Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 11:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: For hård linie over for branchemedlemmer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hej, vil blot ytre min undren omkring udviklingen i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=72485&g et=last

Synes det er for dårligt at branchemedlemmer ikke må deltage på den måde, som det ses i starten af ovenstående udmærkede tråd. Ligeledes, bryder Chr. W ikke retningslinierne, den PM han får, forholder sig ikke til de officielle, publicerede retningslinier, ligeledes gør Mastervol's afsluttende kommentar ej heller.. Det har aldrig før været praksis at branchemedlemmer ikke må informere om egne produkter på andres requests..
Det ses ofte når folk spørger til kommende produkter, hvad produkter kan/ikke kan..

Bare mine sure citroner for idag Og så god weekend!

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme, at jeg heller ikke fatter, hvordan Chr. W brød med retningslinierne i den tråd.

Han gav kun supplerende oplysninger om produktet - på forespørgsel. Det kaldes vist ikke reklame!!

Kan du ikke prøve at uddybe dette, Mastervol ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Enig. Det er tåbeligt hvis branchemedlemmer ikke må svare på tekniske spørgsmål vedr. egne produkter.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja forstår det heller ike rigtigt.

Ved ikke om der kan være personlige forhold der gør det, men kunne man let komme til at tro.

Jeg kunne linke til mange tråde her og nu hvor der ikke er gjort en skid.

Et forum er for at hælpe andre bruger men ikke at lave reklame det står helt fast. 

Men hvad det gør jo bare at flere og flere ikke gider sådan et forum.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Vi kommenterer normalt ikke på advarsler og udelukkelser, men jeg kan da sige at indlægget var dråben. Adskillige henstillinger og uddybninger af reglerne, herunder om oprettelse af indlæg som svar, blev ikke taget til efterretning.

Foregår der overtrædelser af reglerne, så er det faktisk uhyre sjældent at vi giver advarsler første gang. Det er først anden eller tredje gang, vi uddeler dem. Så jeg vil faktisk påstå at folk er advarede når de modtager dem.

Mvh

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Der står sådan:
Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte
have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til.

Og det må så være fordi han har oprettet et indlæg i en tråd om et produkt han forhandler.

Men det har jeg selv gjort, når jeg er faldet over en tråd om noget jeg forhandler.
Man er jo immervæk lang hen af vejen den som ved mest om et givent produkt, hvis man er forhandler af det.
Så længe man bare besvarer et spørgsmål kan jeg heller ikke se problemet.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hej

Ved ikke om der kan være personlige forhold der gør det, men kunne man let komme til at tro.

Et forum er for at hælpe andre bruger men ikke at lave reklame det står helt fast. 

Du har måske været inde og kigge på vores statistikker for hits her på det sidste?

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
jensen skrev:

Hej

Du har måske været inde og kigge på vores statistikker for hits her på det sidste?

Det syntes jeg er et arrogant svar på en rimelig kritik.  Du skriver at ingen branchemedlemmer må skrive om egne produkter, og det er det kritikken går på. Selvfølgelig må branchemedlemmer komme med indlæg at teknisk art, og det bør pointeres i retningslinierne.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Slettet, off topic. Dette har intet med trådens emne at gøre.

S

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Vi kommenterer normalt ikke på advarsler og udelukkelser, men jeg kan da sige at indlægget var dråben. Adskillige henstillinger og uddybninger af reglerne, herunder om oprettelse af indlæg som svar, blev ikke taget til efterretning...

Kære Simon

Det er jo på ingen måde sandt det du her skriver!

Ja, vi har været i dialog et par gange, og vi har ikke været enige om hvorledes portalens regler for branchemedlemmer åbenbart skal tolkes. Som følge heraf, så har jeg orienteret dig om, at jeg vil kontakte Bjarke for at få alt at på det rene herfra. Det er således ikke korrekt at jeg ikke har taget dine henvendelser til efterretning

Jeg har alle dine pb'erne liggende, men fortrækker i første omgang at holde dem ude af tråden. Selvsagt vil jeg i min kommende dialog med Bjarke, videregive dem til Bjarke hvis det ønskes.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Vi kommenterer normalt ikke på advarsler og udelukkelser, men jeg kan da sige at indlægget var dråben. Adskillige henstillinger og uddybninger af reglerne, herunder om oprettelse af indlæg som svar, blev ikke taget til efterretning.

