| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Sådan! Fede billeder, det er jo ren underholdning 
Ja, 6C33C er en af grundene til at jeg ikke fik gjort mere ved det, og så den lave effekt + udfordringen med impedansen.
Men godt at se at du tager dine forholdsregler med brillerne, små atombomber de banditter der... 
Keep up the good work 
|
|
|
Hey Mr. M.
Ja de er lidt specielle de 6C33C.
Pga. den lave indre modstand, er de som født til OTL - 20 watt er en rigtig høj ydelse for en OTL komstruktion med kun 2 rør. Men røret drifter ofte i bias i starten - derfor er det noget besværligt med GM20 - og rørene skal være matchede parvis til hver kanal. Heldigvis kan man købe rør der brændt til og matchede - desværre koster det jo ekstra. For rørene er ret billige og det havde været lækkert om man kunne justere for hvert rør. Men man kan ikke få alt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
|
Pyha! Det er virkelig det dårligste tidspunkt, at købe sådan en forstærker!
Har lige målt: 60 cm fra rørene, fra siden, kan jeg mærke varmestråling.
Frem med pølserne!
Og om vinteren, kan jeg holde teen eller kaffen varm oven på gitteret...
Mvh.
|
|
|
Jeps...
Og når dens bror så kommer så kan du lave et helt grillparty
|
|
|
Jaaa hvis den kommer - bliver det da ulideligt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan et sæt GM20 har jeg altså også sjavlet over i noget tid 
Tillykke med den og jeg viste at der var en rør effekt på vej. Men troede faktisk at det ville blive en Alamarro, men jeg tog godt nok fejl 
Den ser hammer flot ud og glæder mig til at høre om den på Avalon  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
|
Pyha! Det er virkelig det dårligste tidspunkt, at købe sådan en forstærker!
Har lige målt: 60 cm fra rørene, fra siden, kan jeg mærke varmestråling.
Frem med pølserne!
Og om vinteren, kan jeg holde teen eller kaffen varm oven på gitteret...
Mvh.
|
|
|
Jeps...
Og når dens bror så kommer så kan du lave et helt grillparty
|
|
|
Jaaa hvis den kommer - bliver det da ulideligt!
Mvh.
|
|
|
Hvis? Den kommer!!!!
Du kan ikke lade være. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hovsa der gik lige ged i den!
Her er bunden i vejret og uden strøm:

Så lægges fruen på siden, og der tændes igen, og lader den stå sådan i ca. 15 min.

Først måles offset (DC så tæt på "0" som muligt) på hver højttaler terminal, og justeres med en lille skruetrækker.
Derefter justeres bias, Graaf skriver selv 30mV, men det skulle være i overkanten, ellers slides røret for hurtigt. Mellem
22-27mV skulle være ok, jeg har valgt 25mV.Man kan høre, hvis man kommer til at skrue lidt for højt op, så arbejder
røret!
Det skal gøres engang imellem, hvis rørene er kørt ind, hvor meget du bruger dem, hver ½ år. Desuden ved rørskift,
også de små rør.Ved nye powerrør, meget ofte.

Så lader man den stå tændt sådan i ca. 1 time og måler igen.
Slukker, lader køle af, sætter igen bundplade på.
Ingen ristede fingre....
Så er den køreklar!
Mvh. |
|
|
Den ser fed ud  Men hold da op, det er besværligt. Må indrømme at jeg er også stået af for længe siden ...
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gratulerer med GM20 Milu.
Du vil nok, som du selv er inne, på oppleve en veldig forbedring med to stk GM20, ikke minst pga impedansen i høyttalerne dine. Mine blokker yter ca 70-75 Watt ved brokobling (jeg har fått dem målt).
Ellers kan nevnes at jeg kjøpte Einstein The Final Cut med den hensikt å bytte ut GM20, men det endte med at Einsteinene fikk reisepass og GM20 ble igjen.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63001&P N=2&TPN=9
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forresten lagt ut målepunkter og justering for bias og dc slik at jeg slipper å snu forsterkeren (inklusive koble fra høyttalere) når jeg skal justere.
Vær også oppmerksom på at det kan være greit å ha en dummy-load over terminalene når du justerer, dette for at GM20 skal roe seg litt. Uten last så er det vanskelig å treffe rett verdi fordi den blir litt nervøs (veldig store utslag når du skrur litt).
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
|
Jeg har forresten lagt ut målepunkter og justering for bias og dc slik at jeg slipper å snu forsterkeren (inklusive koble fra høyttalere) når jeg skal justere.
Vær også oppmerksom på at det kan være greit å ha en dummy-load over terminalene når du justerer, dette for at GM20 skal roe seg litt. Uten last så er det vanskelig å treffe rett verdi fordi den blir litt nervøs (veldig store utslag når du skrur litt).
|
|
|
Hej Fosse!
Ja det er ikke nemt, at være helt præcis.
Hvad skal dummy-load være, en modstand?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepp, jeg bruker 8 ohm, men det bør nok være motstander som tåler litt.
Nå bruker jeg kun disse dersom det er gått et rør slik at jeg må koble fra høyttalerne. Ut over det justerer jeg bias/dc etter å ha spilt en stund slik at jeg vet forsterkerne er varme.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din fine Graaf... Lækkert håndværk og særdeles velspillende på de rigtige højtalere.
Desværre ikke noget vi ser så meget af herhjemme. Hvilket er svært at forstå. For de koster ikke det store mere.
Ja, det krævet noget arbejde og nyde dem. Er skråsikker på du nok bliver nød til og have en mere for at få liv i dine Avalon. Ellers kunne du passende overveje Verity Der en nok...
Helt sikker på det noget du bliver glad for, da du jo godt kan lide og lege med rør... __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du købt direkte fra Graaf i Italien af eller er den brugt. rene forhandlede Graaf på et tidspunkt, er det ikke rigtigt. Der er da ingen Dansk forhandler idag?????
Men endnu engang tillykke med den ene og jeg tør næsten godt allerede nu sige. Tillykke med den næste    __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Har du købt direkte fra Graaf i Italien af eller er den brugt. rene forhandlede Graaf på et tidspunkt, er det ikke rigtigt. Der er da ingen Dansk forhandler idag?????
Men endnu engang tillykke med den ene og jeg tør næsten godt allerede nu sige. Tillykke med den næste   
|
|
|
Spar pengne og køb et sæt Verity højtaler istedet. Tror det et bedre match. Rene har vist et sæt Leonore De ville passe eventyrligt godt til. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Den ser fed ud Men hold da op, det er besværligt. Må indrømme at jeg er også stået af for længe siden ...  |
|
|
Det kan jeg godt forstå, det tror jeg de fleste er, men det er nu ikke så svært som det måske ser ud til.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Tillykke med din fine Graaf... Lækkert håndværk og særdeles velspillende på de rigtige højtalere.
Desværre ikke noget vi ser så meget af herhjemme. Hvilket er svært at forstå. For de koster ikke det store mere.
Ja, det krævet noget arbejde og nyde dem. Er skråsikker på du nok bliver nød til og have en mere for at få liv i dine Avalon. Ellers kunne du passende overveje Verity Der en nok...
Helt sikker på det noget du bliver glad for, da du jo godt kan lide og lege med rør...
|
|
|
Tak!
Nej, det kan sikkert skyldes, at Graaf er lukket! Og GM20 stoppede længe før det.
Ja du har vel også hørt Graaf - det undrer mig ikke!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Men endnu engang tillykke med den ene og jeg tør næsten godt allerede nu sige. Tillykke med den næste   
|
|
|
Brugt i Portugal. Jo det var René. Ingen forhandler, da Graaf iflg. René er lukket. Men der kan skaffes nye (dog ikke GM20).
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
Spar pengne og køb et sæt Verity højtaler istedet. Tror det et bedre match. Rene har vist et sæt Leonore De ville passe eventyrligt godt til.
|
|
|
Og så lige for prins Knud - jeg skal på intet tidspunkt have Verity.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
Spar pengne og køb et sæt Verity højtaler istedet. Tror det et bedre match. Rene har vist et sæt Leonore De ville passe eventyrligt godt til.
|
|
|
Og så lige for prins Knud - jeg skal på intet tidspunkt have Verity.
Mvh.
|
|
|
Nå Nå.... Rolig basse. Var bare et forslag. Kender du overhovedet verity? Siden du kan udtale dig så brutalt. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
kennethjensen skrev:
|
Helt sikker på det noget du bliver glad for, da du jo godt kan lide og lege med rør...
|
|
|
Tak!
Nej, det kan sikkert skyldes, at Graaf er lukket! Og GM20 stoppede længe før det.
Mvh.
|
|
|
Ja. Har selv haft en GM20 på mine AudioNote AN/E. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
Tak!
Mvh.
|
|
|
Ja. Har selv haft en GM20 på mine AudioNote AN/E.
|
|
|
Selvfølgelig!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
Tak!
Mvh.
|
|
|
Ja. Har selv haft en GM20 på mine AudioNote AN/E.
|
|
|
Selvfølgelig!
Mvh.
|
|
|
Ja... Bedre end AN´s eget rørsnot. Brænder i det mindste ikke af hele tiden. Langt mere organsik mellemtone og top. Bassen er ikke den bedste. Men absolut heller ikke dum. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |