| Forfatter |
|
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
madsen skrev:
|
Ok, tænkte godt på du skulle tjekke den, er der forskel i forhold VN5MR lydmæssigt - output, passede den perfekt, med hensyn til at sidde godt i huset, faens jeg skal vente så længe, men ok nu må vi ha din vurdering, så kommer halo 8 med test af 2M Black contra JICO SAS, så må jeg jo slutte af med Micro Ridge contra SAS, det bliver en lang tråd, (men spændende)
VH. Madsen
|
|
|
Mit umiddelbare indtryk, er at den spiller på samme måde, måske en anelse lysere, det hænger nok sammen med at den ligger noget højere over pladen, kan ikke finde udad, om det er nålerøret der er længere eller om compliancen er anderledes.
Jeg ændrede ikke VTA'en, så det har nok påvirket lyden. Jeg har sat den gamle forpart på igen, da opsætningen passer lige i øjet til den.
Mvh
Ok. ja min HE JICO har længere nålefane end min SAS udgave, forstår at den passede perfekt og sad godt fast, det er jo lidt spændende da forparterne er lavet til 2 forskellige PUer hvor spolens værdi ikke er den samme, kan næsten ikke vente på min, og nu kommer der jo en original V 15 V på banen, så er der flere referencer til JICO krammet.
VH. MadsenTorben
|
|
|
__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne jo ikke lade være, så nu er alt justeret ind til VN5xMR forparten, den sidder godt fast. Som det kan ses så er der mere frihøjde med denne forpart.
Efter justeringen er lyden fuldstændig som VN5MR forparten, nemlig en udsøgt fornøjelse. 
Jeg venter lige en måned, så bestiller jeg en extra VN5xMR forpart.
Mvh
Torben

|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
|
Kunne jo ikke lade være, så nu er alt justeret ind til VN5xMR forparten, den sidder godt fast. Som det kan ses så er der mere frihøjde med denne forpart.
Efter justeringen er lyden fuldstændig som VN5MR forparten, nemlig en udsøgt fornøjelse. 
Jeg venter lige en måned, så bestiller jeg en extra VN5xMR forpart.
Mvh
Torben
Ok, det lyder godt, har lige checket en ekstra gang, forparten er 1mm længere på min HE JICO, nu er der jo snart en V15V på forummet, så det kan være der er en liebhaver til din VN15MR, så lad være med at lime røret på
VH. Madsen

|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Herrer,
Så er Jico forparten hjembragt  , så nu skal jeg lige have den monteret , justeret og gjort ved  : Er meget spændt på
hvordan den lyder, både i forhold til standard M97xE forparten men ikke mindst 2M Black'en
Jeg fandt V15V pickupen på eBay til en fornufig pris da den ikke er med original forpart, så den skal helt givet Jico hot-
roddes  . Det skal lige nævnes at det er V15V pickupen fra 1982, altså den første i serien, selv det er en mindre
videnskab i sig selv  .
Men nu må I have mig undskyldt, har en pick up der venter
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
De Herrer,
Så er Jico forparten hjembragt , så nu skal jeg lige have den monteret , justeret og gjort ved : Er meget spændt på hvordan den lyder, både i forhold til standard M97xE forparten men ikke mindst 2M Black'en
Jeg fandt V15V pickupen på eBay til en fornufig pris da den ikke er med original forpart, så den skal helt givet Jico hot- roddes . Det skal lige nævnes at det er V15V pickupen fra 1982, altså den første i serien, selv det er en mindre videnskab i sig selv .
|
|
|
VI VENTER SPÆNDT. Ved ikke helt hvad der er galt med mig, men har lige bestilt en VN5xMR forpart mere, kunne se at det kun er på SAS forparter der er ventetid.
NU SKAL DET VÆRE SLUT. 
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
De Herrer,
Så er Jico forparten hjembragt , så nu skal jeg lige have den monteret , justeret og gjort ved : Er meget spændt på hvordan den lyder, både i forhold til standard M97xE forparten men ikke mindst 2M Black'en
Jeg fandt V15V pickupen på eBay til en fornufig pris da den ikke er med original forpart, så den skal helt givet Jico hot- roddes . Det skal lige nævnes at det er V15V pickupen fra 1982, altså den første i serien, selv det er en mindre videnskab i sig selv .
|
|
|
VI VENTER SPÆNDT. Ved ikke helt hvad der er galt med mig, men har lige bestilt en VN5xMR forpart mere, kunne se at det kun er på SAS forparter der er ventetid.
NU SKAL DET VÆRE SLUT. 
Mvh
Torben
|
|
|
Ja ja du hænger godt med,(en måned går hurtigt) men jeg forstår dig udmærket, det er mange år siden jeg har oplevet en så god analog gengivelse, man lytter bare, ikke nogen irritationsmomenter, nu må vi se dommen fra Halo8. spændende,
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
De Herrer,
|
|
|
NU SKAL DET VÆRE SLUT. 
Mvh
Torben
|
|
|
Ja ja du hænger godt med, men jeg forstår dig udmærket, det er mange år siden jeg har oplevet en så god analog gengivelse, man lytter bare ikke nogen irritationsmomenter, nu må vi se dommen fra Halo8. spændende,
VH. Madsen
|
|
|
Du rammer plet der Madsen irritationsmomenter er det rette ord, for disse forparter, de spiller musik, så det er en fryd.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må Halo8 gerne snart komme på banen med en vudering Vi venter og venter og venter og.......................................................... ...............
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi venter spændt.
VH. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så må jeg hellere på utallige opfordringer komme med de første indtryk
Jeg syntes at Jico forparten langt hen ad vejen har de samme kvaliteter som standard nålen men hold da op hvor der er
kommet mere rum og luft i musikken. Det lød umiddelbart som om højttalerne blev sparket et par meter ud til hver side. Jeg
har ikke lige lavet head to head sammenligning med 2M'eren endnu. Vil lige lade Jico spille lidt til men jeg tror det bliver meget
tæt løb imellem de to. __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Jeg syntes at Jico forparten langt hen ad vejen har de samme kvaliteter som standard nålen men hold da op hvor der er kommet mere rum og luft i musikken. Det lød umiddelbart som om højttalerne blev sparket et par meter ud til hver side. Jeg har ikke lige lavet head to head sammenligning med 2M'eren endnu. Vil lige lade Jico spille lidt til men jeg tror det bliver meget tæt løb imellem de to. |
|
|
OK ja det er Shure sound stadigvæk med flere detaljer - luft - og jeg synes også det dynamiske er noget bedre på JICO, men lad den nu arbejde godt et par dage, jeg synes min er blevet bedre og bedre. Trykker måske på "knappen" i morgen, meget fristende,(det er jo et restlager) sover lige på det
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon du får sovet i nat Madsen? __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Mon du får sovet i nat Madsen?  |
|
|
Kan godt være det bliver svært at holde sig fra "musen" nu er den der, men den er lidt pebret, jeg vil meddele mig hvis jeg går grassat, så er der endnu en kandidat på banen, så kan vi holde tråden kørende til jul (hvis der blir råd til den: Julen)
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Halo8 skrev:
Mon du får sovet i nat Madsen?  |
|
|
Kan godt være det bliver svært at holde sig fra "musen" nu er den der, men den er lidt pebret, jeg vil meddele mig hvis jeg går grassat, så er der endnu en kandidat på banen, så kan vi holde tråden kørende til jul (hvis der blir råd til den: Julen)
VH. Madsen
|
|
|
Hvis du køber den Madsen, SÅ BLIVER DER INGEN JUL I ÅR ELLER NÆSTE, DET SGU MANGE PENGE
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Jeg syntes at Jico forparten langt hen ad vejen har de samme kvaliteter som standard nålen men hold da op hvor der er kommet mere rum og luft i musikken. Det lød umiddelbart som om højttalerne blev sparket et par meter ud til hver side. Jeg har ikke lige lavet head to head sammenligning med 2M'eren endnu. Vil lige lade Jico spille lidt til men jeg tror det bliver meget tæt løb imellem de to. |
|
|
Uha uha, et par timer mere i rillerne, så er 2M'eren dømt ude. Læg lige mærke til hvor flot s-lyde gengives på, i forhold til orginal nålen.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Jamen så må jeg hellere på utallige opfordringer komme med de første indtryk Jeg
syntes at Jico forparten langt hen ad vejen har de samme kvaliteter som standard nålen men hold da op hvor der er kommet
mere rum og luft i musikken. Det lød umiddelbart som om højttalerne blev sparket et par meter ud til hver side. Jeg har ikke
lige lavet head to head sammenligning med 2M'eren endnu. Vil lige lade Jico spille lidt til men jeg tror det bliver meget tæt
løb imellem de to. |
|
|
Uha uha, et par timer mere i rillerne, så er 2M'eren dømt ude. Læg lige mærke til hvor flot s-lyde gengives på, i forhold til
orginal nålen.
Mvh
Torben |
|
|
Muligvis...Men jeg er ikke sikker på at den vil gøre sig så godt på Funk/Origin Live kombinationen som den gør på Linn
Axis/Akito setuppet. Sidstnævnte matcher fantastisk godt men det er vel et luksus problem at have to pladespillere som hver
især spiller fremragende
PS. Solvin.. Vil lige være den første til at lykønske dig med dit indlæg nr. 1000. Det er lige om lidt __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Solvin skrev:
Halo8 skrev:
Jamen så må jeg hellere på utallige opfordringer komme med de første indtryk Jeg syntes at Jico forparten langt hen ad vejen har de samme kvaliteter som standard nålen men hold da op hvor der er kommet mere rum og luft i musikken. Det lød umiddelbart som om højttalerne blev sparket et par meter ud til hver side. Jeg har ikke lige lavet head to head sammenligning med 2M'eren endnu. Vil lige lade Jico spille lidt til men jeg tror det bliver meget tæt løb imellem de to. |
|
|
Uha uha, et par timer mere i rillerne, så er 2M'eren dømt ude. Læg lige mærke til hvor flot s-lyde gengives på, i forhold til orginal nålen.
Mvh
Torben
|
|
|
Muligvis...Men jeg er ikke sikker på at den vil gøre sig så godt på Funk/Origin Live kombinationen som den gør på Linn Axis/Akito setuppet. Sidstnævnte matcher fantastisk godt men det er vel et luksus problem at have to pladespillere som hver især spiller fremragende
PS. Solvin.. Vil lige være den første til at lykønske dig med dit indlæg nr. 1000. Det er lige om lidt  |
|
|
Jeg må jo nøjes med en gammel Luxman . Det ville for mit vedkommende blive for dyrt at holde to pladespiller kørende.
Neeej indlæg nr. 1000, det havde jeg ikke lige set Mange tak Halo8
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåeh.. Den Luxman ser nu ganske kapabel ud, så ingen grund til at græde over den. Min Linn er efterhånden også ved at være
½ gammel, har haf den siden '92 men den kører bare der ud af og jeg nænner ikke at skille mig af med den
Mht. Jul har jeg overvejet at lave en pakkekalender indeholdende, ja gæt selv __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvad for noget musik lytter I egentlig til? Det kan jo være ret relevant mht valg af pickup og udstyr
generelt om man er til kammermusik eller heavy metal  Selv er jeg nok mest til rock musik, har lidt en svaghed for
garage rock ala Stooges, MC5 eller Ramones men ellers er det ret bredt inden for genren fra Bowie til Marilyn Manson __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Mht. Jul har jeg overvejet at lave en pakkekalender indeholdende, ja gæt selv  |
|
|
selvfølgelig 
|
| Til top |
|
| |