Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Aktive højttalere er bedre end passive! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bernstorff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at aktive højttalere (højttalere med indbygget forstærker) er ret overset og undervurderet i forhold til de traditionelle passive højttalere. Efter min mening vil langt de fleste få bedre lyd for færre penge ved at vælge aktive højttalere – er du enig?

Jeg har selv i mere end tyve år haft et traditionelt set-up, men af familiehensyn flyttede vi det ”store” anlæg i sommerhuset og anskaffede os et par Audioengine A5 højttalere fra – www.audioengineusa.com. Højttalerne koster ca. DKK 2.300 herhjemme og DKK 1.600,- i England.

Jeg er MEGET imponeret af lyden – og af hvor højt de kan spille. Og så til den pris. Rent faktisk er det jo umuligt at finde en kombination af forstærker, højttalerkabler og højttalere i samme prisklasse, der kan producere hifi lyd.

Der findes mange andre alternativer på markedet. Senest har A5 højttalerne fra ADAM - http://www.adam-audio.com/studio/nearfield/a5_data.htm - fået en god anmeldelse i High Fidelity.

Jeg kan godt forstå at virkelige entusiaster ønsker udvælge og optimere de enkelte komponenter i systemet – det er jo sjovt (og ikke uden omkostninger). Min oplevelse er bare, at alt for mange slet ikke overvejer aktive højttalere, og derved muligheden for at få flere penge til de andre komponenter – CD, PC, DAC etc.

Med andre ord: Efter min mening opnås den bedste pris/performance med aktive højttalere.

Til top Vis Bernstorff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bernstorff

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du har ret. De audioengine A5 har fået monstergode anmeldelser og god omtale her på forum. Når jeg får råd,
køber jeg sådan et sæt til computeren
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

jeg synes også de lyder spændende (ihvertfald på papiret). a2 ville passe fint til min bærbare.

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Brochhorst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Man må ikke forglemme AVI ADM 9.1 som vel nok er toppen af poppen blandt aktive højtalere :)
Til top Vis Brochhorst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brochhorst

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Brochhorst skrev:
Man må ikke forglemme AVI ADM
9.1
som vel nok er toppen af poppen blandt aktive højtalere :)

Også noget kun pebret. Kommer vi op i det prisleje, er der større mulighed for at samle sig et anlæg der kan spille på lige
fod med den aktive højttaler.

Brochhorst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

10.000 for en forstærker, dac, højtalere. Syntes nu det er et meget godt køb :P Man for ikke meget af det for 10.000 hvis man selv skulle samle.
Til top Vis Brochhorst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brochhorst

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jo, de Audioengine er udmærkede. Men efter min mening ikke HELT så gode som nogen anmeldelser får dem til at lyde. Og i hvert fald ikke på samme nivau som selv et traditionelt "begynder" anlæg med en integreret og to højtalere. Sådan et setup koster dog mere. Det er trods alt også en grænse for hvad man kan forvente for 2300 kroner. Fx. synes jeg svenske Foxtex er bedre. Jeg har dog kun hørt det mindste set Fostex som ikke kan spille lige så højt som AE, men som sagt spiller bedre. Vil man AE lydnivau skal man op i en Fostex til ca. 3000 mener jeg det er.

Jeg vil sige at det kommer an på hvad man vil. Jeg er sikker på at det ikke vil tage mig ret lang tid en finde en integreret samt et sæt højtalere på ksb til 2300 som spiller r... ud av bukserne på AE. Til gengæld er det... vel ikke nyt, mere pladskrævende, etc. Og hvis de var mere udbredte ville man kunne lave det samme trick med aktive....

vh
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Der er mange "hemmelige" grunde til at aktive højttalere til enhver tid vil kunne slå passive konkurrenter
(i det følgende vil jeg kun omtale de versioner, hvor hver enhed har sin effektforstærker!)
- effektforstærkerne skræddersys til enhederne. Basenhederne kan styres af en forstærker med negativ udgangsimpedans
så Q kan kontrolleres frit.
- Separate effektforstærkere sikrer også at diskanten ikke brænder af, da den ikke længere fodres med et firkantsignal ved overstyring.
- Elektronisk delefilter deler signalet på linieniveau. Ingen spoler som seriemodstand mellem forstærker og højttaler, ingen tab eller mætning af
spoler.
3 styk 5W forstærker til en aktiv 3-vejs svarer i ydelse til 1 styk 75W forstærker til en passiv HT.

At de ikke er mere populære skyldes nok at man skal bygge anlægget op omkring dem. B&O er et kendt eksempel, men Meridian.co.uk laver
noget heftigt aktivt grej (og har gjort det i 25 år).

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Jo, de Audioengine er udmærkede. Men efter min mening ikke HELT så gode som nogen anmeldelser
får dem til at lyde. Og i hvert fald ikke på samme nivau som selv et traditionelt "begynder" anlæg med en integreret og to
højtalere. Sådan et setup koster dog mere. Det er trods alt også en grænse for hvad man kan forvente for 2300 kroner. Fx.
synes jeg svenske Foxtex er bedre. Jeg har dog kun hørt det mindste set Fostex som ikke kan spille lige så højt som AE,
men som sagt spiller bedre. Vil man AE lydnivau skal man op i en Fostex til ca. 3000 mener jeg det er. Jeg vil sige at det
kommer an på hvad man vil. Jeg er sikker på at det ikke vil tage mig ret lang tid en finde en integreret samt et sæt
højtalere på ksb til 2300 som spiller r... ud av bukserne på AE. Til gengæld er det... vel ikke nyt, mere pladskrævende, etc.
Og hvis de var mere udbredte ville man kunne lave det samme trick med aktive....vh

Ingen tvivl om at man kan finde noget brugt som spiller bedre til 2300, men det er jo også en meget urimelig
sammenligning.

jazzman skrev:
Der er mange "hemmelige" grunde til at aktive højttalere til enhver tid vil kunne slå passive
konkurrenter: (i det følgende vil jeg kun omtale de
versioner, hvor hver enhed har sin effektforstærker!)
- effektforstærkerne skræddersys til enhederne. Basenhederne kan styres af en forstærker med negativ udgangsimpedans
så Q kan kontrolleres
frit.
- Separate effektforstærkere sikrer også at diskanten ikke brænder af, da den ikke længere fodres med et firkantsignal ved
overstyring.
- Elektronisk delefilter deler signalet på linieniveau. Ingen spoler som seriemodstand mellem forstærker og højttaler, ingen
tab eller mætning af
spoler.

At de ikke er mere populære skyldes nok at man skal bygge anlægget op omkring dem. B&O er et kendt eksempel, men
Meridian.co.uk laver noget
heftigt aktivt grej (og har gjort det i 25 år).

Med WAF som en stigende faktor hos nogen, er jeg sikker på at de aktive højttalere bliver mere og mere populære. Og med
det du siger der, så lyder det da som om jeg selv skal til at spare sammen til et sæt AVI ADM9,1 .

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:

Ingen tvivl om at man kan finde noget brugt som spiller bedre til 2300, men det er jo også en meget urimelig
sammenligning.

Jeps, det var heller ikke en sammenligning hvilket jeg på en klmuset måde forsøgte at sige med den allersidste linje...

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Nu er Audioengine højttalerne vel principielt ikke Aktive, men bare et sæt passive højttalere med indbygget forstærker.

En aktiv højttaler er vel en højttaler med et elektronisk delfilter og en forstærker til hver enhed.
Herved undgår man alle de unoder som et delfilter skaber, og det kan høres hvis ellers konstruktionen er i orden. AVI's er et eksempel på en sådanne, og SCM's serie af aktive højttalere spiller også fantastisk.

Når det er sagt så er jeg ret imponeret over hvor fint mine Audioengine A2'er spiller i mit køkken sammen med min squeezebox

Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

Bernstorff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Jazzman: Rart at høre at der er en teknisk forklaring til at aktive højttalere er bedre end passive.  AVI nævner på deres hjemmeside at den passive delefilter er problemet i et traditionelt set-up: http://www.avihifi.co.uk/avid/avid.html

De der AVI ADM9.1 ser forresten rigtigt spændende ud. Dejligt at høre om nogle alternativer til Audioengine.

Jeg vil ikke påstå at Audioengine A5 spiller r.... ud af bukserne, men jeg er meget imponeret over "value for money". Og WAF faktoren er heller ikke så ringe.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Brochhorst skrev:
9.1

Også noget kun pebret. Kommer vi op i det prisleje, er der større mulighed for at samle sig et anlæg der kan spille på lige
fod med den aktive højttaler.

Det bliver godt nok svært. Jeg har selv ejet et anlæg, som kostede op mod det 5-6-dobbelte af hvad ADM9'erne koster. Vi taler om prominente mærker som Naim, Lyngdorf, Densen, Marantz m.fl Og der er ingen tvivl herhjemme, om at ADM9'erne spiller langt langt bedre, end det jeg tidligere har haft. Selv min bedre halvdel kan høre en klar forskel.

Nu har jeg så anskaffet mig AVI Sub, som er lavet til ADM9.1, og det løfter anlægget endnu højere end før. I mine øre og efter min mening og erfaring skal man virkelig ofre en stor sum penge for at få samme lydoplevelse. Faktisk har jeg kun hørt bedre ved at lytte til ATC's aktive højttalere, men de kostede så også 80k....Nårh ja, det Pass Labs og Avalon hos Vassago var også i særklasse, men sættet kostede også omkring 200k. Så ja, man får rigtigt meget for pengene og mere til med aktive højttalere. Det eneste jeg kan sige er prøv at smutte en tur forbi Jensen og lyt til Wadia 170i Transport forbundet med et sæt ADM9.1 og sub. Tænk ikke på prisen, men på den performance og letflydenhed...så glemmet du alt andet.

For mig er separate kasser fortid. Jeg vil ikke spilde mere tid og penge på det, da det er musikken jeg vil koncentrere mig om. Det er først nu, at jeg har forstået hvorfor jeg egentlig skiftede ud konstant: Simpelthen fordi det var sjovt, spændende og at det var en hobby. Det er stadigvæk sjovt og spændende at lytte til musiksamlingen, men det er også det eneste jeg koncentrerer mig om med disse højttalere, og det er trods alt meget vigtigere for mig.

Computer Audiophile Review

Sound on Sound Review (Den "gamle" 9.0 model)

6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

hvad med beolab 5 ;) det er da en aktiv højtaler der kan noget
Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

rskriver skrev:
Brochhorst skrev:
Man må ikke forglemme
AVI ADM
9.1

Også noget kun pebret. <span style="font-weight: bold;">Kommer vi op i det prisleje, er der større mulighed for at samle
sig et anlæg der kan spille på lige
</span><br style="font-weight: bold;"><span style="font-weight: bold;">fod med den aktive
højttaler.</span>
Det bliver godt nok svært. Jeg har selv ejet et anlæg, som kostede op mod det 5-6-dobbelte af
hvad ADM9'erne koster. Vi taler om prominente mærker som Naim, Lyngdorf, Densen, Marantz m.fl Og der er ingen tvivl
herhjemme, om at ADM9'erne spiller langt langt bedre, end det jeg tidligere har haft. Selv min bedre halvdel kan høre en
klar forskel.Nu har jeg så anskaffet mig AVI Sub, som er lavet til ADM9.1, og det løfter anlægget endnu højere end før. I
mine øre og efter min mening og erfaring skal man virkelig ofre en stor sum penge for at få samme lydoplevelse. Faktisk
har jeg kun hørt bedre ved at lytte til ATC's aktive højttalere, men de kostede så også 80k....Nårh ja, det Pass Labs og
Avalon hos Vassago var også i særklasse, men sættet kostede også omkring 200k. Så ja, man får rigtigt meget for pengene
og mere til med aktive højttalere. Det eneste jeg kan sige er prøv at smutte en tur forbi Jensen og lyt til Wadia 170i
Transport forbundet med et sæt ADM9.1 og sub. Tænk ikke på prisen, men på den performance og letflydenhed...så
glemmet du alt andet.For mig er separate kasser fortid. Jeg vil ikke spilde mere tid og penge på det, da det er musikken jeg
vil koncentrere mig om. Det er først nu, at jeg har forstået hvorfor jeg egentlig skiftede ud konstant: Simpelthen fordi det
var sjovt, spændende og at det var en hobby. Det er stadigvæk sjovt og spændende at lytte til musiksamlingen, men det er
også det eneste jeg koncentrerer mig om med disse højttalere, og det er trods alt meget vigtigere for
mig.Computer Audiophile
Review
Sound on Sound Review (Den "gamle"
9.0 model)

Ja nu har jeg ikke selv lyttet til AVI'erne. Men hvis det du siger passer, jamen så er det jo bare dem vi skal have alle
sammen. Eller hvad? Jeg mener, hvis de er så fantastiske, hvorfor er aktive højttalere så ikke mere udbredt? Ren og skær
ignorance eller hvordan?

Men med det du siger her, bliver jeg nødt til at skulle ud og høre dem, så jeg kan snakke med. De har jo også fået kanone
anmeldelser.

Bernstorff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Ja nu har jeg ikke selv lyttet til AVI'erne. Men hvis det du siger passer, jamen så er det jo bare dem vi skal have alle
sammen. Eller hvad? Jeg mener, hvis de er så fantastiske, hvorfor er aktive højttalere så ikke mere udbredt? Ren og skær
ignorance eller hvordan?

En ting er i al fald sikkert, der er væsentligt flere valgmuligheder, for dem der er interesseret i et traditionelt anlæg.

En mulighed kunne være historik/vane - et "rigtigt" anlæg skal bestå af adskilt forstærker og højttalere. En anden mulighed er, at producenter og forhandlere har en større interesse i at fastholde den traditionnelle approach, da der er flere penge i det.....

Det kan også være, at det virker for nemt - der er mindre sjov for en entusiast at købe et all-in-one anlæg, sjovere selv at kombinere sig frem.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
AM-E skrev:

rskriver skrev:
Brochhorst skrev:
Man må ikke forglemme
AVI ADM
9.1

Også noget kun pebret. <span style="font-weight: bold;">Kommer vi op i det prisleje, er der større mulighed for at samle
sig et anlæg der kan spille på lige
</span><br style="font-weight: bold;"><span style="font-weight: bold;">fod med den aktive
højttaler.</span>
Det bliver godt nok svært. Jeg har selv ejet et anlæg, som kostede op mod det 5-6-dobbelte af
hvad ADM9'erne koster. Vi taler om prominente mærker som Naim, Lyngdorf, Densen, Marantz m.fl Og der er ingen tvivl
herhjemme, om at ADM9'erne spiller langt langt bedre, end det jeg tidligere har haft. Selv min bedre halvdel kan høre en
klar forskel.Nu har jeg så anskaffet mig AVI Sub, som er lavet til ADM9.1, og det løfter anlægget endnu højere end før. I
mine øre og efter min mening og erfaring skal man virkelig ofre en stor sum penge for at få samme lydoplevelse. Faktisk
har jeg kun hørt bedre ved at lytte til ATC's aktive højttalere, men de kostede så også 80k....Nårh ja, det Pass Labs og
Avalon hos Vassago var også i særklasse, men sættet kostede også omkring 200k. Så ja, man får rigtigt meget for pengene
og mere til med aktive højttalere. Det eneste jeg kan sige er prøv at smutte en tur forbi Jensen og lyt til Wadia 170i
Transport forbundet med et sæt ADM9.1 og sub. Tænk ikke på prisen, men på den performance og letflydenhed...så
glemmet du alt andet.For mig er separate kasser fortid. Jeg vil ikke spilde mere tid og penge på det, da det er musikken jeg
vil koncentrere mig om. Det er først nu, at jeg har forstået hvorfor jeg egentlig skiftede ud konstant: Simpelthen fordi det
var sjovt, spændende og at det var en hobby. Det er stadigvæk sjovt og spændende at lytte til musiksamlingen, men det er
også det eneste jeg koncentrerer mig om med disse højttalere, og det er trods alt meget vigtigere for
mig.Computer Audiophile
Review
Sound on Sound Review (Den "gamle"
9.0 model)

ignorance eller hvordan?

anmeldelser.

Hvorfor mon hvad skal man så sælge kun højttaler.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

mr denon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

jeg er osse eni jeg har nætop fået mine B&W 803s lavet om til aktiv drift ved at indbygge 1stk 2*500w i 8ohm digital klasse D forstæerkertrind , og jeg må nok sige at lyden og lydtrykket er meget meget bedre
Til top Vis mr denon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr denon

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

rskriver skrev:
Brochhorst skrev:
9.1

Også noget kun pebret. <span style="font-weight: bold;">Kommer vi op i det prisleje, er der større mulighed for at samle sig et anlæg der kan
spille på lige
</span><br style="font-weight: bold;"><span style="font-weight: bold;">fod med den aktive højttaler.</span>
Det bliver godt nok
svært. Jeg har selv ejet et anlæg, som kostede op mod det 5-6-dobbelte af hvad ADM9'erne koster. Vi taler om prominente mærker som Naim,
Lyngdorf, Densen, Marantz m.fl Og der er ingen tvivl herhjemme, om at ADM9'erne spiller langt langt bedre, end det jeg tidligere har haft. Selv
min bedre halvdel kan høre en klar forskel.Nu har jeg så anskaffet mig AVI Sub, som er lavet til ADM9.1, og det løfter anlægget endnu højere end
før. I mine øre og efter min mening og erfaring skal man virkelig ofre en stor sum penge for at få samme lydoplevelse. Faktisk har jeg kun hørt
bedre ved at lytte til ATC's aktive højttalere, men de kostede så også 80k....Nårh ja, det Pass Labs og Avalon hos Vassago var også i særklasse,
men sættet kostede også omkring 200k. Så ja, man får rigtigt meget for pengene og mere til med aktive højttalere. Det eneste jeg kan sige er
prøv at smutte en tur forbi Jensen og lyt til Wadia 170i Transport forbundet med et sæt ADM9.1 og sub. Tænk ikke på prisen, men på den
performance og letflydenhed...så glemmet du alt andet.For mig er separate kasser fortid. Jeg vil ikke spilde mere tid og penge på det, da det er
musikken jeg vil koncentrere mig om. Det er først nu, at jeg har forstået hvorfor jeg egentlig skiftede ud konstant: Simpelthen fordi det var sjovt,
spændende og at det var en hobby. Det er stadigvæk sjovt og spændende at lytte til musiksamlingen, men det er også det eneste jeg
koncentrerer mig om med disse højttalere, og det er trods alt meget vigtigere for mig.review">Computer Audiophile ReviewSound on Sound Review (Den
"gamle" 9.0 model)

Ingen tvivl i mit sind om aktivdrift er godt, og man samlet set kan få en bedre løsning for pengene.Men når du påstår en forholdsvis billig aktiv,
spiller langt bedre end andre velrenomeret mærker, er jeg stået lidt af.Her tænker jeg på, at der i selve konstruktionen af højtalleren(eks
elektronik), ikke er en dyt ny tænkning, der på den konto skulle kunne udrette mirakler .

MVH
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
Her tænker jeg på, at der i selve konstruktionen af højtalleren(eks
elektronik), ikke er en dyt ny tænkning, der på den konto skulle kunne udrette mirakler . 

Læs lige mit ovenstående indlæg, Andre. Du skriver godt nok "eks. elektronik" - men det er jo netop muligheden for at lave et specielt SAMSPIL mellem dedikeret elektronik og højtalerenheder, der gør aktivdrift så overlegent! Hvorfor tror du passive subwoofere er forsvundet? Og fordelene findes også i resten af frekvensområdet - men scroll nu lige lidt op!

(og så glemte jeg endda at nævne muligheden for digital korrektion af kabinetresonanser, enheder m.v. hvis man laver digitalt input og on-board D-A converter)

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes