Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 21:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Oplysning om stjålet B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fradrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 August 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hej genier :)

Vil købe mig et B&O anlæg brugt, men jeg hører jo så meget om tyveri. Derfor vil jeg gerne sikre mig at jeg ikke trækker nitten i lykkeposen...

Har hørt noget med, at man kan ringe til politiet med et serienummer for at få oplyst om det er registreret stjålet. Er det rigtigt?
Hvad er det for en afdeling man evt. skal ringe til??

Mvh. Frederik
Til top Vis Fradrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fradrik

Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 August 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Thomas Geil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Geil

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 09 August 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

fradrik

hvorfor er du mistænksom over at det skulle være stålet.hvis man køber brugt får man jo en kvittering af sælger med pris navn og tlf.nr.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Fradrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Casten: Det er rigtigt, men er tænker bare at alle og enhver kan lave sådan en kvittering...

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

fradrik

du har jo navn addresse tlf.nr.jeg kan ikke se at du skulle være hæler hvis du har købt anlæget i god tro.

ellers lad være med at omgås personer der stjæler andres B&O anlæg

carsten

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 August 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:
fradrik

du har jo navn addresse tlf.nr.jeg kan ikke se at du skulle være hæler hvis du har købt anlæget i god tro.

carsten

god tro dur ikke i polisens øjne

Fradrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Carsten

Nu er det jo ikke fordi jeg kender personen :) Hvis jeg gjorde det, var jeg skam heller ikke i tvivl om at det var godt nok :)

Men som du selv siger. En handel i god tro kan man vel ikke blive beskyld i...

Fradrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
CARS10 skrev:
fradrik

carsten

god tro dur ikke i polisens øjne

Det var også hvad jeg tænkte... Hvad hvis jeg får kvittering for købet?

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

jan

nej måske ikke men du kan da sende den tilbage til sælger da du jo har en kvittering.men jeg kan godt se problemet med at man måske kan komme til at tabe sine penge

carsten

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 August 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Har fornylig hørt om en som købte noget kostbart B&o på en hittegods-auktion afholdt af politiet...senere fandt politiet ud af det var stjålet og ville hente de.

De fik fat ien låsesmed og så gik de med deet hele efterladende en note om at de havde været der.  Ved ikke om manden har fået erstatning, men det er dog for galt at man kan komme sådan afsted. Det var sådan jeg fik det fortalt, men det er ikke helt sådan det er foregået.

Fandt lige dette.  http://www.politi.dk/NR/exeres/472BDD3E-3E5E-4823-838F-90CD4 FBEB660,frameless.htm?NRMODE=Published

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Fradrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Har fornylig hørt om en som købte noget kostbart B&o på en hittegods-auktion afholdt af politiet...senere fandt politiet ud
af det var stjålet og ville hente det igen. Manden var dog ikke hjemme da de kom, men det hindrede ikke politiet i at komme ind.

De fik fat ien låsesmed og så gik de med deet hele efterladende en note om at de havde været der.  Ved ikke om manden har fået erstatning,
men det er dog for galt at man kan komme sådan afsted.

Fandt lige dette. 
http://www.politi.dk/NR/exeres/472BDD3E-3E5E-4823-838F-90CD4 FBEB660,frameless.htm?NRMODE=Published

mvh

Det er rigtigt, men en lidt speciel sag :)
Men det kan man jo godt frygte, hvis man ved et uheld kommer til at købe noget, der har været stjålet :/

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 August 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Helt enkelt: køber man noget der er stjålet, så skal det afleveres/hentes af politiet. Det er i denne sammenhæng fuldstændigt ligegyldigt, om man har kvittering og var i god tro. Men man kan jo efterfølgende se om man kan få sine penge tilbage fra sælgeren

Forøvrigt er dette vel også helt i orden, anlægget skal naturligt nok tilbage til den rette ejermand (eller forsikringsselskabet, som har udbetalt erstatning).

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2009 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

erlingt

jeg kan kun give dig fuldstændig ret men vil det sige at man er total på skideren hvis man køber noget i den blå f.eks. der er strålet for så tror jeg ikke at man skal regne med at få pengene tilbage fra sælger.men vil man blive anklaget for hæleri ?

carsten

Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 August 2009 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Altså kære venner..............! Når i handler i den blå avis :
1 Få aldrig tilsendt noget via post, dette kan efterlade spor så der senere kan findes frem til jer
2 Opgiv altid falsk navn og bopæl når i henvender jer på en annonce
3 Brug kun mobil tlf med taletids kort der ikke kan spores
4 Hvis i vover jer ud i en handel....... sørg for alt i verden for at indkøbe falsk overskæg og store briller
5 I forbindelse med en handel......Sørg altid for at mødes med sælger et offentligt sted, har du en skudsikker vest så få den
endelig med.

Til top Vis Thomas Geil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Geil

Fradrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2009 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Thomas Geil skrev:
Altså kære venner..............! Når i handler i den blå avis :
1 Få aldrig tilsendt noget via post, dette kan efterlade spor så der senere kan findes frem til jer
2 Opgiv altid falsk navn og bopæl når i henvender jer på en annonce
3 Brug kun mobil tlf med taletids kort der ikke kan spores
4 Hvis i vover jer ud i en handel....... sørg for alt i verden for at indkøbe falsk overskæg og store briller
5 I forbindelse med en handel......Sørg altid for at mødes med sælger et offentligt sted, har du en skudsikker vest så få den
endelig med.

Hehe :)

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 August 2009 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Fradrik skrev:

Vil købe mig et B&O anlæg brugt, men jeg hører jo så meget om tyveri. Derfor vil jeg gerne sikre mig at jeg ikke trækker nitten i lykkeposen...

Har hørt noget med, at man kan ringe til politiet med et serienummer for at få oplyst om det er registreret stjålet. Er det rigtigt?

Mvh. Frederik

Du kunne jo prøve at se efter brugt B&O i Bang & Olufsen's butikkerne, du kommer til at give lidt mere end hos privat personer, men oftes give Bang & Olufsen's butikkerne også en garanti på brugt.

Jeg har lige købt et BeoCenter 2 i en B&O butik og 14 dage efter begyndte DVD drivet at lave numre og det blev så skiftet på den garanti som forretningen har givet.

Det var lige mit imput til dig

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 August 2009 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
Fradrik skrev:

Mvh. Frederik

Du kunne jo prøve at se efter brugt B&O i Bang & Olufsen's butikkerne, du kommer til at give lidt mere end hos privat personer, men oftes give Bang & Olufsen's butikkerne også en garanti på brugt.

Jeg har lige købt et BeoCenter 2 i en B&O butik og 14 dage efter begyndte DVD drivet at lave numre og det blev så skiftet på den garanti som forretningen har givet.

Det er korrekt.

Køber man brugte varer i en forretning, er disse varer også omfattet af den 2-årige reklamationsret. Mange gange tilbyder forretningen en rigtig garanti på 3 måneder og håber herved at kunne slippe for et evt. ansvar herefter. Den går ikke. Det er dejligt med en rigtig garanti de første 3 måneder - det er alt andet bedre end en reklamationsret. Det betyder dog ikke, at reklamationsretten efter de 3 måneder forsvinder.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
Fradrik skrev:

Mvh. Frederik

De brugte B&O TV jeg køber privat koster 300-500 kroner. Tilsvarende hos den lokale B&O forretninger er 1500-2000, hvilket er helt hen i vejret da vi snakket 15-20 år gamle modeller.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 10 August 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Fradrik skrev:

Mvh. Frederik

Jeg mener også at have hørt, at der føres en database over bl.a. stjålne B&O produkter. Hvem der servicerer denne, ved jeg ikke men politiet er et godt bud.

Jeg ville prøve at ringe til den lokale politistation og forklare dem sagen: at du overvejer at købe et brugt B&O anlæg og gerne vil sikre dig, at du ikke køber et, der er anmeldt som stjålet.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 10 August 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Fra og med BeoSound 3200 blev PIN-kode lås en del af de fleste Bang & Olufsens A/V produkter. År 2003 i februar måned blev BeoSound 3200 lanceret.

Sådan fungere PIN-kode lås.
Indstilling og indtastning af PIN-kode. Du vælger selv, om PIN-kodesystemet skal være aktiveret. Hvis du bruger en PIN-kode kan musiksystemet, hvis strømmen har været frakoblet i mere end ca. 30 minutter, kun aktiveres igen ved at tænde det, og indtaste din personlige PIN-kode via nærbetjeningspanelet, i andre tilfælde via fjernbetjeningen.

Hvis PIN-koden ikke indtastes, skifter musiksystemet - BeoLab højttaleren - BeoVision TV'et automatisk til stand-by efter 3 minutter. Hvis du indtaster en forkert PIN-kode, har du 5 forsøg til at indtaste koden, hvorefter systemet slukkes, og ikke kan aktiveres i 3 timer. Du kan godt ændre PIN-koden, men af sikkerhedsmæssige årsager er det kun muligt at ændre den 5 gange i løbet af 3 timer.

Hvis du glemmer din PIN-kode, skal du kontakte en forhandler, som kan hjælpe dig med at fremskaffe en Masterkode fra Bang & Olufsen. Du skal så bruge Masterkoden til at genaktivere musiksystemet.

Når PIN-kodesystemet er aktiveret, og strømmen til musiksystemet har været afbrudt i mere end ca. 30 minutter, blinker indikatorlampen som tegn på, at systemet skal tændes og PIN-koden indtastes via nærbetjeningspanelet. Når du har indtastet den firecifrede kode, vender displayet tilbage til den relevante kilde, f.eks. RADIO 1.

Køber du nyere brugt B&O grej skal du altså huske og få pinkoden med fra den tidligere ejer, så slipper du for at rende to gange. 

Du vælger altså i nogle tilfælde selv, om PIN-kodesystemet skal være aktiveret, men det vil da være helt skørt ikke at aktivere låsen. Det skal være sådan at stjæle B&O, var noget man kunne i gamle dage. I dag skal tyven intet have ud af det.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes