Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 22:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: For hård linie over for branchemedlemmer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Nu er det ikke for at starte personfnidder, så tag dette med et glimt i øjet:
Prøv evt. at søge på dit eget brugernavn, og tæl hvor mange gange der bliver nævnt Wadia, 170i, dock, ipod osv. i dine indlæg, og tjek titlerne på trådene.
Er det så mærkeligt at hifi4all synes du har brudt de få simple regler de har opstillet for dig?

Jeg ved godt der er mange, rigtig mange. Men se så hvornår langt hovedparten er skrevet, nemlig FØR jeg blev branchemedlem, og så vil du opdage at jeg har skrevet om ***** i laaaang tid. Skal jeg nu også straffes for det?

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Jeg mener også i det tilfælde som bliver linket til, at det på ingen måde har noget med reklame for egne produkter. Men blodt en oplysning fra en forhandler. Jeg vil da i mange tilfælde gerne have forhandlerens input om et givende produkt (bare det ikke er reklame eller salgs tale) da de mange gange kan komme med helt konkrete informationer som i dette tilfælde.

Lav en Branche forum samt lad branche medlemmer kunne svare på tekniske spørgsmål i alle forummer, det vil gavne ALLE brugere herinde  

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Sjoenne skrev:
Nu er det ikke for at starte personfnidder, så tag dette med et glimt i øjet: Prøv evt. at søge på dit eget brugernavn, og tæl hvor mange gange der bliver nævnt Wadia, 170i, dock, ipod osv. i dine indlæg, og tjek titlerne på trådene. Er det så mærkeligt at hifi4all synes du har brudt de få simple regler de har opstillet for dig?

Jeg ved godt der er mange, rigtig mange. Men se så hvornår langt hovedparten er skrevet, nemlig FØR jeg blev branchemedlem, og så vil du opdage at jeg har skrevet om ***** i laaaang tid. Skal jeg nu også straffes for det?

Dvs. der ingen indlæg er efter den ukendte dato hvor du blev branchemedlem? Så undskylder jeg naturligvis.

SÅ er det da også for galt at du får en advarsel for det enkelte tilfælde hvor du vil give teknisk bistand til en anden bruger.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

@ Sjoenne: stop nu, for du forstår åbentbart ikke problematikken.

Der er postet enkelte indlæg (bla. i din tråd), men intet er postet som emne herfra, og jeg har kun besvaret spørgsmål der er stillet af andre brugere. Jeg mener stadigvæk ikke at regelsættet forbyder mig i at poste de indlæg der har været, hvilket jeg tydeligvis ikke er ene om at mene.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

@ Sjoenne: stop nu, for du forstår åbentbart ikke problematikken.

Der er postet enkelte indlæg (bla. i din tråd), men intet er postet som emne herfra, og jeg har kun besvaret spørgsmål der er stillet af andre brugere. Jeg mener stadigvæk ikke at regelsættet forbyder mig i at poste de indlæg der har været, hvilket jeg tydeligvis ikke er ene om at mene.

Jeg stopper nu. Men jeg er ret sikker på at du er forkert på den. Retningslinjerne står på letlæseligt dansk, og kan efter min mening ikke fejlfortolkes.

Om de er fair eller ej, skal jeg ikke kunne sige - et eller andet skal der nok gøres da du kan få:

"Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til."

til at betyde:

"Branchemedlemmer må gerne omtale, yde teknisk bistand, og oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til."

I den her verden kan regler og retningslinjer være noget så unfair og forkerte så det gør helt ondt. Men går man frivilligt med til at færdes under de givne klare regler, så må man holde sig indenfor de rammer. Hvis man vil have reglerne ændret må man gøre opmærksom på det, og i mellemtiden må man stadig følge de regler der gælder.

Forestil dig(et vildt eksempel godt nok) at du konsekvent kører 150km/t på motorvejen, ligegyldigt hvor mange gange du passerer et skilt med 110km/t. Den dag du bliver stoppet af politiet, vil dit argument være: "Man kan sagtens køre 150km/t her det er helt sikkert, lad venligst være med at rette mig i min kørsel hr. betjent - der var iøvrigt en der overhalede mig med 180km/t tidligere ham stoppede du ikke!!!"

Men nu lover jeg dig at jeg vil stoppe med at kommentere det yderligere, held og lykke i fremtiden her på hifi4all.dk

PS: Jeg håber også at hifi4all.dk vil overveje at lave en afdeling til dem der ikke kan leve med reglerne som de er idag.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Af nysgerrighed læste jeg denne tråd (og undertråd) ..... konklusion:

Godt at det er weekend ...... så moderatorerne kan komme hjem og få skoene af .......

...... for med den størrelse de bruger .......

...... må de klemme en del 

Go' weekend.

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Jeg mener stadigvæk ikke at regelsættet forbyder mig i at poste de indlæg der har været, hvilket jeg tydeligvis ikke er ene om at mene.

Din mening i denne sammenhæng er jo egentlig ligegyldig, idet du har fået at vide, hvordan du skal tolke retningslinierne af Mastervol.

De branchemedlemmer, der brokker sig mest, er åbenbart dem, der har svært ved at følge retningslinierne - men det er der jo intet nyt i...

Mvh.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Min aktivitet er faldet kraftigt efter jeg blev tilknyttet branchen. 

Jeg kan reelt ikke tale positivt om mit eget anlæg her på sitet, jo de komponenter jeg har købt andre hos andre forhandlere, det er da surt

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

virious skrev:

Din mening i denne sammenhæng er jo egentlig ligegyldig, idet du har fået at vide, hvordan du skal tolke retningslinierne af Mastervol.

De branchemedlemmer, der brokker sig mest, er åbenbart dem, der har svært ved at følge retningslinierne - men det er der jo intet nyt i...

Mvh.

Undskyld mig, men det lyder som om du også er "moderator" her på siten.

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

alpape skrev:

virious skrev:

Mvh.

Undskyld mig, men det lyder som om du også er "moderator" her på siten.

Det er jeg skam ikke - blot en del af mængden ligesom alle jer andre!
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke tid til at kommentere sagen i bund, men jeg kan i hvert fald lige specificere igen:
Der er forskel på indlæg og emner!
Indlæg er de der bliver svaret på det, tråd-/emnestarter spørger/ytrer sig om. En tråd består af indlæg.
Et emne/en tråd er når man starter en helt ny diskussion/samtale.
Reglerne siger helt klart at der hverken må oprettes indlæg eller emner omhandlende produkter, man
som branchemedlem på den ene eller anden måde har tilknytning til. Reglerne gør ikke forskel på indlæggets/trådens
karakter, det er simpelthen rent forbudt.
Det er noget rigtig skidt, hvis der er foregået noget der er blevet opfattet som forskelsbehandling.
Faktisk er moderatorstaben her på HiFi4all meget large. Det er tilladt for branchemedlemmer at omtale egne
produkter i nyhedstrådende, og der bliver givet lang snor til de nytilmeldte branchefolk; og det på trods af, at man må gå ud
fra, de har læst reglerne grundigt ved tilmeldingen. Det er sket mange gange, at branchemedlemmer er sluppet med en,
hvad skal vi sige, "påtale" i stedet for en decideret advarsel. Der er så blevet indskærpet over for dem hvordan reglerne
skal tolkes. Det står altså ikke menigmand frit for, det gør det for djævelen heller ikke ude i det virkelige samfund.
Hvis det så betyder, at folk føler det som stasi-forhold når reglerne bliver håndhævet for alvor, jamen så siger det efter min
mening mere om, at folk er sluppet for let før. Nogle af de udtalelser og beskeder vi har fået her for nylig hører ingen steder
hjemme. Ris og ros er sundt, ingen tvivl om det, men man må også huske på, at der er nogle regler, og at det ikke er
op til den enkelte at fastsætte disse.
Ydermere er der kun to aktive moderatorer på forum for tiden, og det gør det temmelig svært at fange alt. Uanset hvor
mange der så var, så vil der altid være noget der slipper igennem, og det er netop her rapportknappen er rigtig
smart. Man klikker bare, og så bliver staben gjort opmærksom på et mistænkeligt indlæg.

En sidste ting: Alle brugere har accepteret retningslinierne ved indmeldelse i forum. Alle er velkomne til at påpege fejl og
uhensigtmæssigheder i reglerne i denne afdeling af forum, men de skal til enhver tid overholdes, om man så synes om dem
eller ej.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor reglerne er formuleret på følgende måde:
Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte
have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til

Hvorfor overhovede skrive at de ikke må tale rosende eller reklamere for deres produkter når de slet ikke må oprette et indlæg/emne om deres
produkt!! Det kan da kun forvirrer og blive fejlfortolket som at der er tilfælde hvor de gerne må udtale sig om deres produkter bare det hverken er
ros eller reklame.

Jeg syntes helt klart at det skal værer tilladt for branchemedlemmer at udtale sig om deres produkter og jeg syntes faktisk at det er en smule
fornærmende at forum reglerne går ud fra at jeg som bruger er et lille barn som ikke kan gennemskue tom salgs snak.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu også det er at undervurdere de almindelige brugere hvis branchemedlemmerne nærmest ikke må omtale egne
produkter. Der er vel en grund til at de står anført som branchemedlemmer? Når der står det, behøver man jo ikke være en
Einstein for at vide at man skal se alle deres ytringer i det lys.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Min aktivitet er faldet kraftigt efter jeg blev tilknyttet branchen. 

Jeg kan reelt ikke tale positivt om mit eget anlæg her på sitet, jo de komponenter jeg har købt andre hos andre forhandlere, det er da surt

Nej men sjovt er der andre der må.

Det vi kan også være ligeglade og ladeværd med at betale til denne side så er det problem løst også kan hver bruger komme til at betale for siden som andre stedere det var nok mere på sin plads.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Jeg har desværre ikke tid til at kommentere sagen i bund, men jeg kan i hvert fald lige specificere igen:
Der er forskel på indlæg og emner!
Indlæg er de der bliver svaret på det, tråd-/emnestarter spørger/ytrer sig om. En tråd består af indlæg.
Et emne/en tråd er når man starter en helt ny diskussion/samtale.
Reglerne siger helt klart at der hverken må oprettes indlæg eller emner omhandlende produkter, man
som branchemedlem på den ene eller anden måde har tilknytning til. Reglerne gør ikke forskel på indlæggets/trådens
karakter, det er simpelthen rent forbudt.
Det er noget rigtig skidt, hvis der er foregået noget der er blevet opfattet som forskelsbehandling.
Faktisk er moderatorstaben her på HiFi4all meget large. Det er tilladt for branchemedlemmer at omtale egne
produkter i nyhedstrådende, og der bliver givet lang snor til de nytilmeldte branchefolk; og det på trods af, at man må gå ud
fra, de har læst reglerne grundigt ved tilmeldingen. Det er sket mange gange, at branchemedlemmer er sluppet med en,
hvad skal vi sige, "påtale" i stedet for en decideret advarsel. Der er så blevet indskærpet over for dem hvordan reglerne
skal tolkes. Det står altså ikke menigmand frit for, det gør det for djævelen heller ikke ude i det virkelige samfund.
Hvis det så betyder, at folk føler det som stasi-forhold når reglerne bliver håndhævet for alvor, jamen så siger det efter min
mening mere om, at folk er sluppet for let før. Nogle af de udtalelser og beskeder vi har fået her for nylig hører ingen steder
hjemme. Ris og ros er sundt, ingen tvivl om det, men man må også huske på, at der er nogle regler, og at det ikke er
op til den enkelte at fastsætte disse.
Ydermere er der kun to aktive moderatorer på forum for tiden, og det gør det temmelig svært at fange alt. Uanset hvor
mange der så var, så vil der altid være noget der slipper igennem, og det er netop her rapportknappen er rigtig
smart. Man klikker bare, og så bliver staben gjort opmærksom på et mistænkeligt indlæg.

En sidste ting: Alle brugere har accepteret retningslinierne ved indmeldelse i forum. Alle er velkomne til at påpege fejl og
uhensigtmæssigheder i reglerne i denne afdeling af forum, men de skal til enhver tid overholdes, om man så synes om dem
eller ej.

Jeg mener ikke man kan se så firkantet på hvad en tråd består af. En tråd består IMO af indlæg, spørgsmål og svar. Der er så selvfølgelig forbudt for branchefolk helt uopfordret at lave et indlæg omkring de produkter vedkommende sælger. Men det er vel ikke forbudt at svare på tekniske spørgsmål omkring det man sælger, det ville da være helt tosset

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Jeg synes nu også det er at undervurdere de almindelige brugere hvis branchemedlemmerne nærmest ikke må omtale egne
produkter. Der er vel en grund til at de står anført som branchemedlemmer? Når der står det, behøver man jo ikke være en

Her er der noget humle!
Ydermere - uanset hvor meget et Branchemedlem roser et produkt (hvilket jeg ikke mener er sket i denne situation - lad det hvils) så er vi her på forummet fordi HiFi er vores Hobby - ergo vi køber med ørene.

Jeg tvivler på at nogen køber Wadia på basis af en post i et forum.

Det at have branchemedlemmer med i debatten giver lidt liv - der er alt for mange der skriver sider op og ned om produkter de aldrig har set, her er BM værdifulde, de har hands-on erfaring.

Hvis vi skal beskyttes i den grad som MasterVol (kan ikke forstå hvorfor han er så stejl i denne sag) ligger på til så må jeg sige at incitamentet til at være her er forsvundet, den går måske i USA hvor brugergruppen er mange gange større, men i DK har vi brug for BM'ernes indlæg.

Fred og kærlighed til alle.

Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Faktisk er moderatorstaben her på HiFi4all meget large.

Eh... nej!
Ikke at jeg føler I er specielt slemme, men hvis du ligefrem mener at I er MEGET large her, så må sammenligningsgrundlaget hovedsageligt bestå af forum-nazister (beklager sammenligningen. I'm sure You get my point).

Sveske skrev:
Alle er velkomne til at påpege fejl og
uhensigtmæssigheder i reglerne i denne afdeling af forum

Selvom "man" nok er ved at dreje tråden væk fra emnet, var det så ikke netop det denne tråd var et forsøg på???

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ganske enig med moderator, det er ikke alene ubekvemt, men også adeles uforskammet at uregaerlige branchemedlemmer ikke kan styre sig og lade være med, at postulere jorden Planar. Det burde være alle forundt, at besøge månen Mira i en dertil indrettet Apollo og derfra studere de detaljerede ringe omkring planeten Saturn. Det ville perspektivere jordens lidenhed og derfor også banalisere de produkter branchemedlemmer, i deres utålelige frækhed, bliver ved med, at reklamere for. Vi bryder os ikke om den slags og nyder hellere musikken con Brio, når den Eliciterer de længsler rigtige kunstnere er i stand til at nedfælde i musikken.

Når det engang lykkes branchemedlemmer, at undgå, at være Bias`ed omkring deres egne produkter, så er jeg ganske overbevist om, at tonen og læsværdigheden i disse klummer vil nå astronomiske højder og forekomme langt mere Exacte for både eyes og Ears.

Venligst

Bent 

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:

hmm..

Jeg er som sådan med på hvad du mener, men synes samtidig man skal kigge på alle foraets medlemmer og så se hvor gamle/erfarne folk er? Jeg synes at have lagt mærke til at der er et stigende antal unge mennesker der har fanget interesse for Hifi og vellyd og derfor har bevæget sig herind. Disse har måske ikke altid lige let ved at gennemskue indlæg af en tilnærmelsesvis reklamerende karakter.

Samtidig vil jeg dog mene, at der nok bør slækkes en anelse på reglerne, således branchemedlemmerne, som man må formode har sat sig ind i de produkter de markedsfører og sælger, gerne må komme med tekniske forklaringer på konkrete spørgsmål.

Jeg synes sådan set nærmere der er branchemedlemmernes ansvar, at holde sig så nøgternt som det lader sig gøre, til den tråd og det/de spørgsmål der bliver stillet i denne, og så være åbne overfor, at vi ikke er trådt ind i deres butik, og derfor ikke har behov for en salgstale, men gode råd og vejledning, som kan gøre valget nemmere i sidste ende.

Der er naturligvis faldgruber i dette, fordi det meget hurtigt kan bliver svært at kontrollere hvornår man så reklamerer for kraftigt for sit produkt, så jeg kan udemærket forstå moderators bekymringer i denne retning, jeg synes bare ikke det bliver grebet an på en måde hvorpå alle får det maksimale ud af dette forum.

Hmm.. det blev lidt med et ben i begge lejre, men sådan har jeg det også. I sidste ende, så er det som med alting andet, man må indgå et kompromis, hvor alle parter får det bedst mulige ud af løsningen.

god weekend
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Mastervol skrev:
Og igen, undlad venligst at dreje tråden ind på personfnidder. Vi lytter gerne til konstruktiv kritik om forummets opbygning og virke.

Personfnider...

Hold nu op for dælen. Jeg har jo flere gange i pb'erne skrevet, at denne problematik ikke betragtes personrelateret herfra. Tværtimod. Men du skriver så i denne tråd, at jeg ikke har taget dine henvendelser til efterretning. Så er det da dig der lægger op til personfnider med sådan en løgn, og det i rollen som moderator   

Altså, helt ærligt, Mastervol - tag lige og skru lidt ned for blusset. Denne moderator-tjans går dig da helt til hovedet - og inden du begynder at beskylde mig for at starte personfnidder eller hvad du ellers kan tolke det som, så husk lige på at jeg selv har været moderator og redaktionelt medlem herinde, og det, du gør her, er helt ude i hegnet.

Du vender og drejer alt det skrevne - der er på INGEN måde tale om at CHr.R starter personfnidder her. Han svarer tværtimod på dit indlæg, og det kan absolut ikke tolkes som personfnidder. Jeg forstår godt at han vil tage den med Bjarke istedet, for han er trods alt indenfor rækkevidde, rent kommunikationsmæssigt.

Der er regler der skal overholdes, ja - men derfra og så til at det lige skal understreges en gang til at du sidder som moderator og kan skrue bissen på så snart et branchemedlem prutter lidt ved siden af, der burde der altså være en grænse. Selvfølgelig kan man blive grebet lidt af stemningen  - det har jeg selv prøvet, men det skal ikke være udelukkende på dine betingelser, når du laver indlæg som dette. Du er nød til også at lytte til den anden part - hvis ikke man har ret eller overfortolker det skrevne, får man ikke mere ret ved at skære igennem. Man skal filtrere diverse idioter fra, men derfra skal man ikke betragte alle som idioter - normalt har man ret hurtigt en indikation af hvem der er værd at holde øje med, men der skal også være rimelighed til!

Hop lige ned ad taburetten og skru ned for blusset - snak eventuelt lige med administratoren af denne side (Bjarke), og få det på det rene hvordan du rent faktisk skal opføre dig som moderator på forummet. Moderator-funktionen er ikke en magt-faktor - det er et instrument der bruges til at holde ro og orden, men derfra og til at køre op i den hidsige vognbane bare der spottes det mindste der kunne lugte af "prik-til-moderatoren", der er der altså et stykke vej, og jeg synes gang på gang at du lige er inde og pille eller slette et eller andet, eller lige give folk en kindhest.

Eventuelt må i jo tage et samråd og lav lidt om på reglerne så de folk, der kender produkterne (for at lave et eksempel), kan svare på hvordan en bestemt ting virker eller lignende. Det har ikke en skid med reklame at gøre - jeg tror at de fleste ved, hvordan reklame ser ud i real life. Er der nogle der spørger om et eller andet, som jeg har med at gøre i min dagligdag, så forsøger jeg at hjælpe - og så kan du sgu egentligt give alle de advarsler du vil. Resultatet er kun at i ikke kan se min røv for bare skosåler, og der sidder sandsynligvis andre, der tænker det samme.

Derefter vil det bare rygtes mere og mere, at enten så er Hifi4all blevet til et spille-smart-og-brokke-over-alt-fordi-alle-andre-fatter-hat- forum, eller også dropper folk der har været her længe, ud fordi at de ikke gider stilen der bliver mere og mere gennemtrængende i perioder. Tendensen til folk der lukker deres konti, viser lidt af det.

Internettet er både et godt og et skidt medie. Det er godt på den måde at det er verdens bedste redskab til at distibuere hjælp, tips og vejledning når det er nødvendigt. Slæk lidt på tingene og lad være med at indskrænke en mulighed der er så oplagt at det måske kunne øge populariteten.

Og husk lige på, at ved at rette tingene lidt til så der er fleksibilitet, vil det garanteret også give gladere medlemmer - og det er altså nu engang branche-medlemmer, denne side kan overleve på. Så nytter det ikke at give dem fingeren, bare de rør sig det mindste..........

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes