Emne: Hovland HP200 Phono ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Godt Dan!
Men jeg synes nu også AC10 er ret træls! MEN det kommer selvfølgelig også an på længden - jeg har AC10 og AC12 på 1 meter, de er umulige at arbejde med, en fasetest er en udfordring!
Det hjælper når de bliver længere.
Mvh.
|
|
|
Hvor lange skal de være for at være til at have med at gøre? 1.5 Meter?
Er der ikke også noget med at PS Audio måler stikkene med i deres længdeopgivelser? For det hjælper jo heller ikke ned de kæmpe stik. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Godt Dan!
Men jeg synes nu også AC10 er ret træls! MEN det kommer selvfølgelig også an på længden - jeg har AC10 og AC12 på 1 meter, de er umulige at arbejde med, en fasetest er en udfordring!
Mvh. |
|
|
AC-5 er et 6mm2 kabel med 2-lags skærm, AC-10 er også et 6mm2 kabel med 4-lags skærm, så AC-10 må være en anelse tykker og stiver. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
|
Godt Dan!
Mvh.
|
|
|
Hvor lange skal de være for at være til at have med at gøre? 1.5 Meter?
Er der ikke også noget med at PS Audio måler stikkene med i deres længdeopgivelser? For det hjælper jo heller ikke ned de kæmpe stik. |
|
|
hvis man ellers har plads til at kablerne bag produkterne, så er det ikke det store problem, men har man kun 10-15 cm at gøre med, så er det en træls opgave. Hvis du ser i Pierre's tråd, så kan du se at det er lykkes ham at krænge et AC-10 rundt bag hans Pass XA30,5, så det kan lade sig gøre. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Så er "maskinrummet" kommet på plads - altså alle strømkabler er modtaget og monteret.
Første indtryk var jeg ikke så glad for - spidst, detaljefokuseret og køligt, altså lidt for meget hifi! Men jo mere spilletid det
får, jo mere åbner det op. Så må jeg høre hvor det ender... 
|
|
|
Ja, jeg har været ude for det samme, flere detaljer, men også et væsentlig mindre lydbillede. Det var med DH Labs og de
hundedyre Oyaide M1-F1 stik på mine forstærkere. Så jeg gik tilbage til de gamle kabler, som er Oyaide Tunami. De havde
mere krop på forstærkerne.
Men de ser i hvert fald godt ud hos dig, de strømkabler - lidt placebo må da være tilladt
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Milu skrev:
|
Så er "maskinrummet" kommet på plads - altså alle strømkabler er modtaget og monteret.
Første indtryk var jeg ikke så glad for - spidst, detaljefokuseret og køligt, altså lidt for meget hifi! Men jo mere spilletid det får, jo mere åbner det op. Så må jeg høre hvor det ender... 
|
|
|
Ja, jeg har været ude for det samme, flere detaljer, men også et væsentlig mindre lydbillede. Det var med DH Labs og de hundedyre Oyaide M1-F1 stik på mine forstærkere. Så jeg gik tilbage til de gamle kabler, som er Oyaide Tunami. De havde mere krop på forstærkerne.
Men de ser i hvert fald godt ud hos dig, de strømkabler - lidt placebo må da være tilladt  |
|
|
Yes - men jeg har hørt, at det kan tage en del timer før det falder på plads! Jeg kan høre, at det langsomt åbner op, men det får ikke så mange timer, som jeg kunne ønske mig for øjeblikket. Men det bliver langsomt bedre - det er tydeligt.
Lidt placebo er altid godt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
|
MEN - man kunne ha' valgt skinnen i den amerikanske udgave - altså deres stik. Så kunne man have det dobbelte antal apparater monteret. Og selvfølgelig skal man så også ha' US kabler.
But TOOO late!
Mvh.
|
|
|
Det tænkte jeg også på med PPPeren. Det er da lidt træls at den kun kan rumme 5 apparater i den europæiske udgave. Jeg mener du skal da ikke have et vildt stort anlæg før du render tør for plads.
|
|
|
Man kunne jo købe to 
Overvejer selv om jeg skal prøve deres PPP... Vil passe lige med det antal stik jeg pt har i mit setup  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Encore skrev:
Milu skrev:
|
Første indtryk var jeg ikke så glad for - spidst, detaljefokuseret og køligt, altså lidt for meget hifi! Men jo mere spilletid det får, jo mere åbner det op. Så må jeg høre hvor det ender... 
|
|
|
Ja, jeg har været ude for det samme, flere detaljer, men også et væsentlig mindre lydbillede. Det var med DH Labs og de hundedyre Oyaide M1-F1 stik på mine forstærkere. Så jeg gik tilbage til de gamle kabler, som er Oyaide Tunami. De havde mere krop på forstærkerne.
Men de ser i hvert fald godt ud hos dig, de strømkabler - lidt placebo må da være tilladt  |
|
|
Yes - men jeg har hørt, at det kan tage en del timer før det falder på plads! Jeg kan høre, at det langsomt åbner op, men det får ikke så mange timer, som jeg kunne ønske mig for øjeblikket. Men det bliver langsomt bedre - det er tydeligt.
Mvh.
|
|
|
14 dages konstant juice på. Så burde de være oppe og køre... Iøvrigt fede produkter PS laver. Og til menneskepenge. Det kunne andre sgu lære noget af  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
Encore skrev:
Milu skrev:
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
14 dages konstant juice på. Så burde de være oppe og køre... Iøvrigt fede produkter PS laver. Og til menneskepenge. Det kunne andre sgu lære noget af 
|
|
|
Nu du siger det, Kenneth, så har jeg netop skiftet rørene i mine Tron Line & Phono, til billigere rør/små-slidte rør - så får det lov til at stå et par uger med strøm på.
Det er jo aldrig rart, at brænde dyre rør-timer af på ingenting!
(billige og billige, Amperex Bugle Boy 7316 (lav mikrofoni/støj 12au7) i forforstærkeren og Philips SQ E83CC i Phono - men de er trods alt nemmere, at finde, end hvad jeg eller kører med. Og nåja så er Bugle Boy rørene ved at være slidte - 3 andre sæt er tiptop).
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
Encore skrev:
Milu skrev:
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
14 dages konstant juice på. Så burde de være oppe og køre... Iøvrigt fede produkter PS laver. Og til menneskepenge. Det kunne andre sgu lære noget af 
|
|
|
Nu du siger det, Kenneth, så har jeg netop skiftet rørene i mine Tron Line & Phono, til billigere rør/små-slidte rør - så får det lov til at stå et par uger med strøm på.
Det er jo aldrig rart, at brænde dyre rør-timer af på ingenting!
(billige og billige, Amperex Bugle Boy 7316 (lav mikrofoni/støj 12au7) i forforstærkeren og Philips SQ E83CC i Phono - men de er trods alt nemmere, at finde, end hvad jeg eller kører med. Og nåja så er Bugle Boy rørene ved at være slidte - 3 andre sæt er tiptop).
Mvh.
|
|
|
Nu var det mere PS Audios produkter jeg synes var fede til prisen 
Jeg bruger også selv slidte rør til og køre nye produkter ind. Ingen grund til og fise 2000kr´s rør af på tilspilning Eller? hehehe...
Smed Mullard ECC83 Long black plate i min Nagra forforstærker, juuuuuuums en mellemtone  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe det var nu også de PS kabler der skal brændes ind.
Ja jeg kan godt forstå de er mange der elsker Mullard. Det er dog ikke helt i den retning jeg vil - så de tiltaler ikke mig så meget. Dertil skal lige siges, at jeg ikke har prøvet alle versioner af de rør. Men lydsignaturen går vel igen i alle Mullard, mere eller mindre.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Ja jeg kan godt forstå de er mange der elsker Mullard. Det er dog ikke helt i den retning jeg vil - så de tiltaler ikke mig så meget. Dertil skal lige siges, at jeg ikke har prøvet alle versioner af de rør. Men lydsignaturen går vel igen i alle Mullard, mere eller mindre.
Mvh.
|
|
|
Nej ikke helt.. Alm Long plate kan godt virke lidt træg i dynamikken. Hvor long black plate har mere energi og langt mere finesse i bunden. Long black plate er nok i de flestes øre det bedste ECC83 rør man kan finde. Desværre hænger de ikke på træerne 
Jeg har tonset igennem de fleste ECC83 rør på marked. Og vænner altid tilbage til Mullard Long black plate. De har noget magi i mellemtonen som andre bare ikke har! Også der giftigt meget dynamik i  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
|
Mvh.
|
|
|
Nej ikke helt.. Alm Long plate kan godt virke lidt træg i dynamikken. Hvor long black plate har mere energi og langt mere finesse i bunden. Long black plate er nok i de flestes øre det bedste ECC83 rør man kan finde. Desværre hænger de ikke på træerne 
Jeg har tonset igennem de fleste ECC83 rør på marked. Og vænner altid tilbage til Mullard Long black plate. De har noget magi i mellemtonen som andre bare ikke har! Også der giftigt meget dynamik i 
|
|
|
Ja de hænger ikke på træerne mere, og så æges prisen betragteligt!
Og så skal man ikke glemme, at man køber et produkt der er forgængeligt, som slides ned. Og så må man opveje hvad man har lyst til at betale for sådanne.
Men jeg vil have ultra detaljeret, hul igennem, super velopløst top, tight bund me fuld kontrol, hurtig dynamisk. Glat gengivelse fra bund til top - i balance. Så har jeg læst og læst, og f.eks. hvad du skriver af egenskaber , eller andre rundt omkring, så har jeg valgt Mullard fra og ligger penge på andre mærker og producenter. Ja jeg burde prøve dem, men igen jeg opvejer det imod prisen.
Men én ting er sikkert, og det er ret svært at finde ud af for de fleste, det hele er afhængigt af hvad man lytter til. Er det nyt? Er det brugt? Er det slidt ned? Ubalanceret? Man kan hurtigt kassere et rør mærke, pga. at man har lyttet til et udbrændt rør. Jeg har en rørtester, som er en guldklumpe, hvis jeg selv skal sige det. For det er ikke altid, at sælgere er lige ærlige om deres rør. Jeg har sendt en del rør retur, pga. uærlige eller uvidende sælgere.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan Mugge 
Så er der sku styr på kablerne.
Forstod dog ikke helt hvad du skrev ang lidt dårligere lyd Mener du at kablerne har "forringet" din lyd eller hvad sker der?????
Her har Juicebar II med AC10 været en forrnøjelse at få på anlæget....
Men kan stadigvæk ikke komme over at du har fået et Head Fi setup. Det må virkeligt være godt, når du hellere vil lytte til det frem for Avalon  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Sådan Mugge 
Så er der sku styr på kablerne.
Forstod dog ikke helt hvad du skrev ang lidt dårligere lyd Mener du at kablerne har "forringet" din lyd eller hvad sker der?????
Her har Juicebar II med AC10 været en forrnøjelse at få på anlæget....
Men kan stadigvæk ikke komme over at du har fået et Head Fi setup. Det må virkeligt være godt, når du hellere vil lytte til det frem for Avalon 
|
|
|
Hov hov Pierre, det har jeg aldrig sagt! Nej jeg foretrækker Avalon til enhver tid. Men sagen er, at jeg bor et sted, hvor jeg ikke kan spille på alle tidspunkter - der kan Head Fi aflaste. Og så til musik DVDer/Tv koncerter over mit plasmatv.
Nej, ikke decideret dårligere lyd, men nærmest en lidt køligere lyd mindre 3D, masser ad detaljer, men lidt for meget hifi end dejlig musik. Men jeg kan høre, at det stille og rolig bliver bedre. Det er helt sikkert mit rørudstyr, det reagerer helt anderledes end resten af udstyret. Jeg kunne forestille mig, at du har din CD og forforstærker stående tændt hele tiden og derved "spille" kablerne til. Sådan er det ikke med mit rørudstyr, de færreste har sådan noget stående tændt 24/7 - heller ikke jeg, men nu har jeg, som nævnt, monteret lidt billigere rør, så det kan stå tændt 1-2 uger, med god samvittighed. Og det er lidt "sjovt", imens alt transistor udstyret reagerede med det samme på kabler, virkelig en positiv effekt, så var effekten meget begrænset og tilbageholdende på rørgrejet, og det er helt sikkert her, at det er her det sidste ligger begravet. Lad os se efter 1-2 uger.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig!
Så ankom Moon Audio Silver Dragon med XLR Furutech Rhodium, bling-bling, lettere forsinket pga. en vulkan.
Fjolset har så ikke lavet det i den længde jeg bad om! Jeg kan leve med det, men jeg skal lige have fat i ham.
Nu skal de have nogle dage med musik, for at lære det at kende. Men jeg er allerede begejstret, som forventet, er der lang mere kontrol og punch i balanceret drift. Umiddelbart er kablet mere detaljeret uden at for lyst eller skingert.
For ligesom at klarlægge en balanceret drift af en hovedtelefon. Det er nøjagtig som med en højttaler, højttaler/hovedtelefon er i sig selv ikke balanceret, men det er elektronikken bag ved der er balanceret drift. Nedenfor ses et billede af jackstikket kontra de 2 balancerede stik. På jackstikket ses de 2 yderste led, som henholdsvis er højre og venstre kanal, sidste led, det lange stykke er fælles minus/stel. Så på den måde er der kun behov for én forstærkerdel til højre og én til venstre. I de balancerede XLR stik er der henholdsvis + og - og stel. For at drive højttalerne balanceret, skal hver + og - drives af hver én forstærker. Stel løber for sig selv, men der er ingen stel i højttaler, så stel er kun et mellemværende mellem signalkilde og forstærker. Men altså, reélt det nok med ét rør, dobbeltriode, til at drive et sæt hovedtelefoner med alm. jackstik drift - én triodehalvdel højre kanal og én til venstre kanal. Ved balanceret drift er det, som nævnt, nødvendigt med 1 rør til hver kanal, hvor én triodedel (inde i røret) står for + sving og den anden del for - sving. Jeg har et lille fjollet eksempel, men nu er det jo snart tur de france! En almindelige cyklist, uden cykelsko der låser til pedalen, cykler afsted ved at træde i pedalen selvfølge, han bruger energi ved at træde ned i pedalerne. Det er ubalanceret drift. En cykelrytter der bruger clicksko/låsbare pedaler, han træder også ned når han cykler, selvfølgelig. Men han hiver samtidig op på tilbagevejen, pga. de låste sko, og tilfører derved ekstra energi. Det er balanceret drift. Det kan høres, det giver flere krafter.

Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mugge, du bliver jo ved & ved & ved 
De der furutech stik de er sku ikke helt billige. Overvejede selv at smide dem på mine mundorf signalkabler, men jeg var sku alligevel for nærrig til at smide 4K efter dem 
Nu kan du sku da ikke få presset mere ind i dit setup, eller hva` __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Mugge, du bliver jo ved & ved & ved 
De der furutech stik de er sku ikke helt billige. Overvejede selv at smide dem på mine mundorf signalkabler, men jeg var sku alligevel for nærrig til at smide 4K efter dem 
Nu kan du sku da ikke få presset mere ind i dit setup, eller hva`
|
|
|
Ja det er ved at tage overhånd JEG KVÆLES!!!!
Nej det er kun gas!
Bortset fra noget rør-tuning, så kommer der næppe til at ske mere i år - og det mener jeg!
Med mindre der kommer et billigt sæt Indra forbi - men næppe...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har, her i starten, kørt med standard effektrør. Hhv. 6AS7G eller 6080W. Det gav ikke alverden i effekt og det var også meget i underkanten, inden jeg fik mulighed for balanceret drift. Med balanceret drift, gav det betydelig flere krafter.
I denne konfiguration, yder 6AS7G eller 6080W ca. 0.8 watt, det er ok i balanceret drift, men ikke overvældende kraftigt.
Så er tiden kommet, balanceret kabel på plads, så skal der leges med rør!
Først skal det medkøbte effektrør triode, monteres, et sæt Sylvania 7236 - et rør fra 60'erne, så vidt jeg ved, et reguleringsrør i strømforsyninger. Så slår vi turboen til, og banker konstruktion op på hele 2 watt, det er noget af et spring! Det kan selvfølge høres, slagkraft og kontrol er enorm. Stortromme, ja alle trommer, får et kick uden lige. Baskontrollen er suveræn. De høretelefoner kan godt nok levere noget bund, bassen er skræmmende realistisk, man bliver engang imellem snydt med at tro der er bas i rummet, og at det kilder i maven. Men det er jo ikke sandt... Derimod er det sandt, at man kan mærke luften både inden for telefonen, men også uden på, sjovt!
Umiddelbart ligner konstruktionen ind i røret et 6AS7G, men det er ikke nær så smukt som et 6AS7G Coke Bottle....
Det næste bliver mine Tung Sol 6SN7GT fra 1942... Det er meget spændende.

Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Møffe-manden Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må indrømme at jeg har fulgt lidt med i din tråd et stykke tid og jeg finder den yderst spændende.
Jeg selv har et sæt Avalon som dine (samme farve) som jeg er begyndt at blive glad for..........
Jeg har i længere tid brugt en diy dac med int. pre. det vil jeg gerne bort fra, så jeg er på jagt efter en pre og har tænkt Tron som din. Kan du ikke beskrive lidt omkring Tron`s lyd.
Jeg har en ældre sag af en Accuphase A-50 som effekt og spiller musik via steamning.
Håber at du vil bruge lidt tid på en forklaring omkring Tron pre.
Møffe 
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Møffe-manden skrev:
|
Må indrømme at jeg har fulgt lidt med i din tråd et stykke tid og jeg finder den yderst spændende.
Jeg selv har et sæt Avalon som dine (samme farve) som jeg er begyndt at blive glad for..........
Jeg har i længere tid brugt en diy dac med int. pre. det vil jeg gerne bort fra, så jeg er på jagt efter en pre og har tænkt Tron som din. Kan du ikke beskrive lidt omkring Tron`s lyd.
Jeg har en ældre sag af en Accuphase A-50 som effekt og spiller musik via steamning.
Håber at du vil bruge lidt tid på en forklaring omkring Tron pre.
Møffe 
|
|
|
Hej Møffe.
Spørg endelig - jeg skal svare så godt jeg kan.
Tron Seven Line har grundlæggende en behagelig tonal balance der bygger på engelske Mullard rør. Ikke gammeldags mellemtone fokuseret rørlyd, men en velopløst balanceret gengivelse, fra bas til diskant, men Mullard røret giver en varmere klang. Her kan man så skifte rørene ud med f.eks. tyske Telefunken og få en køligere, krystal-klar gengivelse med fokus på detaljerne. Eller et hollandsk Amperex/Philips, og få en fantastisk gengivelse i mellemtonen, violin, cello eller sang over dem - guf! Så faktisk får man en forforstærker du kan skubbe i den retning du ønsker. Men grundlæggende, er det en vellydende og velbygget forforstærker.
Der er lige nogle ting man skal være klar over, ved en rørforforstærker sat til en transistor effektforstærker. 1) Udgangs-impedansen(modstanden) på rørforforstærkeren, må ikke være for høj i forhold til transistor effektforstærkeren. Nogle siger at forholdet skal være ca. faktor 25. Dvs. f.eks. min Tron har 1000 ohm, og min Pass Labs XA30.5 har 20.000 ohm - det giver en faktor 20, men jeg mangler hverken diskant eller bas, så det er nok ok. Men man skal passe på, dog holder Tron sig i den lave ende 2) Der er RIGELIGT med gain fra en rørforforst. sat til en transistoreffektf. jeg kommer sjældent over "kl.9.30" på volumen for at få det meget højt. Men det er jo i bund og grund ikke noget problem. Men hvis man har en rørriaa med meget højt gain, så kan spillerummet blive noget småt.
Spørg endelig hvis du har flere spørgsmål.
Du kan også kontakte "Jakobsen" han har vist også en Tron Seven Line.
God weekend.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|