kabel, der er vist bedre.

Front: BeoLab 8000, connect fra front pre-out, till line in med højre/venstre RCA kabel. Der er OK.
Vil jeg foreslå. Back: BeoLab 6000, connect fra back pre-out, til line in med højre/venstre RCA kabel.

Sub: Argon (aktiv) - connect från sub pre-out med RCA kabel. Er OK. Lydstyrke grund indstilles på Argon.

Fin tegning, tak for det. 

Rivenflush
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej,

tack för välkomsthälsningen, bara tittat här innan utan att ha varit registrerad.

Center: Skall köpa en BL4000 att ha här men inte hittat rätt än. Hoppas dock att det går att få rätt volym på Argonen då man
med receivern kan ställa in dB per högtalare.

Back: Glömde nämna att line-in inte fungerar på en av BL6000 högtalarna. Kretskortet måste bytas men tänkte spara det om
det inte behövs. Jag skulle också vilja ha en trigger signal till dessa då det verkar som att folk irriterar sig på att de stängs av
och klickar till när man tittar på film.

Varför tycker du att det är bättre med en RCA kabel här istället för Powerlink?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hej igen Rivenflush

Jeg syntes ikke at Line tilslutning er bedre end PowerLink tilslutning, men at du vil blande LINE og PowerLink  
sammen, samtidigt med at du ikke laver et rent BeoLab setup, vil måske give problemer. Der er også en del
der har haft problemer med støj (brum) fra den 12 Volt trigger udgangene på de forskellige forstærker/ receiver.

Med Line tilslutning behøver man ikke at tænke på trigger strøm. Når der så er tale om BeoLab 8000 og 6000,
kan du jo nøjes med RCA/Phono kabler, som jo er en del billigere, end hvis det var kabler til BeoLab 8002 og
BeoLab 6002 som også til LINE tilslutning skal have 8 polet DIN stik i den ene ende.

Prisen på AV-Connection's AV-advance Phono + Trigger til Powerlink kabler som på din tegning til baghøjttaler,
er ret høj, hvis det viser sig at de ikke virker som de skal i dit setup. Men valget er dit, jeg skriver kun hvordan
jeg selv vil have gjort.

Rivenflush
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Ok, då förstår jag. Skall se om jag kan fixa line ingången på den ena Beolab 6000 högtalaren så att jag kan använda den.

(Är ett lika bra alternativ att ansluta även frontarna med en rca -> powerlink kabel?)

Om man kör RCA kablar till alla, kan man också koppla något till Powerlink uttaget för att få en trigger signal?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Cambridge Audio Azur 540R v3 Receiveren, kender jeg ikke.
Tror bare det er en god ide at du få lavet den defekte Beolab
6000 højttaler, så du kan køre et rent LINE setup.

lallert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2012
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Efter at have gransket dine indlæg grundigt, synes jeg ikke helt der er en løsning på min problemstilling.

Mit dilemma er som følger:

Jeg har et high end Samsung tv fra 2012, som jeg gerne vil koble sammen med 2stk Beolab 3 + 1stk Beolab 11. Det har jeg gjort ved at købe 2stk kabler med 5polet DIN stik i hver ende, samt et kabel med 5polet DIN stik i den ene ende og et jackstik i den anden. Derefter har jeg koblet højtalerne til de 2 udgange i subben og ført den ene indgang op til høretelefonsudgangen i TV'et. Det resultere i en rigtig meget støj. Hvis jeg flyttede subben for at undersøge kablerne, blev støjen enten højere eller lavere, hvilket kunne tyde på dårligt valg af kabler.

Hvad gør jeg?

1) Kan det overhovedet lade sig gøre på denne måde samtidig med at få fuld valuta for udstyret?

2) Kan det løses ved at modificere nogle kabler?

2) Er kablerne for dårlige i kvaliteten? (Jeg købte de billigste)

3) Ville den bedste løsning være at investere i en reciever og benytte optisk udgang i TV'et?

Jeg håber virkelig du/i kan hjælpe mig, for der er ikke noget værre end at have lækkert udstyr der ikke kan bruges :\

mvh lallert

Til top Vis lallert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lallert

SuperTommi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Maj 2012 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Har prøvet at læse dine tråde igennem for at få et svar, men synes ikke jeg har fundet svaret 100%.

Jeg har en Denon AVR 2310, og vil gerne tilslutte en Beolab 11, men kan ikke få det mindste lyd ud af den. Jeg har af B&O manden fået et stik Beolink stik til phono, og det kobler jeg til min SW udgang, men der kommer absolut ingen lyd fra subwooferen.

Som jeg forstår vil du mene man skal tilslutte subwooferen med et stereo-signal på pre-out udgangene, men det bruger jeg jo allerede, så det er ikke en mulighed. Der bliver også skrevet noget om en 12V trigger? Kan det være derfor jeg kan ikke kan få lyd i min subwoofer? Den står hele tiden til stand-by.
Til top Vis SuperTommi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuperTommi

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Hej SuperTommi,

er du sikker på, at du har stillet omskifteren på BL11 til "Line"???

Er subwooferudgangen på din Denon aktiveret (også til stereokilder) og kalibreret? Hvis der er "pauser" i baslyden, kan du opleve, at den slår fra...og til igen, når der kommer lyd. Prøv eventuelt at tilslutte den én af frontkanalerne for at teste den.

Det bedste vil være at tilslutte den til PowerLink-indgangen, men så skal du have et triggersignal tilføjet. Vent og se, om ikke Peter kan levere en tegning hhv et forslag til, hvordan dette gøres.

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juni 2012 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej lallert, og velkommen til Hifi4all.   Så er jeg hjemme igen, derfor lidt sent svar.

En høretelefonsudgangen giver lyd kvalitets problemer når signalet forstærkes.
En mulighed er: Se Cambridge DacMagic Plus på side 17, indlæg 18 Januar 2012.

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juni 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jer med surround receivere med tilkoblet B&O højtalere, hvordan indstiller i lydstyrken på jeres systemer højtalerne imellem, kan i hæve og sænke niveauet som med alm. passive højtalere via receiveren. Og har nogen af jer prøvet og blande både passive højtalere og aktive B&O med et godt resultat?

Peter

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Juni 2012 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

I mit setup er mine baghøjttaler aktive BeoLab 4000 og fronthøjttalerne passive BeoVox Penta.
Forstærkeren til de passive højttaler er 2 x 500 Watt ICEpower. Center højttaleren er en BeoLab
7-4.  Subwooferen er en Audio Pro aktiv. Alt styres med Beo4 uden problemer.

Men forforstærkeren er mit BeoVision 7-40", og her har jeg jo mulighed for at tilpasse lydstyrken
for hver kanal. Hvis du benytter en non-B&O sourround receiver med samme mulighed for individuel
kanal justering, burde det ikke være et problem, at blander passive og aktive højttaler sammen.
Nu kan vi så håbe at en kan komme med sin erfaringer, og evt. hvad for en receiver der kan dette.

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juni 2012 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan.

Min Denon kan dette med at justere lydniveauet for hver kanal i sin lyd menu. Det jeg kan være i tvivl om er hvis jeg f.eks tilslutter et sæt BL3 eller BL8002 som fronter og bruger Denonens forstærkerkanaler til og trække center og baghøjtaler om jeg kan justere lydniveauet i pre-out udgangene som i de normale højtalerudgange.

Jeg håber nogle kan komme med lidt inputs fra deres system.

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juni 2012 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hej ville først sige tak til peter for svar på privat post ang Beolab 12-2 Beolab 11 sub hvad jeg skal bruge få at få flere ting til
mine nye højtaller ville sige den dac er helt fin men løsningen blev at tv bliver brugt som tuner så apple tv2 + dvd bliver sæt til
tv men tak kan godt være at jeg køber den dac cambridge og bruger sådan en skal lige høre hvordan det lyder som jeg får
det

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2012 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Hej igen ville lige høre om der er nogle der har et sæt Beolab 12 og hvad i syndes om dem og også hvad i syndes om sub
beolab 11.
Jeg har købt systemet da det ser godt ud ikke fylder så meget og lyden og syndes lyden er ok

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2012 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

hej har et spørgsmål har læst at de nye beolab 12-2 er digitale hvad ville det sige

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juni 2012 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik.E

Uanset om nogle vælger at kalde switching teknologien (digital) i de højeffektive ICEpower forstærker i de aktive
BeoLab højttaler, f.eks BL12-3/ 12-2. Modtager RJ45 indgangs bøsning stadig kun et 2-kanals, analog lyd signal.

Derfor kan man også bruge et RJ45-DIN PowerLink adapter
kabel for tilslutning af ældre PowerLink master produkter.

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

peter tak for dit svar håber på at jeg er igang med at høre musik på mit B&O en gang i næste uge så skriver jeg lidt om lyden
i de beolab 12-2

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juni 2012 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej igen Henrik.E

Du må meget gerne sende et billede af dit højttaler setup når du er færdig.

<< Forrige Side af 63 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes