Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 05:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Officiel tilmelding til Head-fi meet 3/10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu at Anders' STAX hovedtelefoner lød temmelig meget bedre end Sennheiser HE60 på hans Stax amp. Der var tilløb til en anelse udposning i den øvre mellemtone.

Man kan selvfølgelig hævde at rønnebærrene er sure, men hvis jeg havde valget ml. HE60 og de STAX bøffer jeg hørte, så valgte jeg STAX på stedet

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne klart bedre lide HE60'er lyden. Anders mente i øvrigt selv at hans Stax amp slet ikke kunne drive Stax hovedtelefonerne til deres bedste

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også fortrække HE60.. Der var lidt mere punch, hvilket jeg syntes at Stax'en manglede. staxen havde dog naturligvis andre fordele også, men personligt syntes jeg bedst om HE60'eren.
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Ja, vi høre jo forskelligt og har forskellige præferencer - så det er godt der er forskellige hovedtelefoner der passer os alle.

Nu hørte jeg desværre ikke HE60, men er de bedre end staxerne må de være nærmest guddommelige.

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

niemion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Her er lidt billeder fra mit private head-fi meet. Måtte jo desværre udgå, men her er lidt billeder af Meiers StageDAC som jeg
eller havde lovet at tage med.

http://www.flickr.com/photos/niemion/sets/7215762258
6491980/
Til top Vis niemion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niemion Besøg niemion's Websted

Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hvordan den kombination, som Darkless står for at skulle købe, HE60/HEV70 performer, ved jeg naturligvis ikke. Men eftersom Sennheiser har konstrueret dette som et sæt, er der sandsynligvis en bedre synergi effekt end med HE60/Stax SRM007t kombinationen.

Som nc8000 er inde på, er det rigtigt at Anders selv mente, at hans anden Stax amp (jo, han har sgu flere sæt!) som er en transistor amp (i modsætning til SRM007t), naturligt nok havde bedre styr på bassen.
Personligt havde jeg dog intet imod at eje det Stax sæt han havde med. Det var det mest overdådige jeg har hørt nogensinde fra et par hovedtelefoner. Om det var specielt naturtro, ved jeg ikke og jeg er osse ligeglad. Det var under alle omstændigheder en fantastisk oplevelse. Desværre p***edyrt at investere i.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

niemion skrev:
Her er lidt billeder fra mit private head-fi meet. Måtte jo desværre udgå, men her er lidt billeder af Meiers StageDAC som jeg
eller havde lovet at tage med.

http://www.flickr.com/photos/niemion/sets/7215762258
6491980/

En skam. Den ville jeg ellers gerne have lyttet til. Den ser lækker ud...
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Sebastian L skrev:
Hvordan den kombination, som Darkless står for at skulle købe, HE60/HEV70 performer, ved jeg naturligvis ikke. Men eftersom Sennheiser har konstrueret dette som et sæt, er der sandsynligvis en bedre synergi effekt end med HE60/Stax SRM007t kombinationen.

På head-fi.org anses HEV70 af flere som en middelmådig forstærker, der ikke driver HE60 til deres bedste. Jeg regner med at modtage HE60/HEV70 sættet onsdag eller torsdag i næste uge, og så skal jeg da nok smide en hurtig kommentar her mht. lyden. Eftersom Anders' STAX forstærker alene koster det samme som ovennævnte sæt, så forventer jeg egentlig også, at den lyder bedre.

Men inden tankerne ryger hen på bedre forstærker til HE60, så skal jeg lige have solgt mine balancerede L3000, mine balancerede HD800 samt min GS-X forstærker. Nu måtte der godt snart stille sig nogle friske købere op med åben tegnedreng.

AffeX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

*suk* havde jeg lige midlerne købte jeg gerne både HD800 og GS-X
Føler med dig, det er træls at det gamle står i vejen for den nye investering.
Hvis jeg når at finde lidt ekstra kapital inden du skyder dine balancerede HD800 af, så kal jeg nok sige til.
Til top Vis AffeX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AffeX

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 01 December 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Øv, nu havde Sebastian lige fået overbevist mig om at Darkvoice var nemmere at have med at gøre frem for at lave mod på en Little Dot. Lige før jeg fik trykket bestil, fandt jeg denne: Sur englænder

Og så mister man ligesom lysten...

Så mon ikke jeg skal modde en LD IV selv?

Sebastian L skrev:

pof@ skrev:
Eller er man bedre tjent med standardudgaven med dine Jantzen? Jeg spørger på den måde, da jeg gætter på at netop denne mod gav bedste forbedring.

Måske er du bedre tjent med en DarkVoice. Den lyder vist rigtig godt 'right-out-of-the-box'.
Spørg Kolind, han har en DV336.

DarkVoice var absolut inde i overvejelserne, da jeg skulle købe en ny tubeamp. Især havde jeg kig på Darkvoice3322 og osse Jade, som Techtrino vist har. Man får temmelig meget for pengene med de to amps, uden at skulle tweake og skifte rør. Dog ved jeg at Kolind har brugt en del penge på rør til sin DV336. Det er jo så osse en sidegevinst ved røramps, at man kan skifte klangkarakter vha. rørskift - alt efter humør og musiktype. Man har flere valgmuligheder ift. en transistor-amp.

Hvis du med djævlens vold og magt absolut VIL ha' en Little Dot, så har du ret i at Jantzen kondensatorerne gav det største boost. De fylder dog meget og er svære at få til at sidde inde i kabinettet. Der er ikke et låg på forstærkeren, man skal åbne den i enderne, og det volder visse kvaler at arbejde med den.
Jantzen Superior Z-Caps kostede ca. 330 kr.

Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 01 December 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Det kunne da lyde som om at man skulle styre udenom Darkvoice i fremtiden

Er det virkeligt nødvendigt at modde en LD IV? . Jeg har SE versionen, og føler ingen trang til at modde. Den kommer med superrør og stik. Lyder hverken varmt eller koldt, bare helt rigtigt. Masser af hul igennem og detaljer, og et dynamikområde der er helt fænomenalt. Jeg har ingen upgrade eller mod feber, og det sker ski ikke så tit . Under alle omstændigheder tror jeg ikke at du bliver skuffet, selv om du ikke modder . Lad den endelig spille lidt til, og hør den, inden du gør noget, er mit råd ihvertfald

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Nå ja, jeg havde glemt SE udgaven. måske er det vejen?

Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:

Triste nyheder

Den eneste forskel der er på min standard LD MKIV og LD MKIVse er, så vidt jeg ved, rørene den er udstyret med fra producentens side. Og de rør jeg bruger er ikke standard.
LD MKIV / LD MKIVse spiller såmænd OK uden mods, den lyder bare ikke meget bedre end så meget andet IMO. Jeg synes den mangler top - men det er bare min mening.
Til gengæld kan de russiske NOS rør (både driver- og power rør), jeg har skiftet til, fås for en slik på eBay. 6J1P driver rør og 6H6П power rør.

Måske var det en idé at investere i en brugt Darkvoice på eBay el.lign. Hvis det er en ældre model burde den ikke have problemer m. manglende kvalitetskontrol. Men selvfølgelig er der ingen garanti.
Ellers tror jeg stadig AudioTailors Jade er en god investering. Synergieffekten m. de forskellige hovedtelefoner kender jeg dog ikke noget til.

På headfi.org fables der meget om en Audio-gd C2C amp. Det er en transistor og ikke en rør amp. Trends PA-10 er osse et godt bud. Det er en hybrid amp og den er billig i rør da den kun har ét.

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ved at bestille en LD MKIV SE, så nu bliver det den. Den ved jeg da kommer til at lyde efter min smag. Måske først efter lidt mod, men skidt med det.

Tak for hjælpen..

Sebastian L skrev:

pof@ skrev:

Triste nyheder

Den eneste forskel der er på min standard LD MKIV og LD MKIVse er, så vidt jeg ved, rørene den er udstyret med fra producentens side. Og de rør jeg bruger er ikke standard.
LD MKIV / LD MKIVse spiller såmænd OK uden mods, den lyder bare ikke meget bedre end så meget andet IMO. Jeg synes den mangler top - men det er bare min mening.
Til gengæld kan de russiske NOS rør (både driver- og power rør), jeg har skiftet til, fås for en slik på eBay. 6J1P driver rør og 6H6П power rør.

Måske var det en idé at investere i en brugt Darkvoice på eBay el.lign. Hvis det er en ældre model burde den ikke have problemer m. manglende kontrol. Men selvfølgelig er der ingen garanti.
Ellers tror jeg stadig AudioTailors Jade er en god investering. Synergieffekten m. de forskellige hovedtelefoner kender jeg dog ikke noget til.

På headfi.org fables der meget om en Audio-gd C2C amp. Det er en transistor og ikke en rør amp. Trends PA-10 er osse et godt bud. Det er en hybrid amp og den er billig i rør da den kun har ét.

Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:
Nu er jeg ved at bestille en LD MKIV SE, så nu bliver det den. Den ved jeg da kommer til at lyde efter min smag. Måske først efter lidt mod, men skidt med det.

Tak for hjælpen..

David fra Little Dot er altid meget hjælpsom og hurtig til at svare på spørgsmål. Og de har en fin brugerservice samt et velfungerende brugerforum.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

LD IV-SE har bedre rør. EH Gold og Mullard, og så bliver det ikke meget bedre, hvis overhovedet. Jeg læste mig til, at der i dag ikke skulle være forskel på EH Gold, og NOS`erne. Hvis der skulle være, så tror jeg det er så lidt, at det ikke er pengene værd. Den har iøvrigt også CMC og Neutrik stik.

Som sagt, så vil jeg ikke modde min. Jeg har moddet masser af grej, og ikke sjældent kommer jeg ud for, at en "forbedring" får tippet klangbalancen i en måske uønsket retning. Det ville jeg personligt være nervøs for med LD IV-SE, fordi jeg syntes at balancen er helt perfekt i mit setup. Men man kan jo heldigvis gøre som man lyster

Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Min standard LD KMIV har skam osse CMC rca stik og Neutrik hovedtlf out stik.
Iflg. mange eksperter på headfi.org er der ingen hørbar forskel på EH 6H30 gold og andre EH 6H30 rør. Den eneste forskel er prisen. Til gengæld er 6H6П power rør en seriøs opgradering - for få penge.

Det er sandt at en mod kan tippe den af producenten afstemte klangbalance til en forkert side. Dog har det absolut ikke været tilfældet med mine omfattende mods på MKIV. Den lyder langt bedre nu. Men det har været et helvedes arbejde, som jeg ikke umiddelbart vil anbefale andre at binde an med.

Det vil være interessant at høre fra pof@ hvilke komponenter, der rent faktisk sidder indeni MKIVse. Iflg. Little Dot skulle min standard MKIV være bestykket med Rubycon og Nichicon kondensatorer samt andre kvalitetskomponenter. Det var bare løgn og latin. For det meste var det billige noname komponenter. Dog var der et ALPS potentiometer.
Og de røde WIMA MKS kondensatorer er af meget ringe kvalitet. De koster ca. kr. 4,95 /stk. hos Farnell og er helt uegnede til hifi brug!

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Jeg laver gerne en beskrivelse når den kommer igennem tolden.

Desvære må jeg vente med et par gode hovedtelefoner til senere, så en rigtig anmeldelse bliver det ikke til.

Sebastian L skrev:

Iflg. mange eksperter på headfi.org er der ingen hørbar forskel på EH 6H30 gold og andre EH 6H30 rør. Den eneste forskel er prisen. Til gengæld er 6H6П power rør en seriøs opgradering - for få penge.

Det er sandt at en mod kan tippe den af producenten afstemte klangbalance til en forkert side. Dog har det absolut ikke været tilfældet med mine omfattende mods på MKIV. Den lyder langt bedre nu. Men det har været et helvedes arbejde, som jeg ikke umiddelbart vil anbefale andre at binde an med.

Det vil være interessant at høre fra pof@ hvilke komponenter, der rent faktisk sidder indeni MKIVse. Iflg. Little Dot skulle min standard MKIV være bestykket med Rubycon og Nichicon kondensatorer samt andre kvalitetskomponenter. Det var bare løgn og latin. For det meste var det billige noname komponenter. Dog var der et ALPS potentiometer.
Og de røde WIMA MKS kondensatorer er af meget ringe kvalitet. De koster ca. kr. 4,95 /stk. hos Farnell og er helt uegnede til hifi brug!

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 December 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

winding skrev:
for nu at fejlcitere hende LILLY : "det ender med en elektrostat-model ... !"
og Pepsi Cola (fra 1951): "More Bounce to the Ounce"

tillykke til de omvendte og velkommen blandt de frelste

Jeg ER blevet omvendt, men det er da godt at der stadig er nogle som IKKE er omvendt, for så havde de slet ikke tid til at sidde og skrive i forum, og SÅ ville det da blive en kedelig hedfi afdeling
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Sebastian L skrev:

Det lyder lidt underligt at 6H6 skulle være bedre. Det sidder jo i LD III, så man skulle tro at 6H30 skulle være en upgrade. Men who knows, der er sket mærkeligere ting i hifiverdenen

Fint nok at dine anstrengelser har været det hele værd

Nu ved vi jo ikke hvorfor de har brugt de komponenter. Det kunne være fordi de var løbet tør for de andre, men det kunne jo også være at de mente at de var bedre

Når alt kommer til alt, er det sammensætningen af komponenterne det kommer an på, og ikke prisen. I flere tilfælde har jeg foretrukket billige komponenter, fremfor dyre.

Jeg er ikke enig mht Wima kondensatorerne. Da jeg for lang tid siden lyttetestede på komponenter, mener jeg at de var blandt de mest vellydende til afkoblinger. Man har da også kunnet finde dem i dyrt grej, f,eks Mark Levinson, så helt ringe kan de ikke være.

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes