| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Det var dæleme da lidt af et hovedbøf system
Tillykke med det. Det ser rigtig flot ud 
|
|
|
Tak Brian.
Jaaa! Det er dejligt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
På dette billede, kan man se rørene:
Fra midten og ud til begge sider. Det i midten er et ensretter rør i strømforsyningen, 5U4G. Det er et russer der sidder der nu, men der er et Princess 274B på vej - og det er et smukt rør! På begge sider ses et 6SN7. Nu sidder der et Generel Electric 6SN7GTA. Der har jeg et par Tung-Sol 6SN7GT dark glass/round plates fra 1942 - ja året 1942! Sindsyg dyre. Og det store effekt rør er, de smukke 6AS7G fra Raytheon, black plates. De smukkeste og de bedstlydende af 6AS7G, synes jeg.
|
|
|
Tung Sol 6sngt round plates fra 42. Imponerende.
Hvis du er vild med basgengivelse, har du prøvet eller overvejet at bruge tung sol 5998'ere i stedet for 6as7g'erne ? (hvis ellers det er muligt at bruge dem i din woo) Jeg har ikke hørt dem fra Raytheon, men 5998'erne har en super bas i forhold til f.eks RCA greyplates.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
beam skrev:
|
Hold da k...
Det er dælme lækkert....
|
|
|
Tak Beam! 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Milu skrev:
|
Fra midten og ud til begge sider. Det i midten er et ensretter rør i strømforsyningen, 5U4G. Det er et russer der sidder der nu, men der er et Princess 274B på vej - og det er et smukt rør! På begge sider ses et 6SN7. Nu sidder der et Generel Electric 6SN7GTA. Der har jeg et par Tung-Sol 6SN7GT dark glass/round plates fra 1942 - ja året 1942! Sindsyg dyre. Og det store effekt rør er, de smukke 6AS7G fra Raytheon, black plates. De smukkeste og de bedstlydende af 6AS7G, synes jeg.
|
|
|
Hvis du er vild med basgengivelse, har du prøvet eller overvejet at bruge tung sol 5998'ere i stedet for 6as7g'erne ? (hvis ellers det er muligt at bruge dem i din woo) Jeg har ikke hørt dem fra Raytheon, men 5998'erne har en super bas i forhold til f.eks RCA greyplates.
|
|
|
Ja de er sgu' imponerende i alle henseender, dyre og sjældne! Jeg gav, så vidt jeg husker, op imod 3000 kr. for et perfekt NOS sæt... Vanvittigt! Og nu, når jeg skal bruge dem, tøver jeg. 
Tak for anbefalingen - de 5998 vil jeg undersøge.
Jeg købte en rør tilkøbs pakke, ja hvor man kunne få bedre rør med. Den blev sendt i en anden pakke og er ikke ankommet endnu. Woo Audio anbefaler, som effektrør, 7236 røret. Det skulle bl.a. smide flere watt fra sig. Det har jeg tilkøbt og så et Princess 274B ensretter rør - navnet passer, det er fantastisk flot rør.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et spændende setup.
Har du evt. prøvet en AKG 701 ?
Jeg havde et sæt som jeg ikke kunne komme overens med.
Jeg endte med et sæt Denon AH-D5000 på en X-Can v3.
Jeg havde en fornemmelse af at bunden ikke rigtigt var med.
Jeg tror det var fordi at AKG'en er åben mens Denon'en er lukket.
Jeg har læst fantastiske anmeldelser af HD800. Tillykke med dem !!!!
Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jjsilverstone skrev:
Et spændende setup.
Har du evt. prøvet en AKG 701 ?
Jeg havde et sæt som jeg ikke kunne komme overens med.
Jeg endte med et sæt Denon AH-D5000 på en X-Can v3.
Jeg havde en fornemmelse af at bunden ikke rigtigt var med.
Jeg tror det var fordi at AKG'en er åben mens Denon'en er lukket.
Jeg har læst fantastiske anmeldelser af HD800. Tillykke med dem !!!!
Med Venlig Hilsen Jan Jepsen
|
|
|
Tak Jan!
Ja nu du spørger, så har jeg faktisk haft et sæt AKG K701 som blev drevet af en lille rørforstærker. Og det lød rigtig godt og overvejede faktisk et sæt K701. Men de skal jo omkables for at køre balanceret. Så er der jo den nye K702, som har stik anordning til at skifte til ballanceret kabel. Men de kører stadig det ene kabel hen over bøjlen, det er jeg ikke så vild med.
Men det jeg har fået at vide, er at de skal bruge nogle krafter for at åbne op.
Jeg tror dog aldrig de kommer i nærheden af HD 800's basgengivelse - det godt nok voldsomt! Bihulerne bliver renset godt igennem! 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se, der har vi et problem.
En balanceret højttaler enhed ??? Den vil jeg gerne se.
En enhed har + og -.
Hvordan kan den balanceres ? hvor skal 0 sættes til ?
Jeg er med på at bedre kabler kan monteres.
Den balancerede højttaler enhed findes ikke.
Måske man skulle lægge øre til en standard HD800.....
Jeg tror jeg har et problem med at de er åbne...
Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jjsilverstone skrev:
Se, der har vi et problem.
En balanceret højttaler enhed ??? Den vil jeg gerne se.
En enhed har + og -.
Hvordan kan den balanceres ? hvor skal 0 sættes til ?
Jeg er med på at bedre kabler kan monteres.
Den balancerede højttaler enhed findes ikke.
Måske man skulle lægge øre til en standard HD800.....
Jeg tror jeg har et problem med at de er åbne...
Med Venlig Hilsen Jan Jepsen |
|
|
Det er også lidt snørklet.
Meget forsimplet sagt, ved singleenden(ikke balanceret) bruges 1 forstærkerdel til at forstærke på + og minus er stel - pr. kanal. Hvorimod balanceret skal du bruge 2 forstærkere pr. kanal, en der + sving og en der tager sig af minus sving. Det giver flere krafter og kontrol. Hvis du f.eks. ser på min forstærker, så er udgangstrioderne dobbeltrioder, dvs. der er aktive ens sider. I denne konstruktion bruges den ene triode-del til + sving og den anden til minus sving. Det vil sige, at når signal kommer balanceret ind, forstærkes + og - helt ud til hovedtelfonen uden at minus nogensinde ser stel. Eller sagt på en anden måde én lang ledning fra + på cdspilleren til + på højttaler og én lang ledning fra minus på cd spiller til minus på højttaler. Kun med en forstærkning imellem. Stel har i og for sig ikke noget med signalet at gør, kun af betydning mellem de 2 apparater.
Det er bare én måde at bruge dobbeltriode på. Du ser dem i alle konstruktioner. F.eks. er de set med hhv. højre og venstre triode som højre og venstre kanal, altså ét 6AS7 i drift - det er ikke mange krafter, og der kan kan være noget crosstalk.
Se evt. mere her:
http://www.headphone.com/learning-center/balanced-drive-faq. php
Jeg vil lige påpege, at jeg er kun lægmand og kan, teoretisk, ha' skrevet noget vrøvl! 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
kolind skrev:
Milu skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ja de er sgu' imponerende i alle henseender, dyre og sjældne! Jeg gav, så vidt jeg husker, op imod 3000 kr. for et perfekt NOS sæt... Vanvittigt! Og nu, når jeg skal bruge dem, tøver jeg. 
Jeg købte en rør tilkøbs pakke, ja hvor man kunne få bedre rør med. Den blev sendt i en anden pakke og er ikke ankommet endnu. Woo Audio anbefaler, som effektrør, 7236 røret. Det skulle bl.a. smide flere watt fra sig. Det har jeg tilkøbt og så et Princess 274B ensretter rør - navnet passer, det er fantastisk flot rør.
Mvh.
|
|
|
Angiveligt må du lige tjekke op på om forstærkeren kan klare 5998'erene. De trækker vist lidt mere strøm end 6as7g'ere, men såvidt jeg har set, kan de fleste forstærkere sagtens klare dem alligevel Til gengæld er de lidt halvdyre i forhold til de fleste 6as7g.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Milu skrev:
kolind skrev:
Milu skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Angiveligt må du lige tjekke op på om forstærkeren kan klare 5998'erene. De trækker vist lidt mere strøm end 6as7g'ere, men såvidt jeg har set, kan de fleste forstærkere sagtens klare dem alligevel Til gengæld er de lidt halvdyre i forhold til de fleste 6as7g.
|
|
|
Det vil tjekke.
Jeg har fundet ud af, at 7236 ligger ret tæt på 5998, både de elektriske parametre og de musikmæssige.
Og 5998 er jo nærmest umulig at finde til salg! 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og her er de lækre rør fra Woo Audio:
| 9. april 2010 |
18:25 |
Forsinket på 705 Taulov Pakkecenter |

Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
| Ja nu du spørger, så har jeg faktisk haft et sæt AKG K701 som blev drevet af en lille rørforstærker. Og det lød rigtig godt og overvejede faktisk et sæt K701. |
|
|
Bare sådan af nysgerrighed :
Hvad var det for en lille rørsag du brugte med 701'eren?
Hilsen Thomas - selv ejer af AKG701
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Milu skrev:
| Ja nu du spørger, så har jeg faktisk haft et sæt AKG K701 som blev drevet af en lille rørforstærker. Og det lød rigtig godt og overvejede faktisk et sæt K701. |
|
|
Bare sådan af nysgerrighed :
Hvad var det for en lille rørsag du brugte med 701'eren?
Hilsen Thomas - selv ejer af AKG701
|
|
|
Spørg løs!
Det var en lille Solvin 6AS7G - lavet af bruger Solvin her på siden. Den var baseret på 2 6AS7 power rør og 2 ecc81 driver rør - det var en OTL konstruktion, Output Transformer Less - altså ingen udgangstraffoer.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så kunne du jo alligevel presse noget mere hifi udstyr ind i dit setup   
Tillykke med det, ser jo godt ud . Lige som resten af udstyret  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Jamen så kunne du jo alligevel presse noget mere hifi udstyr ind i dit setup   
Tillykke med det, ser jo godt ud . Lige som resten af udstyret 
|
|
|
Det er sørme også kun liiige der er plads til den - de store effektrør kommer lige lovlig tæt på træpladen - men det går - så længe lakken ikke bobler! TV bordet er vist ikke lavet til denne vægtklasse - den buer lidt... 
Men ellers er det en fornøjelse!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Jeg har fundet ud af, at 7236 ligger ret tæt på 5998, både de elektriske parametre og de musikmæssige.
Mvh.
|
|
|
Ja det hænger ikke lige på træerne, specielt ikke hvis man skal have et sæt (jeg bruger kun et enkelt heldigvis) Måske jeg burde give 7236 et forsøg også. Er de til at betale ?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har den og høretelefonerne fået 30-40 timer. Først lød det selvfølgelig noget lukket, men også varm og meget behagelig. Da det lumre havde lagt, blev der lukket op for godterne, faktisk noget til den lidt for lyse side. I dag har det hysse lagt sig og der er kommet en mere naturlig klang. Men, når systemet åbner sig, så åbner det op for andre faktorer, bl.a rørene. Og her er jeg ikke i tvivl om, at der er super meget at hente. Især driver rørene General Electrics 6SN7GT er kendt for en god detaljering, men også en noget kølig klangkarakter. Så det bliver spændende, når der skal leges med det.
Bassen i systemet/HD800 er jeg stadig meget imponeret af, ligså dynamik/anslag. Men man kan godt fornemme, at når jeg beder om for høje lydtryk, at den ligesom mister pusten. Men det er helt naturlig, da jeg kun kører stereo gennem almindelig jack-stik. Derved omgår jeg det WA 22 reélt bygget til, balanceret drift. På den måde får jeg kun glæde af den ene triode i powerrøret.
Så reélt det jeg gør nu, er at spille det til. Jeg vil ikke på nuværende tidspunkt begynde bygynde, for alvor, at analysere mit nye system. Bare nyde musikken.
Men jeg har i aftes bestilt et balanceret kabel fra Moon Audio og det blev et Silver Dragon 3 meter med Furutech Rhodium XLR.
Når jeg så har modtaget det, vil der så gå lidt tid med at lære det, nu reélle, system at kende. Og derefter vil jeg begynde at lege med rørene.
De opgraderede rør fra Woo Audio er ankommet, de blev sendt seperat fra WA 22. Og de er flotte! Jeg ligger et par billeder ind senere.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Milu skrev:
|
Mvh.
|
|
|
Ja det hænger ikke lige på træerne, specielt ikke hvis man skal have et sæt (jeg bruger kun et enkelt heldigvis) Måske jeg burde give 7236 et forsøg også. Er de til at betale ?
|
|
|
Nej det gør det godt nok ikke! Der er dog nogle brugte på Ebay - men jeg vil gerne have NOS.
Woo Audio tager 110$ for 2. Umiddelbart virker det til, efter de få informationer der er på nettet, at 5998 er en tand bedre.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt billeder af det der kom i dag - og lidt fra eget lager.
Billede af indholdet kommer senere - der er tid nok, de kommer jo ikke i drift foreløbig.
Samlet flok:

Først et Princess 274B, ensretter i strømforsyningen. Navnet passer meget godt, det er et rent prinsesse rør - specielt når det er i drift, uha!

Så er der lidt en outsider hér. Jeg har altid haft en vis skepsis angående kinesiske produkter, også rør. Men her er hvad Shuguang kalder deres Tresure serie, 2 stk. CV-181-Z eller faktisk er det 6SN7. Utrolig smukke rør, det skal I nok få at se. Det skal blive sjovt at se hvad det kan op imod mine Tung Sol 6SN7GT. Og så er det forøvrigt et rør jeg fravalgt i bestillingen - men det lå i kassen, da jeg modtog den i dag. Fint nok, de er ellers ret dyre af kineser rør at være, 320$ for et sæt.

Så er der power trioderne 7236 fra start 60'erne, uha det er længe siden - der var ikke engang tænkt på mig!

Og så starter historie timen folks!
Det er drømmerøret - de rigtige Tung Sol 6SN7GT black glass, round plates. Fra 1942. Da var der ikke engang tænkt på min far! Tænk sig, dens søskende ligger på bunden af havet eller sprængt i tusinder stykker over Tyskland eller skudt i smadder på Omaha beach, jeg ryster lige en anelse på hånden og sender en rørstrømsk tanke til tidlige tider og historie, inden jeg forsigtigt monterer røret!
68 år og stadig fuldt funktionsdygtigt og vellydende - det er fandme kvalitet!
Men historie og kvalitet har desværre en pris: $$$$ dyrt!

Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fine billeder Milu.
Det giver næsten en lyst til at prøve med rør __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |