Forfatter |
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 14 August 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Det mener jeg at have læst - er dog ikke 100% sikker. |
|
|
Prøvede også lige at skimme google, men jeg kunne ikke lige blive klog på det.
Jeg er altså usikker på om den korrigerer frekvensgangen og fase - og i givet fald i hvor mange bånd.... (det står der sikkert, men jeg kunne ikke lige finde det hurtigt)
Jeg kunne heller ikke lige finde ud af, om den tilpassede flere subs individuelt eller "bare" samlet.
Men lækker det er den sku ;-)
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 14 August 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lexicon virker ret seriøse med deres produkter.
Desværre prissat uden for min rækkevidde.
Og hvad med HD lyd?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 14 August 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke dimensioner (HxBxD) har SVS AS-EQ1 ?
__________________ mvh PSSO
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 14 August 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
google siger
Dimensions (1RU): Width: 17.25 in (43.8 cm); Depth: 8.00 in (20.3 cm); Height: 1.75 in (4.4 cm) | __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 26 August 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry hvis lexicon kommer til at fylde lidt rigeligt i denne tråd - men som follow up kan jeg nævne at den korrigerer hver sub for sig. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
sorry hvis lexicon kommer til at fylde lidt rigeligt i denne tråd - men som follow up kan jeg nævne at den korrigerer hver sub for sig.
|
|
|
Er det så både fase og frekvens den korrigerer?
Hvis ja, så er den jo meget lig SVS AS-EQ1 som tråden egt. handler om.
Er der egt. flere der har fået prøvet SVS AS-EQ1 ?
Hilsen
Thomas
|
Til top |
|
|
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 26 August 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt kunne jeg godt bruge en hel tråd kun om Lexicon. Det er et mærke jeg selv er MEGET interesseret i, og som jeg overvejer at bruge penge på. Men det er åbenbart forbandet svært at finde anmeldelser af det nyere Lexicon grej + der står heller ikke meget om det udover de tøre watt opgivelser og lign.
__________________ My hovercraft is full of eels...
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 26 August 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Er der egt. flere der har fået prøvet SVS AS-EQ1 ? |
|
|
Fragtmanden har vist afleveret min, så her i weekenden får jeg den sat op og afprøvet.
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Meier skrev:
|
|
Fragtmanden har vist afleveret min, så her i weekenden får jeg den sat op og afprøvet.
|
|
|
Hvad kobler du den op sammen med?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Wymax skrev:
Meier skrev:
|
|
Fragtmanden har vist afleveret min, så her i weekenden får jeg den sat op og afprøvet. |
|
|
Hvad kobler du den op sammen med? |
|
|
Onkyo 876 -> EQ1 -> 2 stk. SVS PB12-NSD.
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Meier skrev:
Wymax skrev:
Meier skrev:
|
|
Fragtmanden har vist afleveret min, så her i weekenden får jeg den sat op og afprøvet. |
|
|
Hvad kobler du den op sammen med? |
|
|
Onkyo 876 -> EQ1 -> 2 stk. SVS PB12-NSD.
|
|
|
Der burde være garanti for et mindre jordskælv 
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 30 August 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået installeret svs as-eq1. De indledende resultater er ganske overbevisende. Kører med to Revel Performa B15 subber. Skal nok lige have finjusteret et par ting. Min processor driller lidt...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 August 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også fået sat min AS-EQ1 op. Manualen siger at det går hurtigt, men at man skal give sig tid til den times tid det tager. Det drillede mig dog et par gange, bl.a. fordi min receiver ikke var sat op til at håndtere det input der kommer fra AS-EQ1 ifm. level matching. Til sidst drillede det også at der ikke kom bas - men det var fordi at da sub'erne spillede under installationen var det fordi det var AS-EQ1 der genererede tonerne, så det virkede fint, men når signalkablet fra receiver til AS-EQ1 er i stykker, så er der altså bare ingen bas ved film 
Resultatet er ganske overbevisende, men der er også lidt antabus over det. Førhen bragede det virkelig løs, også så jeg syntes det måske var for meget, men så virkede det til tider alligevel som om der var for lidt. Nu er bassen væsentligt mere glat, og lydbilledet er på sin vis også ryddet op. Men man skal lige vænne sig til en mere nøgtern bas Det er dog også mere nuanceret, så alt i alt et godt resultat.
Jeg vil dog inden alt for længe lige lave en ny kalibrering. Som sædvanlig bliver jeg hurtigt lidt utålmodig, og så rush'er jeg igennem, så jeg vil gerne have lavet en mere grundig kalibrering, både af receiver (som også skal kalibreres for at neutralisere dennes bas-eq) og AS-EQ1, med flere positioner end bare dem der er tvungne.
Og igen kunne jeg konstatere at ligesom med receiver alene, så foretrækker jeg efter kalibrering at hæve bas-niveau'et med 4 dB 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 August 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Jeg har også fået sat min AS-EQ1 op. Manualen siger at det går hurtigt, men at man skal give sig tid til den times tid det tager. Det drillede mig dog et par gange, bl.a. fordi min receiver ikke var sat op til at håndtere det input der kommer fra AS-EQ1 ifm. level matching. Hvad gjorde du ved recieveren i denne sammenhæng? Jeg havde også problemer her. Skal testsignalet genereres af SVS eller af recieveren?
Resultatet er ganske overbevisende, men der er også lidt antabus over det. Førhen bragede det virkelig løs, også så jeg syntes det måske var for meget, men så virkede det til tider alligevel som om der var for lidt. Nu er bassen væsentligt mere glat, og lydbilledet er på sin vis også ryddet op. Men man skal lige vænne sig til en mere nøgtern bas Det er dog også mere nuanceret, så alt i alt et godt resultat.
Jeg vil dog inden alt for længe lige lave en ny kalibrering. Som sædvanlig bliver jeg hurtigt lidt utålmodig, og så rush'er jeg igennem, ... det kan jeg godt genkende..... så jeg vil gerne have lavet en mere grundig kalibrering, både af receiver (som også skal kalibreres for at neutralisere dennes bas-eq) og AS-EQ1, med flere positioner end bare dem der er tvungne.
Og igen kunne jeg konstatere at ligesom med receiver alene, så foretrækker jeg efter kalibrering at hæve bas-niveau'et med 4 dB  |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 August 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Jeg har også fået sat min AS-EQ1 op. Manualen siger at det går hurtigt, men at man skal give sig tid til den times tid det tager. Det drillede mig dog et par gange, bl.a. fordi min receiver ikke var sat op til at håndtere det input der kommer fra AS-EQ1 ifm. level matching. Hvad gjorde du ved recieveren i denne sammenhæng? Jeg havde også problemer her. Skal testsignalet genereres af SVS eller af recieveren? |
|
|
Det gælder virkelig om stille og roligt at følge manualen, og forsøge at holde fokus på rækkefølgen, selv om der kommer de her store warning bokse som man hurtigt bliver distraheret af 
Selve punktet hedder Level Matching. Her er det vigtigt at du først får forbundet din receiver og AS-EQ1 korrekt, dvs. først skal kablerne forbindes korrekt, og ikke mindst er det vigtigt at det kabel der skal gå fra AS-EQ1 over i receiverens multichannel left (eller center) også er på plads. Så sender Level Matching nemlig et signal over i receiveren, så du kan afstemme styrken på Left Speaker til 75 dB. Når du har gjort dette (læs manualen grundigt omkring forventningen hertil), så fortsætter man med at AS-EQ1 sender signal ud i din subwoofer, og så skal også den justeres (på subwooferen's level knap) til 75 dB. Hermed er Level Matching gjort.
Men husk også det med at receiveren skal igennem en justering - her sørger AS-EQ1 nemlig for at justere LFE niveau til nul, så det ikke er receiveren der bestemmer niveau'et.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 August 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|