Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Er mit nye Surround sæt OK ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ny_nad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle brugere af forummet.

Har netop været nede hos HFK (se desuden Denne tråd om dette under forhandler) og bestille
komplet ny hjemmebiograf til mim nyrenoverede stue, og ville i den forbindelse høre jeres
mening til sammensætningen. Er det ok udstyr eller noget der skulle have været anderledes ?

NAD TV 40 B3
NAD T765 HD Reciever
NAD T587 Blue-Ray afspiller
Dali Ikon Vokal 2 HGW - center
Dali Ikon 6 HGW - Front
Dali Ikon Phantom - Bag
Dali Ikon Sub
QeD Digitalkabler
QeD Silver Annivesary XT Højtalerkabler

Dette er som det kan ses et 5.1 setup, og dette skyldes konen som vil have højtalere i køkkenet.
Derfor bruges de to sidste udgange på forstærkeren til Zone 2, hvor der er købt et sæt Dali Ikon
W2 HGW og Qed original højtalerkabel.

Havde jeg barekunne få to "billige" monoblokke der kunne bygges ind i W2´erne i køkkenet,
så kunne jeg have fået et 7.1 setup i stuen

Hvad siger i til mit setup, er det OK ?

De bedste hilsner
ny_nad

Til top Vis ny_nad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ny_nad

JCBDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Det bliver du sikkert rigtig glad for. Personligt havde jeg valgt noget andet end netop NAD, da jeg ikke er helt overbevist af deres surround produkter. Højttalerne ser fine ud.
Til top Vis JCBDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JCBDK

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Ohh T765HD, er jeg pænt misundelig over! Er sindsyg glad for min T765 (som er en fremragende surroundreciever), venter dog spændt på upgrade modulerne så jeg kan få min lavet til HD. Tror bestemt du bliver glad for setuppet.

ny_nad
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

JCBDK skrev:
Det bliver du sikkert rigtig glad for. Personligt havde jeg valgt noget andet end netop NAD, da jeg ikke er helt overbevist af deres surround produkter. Højttalerne ser fine ud.

NAD er en personlig preference, da jeg/mine ører mener at det noget at det bedste det kan købes. Hertil skal nævnes at stereomusik vægter ligeså højt som filmlyd gør. Derfor en reciever der også fungere i stereo.

Ney_ skrev:
Ohh T765HD, er jeg pænt misundelig over! Er sindsyg glad for min T765 (som er en fremragende surroundreciever), venter dog spændt på upgrade modulerne så jeg kan få min lavet til HD. Tror bestemt du bliver glad for setuppet.

Går også ud fra at jeg bliver super glad.   T765HD er endnu ikke lagervarer - og da jeg først har bedt om at få det hele leveret til sidst i april (pga. arbejde), når den måske at komme på lager inden. Ellers får jeg leveret en T765 som efterfølgende bliver opgraderet til HD-lyd.
(Forresten kommer opgradering til at koste kr. 2.999,00)

Dbh.
ny_nad

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke være så ked af, at du ikke får 7.1 - til hjemmebrug, sat rigtigt op, mener jeg 5.1 er helt OK. Det undrer mig dog, at du ikke bare kan skifte om mellem brugen af de sidste to kanaler? En ekstern omskifter mellem højtalersættene, + receiverens set-up burde vel kunne klare det?
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Jeg ville ikke være så ked af, at du ikke får 7.1 - til hjemmebrug, sat rigtigt op, mener jeg 5.1 er helt OK. Det undrer mig dog, at du ikke bare kan skifte om mellem brugen af de sidste to kanaler? En ekstern omskifter mellem højtalersættene, + receiverens set-up burde vel kunne klare det?

Bare irriterende, at du skal ind og aktivere de to bagerste højttalere i SS-setup'et og lave en ny Auddysey måling hver gang man skal se en film Wink

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

ny_nad
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2009 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:

Jeg tror også at det bliver for kedeligt i det lange løb - at skulle ændre recieverens opsætning + skifte på den eksterne omskifter hvér gang der skal ses film.

Det havde været væsentlig lettere såfremt at Dali Ikon W2 kunne bygges om til aktive højtalere.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

ny_nad skrev:

JCBDK skrev:

NAD er en personlig preference, da jeg/mine ører mener at det noget at det bedste det kan købes. Hertil skal nævnes at stereomusik vægter ligeså højt som filmlyd gør. Derfor en reciever der også fungere i stereo.

Ney_ skrev:

Går også ud fra at jeg bliver super glad.   T765HD er endnu ikke lagervarer - og da jeg først har bedt om at få det hele leveret til sidst i april (pga. arbejde), når den måske at komme på lager inden. Ellers får jeg leveret en T765 som efterfølgende bliver opgraderet til HD-lyd.
(Forresten kommer opgradering til at koste kr. 2.999,00)

Dbh.
ny_nad

Der er stadig lidt for meget mysterie om de 4 opgraderingsmoduler og T765'eren, jeg har endnu ikke fået afklaret om jeg kan klare mig med 1 eller 2 moduler. Men så længe prisen holder sig på 3k er det skam fint nok, det var den prisklasse jeg fik oplyst som forventet salgspris da jeg købte t765'eren "for længe siden".

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes