Så ankom forstærkeren fra USA....
Woo Audio 22 http://www.wooaudio.com/products/wa22.html
På billedet ses fra venstre:
Yter XLR signalkabel, Woo Audio 22, bagved anes et PS Audio AC10 strømkabel, og så er der et sæt Sennheiser HD 800

Hvorfor nu det?
Jo, jeg har længe gået og ønsket mig høretelefon setup.
Men problemet har været, at det skal være et reélt alternativ til mit anlæg, og ikke et voldsomt nedstigning i kvalitet.
Og så meget topklasse høretelefon udstyr er der ikke derude, som tilfredsstiller mig, eller i det mindste gør mig nysgerrig.
Men Woo Audio gjorde mig nysgerrig - ligeså Sennheiser's nye top-telefoner.
Hvorfor er det nu nødvendigt?
Nødvendigt og nødvendigt, men her er grundende:
1) Jeg vil gerne aflaste naboerne - det ikke lige sjovt, altid skulle høre naboen spille musik. Og så får jeg også sjælefred, ved ikke at forstyrre voldsomt på trælse tidspunkter.
Og ja, så kan jeg hører musik på "alternative" tidspunkter.
2) Jeg vil mægtig gerne se koncerter fra TV/DVD/Blu-ray, på fladskærmen, med musikken hen over anlægget. Men der er desværre ikke plads til det ved anlægget. Så når skærmen ikke kan komme til anlægget, så må anlægget komme til skærmen...
Lyden ryger så digitalt ud til min dCS' konverter.
3) Den bruger nogle rør, som jeg en større portion fra et tidligere rørprojekt. Specielt har jeg et NOS driver rør, som nok er noget af det bedste der kan købes. Så i stedet for at have det liggende, til ingen verdens nytte, så er det i brug.
Hvad faldt jeg så for?
Ud over gode anmeldelser og omtale, var det først at den var ægte balanceret fra indgang til udgang. Da jeg ikke bruger XLR udgangen på min dCS, var det da et passende formål, at bruge dem til det. Og igen, balanceret udgang til hovedtelefonen, som dobbelt (højre/venstre) 3 pin xlr stik, som 4 pin "xlr" stik og som almindelig jack stik.
Det der som nævnt også tiltalte mig var, at den er baseret på rør, og rør som jeg kender godt. Men ikke kun baseret, men rent rørdrevet, altså ingen halvledere - det lød spændende!
Kvaliteten?
Nu er det jo svært, at vurdere noget, man kun har set eller læst om på nettet. Og sådan en Woo Audio 22 kan man kun købe direkte hos fabrikanten, dvs. man jo ikke har mulighed for at høre eller pille ved den inden.
Men det er jo en chance, man må tage.
Jeg kan med det samme sige, at den er på top 5 listen over de mest lækre produkter jeg set/rørt/betjent. Den er med andre ord ufattelig Lækker!
Lige fra rørsokler af meget høj kvalitet, til aluminiumskvalitet, omskifter, stik og ikke mindst, det danske ballancerede attenuator fra DACT:
OBS! Opdagede lige, at jeg har indsat et billede af en attenuator til stereo, ballanceret version har 2 "afdelinger" mere, altså dobbelt af den afbildede.

Jeg er meget imponeret.
Og så er der en anden ting der er tegn på en velkonstrueret rørforstærker, den er helt støj eller sus fri, helt!
Lyden?
Det er vel ikke helt fair, da den ikke er tilspillet, at der kun er slave-rør (standard) i, at høretelefonerne heller ikke er tilspillet, at der endnu ikke indkøbt og monteret nyt ballanceret kabe, og derfor lytter på den almindelig jack-udgang.
Men kolde fra kassen - så spiller de fantastisk! Jeg har ikke hørt bedre basgengivelse fra en høretelefon - det er fedt!
Men der er super rør på vej og der skal indkøbes ballanceret kabel til HD800.
På dette billede, kan man se rørene:
Fra midten og ud til begge sider.
Det i midten er et ensretter rør i strømforsyningen, 5U4G. Det er et russer der sidder der nu, men der er et Princess 274B på vej - og det er et smukt rør!
På begge sider ses et 6SN7. Nu sidder der et Generel Electric 6SN7GTA. Der har jeg et par Tung-Sol 6SN7GT dark glass/round plates fra 1942 - ja året 1942! Sindsyg dyre.
Og det store effekt rør er, de smukke 6AS7G fra Raytheon, black plates. De smukkeste og de bedstlydende af 6AS7G, synes jeg.

Men nu skal jeg heller ikke glemme Sennheiser HD 800.
Det første man tænker, når man åbner æsken, hvor telefonerne ligger i sort satin, er tysk kvalitet, Mercedes. Kvaliteten er tårnhøj og de sidder perfekt! Ejerglæde er stor.

Lidt blandet billeder:

Det var alt for nu!
Der vil komme mere information, lydintryk, rør osv. efterhånden som det udvikler sig.
Mvh.