Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 22:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hvordan man forstærker Ath W1000! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det virker bedre eller dårligere end med din Rudi..
Min Xcan er så også med little pinkie og andre/bedre rør som har noget mere bund end dem der sidder i fra starten..

Jeg har så slet ikke hørt W1000 fra stock xcan, jeg gør jo ikke bevidst min forstærker dårligere bare sådan for sjov...

En helt anden ting man kan gøre er at ændre på sin DAC/opamp for at få de bøller tæmmet lidt, det er jo en noget billigere vej end "bare" at smide penge efter forstærkere, det har jeg leget med i min zero og min Chiara, men det når aldrig de højder som V8eren har med lige netop w-1000, med mine andre bøffer vinder Chiaraen, måske har det noget med impendencen at gøre, v8 er jo stilet mod lette bøffer, mens chiaraen er lavet til de store tunge drenge i klassen..

Med hensyn til opvarmning så har jeg det sådan at hvis jeg tror jeg måske kunne få en lyst til at høre musik en dag så tænder jeg for forstærkerene om formiddagen så er de dejligt lune til når knægten og konen  er skruppet i seng..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gøre opmærksom på igen at da jeg afskrev v8'eren var det jo kun med det anlæg jeg havde lige der. Min Apollo cd har mange gode sider (det er derfor jeg har den!) men basstærk er den ikke og generelt er balancen til den lyse side, så derfor har jeg brug for en forstærker der tilfører noget varme - det gør alle de af Regas egne forstærkere jeg har hørt så også.

Siden har jeg dog vendt netstikket på cd'en og det gjorde en forskel jeg først troede var løgn og placebo - Meget mere bas og varme. For et par dage siden købte jeg en Elfix måler, og den bekræfter også at den stråler meget mindre sådan som stikket vender nu.

Bare for at sige at jeg håber at jeg fik gjort opmærksom på at alt hvad jeg nogen sinde skriver her eller andre steder er subjektivt: Hørt med mine ører, med mit sind, min musik, mit anlæg, min strømforsyning og ikke mindst mit KRANIE!

Lidt eksperimenter for nyligt med placeringen af w1000 på mit hoved bekræfter at små forskelle (lidt tilbage, lidt frem en lidt anden vinkel) givet en mærkbar anderledes frekvens gang. De kan muligvis forklarer hvordan det kan ske at der nogle gange er folk der er rygende uenige og karakteren af et par hovedtelefoner.

Måske lyder de simpelthen forskellligt på de to hoveder fordi kopperne ikke slutter lige tæt og lyden rammer øret i forskellige vinkler!

Alligevel vil jeg gerne holde fast i at jeg ikke oplevede v8 som varm i stock udgaven, samtidig med at jeg også vil sige at hvis jeg nogen sinde for brug for at høre hovedtelefoner i stuen så bliver det med x-can V8, little pinkie og nogle varmere rør - for det er helt sikkert en gudsbenådet forstærker med lavimpedante hovedtelefoner.

Til top Vis Kasper Kj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Kj

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Endnu et eksempel på hvad synergi kan gøre er at da jeg hørte nc8000's rig på sidste møde var jeg slet ikke imponeret over hvad de gjorde med mine w1000 med syntes at det lød meget federe på Beam's heed canamp. Canampen virkede så bare overhovedet ikke i mit anlæg og jeg er endt med at elske Lillebroren til nc8000's forstærker.

Selvfølgelig er det også noget med hvad der lige fanger på et meet som er noget helt andet end når man lytter i ro og mag derhjemme, men alligevel - Synergi er sku noget af det vigtigste når man bygger anlæg.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Ja de skal sidde rigtigt på knoppen, ellers lyder de lidt underligt..

Jeg synes ikke at de blive varme i lyden af xcanen, men det kan som du siger at dine ører ikke sidder på mit hoved og omvendt..

Lidt vild det med strømstikket må jeg nok sige..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Ja lidt sjovt at der var så stor forskel med strømstikket, men på den anden side strømkabler m.m. betyder meget. Jeg leder faktisk efter en skilletrafo til mit høretelefon setup, så hvis der er nogen der ved hvor man kan finde en lille en, må de lige sige til
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Claus. Jeg mente jo netop, at de ikke fik den varme de havde brug for (i mit anlæg) med x-can'en, det var derfor jeg måtte have en anden! Men selvfølgelig først og fremmest bas!

Og til techtrino. Faktisk var forskellen ved at vende kablet meget større end ved det bedre netkabel i sig selv. Faktisk har jeg slet ikke lyttet efter om der overhovedet var en forskel på selve kablet.

Og så er forskellen målbar. Med elfix er der bare meget større udslag. Og hvis jeg hugger jordforbindelsen til min Rudi og vender stikket forkert begynder transformatoren at brumme. Ikke meget, men absolut hørbart. Så jeg tror ikke at der behøves voodoo forklaringer for at forklare den positive effekt! I modsætning til de uskærmede netkabler jeg bruger, der bliver vi nok nødt til at hive voodoo forklaringer frem!!!

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Ahhh så du vil gerne have dem varme i lyden, ja smag og behag er jo lidt forskelligt....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes