Forfatter |
|
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 07 Juli 2012 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der kommet B&O + Loewe tv op sådan kommer det til at se ud
__________________ VH
Henrik.E
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 08 Juli 2012 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud, men det mønster kan godt give visse øjne lidt flimren.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2012 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Ser godt ud, men det mønster kan godt give visse øjne lidt flimren.  |
|
|
ja det kan det godt men du ved nå man er gift skal de have lidt og sige  __________________ VH
Henrik.E
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 08 Juli 2012 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik.E skrev:
allanowich skrev:
Ser godt ud, men det mønster kan godt give visse øjne lidt flimren.  |
|
|
ja det kan det godt men du ved nå man er gift skal de have lidt og sige 
|
|
|
Tjahe, ellers vanker der ingen mad og......ahem...  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Chase Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 09 Juli 2012 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke da en tråd at komme igemmen, faktisk kom jeg for sent på arbejde idag, pga jeg vil have det hele med, og jeg må give de fleste ret, sikke et godt stykke arbejde og velskrevet det hele er, selv om det er rimelig nørded for en alm bruger som mig
Så en kæmpe tak til Peter Pan
Mit spørgsmål er som følger
Har lige købt et Phillips 6877 fladskærm med følgene spec
------------
Component Video (YPbPr) |
1 |
HDMI med HDCP |
5 |
HDMI version |
1.4 |
Scart |
1 |
S-Video |
Nej |
PC tilslutning |
VGA/HDMI |
A/V i front/side |
Ja |
Høretelefonudtag i front/side |
Ja |
USB |
3 |
Støttede medier gennem USB |
AVI, MKV, H264/MPEG-4 AVC, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, WMV9/VC1, AAC, MP3, WMA (v2 up to v9.2), JPEG |
----------------
Det skal så afløse mit ellers gamle trofaste AV 9000 som var koblet op med Beocenter 2
Front 2 x Pentaer mrk 3
Bag 2 x Beolab 8000 (Kabler muret inde)
Og med en Beolab 3500 i køkkenet (Kabel muret inde)
Og på loftet står min gamle Denon AVC 3020 5,1 Surround forstærker med Pre out ,dog ingen trikker signal som jeg ser det som sikkert skal i brug igen for få fuld udbytte af det nye setup
Til daglig vil jeg være tilfreds hvis bare front højtaler er med, (mangler dog en center enhed) og konen fnyser lidt med for mange fjernbetjenninger for at kunne se TVavis
Hvilke kabler skal jeg ud og købe for at få det hele til at virke gerne et link
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chase, tak - og velkommen.
Dit Beocenter 2 vil stadig kunne tilsluttes Beolab 3500 via MasterLink og virke som dit køkken link, samt betjenes som du er vandt til, diregte eller via Beo4. - Så tilbage til stuen.
Her er du som du er inde på nødt til at benytte din Denon. Den behøver ikke at have trigger udgang, hvis de 4 højttalerne tilsluttes via LINE IN. Du benytter altså et Phono til Phono kabel ud til hver
højttaler. Det betyder at du må droppe de indbyggede PowerLink kabler. Det må du leve med.
Bag på dit Phillips TV kan du evt. tilslutte en Scart til Phono adapter, og trække et Phono kabel her fra, til en af Denons Phono indgange. Fra Beocenter 2 AUX OUT trækker du også et Phono kabel til en af Denons Phono indgange. I stuen er det så fjernbetjeningen til din Denon og Phillips du må benytte.
Nu kan du få TV lyd, og lyd fra Beocenter 2 (alt efter hvad indgang du vælger på din Denon) til de 4 højttaler. Du vil også kunne tilslutte en center højttaler, men adapter kablet kan jeg ikke beskrive før jeg ved hvad du evt. vælger af højttaler.
Ja det bliver mere besværligt uden et B&O tv. BeoPlay V1- 40" kan anbefales.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Chase Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt 1 time så var der et svar, hvor godt kan det blive 
Det lyder jo enkel på den måde, men kan jeg overfører DVD fra mit Beocenter 2 til Tv på den måde
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der en perfekt løsning for en ren BeoLab løsning:
http://hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=2 811&zoneid=1
|
Til top |
|
|
Chase Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Møj fin tegning, det er det setup jeg vil lave, det ser ikke svær ud, sku godt jeg bare gemte den gamle Denon forstærker
Vedr. de ca 50 m ialt phone kabler jeg skal ud og have købt, er der stor forskel på hvad jeg køber, hvilke slags vil i anbefale, skal jo sikkert igang med en lodkolbe, men ved jeg har en hel papkasse med div stik fra mit hel gamle setup , med 1 gange Dennon, 2 gange Nad forstærker og 4 stk voldsomme Dynadio forstærker, det var et Cirkus hver gang man skulle se TV eller høre en CD
Der tog konen over og sagde, nu køber du sku B&0 gider ikke at sikringerne springer hver gang jeg vil høre en CD ;)
Jeg takker mange gange for den hjælp jeg har fået, havde aldrig fået det til at spille uden den her hjælp 
|
Til top |
|
|
Chase Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2012 kl. 02:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så modtog jeg lige lidt kabler og en Swicht box, og det virker sku 
Dog kulle jeg lige omprogramere min Beo 4
Ok der er lige en ting jeg ikke fatter jeg får fin lyd fra Beocenter 2 fra cd , men ikke fra Radio
I Køkken virker Beolab 3500 fint
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 14 Juli 2012 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chase
Jeg forestiller mig at DVD/CD'en giver digital lyd til en D/A konverter og at Radioen sender analog lyd out. Du har fra Beocenter 2, AUX OUT (analog). Der er også LINE OUT (analog) og så er der DIG. OUT (digital) Hvad benytter du nu ?. ( Husk også Beocenter 2 skal stå i option 1. )
Beocenter 2 har en PowerLink højttaler udgangen, som har et analog volumestyret stereo signal, som du via en 8 polet DIN til Phono adapter kan benytte. Se link. Her vil både være lyd fra DVD-CD og Radio.
http://www.av-connection.dk/?PGr=1646&ML=328 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Chase Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2012 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhhh på den måde af en eller anden årsag
Jeg har bare fulgt din tegning slavisk
Så jeg prøver da bare lige med lidt flere kabler
Herlig weekend til dig og din Fam.
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2012 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej først et stor tak til Peter Pan for denne tråd. Jeg er lige kommet Hjem fra ferie så har ikke Hørt så meget på mit nye Anlæg Beolab 12-2 + Beolab 11 men har da hørt det kan spille rigtig godt det er jeg lidt overrasket over jeg har altid sagt at B&O ikke var mig da de altid skal gå mod strømmen hvad stik ang men da jeg så de nye Beolab 12-2 faldt jeg for dem. Og en sub skulle der til så da den lille Beolab 11 hang på væggen hos milo radio var jeg solgt det skulle prøves. Det spiller røven ud af en hvis men nu kommer mit spørgsmål til alle her inde er der nogle indgange på den nye playmaker fra B&O da jeg godt ville have den til at styre musik men gerne ville have mit tv på også. PS har læst at der er 2 Beolab 11 en med 200 Watt og 1 med 320 Watt er det rigtig
__________________ VH
Henrik.E
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 15 Juli 2012 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2012 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter tak igen for dit svar nu er det sådan at jeg kun skal have et tv til den og har lige set mit tv har digital ud så skal bruge sådan en Gefen tv nok han man skifte imellem det man har tilslutte og trødløs PS super fed tegning lige til at bruge  
__________________ VH
Henrik.E
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2012 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle sammen har et problem har kikket på B&O playmaker
skal sende trødløs musik fra ipad/iphone og så skal mit tv til også
men kan man det alså hvordan skifter den imellem signal fra tv og ipad
Tak for hjælpen
__________________ VH
Henrik.E
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 Juli 2012 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 17 Juli 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik.E,
jeg går ud fra at du kun har en kilde - nemlig dit Loewe-tv - sat til Playmakeren's line-indgang via en digital/analog-konverter!
Dens indgange er prioriteret: 1:AirPlay - 2:DLNA - 3:Line-in. Dvs du skal altid have slukket for de to første kilder, før du kan tænde line-indgangen -
f.eks må Playmaker'en ikke være aktiveret i AirPlay-valget på iPad'en.
Alternativt kunne du anskaffe dig en B&O-remote - en ældre BEO4 burde kunne klare det. Her trykker du på A.AUX for at vælge Line-indgangen
manuelt, så lyden fra tv'et kommer ud i højtalerne. Tryk A.MEM hhv A.TAPE for at aktivere AirPlay-indgangen. Hvis du har en BEO4 kan du jo også
bekvemt regulere lydstyrken....og du kan gemme Playmaker'en væk, hvis du ikke gider se på den ;-)
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2012 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for jeres svar jeg ville ikke have en Switch boks kun bruge PlayMaker så må komme and på en prøve jeg havde også håbet at det var sådan at line indgang gik i gang hvis der var slukket for de ander indgange
Tak for jeres svar
__________________ VH
Henrik.E
|
Til top |
|
|