| Forfatter |
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
techtrino skrev:
En skam jacob (min lillebror) ikke k�bte hd800 da han var nede og bes�ge sennheiser, han kunne have f�et dem f�r alle andre og en del billigere, ogs� i en speciel kasse... wuuu
|
|
|
Ja han skulle have v�ret spanket med en drivv�d s�ndags Berlinger for det.
Jeg har samme oplevelse som ovenn�vnte med min nye Edition8 i forhold til andre lukkede hovedtelefoner jeg har h�rt, men jeg m� indr�mme at jeg foretrak HE60 frem for HD800 i de anl�g der var til r�dighed p� meetet. Og ja HD800 er nok mere "rigtig" end Edition8 (og i hvert fald med bedre soundstage) men faktisk foretr�kker jeg lyden af Edition8 hvilket jo er enormt heldigt for mig n�r jeg nu er tvunget til at skulle have en lukket hovedtelefon. K1000 har jeg fortsat tilgode at h�re. |
|
|
Du er jo tit i Aalborg ikke  Du er altid velkommen til at høre mit setup hehe
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal du jo lige komme hjem fra Brasilien først ...
Og så spiser Foobar i øvrigt ikke sushi  __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Nu skal du jo lige komme hjem fra Brasilien f�rst ...
Og s� spiser Foobar i �vrigt ikke sushi  |
|
|
Hehe nej er først hjemme igen i januar, men hvad mener du med foobar og sushi?
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
beam skrev:
Tak for et godt meet...
Jeg var især imponeret af Sennheiser HD800, de var dæleme gode.... |
|
|
Hey Beam - var det ikke dig, der fik den Fiio 3 ?? Har du fået lyttet til den?
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Beam - var det ikke dig, der fik den Fiio 3 ?? Har du fået lyttet til den? [/QUOTE]
Jo tak, der er skam blevet lyttet lidt, men som du siger, er der en del støj (for meget for mig), så den har kæresten fået, så en stor tak herfra.....
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med alle roserne til 800erne kunne det nok have været interessant at høre dem sammen med Lehmanns BCL, som de jo er
voicet sammen med.
Så kunne man have oplevet det af Sennheiser originalt intenderede lydbillede.
__________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
nc8000 skrev:
|
Og s� spiser Foobar i �vrigt ikke sushi 
|
|
|
Hehe nej er først hjemme igen i januar, men hvad mener du med foobar og sushi?
|
|
|
Wasabi <> Wasapi __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
techtrino skrev:
nc8000 skrev:
|
Og s� spiser Foobar i �vrigt ikke sushi 
|
|
|
Hehe nej er f�rst hjemme igen i januar, men hvad mener du med foobar og sushi?
|
|
|
Wasabi <> Wasapi |
|
|
Shhh, jeg retter det før andre ser det  Den var godt nok dum den der
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode kondensatorer fylder  Har du nogen ide om det kan betale sig at tage SE udgaven af LDIV? Der er vist Solen kondensatorer i den. Eller er man bedre tjent med standardudgaven med dine Jantzen? Jeg spørger på den måde, da jeg gætter på at netop denne mod gav bedste forbedring.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flotte billeder
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fine billeder .... ...
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Gode kondensatorer fylder
Har du nogen ide om det kan betale sig at tage SE udgaven af LDIV? Der er vist Solen kondensatorer i den. Eller er man bedre tjent med standardudgaven med dine Jantzen? Jeg spørger på den måde, da jeg gætter på at netop denne mod gav bedste forbedring.
|
|
|
I manualen og salgsmaterialet til LD MKIV standard (den jeg har) skriver de ligeledes, at der er bestykket med Solen, Nichicon og Rubicon kondensatorer. MEN - der var INGEN af delene!!! Det var andre og mindre kendte produkter der sad i, når jeg først fik åbnet skidtet. Derfor kan jeg ikke garantere hvorvidt der sidder Solen i SE udgaven. Det eneste jeg med sikkerhed ved, er at SE udg. har bedre NOS rør.
Mail evt. David fra Little Tube, han er meget hurtig til at svare.
Som man kan forstå af min tråd på HeadFi, er jeg temmelig skuffet over lyden i min standard udg. af MKIV i kombination m. Sennheiser - med mine Beyer DT531 gik det bedre. Måske hænger det sammen m. de dårlige komponenter, som ikke er i overensstemmelse m. det lovede. Til gengæld er jeg ovenud tilfreds med min modificerede udgave. Men det er jo ikke meningen at man selv skal igang m. loddekolben for at få sit udstyr til at lyde godt. Til gengæld har jeg lært en masse om kondensatorer mm. __________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sebastian
Tak for fine svar.
Nå ja, de bedre rør er der jo også i SE'en. Jeg vil lige få David til at bekræfte komponenterne. Hvor har du købt det rør og dine Jantzen du har udskiftet?
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Eller er man bedre tjent med standardudgaven med dine Jantzen? Jeg spørger på den måde, da jeg gætter på at netop denne mod gav bedste forbedring.
|
|
|
Måske er du bedre tjent med en DarkVoice. Den lyder vist rigtig godt 'right-out-of-the-box'. Spørg Kolind, han har en DV336.
DarkVoice var absolut inde i overvejelserne, da jeg skulle købe en ny tubeamp. Især havde jeg kig på Darkvoice3322 og osse Jade, som Techtrino vist har. Man får temmelig meget for pengene med de to amps, uden at skulle tweake og skifte rør. Dog ved jeg at Kolind har brugt en del penge på rør til sin DV336. Det er jo så osse en sidegevinst ved røramps, at man kan skifte klangkarakter vha. rørskift - alt efter humør og musiktype. Man har flere valgmuligheder ift. en transistor-amp.
Hvis du med djævlens vold og magt absolut VIL ha' en Little Dot, så har du ret i at Jantzen kondensatorerne gav det største boost. De fylder dog meget og er svære at få til at sidde inde i kabinettet. Der er ikke et låg på forstærkeren, man skal åbne den i enderne, og det volder visse kvaler at arbejde med den. Jantzen Superior Z-Caps kostede ca. 330 kr. __________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sebastian L skrev:
pof@ skrev:
Eller er man bedre tjent med standardudgaven med dine Jantzen? Jeg spørger på den måde, da jeg gætter på at netop denne mod gav bedste forbedring.
|
|
|
Måske er du bedre tjent med en DarkVoice. Den lyder vist rigtig godt 'right-out-of-the-box'. Spørg Kolind, han har en DV336.
DarkVoice var absolut inde i overvejelserne, da jeg skulle købe en ny tubeamp. Især havde jeg kig på Darkvoice3322 og osse Jade, som Techtrino vist har. Man får temmelig meget for pengene med de to amps, uden at skulle tweake og skifte rør. Dog ved jeg at Kolind har brugt en del penge på rør til sin DV336. Det er jo så osse en sidegevinst ved røramps, at man kan skifte klangkarakter vha. rørskift - alt efter humør og musiktype. Man har flere valgmuligheder ift. en transistor-amp.
Hvis du med djævlens vold og magt absolut VIL ha' en Little Dot, så har du ret i at Jantzen kondensatorerne gav det største boost. De fylder dog meget og er svære at få til at sidde inde i kabinettet. Der er ikke et låg på forstærkeren, man skal åbne den i enderne, og det volder visse kvaler at arbejde med den. Jantzen Superior Z-Caps kostede ca. 330 kr. |
|
|
Prismæssigt kan jeg se at man havner på nogenlunde det samme hvis regner mod og moms med. Er der nogen der har en ide om lydmæssige forskelle på Darkvoice 3322 og LD IV mod? De skal nok trække noget Sennheiser 650 eller 800
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Prismæssigt kan jeg se at man havner på nogenlunde det samme hvis regner mod og moms med. Er der nogen der har en ide om lydmæssige forskelle på Darkvoice 3322 og LD IV mod? De skal nok trække noget Sennheiser 650 eller 800
|
|
|
Hvis det er Sennheiser bør du lige tjekke denne tråd: http://www.head-fi.org/forums/f5/review-darkvoice-3322-a-406 368/ __________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sebastian L skrev:
Måske er du bedre tjent med en DarkVoice. Den lyder vist rigtig godt 'right-out-of-the-box'.Spørg Kolind, han har en
DV336.
|
|
|
Nu har jeg aldrig haft stock-rørene til min Darkvoice, men efter sigende er de ret elendige. Derved er den ikke nødvendigvis
så god "right-out-of-the-box", men kræver at man skifter rørene. Man kan godt finde en "billig" rørcombo til ca 200 kr vil jeg
skyde på, men vil man prøve lidt forskelligt osv, kan det hurtigt blive dyrt. Sådan er det dog nok for de fleste rørforstærkere
jo..
Den større model i har set på, bruger dog nogle helt andre rør. Den minder i højere grad, med hensyn til rørene, om little
dots modeller. Den har samme type powerrør som min LDII++, og et driverrør der, såvidt jeg har forstået, er i "familie"
med den type der er i de nye LD også.. Til gengæld har jeg selv noget højere tiltro til at der er ok komponenter og
konstruktion i Darkvoice-produkterne end i little dots. Jeg lader mig nemlig nare at at man mange af de steder de bliver
solgt, viser billeder af indmaden som ser fin og organiseret ud på den "håndlavede" måde.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sebastian L skrev:
pof@ skrev:
|
|
|
Hvis det er Sennheiser bør du lige tjekke denne tråd: http://www.head-fi.org/forums/f5/review-darkvoice-3322-a-406 368/ |
|
|
Ja, jeg så den godt da jeg søgte. Og det efterlader jo ikke megen tvivl. Men jeg har prøvet at købe efter andre menneskers ører, så lidt tvivl er der da.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Sebastian L skrev:
Måske er du bedre tjent med en DarkVoice. Den lyder vist rigtig godt 'right-out-of-the-box'.Spørg Kolind, han har en
DV336.
|
|
|
Nu har jeg aldrig haft stock-rørene til min Darkvoice, men efter sigende er de ret elendige. Derved er den ikke nødvendigvis
så god "right-out-of-the-box", men kræver at man skifter rørene. Man kan godt finde en "billig" rørcombo til ca 200 kr vil jeg
skyde på, men vil man prøve lidt forskelligt osv, kan det hurtigt blive dyrt. Sådan er det dog nok for de fleste rørforstærkere
jo..
Den større model i har set på, bruger dog nogle helt andre rør. Den minder i højere grad, med hensyn til rørene, om little
dots modeller. Den har samme type powerrør som min LDII++, og et driverrør der, såvidt jeg har forstået, er i "familie"
med den type der er i de nye LD også.. Til gengæld har jeg selv noget højere tiltro til at der er ok komponenter og
konstruktion i Darkvoice-produkterne end i little dots. Jeg lader mig nemlig nare at at man mange af de steder de bliver
solgt, viser billeder af indmaden som ser fin og organiseret ud på den "håndlavede" måde.  |
|
|
Kolind, hørte du Sebastia's LD og hvordan lød det i forhold til hvad du har? Jeg var så dum ikke at høre på dit setup.
|
| Til top |
|
| |