Foregår der overtrædelser af reglerne, så er det faktisk uhyre sjældent at vi giver advarsler første gang. Det er først anden eller tredje gang, vi uddeler dem. Så jeg vil faktisk påstå at folk er advarede når de modtager dem.

Mvh

Jamen Mastervol - hvor har han i den tråd overtrådt reglerne ?

Det er et enkelt spm. Kan du ikke præciserer dette ?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Mastervol skrev:
jensen skrev:

Hej

Det syntes jeg er et arrogant svar på en rimelig kritik.  Du skriver at ingen branchemedlemmer må skrive om egne produkter, og det er det kritikken går på. Selvfølgelig må branchemedlemmer komme med indlæg at teknisk art, og det bør pointeres i retningslinierne.

Det var ikke ment arrogant, min pointe er, at man skal have en eller anden form for underbyggende argumentation for at kunen fremføre sådan en påstand.

For at svare lidt mere klart til René. Ja, et forum går ud på at hjælpe folk, men hvis vi tillader banchemedlemmer at svare på spørgsmål, mener vi at det vil skabe endnu flere situationer hvor indlæg ligger lige på kanten af reklame. Derfor har vi gjort det nemt ved bare at forbyde alt skriven om sine egne produkter.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Mastervol skrev:
Vi kommenterer normalt ikke på advarsler og udelukkelser, men jeg kan da sige at indlægget var dråben. Adskillige henstillinger og uddybninger af reglerne, herunder om oprettelse af indlæg som svar, blev ikke taget til efterretning...

Kære Simon

Det er jo på ingen måde sandt det du her skriver!

Ja, vi har været i dialog et par gange, og vi har ikke været enige om hvorledes portalens regler for branchemedlemmer åbenbart skal tolkes. Som følge heraf, så har jeg orienteret dig om, at jeg vil kontakte Bjarke for at få alt at på det rene herfra. Det er således ikke korrekt at jeg ikke har taget dine henvendelser til efterretning

Jeg har alle dine pb'erne liggende, men fortrækker i første omgang at holde dem ude af tråden. Selvsagt vil jeg i min kommende dialog med Bjarke, videregive dem til Bjarke hvis det ønskes.

Det er korrekt at du ikke er enig, men jeg sluttede med at fortælle dig at de naturligvis skal overholdes, selvom du ikke er enig i tolkningen. Eftersom Bjarke var på ferie og ikke kunne svare dig, kunne jeg naturligvis ikke lade dig skabe dine egne regler i mellemtiden.

Og igen, undlad venligst at dreje tråden ind på personfnidder. Vi lytter gerne til konstruktiv kritik om forummets opbygning og virke.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Mastervol skrev:

Mvh

I andet indlæg. Han bryder denne regel:

• Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til.
  • Og fra nu af svarer jeg ikke på flere personrelaterede spørgsmål, det er ikke ideen med tråden.

lars37
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
    lars37 skrev:
    Mastervol skrev:

Mvh

• Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til.

Og fra nu af svarer jeg ikke på flere personrelaterede spørgsmål, det er ikke ideen med tråden.

• Nu fatter jeg slet ingenting....

Han har ikke oprettet indlægget.

Han kommer med en saglig teknisk oplysning på forespørgsel.

Har du et problem med manden, Mastervol ? Er dette en personlig hetz mod manden, Mastervol ? 

Chr. R.
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
    Sendt: 27 Februar 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
    Og igen, undlad venligst at dreje tråden ind på personfnidder. Vi lytter gerne til konstruktiv kritik om forummets opbygning og virke.

Personfnider...

Hold nu op for dælen. Jeg har jo flere gange i pb'erne skrevet, at denne problematik ikke betragtes personrelateret herfra. Tværtimod. Men du skriver så i denne tråd, at jeg ikke har taget dine henvendelser til efterretning. Så er det da dig der lægger op til personfnider med sådan en løgn, og det i rollen som moderator   

Kjeldsen
    Branchemedlem
    Branchemedlem
    Kjeldsens forbindelser

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Det var ikke ment arrogant, min pointe er, at man skal have en eller anden form for underbyggende argumentation for at kunen fremføre sådan en påstand.

Jensen mener jo blot, at hvis Branchemedlemmer ikke vil være med pga. for hård en linie, så mister forummet med tiden sine medlemmer. Det er jo ikke noget man kan se i en historik.

Mastervol skrev:

For at svare lidt mere klart til René. Ja, et forum går ud på at hjælpe folk, men hvis vi tillader banchemedlemmer at svare på spørgsmål, mener vi at det vil skabe endnu flere situationer hvor indlæg ligger lige på kanten af reklame. Derfor har vi gjort det nemt ved bare at forbyde alt skriven om sine egne produkter.

Regler skal være logisk funderet ellers virker de ikke. Jeg kan ikke se logikken i ovenstående, det er jo blot en regel for reglens skyld. Det er da ganske nemt at følge en regel der siger ingen reklame tilladt, men at svar af teknisk art er tilladt. Det er nemt at forstå, og vil jeg tro, også sådan de fleste tænker.

Mastervol
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
    Mastervol skrev:
    lars37 skrev:
    Mastervol skrev:

Mvh

Og fra nu af svarer jeg ikke på flere personrelaterede spørgsmål, det er ikke ideen med tråden.

• Nu fatter jeg slet ingenting....

Han har ikke oprettet indlægget.

Han kommer med en saglig teknisk oplysning på forespørgsel.

Har du et problem med manden, Mastervol ? Er dette en personlig hetz mod manden, Mastervol ? 

Oprette indlæg, indrykke indlæg og poste indlæg er præcist det samme. Jeg har ikke noget imod Chr. R., tvært imod har jeg mødt ham og han virker til at være rigtig flink. Det ændrer dog ikke ved den måde forummet bliver moderet på. Og nu vil jeg gerne for en sidste gang opfordre til at det her ikke bliver personreleteret, ellers bliver tråden lukket, og det ønsker vi naturligvis ikke!

Mastervol
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Mastervol skrev:

Personfnider...

Hold nu op for dælen. Jeg har jo flere gange i pb'erne skrevet, at denne problematik ikke betragtes personrelateret herfra. Tværtimod. Men du skriver så i denne tråd, at jeg ikke har taget dine henvendelser til efterretning. Så er det da dig der lægger op til personfnider med sådan en løgn, og det i rollen som moderator   

Med personfnidder mener jeg personrelateret diskussion, og det tillader retningslinjerne heller ikke og det giver aldrig en god og saglig diskussion. Jeg ved godt at du ikke er ude på at svine mig til, men tråden skal ikke blive personrelateret. Ergo diskuterer vi emnet, og ikke manden.

Mastervol
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
    Mastervol skrev:

Jensen mener jo blot, at hvis Branchemedlemmer ikke vil være med pga. for hård en linie, så mister forummet med tiden sine medlemmer. Det er jo ikke noget man kan se i en historik.

Mastervol skrev:

Regler skal være logisk funderet ellers virker de ikke. Jeg kan ikke se logikken i ovenstående, det er jo blot en regel for reglens skyld. Det er da ganske nemt at følge en regel der siger ingen reklame tilladt, men at svar af teknisk art er tilladt. Det er nemt at forstå, og vil jeg tro, også sådan de fleste tænker.

Tak for lidt konstruktiv kritik. Den med måske at tillade tekniske udredninger, den kan vi tage med os til næste møde.

Side af 4 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes