| Forfatter |
|
ny_nad Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle brugere af forummet.
Har netop været nede hos HFK (se desuden Denne tråd om dette under forhandler) og bestille komplet ny hjemmebiograf til mim nyrenoverede stue, og ville i den forbindelse høre jeres mening til sammensætningen. Er det ok udstyr eller noget der skulle have været anderledes ?
NAD TV 40 B3 NAD T765 HD Reciever NAD T587 Blue-Ray afspiller Dali Ikon Vokal 2 HGW - center Dali Ikon 6 HGW - Front Dali Ikon Phantom - Bag Dali Ikon Sub QeD Digitalkabler QeD Silver Annivesary XT Højtalerkabler
Dette er som det kan ses et 5.1 setup, og dette skyldes konen som vil have højtalere i køkkenet. Derfor bruges de to sidste udgange på forstærkeren til Zone 2, hvor der er købt et sæt Dali Ikon W2 HGW og Qed original højtalerkabel.
Havde jeg barekunne få to "billige" monoblokke der kunne bygges ind i W2´erne i køkkenet, så kunne jeg have fået et 7.1 setup i stuen 
Hvad siger i til mit setup, er det OK ?
De bedste hilsner ny_nad
|
| Til top |
|
| |
JCBDK Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver du sikkert rigtig glad for. Personligt havde jeg valgt noget andet end netop NAD, da jeg ikke er helt overbevist af deres surround produkter. Højttalerne ser fine ud.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohh T765HD, er jeg pænt misundelig over! Er sindsyg glad for min T765 (som er en fremragende surroundreciever), venter dog spændt på upgrade modulerne så jeg kan få min lavet til HD. Tror bestemt du bliver glad for setuppet.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
ny_nad Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
JCBDK skrev:
| Det bliver du sikkert rigtig glad for. Personligt havde jeg valgt noget andet end netop NAD, da jeg ikke er helt overbevist af deres surround produkter. Højttalerne ser fine ud. |
|
|
NAD er en personlig preference, da jeg/mine ører mener at det noget at det bedste det kan købes. Hertil skal nævnes at stereomusik vægter ligeså højt som filmlyd gør. Derfor en reciever der også fungere i stereo.
Ney_ skrev:
| Ohh T765HD, er jeg pænt misundelig over! Er sindsyg glad for min T765 (som er en fremragende surroundreciever), venter dog spændt på upgrade modulerne så jeg kan få min lavet til HD. Tror bestemt du bliver glad for setuppet. |
|
|
Går også ud fra at jeg bliver super glad.  T765HD er endnu ikke lagervarer - og da jeg først har bedt om at få det hele leveret til sidst i april (pga. arbejde), når den måske at komme på lager inden. Ellers får jeg leveret en T765 som efterfølgende bliver opgraderet til HD-lyd. (Forresten kommer opgradering til at koste kr. 2.999,00) Dbh. ny_nad
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke være så ked af, at du ikke får 7.1 - til hjemmebrug, sat rigtigt op, mener jeg 5.1 er helt OK. Det undrer mig dog, at du ikke bare kan skifte om mellem brugen af de sidste to kanaler? En ekstern omskifter mellem højtalersættene, + receiverens set-up burde vel kunne klare det?
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| Jeg ville ikke være så ked af, at du ikke får 7.1 - til hjemmebrug, sat rigtigt op, mener jeg 5.1 er helt OK. Det undrer mig dog, at du ikke bare kan skifte om mellem brugen af de sidste to kanaler? En ekstern omskifter mellem højtalersættene, + receiverens set-up burde vel kunne klare det? |
|
|
Bare irriterende, at du skal ind og aktivere de to bagerste højttalere i SS-setup'et og lave en ny Auddysey måling hver gang man skal se en film 
|
| Til top |
|
| |
ny_nad Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| Jeg ville ikke være så ked af, at du ikke får 7.1 - til hjemmebrug, sat rigtigt op, mener jeg 5.1 er helt OK. Det undrer mig dog, at du ikke bare kan skifte om mellem brugen af de sidste to kanaler? En ekstern omskifter mellem højtalersættene, + receiverens set-up burde vel kunne klare det? |
|
|
Jeg tror også at det bliver for kedeligt i det lange løb - at skulle ændre recieverens opsætning + skifte på den eksterne omskifter hvér gang der skal ses film. Det havde været væsentlig lettere såfremt at Dali Ikon W2 kunne bygges om til aktive højtalere.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ny_nad skrev:
JCBDK skrev:
| Det bliver du sikkert rigtig glad for. Personligt havde jeg valgt noget andet end netop NAD, da jeg ikke er helt overbevist af deres surround produkter. Højttalerne ser fine ud. |
|
|
NAD er en personlig preference, da jeg/mine ører mener at det noget at det bedste det kan købes. Hertil skal nævnes at stereomusik vægter ligeså højt som filmlyd gør. Derfor en reciever der også fungere i stereo.
Ney_ skrev:
| Ohh T765HD, er jeg pænt misundelig over! Er sindsyg glad for min T765 (som er en fremragende surroundreciever), venter dog spændt på upgrade modulerne så jeg kan få min lavet til HD. Tror bestemt du bliver glad for setuppet. |
|
|
Går også ud fra at jeg bliver super glad. T765HD er endnu ikke lagervarer - og da jeg først har bedt om at få det hele leveret til sidst i april (pga. arbejde), når den måske at komme på lager inden. Ellers får jeg leveret en T765 som efterfølgende bliver opgraderet til HD-lyd. (Forresten kommer opgradering til at koste kr. 2.999,00)
Dbh. ny_nad
|
|
|
Der er stadig lidt for meget mysterie om de 4 opgraderingsmoduler og T765'eren, jeg har endnu ikke fået afklaret om jeg kan klare mig med 1 eller 2 moduler. Men så længe prisen holder sig på 3k er det skam fint nok, det var den prisklasse jeg fik oplyst som forventet salgspris da jeg købte t765'eren "for længe siden". __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |