Hej igen.
Nå, nu har jeg brug for lidt hjælp igen. Jeg har de sidste par dage prøvet at rode meget med lyden i mit system, da jeg blev opmærksom på, at den ikke spytter en ordentlig surround ud.
Jeg er kommet så langt, at jeg har ændret et par ting i BIOS, samt afinstalleret drivere, der konfliktede. Hvis der er nogle af jer, der kender mit bundkort eller kan sætte sig ind i indstillingerne, så har jeg i BIOS gjort følgende: Onboard audio: Disabled; HdMI Audio: Auto.
På bundkortets medfølgende driver-cd har jeg kun installeret NVIDIAs HDMI Audio Driver (altså ikke Realteks HD Audio Driver (mener jeg den hedder), da den driver vistnok hører sammen med omtalte 'Onboard audio'). Jeg har så været inde i indstillingerne for lyd i Kontrolpanel og angive, at jeg har et 5.1-system.
Jeg har brugt en bestemt dvd (Tiësto - Elements of Life) som reference, som har et Dolby Digital 5.1-lydspor, og jeg har anvendt PowerDVD til at afspille den med. Jeg sidder fast nu ved, at der ikke er noget lyd overhovedet ved afspilningen, kun video. Jeg har været inde og prøve at ændre på lydindstillingerne i PowerDVD, hvor jeg har følgende valgmuligheder:
Under "Speaker Environment" kan jeg kun vælge "Use HDMI (current Vista setting)", så det er som det skal være.
Under "Output mode" kan jeg så vælge enten 1) PCM decoded by PowerDVD; eller 2) Non-decoded Dolby Digital/DTS audio to external device), hvor det så er 2'eren, jeg har valgt, da jeg går ud fra, lyden skal passere så uberørt som muligt ud til højttalerne.
To ting, der yderligere indikerer problemer: 1) Hvis jeg spoler i videoen går den helt i stå; og 2) i "Lydstyrke" (højreklik på den hvide højttaler nede i system tray og vælg "Åbn lydstyrke") registreres der ikke noget lyd. PowerDVD står dog dernede, men det ser ikke ud som om, der bliver spyttet noget lyd igennem! Der er selvfølgelig skruet op både i PowerDVD og i Windows!

Jeg håber inderligt, der er seje mennesker derude, der kan hjælpe mig med disse problemer!