| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gøre opmærksom på igen at da jeg afskrev v8'eren var det jo kun med det anlæg jeg havde lige der. Min Apollo cd har mange gode sider (det er derfor jeg har den!) men basstærk er den ikke og generelt er balancen til den lyse side, så derfor har jeg brug for en forstærker der tilfører noget varme - det gør alle de af Regas egne forstærkere jeg har hørt så også.
Siden har jeg dog vendt netstikket på cd'en og det gjorde en forskel jeg først troede var løgn og placebo - Meget mere bas og varme. For et par dage siden købte jeg en Elfix måler, og den bekræfter også at den stråler meget mindre sådan som stikket vender nu.
Bare for at sige at jeg håber at jeg fik gjort opmærksom på at alt hvad jeg nogen sinde skriver her eller andre steder er subjektivt: Hørt med mine ører, med mit sind, min musik, mit anlæg, min strømforsyning og ikke mindst mit KRANIE! 
Lidt eksperimenter for nyligt med placeringen af w1000 på mit hoved bekræfter at små forskelle (lidt tilbage, lidt frem en lidt anden vinkel) givet en mærkbar anderledes frekvens gang. De kan muligvis forklarer hvordan det kan ske at der nogle gange er folk der er rygende uenige og karakteren af et par hovedtelefoner.
Måske lyder de simpelthen forskellligt på de to hoveder fordi kopperne ikke slutter lige tæt og lyden rammer øret i forskellige vinkler!
Alligevel vil jeg gerne holde fast i at jeg ikke oplevede v8 som varm i stock udgaven, samtidig med at jeg også vil sige at hvis jeg nogen sinde for brug for at høre hovedtelefoner i stuen så bliver det med x-can V8, little pinkie og nogle varmere rør - for det er helt sikkert en gudsbenådet forstærker med lavimpedante hovedtelefoner.
|