| Forfatter |
|
Sebastian L Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Sebastian L skrev:
|
Min standard LD KMIV har skam osse CMC rca stik og Neutrik hovedtlf out stik. Iflg. mange eksperter på headfi.org er der ingen hørbar forskel på EH 6H30 gold og andre EH 6H30 rør. Den eneste forskel er prisen. Til gengæld er 6H6П power rør en seriøs opgradering - for få penge.
Det lyder lidt underligt at 6H6 skulle være bedre. Det sidder jo i LD III, så man skulle tro at 6H30 skulle være en upgrade. Men who knows, der er sket mærkeligere ting i hifiverdenen 
6H6П lyder temmelig meget anderledes end 6H30. Og i mine ører er de bedre. Bedre bas response. Jeg er ikke den eneste, men det er jo smag og behag. De er dog så billige, så man skylder sig selv at prøve dem. 'We do not want to use the impulse variant 6N6P-i later named 6N30P. We want the good old 6N6P only.'
Det er sandt at en mod kan tippe den af producenten afstemte klangbalance til en forkert side. Dog har det absolut ikke været tilfældet med mine omfattende mods på MKIV. Den lyder langt bedre nu. Men det har været et helvedes arbejde, som jeg ikke umiddelbart vil anbefale andre at binde an med.
Fint nok at dine anstrengelser har været det hele værd 
Det vil være interessant at høre fra pof@ hvilke komponenter, der rent faktisk sidder indeni MKIVse. Iflg. Little Dot skulle min standard MKIV være bestykket med Rubycon og Nichicon kondensatorer samt andre kvalitetskomponenter. Det var bare løgn og latin. For det meste var det billige noname komponenter. Dog var der et ALPS potentiometer. Og de røde WIMA MKS kondensatorer er af meget ringe kvalitet. De koster ca. kr. 4,95 /stk. hos Farnell og er helt uegnede til hifi brug!
Nu ved vi jo ikke hvorfor de har brugt de komponenter. Det kunne være fordi de var løbet tør for de andre, men det kunne jo også være at de mente at de var bedre 
Men når Little Dot i salgsomtalen nævner netop disse komponenter, er det jo snyd. De har ganske givet lavet et par eksemplarer med gode komponenter - måske for at få et godt rygte - og så har de tænkt at de bare kunne snyde med resten af oplaget. De færreste åbner jo deres hifi grej og tjekker om komponenterne er i orden.
Når alt kommer til alt, er det sammensætningen af komponenterne det kommer an på, og ikke prisen. I flere tilfælde har jeg foretrukket billige komponenter, fremfor dyre.
Jeg er ikke enig mht Wima kondensatorerne. Da jeg for lang tid siden lyttetestede på komponenter, mener jeg at de var blandt de mest vellydende til afkoblinger. Man har da også kunnet finde dem i dyrt grej, f,eks Mark Levinson, så helt ringe kan de ikke være.
Okay, men Wima MKS4 synes jeg dog ikke kan bruges i signalvejen. Måske er Wima Black Box ok. Jeg er dog ikke den enste der ikke bryder sig om MKS4: 'IMO the MKS4 is crap for audio' 'I only use MKS's for power supplies.'
I hvert fald gjorde de ikke noget godt i signalvejen i min Little Dot MKIV. Det var rart at få dem skiftet ud. En stensikker upgrade. |
|
|
|
|
|
__________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm 6H6 lyder da lidt spændende. Kan de direkte erstatte 6H30?
Tjaeh, det er da lidt snyd, når de skriver det i annoncerne. Undrer mig lidt at de ikke er blevet konfronteret med det. På den anden side, så er kineserne mægtig dygtige til at lave kopier af japanske kondensatorer, så man ved alligevel aldrig hvad man får.
Jeg ville heller ikke bruge MKS4 i signalvejen. Chokerer mig lidt at den sidder i signalvejen i LD IV. Har du evt et billede af hvor de sidder?
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Hmm 6H6 lyder da lidt spændende. Kan de direkte erstatte 6H30? Ja, de har generelt de samme specs. 6H6П Kan købes for en slik på eBay, hvis man venter på det rigtige tilbud. Jeg har købt 10 stk. ægte NOS lavet på Souz fabrikken i det gamle Sovjet. De er fra 1977 og i perfekt stand. De er købt hos en ukrainer som på eBay kalder sig sneg_pnd78, som har pakket det hele omhyggeligt ind, hvilket de fleste russere (og ex-sovjetter) gør. Der er fin service og god kommunikation hos mange af de gamle Sovjet republikker. Eneste problem kan være, at der kan gå 2-4 uger før forsendelsen når frem. De 10 NOS rør kostede ca. kr. 85.- + kr. 70.- i forsendelse, så det er jo et rent fund når man tænker på alle de hajer, der skruer prisen på NOS rør helt urimeligt op. Man skal holde tungen lige i munden pga. det kyrilliske alfabet, der kan tit ske misforståelser. 6H6П er den kyrilliske stavemåde, i det latinske alfabet bliver det til 6N6P.
Tjaeh, det er da lidt snyd, når de skriver det i annoncerne. Undrer mig lidt at de ikke er blevet konfronteret med det. På den anden side, så er kineserne mægtig dygtige til at lave kopier af japanske kondensatorer, så man ved alligevel aldrig hvad man får. Jeg glemte, at der iflg. Little Dot osse skulle være Solen kondensatorer i MKIV. Men nej. Som man se af mit foto, er udgangskondensatorerne heller ikke ægte Solen som lovet, men en smart efterligning, der hedder Phenix HiFi. De ligner de franske Solen til forveksling - uden på.
Jeg ville heller ikke bruge MKS4 i signalvejen. Chokerer mig lidt at den sidder i signalvejen i LD IV. Har du evt et billede af hvor de sidder? 
Her er et lidt større billede.
|
|
|
Efterhånden er denne tråd ved at blive lige lovlig 'off-topic'. Måske Little Dot snakken skulle være flytte til en selvstændig tråd, så evt. interesserede kan finde vej? Men der kan man se hvad et godt headfi meet kan føre til  __________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sebastian L skrev:
Efterhånden er denne tråd ved at blive lige lovlig 'off-topic'. Måske Little Dot snakken skulle være flytte til en selvstændig tråd, så evt. interesserede kan finde vej? Men der kan man se hvad et godt headfi meet kan føre til 
|
|
|
Det har jeg også tænkt. Kan man flytte det til en anden tråd? Copy/paste? Eller et referat?
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg på et tidspunkt bliver endeligt færdig med mine Little Dot tweaks, vil jeg fortælle om det i en ny tråd og så henvise til denne tråd, så eventuelle interesserede kan følge med.
LD'en mangler dog endnu nogle hundrede timers 'burn-in', eftersom de russiske FT3 Teflon kondensatorer øjensynlig kræver ca. 800(!) timers indbrænding. Det vil ikke være fair at lave en endelig konklusion før FT3erne har sat sig. Ja, det kræver tålmodighed :)
__________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde lige bagsiden af min. Der er både sorte og brune Nippon lytter, og grønne ERO, i stedet for Wima mks.
@pof@ bassen skal nok komme med tilspilningen. Det skulle være helt normalt, at den er det sidste der kommer helt med i LD.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Jeg havde lige bagsiden af min. Der er både sorte og brune Nippon lytter, og grønne ERO, i stedet for Wima mks.
@pof@ bassen skal nok komme med tilspilningen. Det skulle være helt normalt, at den er det sidste der kommer helt med i LD. |
|
|
Ja, den skal nok komme
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Tweaker skrev:
|
@pof@ bassen skal nok komme med tilspilningen. Det skulle være helt normalt, at den er det sidste der kommer helt med i LD.
|
|
|
Ja, den skal nok komme
|
|
|
Jeps, men bassen i LD vil altid være anderledes end så mange andre forstærkere. Den gengiver instrumenterne, så man tydeligt kan adskille dem. I modsætning til mange andre forstærkere, der markerer den, og mudrer den. Lyder lidt mere imponerende, men er ikke lige så korrekt.
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Jeg havde lige bagsiden af min. Der er både sorte og brune Nippon lytter, og grønne ERO, i stedet for Wima mks. |
|
|
Det er muligvis bedre komponenter end dem, der sad i min LD MKIV, men det er stadig ikke helt i overensstemmelse med det Little Dot lover på deres hjemmeside. I øvrigt er det lidt bekymrende, at Little Dots forum og kommercielle hjemmeside nu har været lukket et par dage. http://www.little-tube.com/forum
Eftersom det officielle site er nede, er der her fotos af boardet med e komponnter, de lover http://www.audiocircle.com/index.php?topic=57002.0 __________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sebastian, skal man lodde ledninger af for at komme ind, eller er der en finte?
Jeg fik i øvrigt min ret hurtigt, det var mest tolden jeg ventede på.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sebastian L skrev:
Tweaker skrev:
Jeg havde lige bagsiden af min. Der er både sorte og brune Nippon lytter, og grønne ERO, i stedet for Wima mks. |
|
|
Det er muligvis bedre komponenter end dem, der sad i min LD MKIV, men det er stadig ikke helt i overensstemmelse med det Little Dot lover på deres hjemmeside. I øvrigt er det lidt bekymrende, at Little Dots forum og kommercielle hjemmeside nu har været lukket et par dage. http://www.little-tube.com/forum
Eftersom det officielle site er nede, er der her fotos af boardet med e komponnter, de lover http://www.audiocircle.com/index.php?topic=57002.0
|
|
|
Well du har ret i det ikke er helt originalt, men jeg ville nu nok foretrække Nippon fremfor Rubycon, og især fremfor de Mallorydimser.
Tak for pics 
Lad os krydse fingre for at LD ikke er gået nedenom og hjem. Det ville være meget trist.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Lad os krydse fingre for at LD ikke er gået nedenom og hjem. Det ville være meget trist. |
|
|
Mon ikke bare at de har fundet ud af at rigtige mænd tager backup, også af deres webserver?
|
| Til top |
|
| |
DjArnieH Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der planer om et Meet i den nærmeste fremtid??
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er så småt begyndt at tale om et kommende møde i det Jyske/Fynske.
Det plejer at ligge i Februar/Marts - så der skal snart findes en dato og et sted.
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Sebastian, skal man lodde ledninger af for at komme ind, eller er der en finte?
Jeg fik i øvrigt min ret hurtigt, det var mest tolden jeg ventede på.
|
|
|
Finte? Desværre nej, jeg prøvede først af dovenskab at undlade at lodde ledninger fri, men den går ikke. Ledningerne til ind- og udgangs stik skal af (på bagpladen). Ligeledes skal et par ledninger til strømforsyningen af. Ellers bliver det for bøvlet.
Min amp kom osse rimelig tjept til DK, og kom glat gennem tolden  __________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Vi er så småt begyndt at tale om et kommende møde i det Jyske/Fynske.
Det plejer at ligge i Februar/Marts - så der skal snart findes en dato og et sted. |
|
|
Jeg stemmer for marts! Så er der nemlig større chance for, at jeg har modtaget min kommende lydkilde. Der er halvanden måneds levering, og den er endnu ikke bestilt fra Wadia. Det kan endda være, den først bliver bestilt efter CES 2010 (7-10. januar), hvor de introducerer nyheder. EDIT: Men lad os skrive om det i en ny tråd. Den her er allerede rigeligt off-topic.  __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |