| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Fine billeder Milu.
Det giver næsten en lyst til at prøve med rør
|
|
|
Ja det er da med at prøve - det behøves jo at blive vildt dyrt.
Men, rør er nu engang ikke vedligeholdelsesfri - på et tidspunkt skal der pilles og skiftes!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Meier skrev:
Milu skrev:
| Ja nu du spørger, så har jeg faktisk haft et sæt AKG K701 som blev drevet af en lille rørforstærker. Og det lød rigtig godt og overvejede faktisk et sæt K701. |
|
|
Bare sådan af nysgerrighed :
Hvad var det for en lille rørsag du brugte med 701'eren?
Hilsen Thomas - selv ejer af AKG701
|
|
|
Spørg løs!
Det var en lille Solvin 6AS7G - lavet af bruger Solvin her på siden. Den var baseret på 2 6AS7 power rør og 2 ecc81 driver rør - det var en OTL konstruktion, Output Transformer Less - altså ingen udgangstraffoer.
Mvh.
|
|
|
Ahh ja - jeg talte selv lidt med Solvin ang. en rørforstærker - han havde nogle meget spændende muligheder Hvordan lød din løsning? ...og hvad blev der af den (nu der er gået spørge-Jørgen i den )
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kineser-rør til 320$ ? yikes! Dine rør er jo dyrere end forstærkeren  Men det er jo selvfølgeligt aldrig bedre end rørene som sidder i heller  Jeg får helt lyst til at afprøve nye rør nu jo..  En klar anbefaling herfra til 6sn7-typen (selvom du jo allerede har de ultimative) kunne være Brimar CV1988, hvis du er efter en lidt varmere lyd og større mængde bas. Det er min klare favorit indtil videre (kombineret med et ikke bas-tungt powerrør) hvert falde fremfor Ken-rad VT231, Tung sol 6as7g "tall glass", Tung sol 6as7g "mouse ear" samt et andet som jeg ikke lige husker navnet på.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Milu skrev:
Meier skrev:
Milu skrev:
| Ja nu du spørger, så har jeg faktisk haft et sæt AKG K701 som blev drevet af en lille rørforstærker. Og det lød rigtig godt og overvejede faktisk et sæt K701. |
|
|
Bare sådan af nysgerrighed :
Hvad var det for en lille rørsag du brugte med 701'eren?
Hilsen Thomas - selv ejer af AKG701
|
|
|
Spørg løs!
Det var en lille Solvin 6AS7G - lavet af bruger Solvin her på siden. Den var baseret på 2 6AS7 power rør og 2 ecc81 driver rør - det var en OTL konstruktion, Output Transformer Less - altså ingen udgangstraffoer.
Mvh.
|
|
|
Ahh ja - jeg talte selv lidt med Solvin ang. en rørforstærker - han havde nogle meget spændende muligheder Hvordan lød din løsning? ...og hvad blev der af den (nu der er gået spørge-Jørgen i den )
Hilsen Thomas
|
|
|
Du spørger da bare! Der er det et forum er til for.
Jeg synes den spillede fantastisk, en god varm og naturlig rørlyd - et rigtig godt match til AKG K701. Og den var stærk nok til at kontrollere K701 fint! Men hvis man skal komme med noget negativt, så er byggekvalitet meget langt fra f.eks. Woo Audio.
Tja, kan ikke huske hvorfor jeg solgte den, men jeg skulle vel prøve noget andet!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
kineser-rør til 320$ ? yikes! Dine rør er jo dyrere end forstærkeren Men det er jo selvfølgeligt aldrig bedre end rørene som sidder i heller Jeg får helt lyst til at afprøve nye rør nu jo.. 
En klar anbefaling herfra til 6sn7-typen (selvom du jo allerede har de ultimative) kunne være Brimar CV1988, hvis du er efter en lidt varmere lyd og større mængde bas. Det er min klare favorit indtil videre (kombineret med et ikke bas-tungt powerrør) hvert falde fremfor Ken-rad VT231, Tung sol 6as7g "tall glass", Tung sol 6as7g "mouse ear" samt et andet som jeg ikke lige husker navnet på. |
|
|
Ja jeg er enig med "yikes"! Men, hvis det var en skønhedskonkurrence, så var de alle pengene værd! Men det er det jo ikke. Men de er utrolig smukke... Og nåja, så har jeg jo "fået" dem.
Ja, jeg synes rørudstyr er fantastisk, rørene er smukke, lyden ligeså. Men på den anden side hader jeg også rør - for den evige jagt på det "bedste" rør, det er dyrt og nogle gange skuffende. Og jeg er ikke helt rolig før jeg har prøvet dem der er værd at prøve.
Jeg har skrevet lidt med Jack Woo - og åbenbart kan jeg bare smide i hvad jeg lyster, af dem der kommer teknisk/elektrisk i nærheden - altså også 5998 røret, men det bliver svært at skaffe! 6SN7 konstruktionen er jo en gammel sag og måske derfor, findes der et hav varianter af alle mulige slags, også med variende elektriske tal - men igen, sige Woo at jeg bare skal sætte dem i hvis jeg lyster. Det er jo godt.
Tak for anbefalingerne!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
har aldrig hørt rør før overhovedet men glæder mig til at prøve engang, men hvis man læser lidt omkring virker det til det farver lyden en del, er jeg ikke så vildt interesseret i. milu du går meget op i signalet, jitter osv, hvorfor så rør?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøj, så har jeg vel rundet de 70 timer effektiv spilletid.
HD800 er helt fantastisk, sidder som en drøm, 6 timer uden problemer.
Systemet, WA22 & HD800, lød selvfølgelig noget lukket i starten, men med en behagelig ørevenlig klang. De næste par dage derefter lukkede det stille og roligt op for sagerne, detaljerne begyndte at blande sig, men begyndte være lidt for kølige/metalliske - og som jeg skrev tidligere, så tillagde jeg det, slave-rørene. Men nu er det ligesom der er kommet en 3. fase, hvor det blevet mere naturligt og behageligt. Bassen er virkelig begyndt at træde frem, ligeså er lydbillde og rumgengivelse - fantastisk rumgengivelse!
Det bliver spændende, når det balancerede kabel ankommer!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
har aldrig hørt rør før overhovedet men glæder mig til at prøve engang, men hvis man læser lidt omkring virker det til det farver lyden en del, er jeg ikke så vildt interesseret i. milu du går meget op i signalet, jitter osv, hvorfor så rør?  |
|
|
Hej Hugo.
Hehe - det er en fejlfortolkning, som rigtig mange laver.
Du kan få rør lige som du vil have det - mere gennemsigtigt - mere hyss - end en transistor grej. Eller du ksn få det mere mørkt og mellemtonefikseret. Du vælger.
Jeg vil have det rør kan så godt, som transudstyr har svært ved at følge med, 3D og rumformidling - og den helt rigtige naturlige klang. Men samtidig vil jeg har fuld knald på detaljer og helt naturlig gengivelse af instrumenter og overtoner. Så f.eks. er jeg ikke særlig vild med Mullard. Men mange sværger til det pågrund af den musikalske lidt varme spillestil. Så er jeg mere hen mod Telefunken - kold og kynisk!
Og jo, man kan sagtens høre forskel om der clockkes eller ej, på rørudstyr.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
|
|
|
Jeg har gået og kigget lidt på hovedtelefoner de sidste par dage. Du har vel inspireret mig lidt
Har du erfaring med HD650 i forhold til HD800? Her tænker jeg på på lyd og ikke mindst på bærekomfort. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
|
|
|
|
Jeg har gået og kigget lidt på hovedtelefoner de sidste par dage. Du har vel inspireret mig lidt
Har du erfaring med HD650 i forhold til HD800? Her tænker jeg på på lyd og ikke mindst på bærekomfort.
|
|
|
Jamen dog!
Men jeg må skuffe dig, jeg har kun erfaring med AKG K701... Desværre!
Det eneste jeg kan gøre opmærksom på, er at de er åbne, så andre kan høre din musik og du kan høre andre.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er mit balancerede kabel, Silver Dragon Furutech Rhodium XLR, afsendt fra Moon Audio i USA!
MEN mon ikke der er kommet en vulkan i vejen?
Den sætning siger man ikke så tit!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Så er mit balancerede kabel, Silver Dragon Furutech Rhodium XLR, afsendt fra Moon Audio i USA!
MEN mon ikke der er kommet en vulkan i vejen?
Den sætning siger man ikke så tit!
Mvh. |
|
|
Nej, det håber jeg i hvert fald ikke  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende rørforstærker du har fået indenfor døren. Den ser virkelig lækker ud og hvis bare den lyder halvt så godt som den ser ud, må du være meget godt tilfreds  Jeg har netop selv bestilt en Woo6 + Princess 274B (SU'en mente det måtte være mere end nok  ). Glæder mig også utroligt meget til at sætte den foran mine Grado GS1000'erne. Giver mig nok et løft ifht. min Little Dot MkIII.
__________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagger skrev:
Spændende rørforstærker du har fået indenfor døren. Den ser virkelig lækker ud og hvis bare den lyder halvt så godt som den ser ud, må du være meget godt tilfreds 
Jeg har netop selv bestilt en Woo6 + Princess 274B (SU'en mente det måtte være mere end nok ). Glæder mig også utroligt meget til at sætte den foran mine Grado GS1000'erne. Giver mig nok et løft ifht. min Little Dot MkIII. |
|
|
Jeg er fuldt ud tilfreds - byggekvaliteten er en af de bedste jeg har set. Og lyden ligeså, super! Nu nærmer jeg mig 100 timer spilletid og den/de har lukket mere og mere op, og levere en fanatstisk gengivelse.
Ja det er ikke bille sager - især på en SU - men ejerglæden er stor, tror jeg, det er den ihvertfald her.
God fornøjelse.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Bagger skrev:
Spændende rørforstærker du har fået indenfor døren. Den ser virkelig lækker ud og hvis bare den lyder halvt så godt som den ser ud, må du være meget godt tilfreds 
Jeg har netop selv bestilt en Woo6 + Princess 274B (SU'en mente det måtte være mere end nok ). Glæder mig også utroligt meget til at sætte den foran mine Grado GS1000'erne. Giver mig nok et løft ifht. min Little Dot MkIII. |
|
|
Jeg er fuldt ud tilfreds - byggekvaliteten er en af de bedste jeg har set. Og lyden ligeså, super! Nu nærmer jeg mig 100 timer spilletid og den/de har lukket mere og mere op, og levere en fanatstisk gengivelse.
Ja det er ikke bille sager - især på en SU - men ejerglæden er stor, tror jeg, det er den ihvertfald her.
God fornøjelse.
Mvh. |
|
|
Lyder som om du er meget glad for dine. Regner også med at sidde og sige WOW når jeg for min (om dog lidt mindre) hjem i stuen. Må også være spændende og se hvor den bringer dig hen i sidste ende. Nej, men må skal jo også være lidt venlig ved sig selv engang imellem  Held og lykke med din "lille" hovedtelefonforstærker. __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 April 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
From Russia With Love!
Nå men, imens jeg venter på at en vulkan har skidt færdig, så har jeg smidt et par andre 6SN7 rør i, rør som jeg havde glemt jeg havde liggende. Fik så rodet rørkasserne igennem og wupti!
Et par undervurderede rør, 2 stk. russiske 6H8C metal base & black plates. Babushka? Det er et par ældre damer fra 50'ernes Rusland, nok den mest lukkede periode af Sovejtunionens historie, facinerende! De bider skeer med de bedste vestlige 6SN7 typer. De er tilgengæld en del billigere, faktisk et røverkøb. Men der er alligevel en lille hage ved sagen, de sælges Ebay, så de er nemt tilgængelige, problemet er, at det er ukrainere, hviderussere og russere der står for salget. De kan have en alternativ version af sandheden.
Men det er nogle fantasisk ydende og lydende rør med en detaljeringsgrad og bund, man kun kan blive glad af! Super!

Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nu spørger rørignoranten så:
Alle de fine rør du lige har fået hjem fra USA.
Skal de så bruges istedet for de der russere, eller har jeg misforstået noget? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 April 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Skal de så bruges istedet for de der russere, eller har jeg misforstået noget?
|
|
|
Nej nej du skal endelig spørge!
Lige netop de 2 driver rør 6SN7, har jeg et par top-mærker, fra en tidligere rørforstærker, en Almarro 318B. Så jeg synes det var nok med dem jeg havde og bestilte ikke driverrør fra USA. Han sendte så nogle alligevel, uden at jeg havde bestilt dem, eller betalt for dem.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Brian7500 skrev:
|
Skal de så bruges istedet for de der russere, eller har jeg misforstået noget?
|
|
|
Nej nej du skal endelig spørge!
Lige netop de 2 driver rør 6SN7, har jeg et par top-mærker, fra en tidligere rørforstærker, en Almarro 318B. Så jeg synes det var nok med dem jeg havde og bestilte ikke driverrør fra USA. Han sendte så nogle alligevel, uden at jeg havde bestilt dem, eller betalt for dem.
Mvh.
|
|
|
Nåh det var dem.
Jamen det var sgu da egentlig meget pænt af ham. For det var da de allerdyreste.
Så kan du jo også prøv hvad der virker bedst. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA JA JA JA....
| Dato |
Kl. |
Registrering |
| 16. april 2010 |
13:01 |
Registreret i udlandet |
| 17. april 2010 |
12:47 |
Afsendt til DANMARK |
| 23. april 2010 |
13:46 |
Ankommet til DANMARK |
| 23. april 2010 |
13:47 |
Under toldbeh. hos Post Danmark |
Så er Moon Audio Silver Dragon Furutech Rhodium XLR balanceret kabel til HD800 på trapperne!!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |