Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 01:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: For hård linie over for branchemedlemmer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Vi vil da helt sikkert stramme reglerne op efter det her, så der ingen tvivl bliver.

Jeg har desværre ikke mulighed for at svare på yderligere spørgsmål eller PB'er før weekenden er omme igen, så hold det nu sagligt, og go' weekend.

Mvh

NEJ!!!

Der er netop ikke behov for at stramme op på reglerne - tag nu og vågn op!!! Problemet er netop den stramme måde, de allerede nu bliver håndteret på!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 28 Februar 2009 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Chr. R. skrev:

Jeg mener stadigvæk ikke at regelsættet forbyder mig i at poste de indlæg der har været, hvilket jeg tydeligvis ikke er ene om at mene.

Din mening i denne sammenhæng er jo egentlig ligegyldig, idet du har fået at vide, hvordan du skal tolke retningslinierne af Mastervol.

De branchemedlemmer, der brokker sig mest, er åbenbart dem, der har svært ved at følge retningslinierne - men det er der jo intet nyt i...

Mvh.

Muligvis ikke, men alt med måde.....trods alt!

Det skal heller ikke være sådan at det som branchemedlem er fysisk umuligt at sige noget som helst. Nogle burde måske vide hvornår de skal stikke piben ind, men det er langt fra alle der er slemme, bare fordi at de er branchemedlemmer

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

man kan måske fra forumets side kaste et blik over sundet for at se og læse hvordan det SAGTENS lader sig gøre på de Svenske fora, hvor branchen svarer på spørgsmål uden at blive ristet.

Jeg personlig svare kun genne pb's til spørgeren,  denne kan jo vælge at bringe svaret, men jeg gør det ikke - ellers var jeg jo udelukket for livstid.

Det kan godt være at denne portal har mange besøgende, men derfor kan man jo godt være mindre diktatorisk, og istedet være informativ.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Gert og Ronin,

Lige mine ord.

Jeg har tænkt mine 2 åndsvage advarsler igennem i dag. Næste gang jeg kommer til at fejle så er der dømt ud. Det kan man så forholde sig til, men jeg syntes det ser drabeligt ud at man får en offentlig advarsel fordi man træder ved siden af et regelsæt, i mit tilfælde på nogle, i mine øjne, helt uskyldige ikke promoverende udtalelser. Jeg kan forstår hvis man gøre sig utilbens eller fremtuer i grænseløs promovering af egne produkter. Mine to advarsler er kommet som et lyn fra en klar himmel, hvor jeg på intet tidspunkt havde tanke på at sælge, blot hjælpe i første tilfælde og andet tilfælde modargumentere for et givent produkt og påstand, altså svar på tiltale.

Som reglerne er nu, så er jeg ikke på mere, for jeg må indrømme jeg kan ikke se fornuften og den logiske grænse.

Til alle jer der skriver at vi kan bare lade være med at reklamere, så henviser jeg til tidligere indlæg, at skal branchen svare konkret, så kan der komme tal, billeder, illustationer, telefonnumre, specifikationer og en hel masse anden information, som åbenbart i dette regi bliver opfattet som sælgende. Jeg mener dette er en fejltolkning, og at voksne mennesker sagtens kan sondre mellem saglig information kontra konstant utilbørlig skjult eller visibel markedsføring.

Jeg håber at ledergrubben tager alt dette til efterretning, og forstår at der er en købende gruppe og en sælgene gruppe, og begge enheder har brug for hinanden. Så hvorfor ikke videndele og lade informationen flyde, så længe det sker på en sober måde.

Som Gert så rigtigt skriver, se over sundet og se hvor sobert det kan gøres.

mvh
MJ

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Nu skrev jeg, at jeg ikke ville deltage yderligere i denne tråd, men vil da lige indskyde en bemærkning.. Jeg synes at denne tråd giver stof til eftertanke, og at der bør tænkes kraftigt over sagerne hos admin-gruppen.. I sidste ende kan det være eksistensgrundlaget der ryger, hvis alle branchemedlemmer smutter, og tager alle deres reklamer med?? Det er vel ikke det vi ønsker?

Og som kommentar på at man bare skal rette ind efter reglerne, så synes jeg det er helt i skoven at komme med en sådan kommentar. Fora'et her hedder "Ris & Ros", og det er lige præcis hvad der bliver givet her, på retningslinierne, så det burde der være lige præcis intet galt i.

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Brugeren skrev:

Ronin skrev:
Chr. R. skrev:

Mastervol skrev:
Og igen, undlad venligst at dreje tråden ind på personfnidder. Vi lytter gerne til konstruktiv kritik om forummets opbygning og virke.

Personfnider...

Hold nu op for dælen. Jeg har jo flere gange i pb'erne skrevet, at denne problematik ikke betragtes personrelateret herfra. Tværtimod. Men du skriver så i denne tråd, at jeg ikke har taget dine henvendelser til efterretning. Så er det da dig der lægger op til personfnider med sådan en løgn, og det i rollen som moderator   

Altså, helt ærligt, Mastervol - tag lige og skru lidt ned for blusset. Denne moderator-tjans går dig da helt til hovedet - og inden du begynder at beskylde mig for at starte personfnidder eller hvad du ellers kan tolke det som, så husk lige på at jeg selv har været moderator og redaktionelt medlem herinde, og det, du gør her, er helt ude i hegnet.

Du vender og drejer alt det skrevne - der er på INGEN måde tale om at CHr.R starter personfnidder her. Han svarer tværtimod på dit indlæg, og det kan absolut ikke tolkes som personfnidder. Jeg forstår godt at han vil tage den med Bjarke istedet, for han er trods alt indenfor rækkevidde, rent kommunikationsmæssigt.

Der er regler der skal overholdes, ja - men derfra og så til at det lige skal understreges en gang til at du sidder som moderator og kan skrue bissen på så snart et branchemedlem prutter lidt ved siden af, der burde der altså være en grænse. Selvfølgelig kan man blive grebet lidt af stemningen  - det har jeg selv prøvet, men det skal ikke være udelukkende på dine betingelser, når du laver indlæg som dette. Du er nød til også at lytte til den anden part - hvis ikke man har ret eller overfortolker det skrevne, får man ikke mere ret ved at skære igennem. Man skal filtrere diverse idioter fra, men derfra skal man ikke betragte alle som idioter - normalt har man ret hurtigt en indikation af hvem der er værd at holde øje med, men der skal også være rimelighed til!

Hop lige ned ad taburetten og skru ned for blusset - snak eventuelt lige med administratoren af denne side (Bjarke), og få det på det rene hvordan du rent faktisk skal opføre dig som moderator på forummet. Moderator-funktionen er ikke en magt-faktor - det er et instrument der bruges til at holde ro og orden, men derfra og til at køre op i den hidsige vognbane bare der spottes det mindste der kunne lugte af "prik-til-moderatoren", der er der altså et stykke vej, og jeg synes gang på gang at du lige er inde og pille eller slette et eller andet, eller lige give folk en kindhest.

Eventuelt må i jo tage et samråd og lav lidt om på reglerne så de folk, der kender produkterne (for at lave et eksempel), kan svare på hvordan en bestemt ting virker eller lignende. Det har ikke en skid med reklame at gøre - jeg tror at de fleste ved, hvordan reklame ser ud i real life. Er der nogle der spørger om et eller andet, som jeg har med at gøre i min dagligdag, så forsøger jeg at hjælpe - og så kan du sgu egentligt give alle de advarsler du vil. Resultatet er kun at i ikke kan se min røv for bare skosåler, og der sidder sandsynligvis andre, der tænker det samme.

Derefter vil det bare rygtes mere og mere, at enten så er Hifi4all blevet til et spille-smart-og-brokke-over-alt-fordi-alle-andre-fatter-hat- forum, eller også dropper folk der har været her længe, ud fordi at de ikke gider stilen der bliver mere og mere gennemtrængende i perioder. Tendensen til folk der lukker deres konti, viser lidt af det.

Internettet er både et godt og et skidt medie. Det er godt på den måde at det er verdens bedste redskab til at distibuere hjælp, tips og vejledning når det er nødvendigt. Slæk lidt på tingene og lad være med at indskrænke en mulighed der er så oplagt at det måske kunne øge populariteten.

Og husk lige på, at ved at rette tingene lidt til så der er fleksibilitet, vil det garanteret også give gladere medlemmer - og det er altså nu engang branche-medlemmer, denne side kan overleve på. Så nytter det ikke at give dem fingeren, bare de rør sig det mindste..........

<!-- Signature -->

Det er jo det jeg har prøvet at sige <span style="font-weight: bold; text-decoration: underline;">længe</span>; En snothvalp med en knap og tjans han overhovedet ikke magter.Prøv at se hvad der er sket siden den lille dreng kom til.Hvor er det synd for siden at der bliver hyret så små drenge, uden nogen som helst evne eller erfaring i noget som helst.Hifi4all burde i det mindste vælge nogle folk, med bare en anelse <span style="font-weight: bold; text-decoration: underline;">modenhed.</span>Det lyser jo ud af den dreng at han er stolt over at kunne fortælle mor og far og sikkert også nogle kammerater, at han igen igen igen har givet en advarsel, eller smidt en ud, <span style="font-weight: bold;">STOOOOR DRENG.</span>Og så en løgn i ny og næ for at redde sig selvDen dag han ryger ud fra hifi4all som "moderator"/wanabeeboss og bliver almindelig bruger, er der <span style="font-weight: bold;">ikke en kæft</span> der gider ham.Jeg kan lige se det for mig; Mastervol i en <span style="font-weight: bold;">FART</span>  hjem til mor og far på sin cykel;<span style="font-weight: bold;"> MOAR</span>.... <span style="font-weight: bold;">FAAR</span>.... Jeg er blevet noget Jeps det er du lille dreng... Du er blevet <span style="font-weight: bold;">totalt til grin</span> og intet andet.Man skulle tro du i det skjulte var ved at lukke Hifi4all.dk ned Og brug nu din <span style="font-weight: bold;">store sletteknap</span> endnu engang.... Der er taget screenshot af dette og det kan ses på min hjemmeside, for <span style="font-weight: bold;">alle</span> bør da vide at hifi4all styres af en lille dreng - Eller han <span style="font-weight: bold;">prøver</span> at styre Hifi4all - men en knap og en tjans der er <span style="font-weight: bold; text-decoration: underline;">alt alt for stor</span> til ham

Se det indlæg gavner så bare intet som helst
Men viser selvfølgelig fint, hvorfor du selv blev smidt ud... Thomas diy /Skruerselv/heltny/dipolist osv.osv.

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Med det forbehold der ligger i, at jeg ikke har læst polimikken helt til bunds, vil jeg alligevel knytte et par kommentarer.
Formålet med reglerne er vel, at det ikke skal være muligt at reklamere i det skjulte, uden forbrugerne ved at de skal have paraderne oppe. Det kunne for mig at se godt se ud som om, at nogen har glemt formålet og har mere travlt med at overadministrere reglerne. I stedet for den skrappe linje kunne det måske være mere frugtbart, at branchemedlemmer tilknytning til branchen fremgik tydeligere, ligesom fx "Highend Sound".

På den anden side tro jeg, at angsten for at miste reklameindtægter hvis branchemedlemmerne trækker sig, er helt ubegrundet. På lang sigt vil en debatforum renset for skjult reklame være mere troværdigt og trække flere brugere til - og det er jo antallet af brugere en annoncør interessere sig for.

PS: Jeg aner, måske som den eneste her på foraet, ikke hvilke mærker Highend Sound sælger - på ære.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

gask skrev:
Med det forbehold der ligger i, at jeg ikke har læst polimikken helt til bunds, vil jeg alligevel knytte et par kommentarer.
Formålet med reglerne er vel, at det ikke skal være muligt at reklamere i det skjulte, uden forbrugerne ved at de skal have paraderne oppe. Det kunne for mig at se godt se ud som om, at nogen har glemt formålet og har mere travlt med at overadministrere reglerne. I stedet for den skrappe linje kunne det måske være mere frugtbart, at branchemedlemmer tilknytning til branchen fremgik tydeligere, ligesom fx "Highend Sound".

Det er dét der er humlen i den her diskussion: Jeg forstår ikke hvorfor linien ikke er at undgå SKJULT reklame, i stedet for at undgå al reklame. Ethvert indlæg fra et branchemedlem, hvor navnet på firmaet der repræsenteres fremgår (om det så bare er i en avatar), er reklame i én eller anden udstrækning. Så hvis man HELT vil undgå reklame, så skal branchemedlemmerne jo helt udelukkes. Det mener jeg vil være en meget stor fejl, derfor mener jeg man burde kigge på om ikke reglerne skal være mere i linie med mange andre fora, hvor man må skrive hvad man vil om egne produkter, så længe afsenderen er tydelig.

Der er iøvrigt ingen grund til at kigge i udlandet for at finde et forum der fungerer: Tag et kig på Recordere.dk. Der er meget vide rammer, så længe ens tilhørsforhold fremgår så der ikke er tale om skult reklame, og man ikke tyer til personangreb. Personangreb slås der til gengæld ned på, uanset om dem der kommer med dem er branchemedlem eller ej. Der skelnes med andre ord ikke nævneværdigt mellem branchemedlem og almindelig bruger, og det fungerer faktisk fint.

Bortset fra det kan jeg konstant forundres over at så mange branchemedlemmer ikke har mere selvdisciplin, og dybest set synes jeg folk skal have lov til at køre deres eget ry i sænk ved at lægge navn til den slags forskæmmende indlæg som er årsag til at reglerne er strammet så meget som de er. Jeg synes det ville være pinligt at trække rundt på en advarsel som branchemedlem, derfor forsøger jeg at følge linien som den nu er lagt, hvadenten jeg er enig eller uenig i den. Måske er det derfor jeg får lidt mere snor end visse andre, hvis jeg træder ved siden af så ved folkene bag Hifi4all godt at jeg ikke gør det i en ond mening, men bare ønsker at deltage i den offentlige debat om en hobby jeg tilfældigvis lever af, og hvis jeg bliver bedt om det så sletter jeg de indlæg som man mener er over stregen. Men jeg forstår godt hvis dét betyder at nogle har svært ved at følge linien, når nogle får advarsler for de samme ting som jeg og andre slipper afsted med uden påtale.

Men som branchemedlem mener jeg at man bare må acceptere at der er forskel på almindelige brugere og branchemedlemmer, hvis man vil gebærde sig på Hifi4all. Det er iøvrigt præcist som det hænger sammen ude i virkeligheden. Når man er sælger, så er man stillet ringere end når man er køber, og kan man ikke acceptere dét, så må man lade være med at være sælger. Derfor, kan man ikke acceptere at reglerne er unfair overfor branchemedlemmer, så kan jeg få den tanke at man sikkert heller ikke er god til at acceptere at virkeligheden heller ikke er unfair. Og derfor synes jeg at de branchemedlemmer der mener reglerne er urimelige, bør kigge lidt indad og overveje om de indlæg man skriver rent faktisk er god eller dårlig reklame. Et stykke hen ad vejen er reglerne en beskyttelse af de branchemedlemmer der ikke selv kan finde ud af at håndtere internet-diskussioner på en ordentlig måde. Om det så er Hifi4all's opgave at være børnehavepædagoger for formodet professionelle mennesker, eller om de skal lade disse elementer blamere sig på dén måde vi har set i fortiden, det kan man jo så diskutere. Jeg synes det er ærgeligt at det er nødvendigt, for det begrænser min mulighed for at deltage aktivt i debatten, og så ender det med at jeg fokuserer på Recordere.dk i stedet for. Ikke fordi brugerne dér er mere interessante at diskutere med, men fordi jeg kan foretage mig nogle mere aktive ting, uden at skulle sables for reklame. Som eksempelvis dét arrangement jeg havde for nyligt hvor en lille flok brugere testede blu-ray afspillere. Den slags ville jeg sandsynligvis ikke kunne have arrangeret på Hifi4all, uden at være i farezonen for at få en advarsel for reklame. For der ER jo en reklameværdi i at jeg giver 10 brugere en præference for hvor det er de skal henvende sig for at få svar på hvilken blu-ray afspiller de skal købe. Men jeg tror at dem der deltog hellere end gerne accepterer dén reklameværdi, fordi det tilførte diskussionen noget brugbart.

Anyway, kort sagt er min holdning at linien bør være at så længe éns firmanavn fremgår af ens indlæg, så bør man som branchemedlem udtale sig om hvad man har lyst til, så længe man ikke overtræder de almindelige regler omkring normalt pæn tiltale overfor andre mennesker. Og så kunne Hifi4all i stedet for politi-linien med advarsler osv måske vælge en lidt mere konstruktiv linie, og forklare dem der træder ved siden af at det er dårlig reklame for én selv, hvis man lægger firmanavn til negativt ladede indlæg.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Ydermere - uanset hvor meget et Branchemedlem roser et produkt så er vi her på forummet fordi HiFi er vores Hobby - ergo vi køber med ørene.

Det er nok lidt for enkelt at se sådan på det, det gælder ihvertfald ikke for alle brugere. Men du har ret i at det burde være sådan. Der er dog utallige indlæg der tydeligt viser at mange brugere handler mere ud fra hvad de læser end hvad de hører. Det kan være anmeldelser, reklamer eller forumindlæg der får dem til at vælge et produkt, ofte uden at de hører produktet først. Selv efter at de har hørt produktet er der mange der ønsker at få bekræftet at et produkt virkelig lyder så godt som de selv synes. Nu sælges der også meget over internettet, hvor man ikke har mulighed for at lytte først ( måske især kabler og andet tilbehør ). Der er ingen tvivl om at effektiv markedsføring er afgørende for mange produkter, og det vil da være naivt at tro at mere eller mindre skjult markedsføring i forum ikke kan påvirke nogle brugere til at købe produktet. Det ville der da sikkert være nogle branchemedlemmer der ville udnytte hvis der ikke var regler på området.

Man kan jo også se det fra Hifi4all´s synspunkt. Hvorfor skulle man betale for en annonce på Hifi4all hvis man kan reklamere gratis i forum ?

Dette er en generel betragtning og ikke en kommentar til den aktuelle sag. Som jeg har forstået det, er advarslen givet som følge af en række indlæg og ikke kun det sidste. Da jeg ikke har læst de tidligere indlæg, har jeg ingen mening om det rimelige i advarslen. Men generelt mener jeg at det er nødvendigt med regler for branchemedlemmers brug af forum. Det betyder jo så også at der uundgåeligt vil opstå uenighed om fortolkningen af reglerne en gang imellem.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
morkaj skrev:

Ydermere - uanset hvor meget et Branchemedlem roser et produkt så er vi her på forummet fordi HiFi er vores Hobby - ergo vi køber med ørene.

Det er nok lidt for enkelt at se sådan på det, det gælder ihvertfald ikke for alle brugere. Men du har ret i at det burde være sådan. Der er dog utallige indlæg der tydeligt viser at mange brugere handler mere ud fra hvad de læser end hvad de hører. Det kan være anmeldelser, reklamer eller forumindlæg der får dem til at vælge et produkt, ofte uden at de hører produktet først. Selv efter at de har hørt produktet er der mange der ønsker at få bekræftet at et produkt virkelig lyder så godt som de selv synes. Nu sælges der også meget over internettet, hvor man ikke har mulighed for at lytte først ( måske især kabler og andet tilbehør ). Der er ingen tvivl om at effektiv markedsføring er afgørende for mange produkter, og det vil da være naivt at tro at mere eller mindre skjult markedsføring i forum ikke kan påvirke nogle brugere til at købe produktet. Det ville der da sikkert være nogle branchemedlemmer der ville udnytte hvis der ikke var regler på området.

Man kan jo også se det fra Hifi4all´s synspunkt. Hvorfor skulle man betale for en annonce på Hifi4all hvis man kan reklamere gratis i forum ?

Dette er en generel betragtning og ikke en kommentar til den aktuelle sag. Som jeg har forstået det, er advarslen givet som følge af en række indlæg og ikke kun det sidste. Da jeg ikke har læst de tidligere indlæg, har jeg ingen mening om det rimelige i advarslen. Men generelt mener jeg at det er nødvendigt med regler for branchemedlemmers brug af forum. Det betyder jo så også at der uundgåeligt vil opstå uenighed om fortolkningen af reglerne en gang imellem.

Nu har det ikke så meget med reklame at gøre.

Den tråd der har startet denne tråd har intet med reklame at gøre det var nogle ? der blev stillet og de blev svaret.

Der skal ikke være reklame i et forum.

Men hvad nu findes der jo også andre forums hvor man kan stille et ? og forvente at får et svar uden at dem der ejer dette forum blander sig.

http://recordere.dk/ og div svenske forums.

Jeg er da personligt kommet med mange forslag til denne side hvor de kunne gøre det meget bedere.

Der var mange ting der kunne gøres så denne side blev lidt mere normal.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Brugeren skrev:
quad skrev:
Brugeren skrev:

Ronin skrev:
Chr. R. skrev:

Mastervol skrev:
Og igen, undlad venligst at dreje tråden ind på personfnidder. Vi lytter gerne til konstruktiv kritik om forummets opbygning og virke.

Personfnider...

Hold nu op for dælen. Jeg har jo flere gange i pb'erne skrevet, at denne problematik ikke betragtes personrelateret herfra. Tværtimod. Men du skriver så i denne tråd, at jeg ikke har taget dine henvendelser til efterretning. Så er det da dig der lægger op til personfnider med sådan en løgn, og det i rollen som moderator   

Altså, helt ærligt, Mastervol - tag lige og skru lidt ned for blusset. Denne moderator-tjans går dig da helt til hovedet - og inden du begynder at beskylde mig for at starte personfnidder eller hvad du ellers kan tolke det som, så husk lige på at jeg selv har været moderator og redaktionelt medlem herinde, og det, du gør her, er helt ude i hegnet.

Du vender og drejer alt det skrevne - der er på INGEN måde tale om at CHr.R starter personfnidder her. Han svarer tværtimod på dit indlæg, og det kan absolut ikke tolkes som personfnidder. Jeg forstår godt at han vil tage den med Bjarke istedet, for han er trods alt indenfor rækkevidde, rent kommunikationsmæssigt.

Der er regler der skal overholdes, ja - men derfra og så til at det lige skal understreges en gang til at du sidder som moderator og kan skrue bissen på så snart et branchemedlem prutter lidt ved siden af, der burde der altså være en grænse. Selvfølgelig kan man blive grebet lidt af stemningen  - det har jeg selv prøvet, men det skal ikke være udelukkende på dine betingelser, når du laver indlæg som dette. Du er nød til også at lytte til den anden part - hvis ikke man har ret eller overfortolker det skrevne, får man ikke mere ret ved at skære igennem. Man skal filtrere diverse idioter fra, men derfra skal man ikke betragte alle som idioter - normalt har man ret hurtigt en indikation af hvem der er værd at holde øje med, men der skal også være rimelighed til!

Hop lige ned ad taburetten og skru ned for blusset - snak eventuelt lige med administratoren af denne side (Bjarke), og få det på det rene hvordan du rent faktisk skal opføre dig som moderator på forummet. Moderator-funktionen er ikke en magt-faktor - det er et instrument der bruges til at holde ro og orden, men derfra og til at køre op i den hidsige vognbane bare der spottes det mindste der kunne lugte af "prik-til-moderatoren", der er der altså et stykke vej, og jeg synes gang på gang at du lige er inde og pille eller slette et eller andet, eller lige give folk en kindhest.

Eventuelt må i jo tage et samråd og lav lidt om på reglerne så de folk, der kender produkterne (for at lave et eksempel), kan svare på hvordan en bestemt ting virker eller lignende. Det har ikke en skid med reklame at gøre - jeg tror at de fleste ved, hvordan reklame ser ud i real life. Er der nogle der spørger om et eller andet, som jeg har med at gøre i min dagligdag, så forsøger jeg at hjælpe - og så kan du sgu egentligt give alle de advarsler du vil. Resultatet er kun at i ikke kan se min røv for bare skosåler, og der sidder sandsynligvis andre, der tænker det samme.

Derefter vil det bare rygtes mere og mere, at enten så er Hifi4all blevet til et spille-smart-og-brokke-over-alt-fordi-alle-andre-fatter-hat- forum, eller også dropper folk der har været her længe, ud fordi at de ikke gider stilen der bliver mere og mere gennemtrængende i perioder. Tendensen til folk der lukker deres konti, viser lidt af det.

Internettet er både et godt og et skidt medie. Det er godt på den måde at det er verdens bedste redskab til at distibuere hjælp, tips og vejledning når det er nødvendigt. Slæk lidt på tingene og lad være med at indskrænke en mulighed der er så oplagt at det måske kunne øge populariteten.

Og husk lige på, at ved at rette tingene lidt til så der er fleksibilitet, vil det garanteret også give gladere medlemmer - og det er altså nu engang branche-medlemmer, denne side kan overleve på. Så nytter det ikke at give dem fingeren, bare de rør sig det mindste..........

<!-- Signature -->

Det er jo det jeg har prøvet at sige <span style="font-weight: bold; text-decoration: underline;">længe</span>; En snothvalp med en knap og tjans han overhovedet ikke magter.Prøv at se hvad der er sket siden den lille dreng kom til.Hvor er det synd for siden at der bliver hyret så små drenge, uden nogen som helst evne eller erfaring i noget som helst.Hifi4all burde i det mindste vælge nogle folk, med bare en anelse <span style="font-weight: bold; text-decoration: underline;">modenhed.</span>Det lyser jo ud af den dreng at han er stolt over at kunne fortælle mor og far og sikkert også nogle kammerater, at han igen igen igen har givet en advarsel, eller smidt en ud, <span style="font-weight: bold;">STOOOOR DRENG.</span>Og så en løgn i ny og næ for at redde sig selvDen dag han ryger ud fra hifi4all som "moderator"/wanabeeboss og bliver almindelig bruger, er der <span style="font-weight: bold;">ikke en kæft</span> der gider ham.Jeg kan lige se det for mig; Mastervol i en <span style="font-weight: bold;">FART</span>  hjem til mor og far på sin cykel;<span style="font-weight: bold;"> MOAR</span>.... <span style="font-weight: bold;">FAAR</span>.... Jeg er blevet noget Jeps det er du lille dreng... Du er blevet <span style="font-weight: bold;">totalt til grin</span> og intet andet.Man skulle tro du i det skjulte var ved at lukke Hifi4all.dk ned Og brug nu din <span style="font-weight: bold;">store sletteknap</span> endnu engang.... Der er taget screenshot af dette og det kan ses på min hjemmeside, for <span style="font-weight: bold;">alle</span> bør da vide at hifi4all styres af en lille dreng - Eller han <span style="font-weight: bold;">prøver</span> at styre Hifi4all - men en knap og en tjans der er <span style="font-weight: bold; text-decoration: underline;">alt alt for stor</span> til ham

Se det indlæg gavner så bare intet som helst
Men viser selvfølgelig fint, hvorfor du selv blev smidt ud... Thomas diy /Skruerselv/heltny/dipolist osv.osv.
Jeg ved ikke om det nytter noget, men det giver et fint billed af hvilken person der er med at gøre; En person der overhovedet ikke magter opgaven og hellere KASTER om sig med advarsler og udelukkelser, fremfor at debatere osv.

P.S. Du husker godt (mht brugernavnene), du bør bare sætte dig lidt mere ind i tingene inden du også skal skrive smart... Jeg smuttede skam selv herfra, netop pga styring af siden af en dreng der ikke aner hvordan man egentlig bør moderere.

Tænk over det en gang mere, drengen er 18 år.

Og det er så ikke helt korrekt at du selv smuttede - du blev smidt ud, og det behøver jeg vidst ikke minde dig om. Og det gælder samtlige gange, du har oprettet nyt alias - fordi du ikke har kunnet styre dine flip.......

Jeg håber så bare at du er faldet lidt ned siden da!!

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
...Dette er en generel betragtning og ikke en kommentar til den aktuelle sag. Som jeg har forstået det, er advarslen givet som følge af en række indlæg og ikke kun det sidste. Da jeg ikke har læst de tidligere indlæg, har jeg ingen mening om det rimelige i advarslen...

De to andre episoder der har været, er begge af principiel betydning mht regelsættet.

1. En henstilling om ikke at reklamere. I dette tilfælde kom jeg med en kommentar til et indlæg der videregav forkerte oplysninger om *****. Har vi branchemedlemmer ikke den mulighed, så vil oplysningen vedblive med at "stå i biblioteket". Det er problematisk at man ikke må gå ind og rette en fejlagtig oplysning. Dette er tilmed kun af principiel betydning, at jeg ønsker "vi" får lov til dette, idet det omtalte indlæg blev postet INDEN jeg blev branchemedlem.
  2. En henstilling om ikke at kommentere på et indlæg fra en bruger. Denne bruger havde knyttet et par kommentarer til et af mine "før branchemedlem" indlæg, og det rejste tvivl om rigtigheden af det jeg havde postet. Her må jeg/"vi" ikke poste et indlæg der på en pæn måde forklare hvorfor det tidligere er skrevet som der er gjort. Da jeg her blev frataget retten til at forklare - end sige bare poste noget - i den pågældende sag, så har jeg mistet muligheden for at forsvare mig selv, mine indlæg osv. Igen en sag jeg mener er af principiel betydning, og derfor meddelte jeg moderator, at jeg ville kontakte Bjarke for at få en afklaring af denne uholdbare situation, sitet regelsættet har sat mig i.

Dråben som udløste advarslen, blev herefter det famøse indlæg der linkes til i denne tråds første indlæg.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Stanley skrev:
morkaj skrev:

Nu har det ikke så meget med reklame at gøre.

Den tråd der har startet denne tråd har intet med reklame at gøre det var nogle ? der blev stillet og de blev svaret.

Der skal ikke være reklame i et forum.

Men hvad nu findes der jo også andre forums hvor man kan stille et ? og forvente at får et svar uden at dem der ejer dette forum blander sig.

http://recordere.dk/ og div svenske forums.

Jeg er da personligt kommet med mange forslag til denne side hvor de kunne gøre det meget bedere.

Der var mange ting der kunne gøres så denne side blev lidt mere normal.

Helt klart - det skal være muligt at svare på spørgsmål omkring et produkt uden at tolkes som reklame. Forummet er til for at kunne hjælpe også, og jeg mener da personligt at det er bedre at få et kvalificeret svar med det samme istedet for 10 personers forskellige bud på hvordan det måske skal gøres!

Brugeren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil!

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Indlæg slettet - dobbeltprofil!

Til top Vis Brugeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brugeren

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Dagsdato er følgende indført som forsøgsordning på HIFI4ALL.DK's Debatforum:

Der har været efterspurgt klare og entydige retningslinier for, hvad Branchemedlemmer må fsva. deres udtalelser og omtaler i forum.

Dette håber vi, at nedenstående ændringer råder bod på.

Ændringerne i forhold til tidligere er markeret med fed/kursiv, og det understreges, at dette skal ses som en forsøgsordning, med håb om, at Branchen selv er med til at sætte det gode eksempel, og således IKKE misbruger de lempelige tiltag.

Særligt vedr. branchemedlemmer (debattører tilknyttet branchen):

• Branchemedlemmer må IKKE ytre sig negativt eller nedladende om produkter, ydelser, forretningsgange eller lign. fra andre konkurrerende virksomheder i branchen, indlands som udlands.
  • Branchemedlemmer må IKKE tale rosende eller reklamerende for produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til. Tilgengæld må Branchemedlemmet gerne komme med relevant opklarende information som teknisk indsigt eller support til et produkt, i det konkrete reelle tilfælde, hvor en sådan information efterspørges.
  • Branchemedlemmer er meget velkomne til i Debat Forum at bidrage med yderligere relevante input ang. et produkt, arbejdsgange etc. i Redaktionelt-oprettede tråde omhandlende nyhedesskrivelser, anmeldelser og besøgsartikler, så længe dette foregår i god og saglig tone.
  • Samtlige branchemedlemmer SKAL oplyse deres tilhørsformål, som vil blive offentliggjort i deres profil – ingen undtagelse.
  • I øvrigt gælder at privatpersoner IKKE må ”gemme” deres tilknytning til branchen, og optræde anonymt i forummet, med det formål at promovere egen virksomhed jf. ovenstående, eller det henblik at volde skade på andre – private som kommercielle.
    Opdages ovenstående, eller fattes der mistanke herom, sanktioneres der uden undtagelse overfor pågældende.

Der vil ikke blive skelet mellem branchemedlemmer, der måtte have valgt HIFI4ALL.DK som markedsføringsmedie eller ej. Ovenstående gældende for samtlige!

Fortsat god debat,
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes