Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Shure M97xE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
madsen skrev:
Solvin skrev:

Kunne ikke lade være, så nu har jeg skrevet en review om VN5xMR på Jico's hjemmeside.

http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_reviews .php?products_id=1523

Mvh

Torben

Ok, tænkte godt på du skulle tjekke den, er der forskel i forhold VN5MR lydmæssigt - output, passede den perfekt, med hensyn til at sidde godt i huset, faens jeg skal vente så længe, men ok nu må vi ha din vurdering, så kommer halo 8 med test af 2M Black contra JICO SAS, så må jeg jo slutte af med Micro Ridge contra SAS, det bliver en lang tråd, (men spændende)

VH. Madsen

Mit umiddelbare indtryk, er at den spiller på samme måde, måske en anelse lysere, det hænger nok sammen med at den ligger noget højere over pladen, kan ikke finde udad, om det er nålerøret der er længere eller om compliancen er anderledes.

Jeg ændrede ikke VTA'en, så det har nok påvirket lyden. Jeg har sat den gamle forpart på igen, da opsætningen passer lige i øjet til den.

Mvh

Ok. ja min HE JICO har længere nålefane end min SAS udgave, forstår at den passede perfekt og sad godt fast, det er jo lidt spændende da  forparterne er lavet til 2 forskellige PUer hvor spolens værdi ikke er den samme, kan næsten ikke vente på min, og nu kommer der jo en original V 15 V på banen, så er der flere referencer til JICO krammet.

VH. MadsenTorben  

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 November 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Kunne jo ikke lade være, så nu er alt justeret ind til VN5xMR forparten, den sidder godt fast. Som det kan ses så er der mere frihøjde med denne forpart.

Efter justeringen er lyden fuldstændig som VN5MR forparten, nemlig en udsøgt fornøjelse.

Jeg venter lige en måned, så bestiller jeg en extra VN5xMR forpart.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Kunne jo ikke lade være, så nu er alt justeret ind til VN5xMR forparten, den sidder godt fast. Som det kan ses så er der mere frihøjde med denne forpart.

Efter justeringen er lyden fuldstændig som VN5MR forparten, nemlig en udsøgt fornøjelse.

Jeg venter lige en måned, så bestiller jeg en extra VN5xMR forpart.

Mvh

Torben

Ok, det lyder godt, har lige checket en ekstra gang, forparten er 1mm længere på min HE JICO, nu er der jo snart en V15V på forummet, så det kan være der er en liebhaver til din VN15MR, så lad være med at lime røret på

VH. Madsen

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Sendt: 02 November 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

De Herrer,

Så er Jico forparten hjembragt , så nu skal jeg lige have den monteret , justeret og gjort ved : Er meget spændt på
hvordan den lyder, både i forhold til standard M97xE forparten men ikke mindst 2M Black'en

Jeg fandt V15V pickupen på eBay til en fornufig pris da den ikke er med original forpart, så den skal helt givet Jico hot-
roddes . Det skal lige nævnes at det er V15V pickupen fra 1982, altså den første i serien, selv det er en mindre
videnskab i sig selv .

Men nu må I have mig undskyldt, har en pick up der venter

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 November 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
De Herrer,

Så er Jico forparten hjembragt , så nu skal jeg lige have den monteret , justeret og gjort ved : Er meget spændt på
hvordan den lyder, både i forhold til standard M97xE forparten men ikke mindst 2M Black'en

Jeg fandt V15V pickupen på eBay til en fornufig pris da den ikke er med original forpart, så den skal helt givet Jico hot-
roddes . Det skal lige nævnes at det er V15V pickupen fra 1982, altså den første i serien, selv det er en mindre
videnskab i sig selv .

VI VENTER SPÆNDT.  Ved ikke helt hvad der er galt med mig, men har lige bestilt en VN5xMR forpart mere, kunne se at det kun er på SAS forparter der er ventetid.

NU SKAL DET VÆRE SLUT.

Mvh

Torben

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Halo8 skrev:
De Herrer,

videnskab i sig selv .

VI VENTER SPÆNDT.  Ved ikke helt hvad der er galt med mig, men har lige bestilt en VN5xMR forpart mere, kunne se at det kun er på SAS forparter der er ventetid.

NU SKAL DET VÆRE SLUT.

Mvh

Torben

Ja ja du hænger godt med,(en måned går hurtigt) men jeg forstår dig udmærket, det er mange år siden jeg har oplevet en så god analog gengivelse, man lytter bare, ikke nogen irritationsmomenter, nu må vi se dommen fra Halo8. spændende,

VH. Madsen

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 November 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Solvin skrev:

Halo8 skrev:
De Herrer,

videnskab i sig selv .

NU SKAL DET VÆRE SLUT.

Mvh

Torben

Ja ja du hænger godt med, men jeg forstår dig udmærket, det er mange år siden jeg har oplevet en så god analog gengivelse, man lytter bare ikke nogen irritationsmomenter, nu må vi se dommen fra Halo8. spændende,

VH. Madsen

Du rammer plet der Madsen  irritationsmomenter er det rette ord, for disse forparter, de spiller musik, så det er en fryd.

Mvh

Torben

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 November 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Nu må Halo8 gerne snart komme på banen med en vudering  Vi venter og venter og venter og.......................................................... ...............

Mvh

Torben

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Vi venter spændt.

VH. Madsen

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 November 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Jamen så må jeg hellere på utallige opfordringer komme med de første indtryk

Jeg syntes at Jico forparten langt hen ad vejen har de samme kvaliteter som standard nålen men hold da op hvor der er
kommet mere rum og luft i musikken. Det lød umiddelbart som om højttalerne blev sparket et par meter ud til hver side. Jeg
har ikke lige lavet head to head sammenligning med 2M'eren endnu. Vil lige lade Jico spille lidt til men jeg tror det bliver meget
tæt løb imellem de to.

Flemming

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:

Jeg syntes at Jico forparten langt hen ad vejen har de samme kvaliteter som standard nålen men hold da op hvor der er
kommet mere rum og luft i musikken. Det lød umiddelbart som om højttalerne blev sparket et par meter ud til hver side. Jeg
har ikke lige lavet head to head sammenligning med 2M'eren endnu. Vil lige lade Jico spille lidt til men jeg tror det bliver meget
tæt løb imellem de to.

OK ja det er Shure sound stadigvæk med flere detaljer - luft - og jeg synes også det dynamiske er noget bedre på JICO, men lad den nu arbejde godt et par dage, jeg synes min er blevet bedre og bedre.                                                                                                                                     Trykker måske på "knappen" i morgen, meget fristende,(det er jo et restlager) sover lige på det

VH. Madsen

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 November 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Mon du får sovet i nat Madsen?

Flemming

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:

Kan godt være det bliver svært at holde sig fra "musen" nu er den der, men den er lidt pebret, jeg vil meddele mig hvis jeg går grassat, så er der endnu en kandidat på banen, så kan vi holde tråden kørende til jul (hvis der blir råd til den: Julen)

VH. Madsen

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 November 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Halo8 skrev:

Kan godt være det bliver svært at holde sig fra "musen" nu er den der, men den er lidt pebret, jeg vil meddele mig hvis jeg går grassat, så er der endnu en kandidat på banen, så kan vi holde tråden kørende til jul (hvis der blir råd til den: Julen)

VH. Madsen

Hvis du køber den Madsen, SÅ BLIVER DER INGEN JUL I ÅR ELLER NÆSTE, DET SGU MANGE PENGE

Mvh

Torben

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 November 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:

tæt løb imellem de to.

Uha uha, et par timer mere i rillerne, så er 2M'eren dømt ude. Læg lige mærke til hvor flot s-lyde gengives på, i forhold til orginal nålen.

Mvh

Torben

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 November 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Halo8 skrev:
Jamen så må jeg hellere på utallige opfordringer komme med de første indtryk Jeg
syntes at Jico forparten langt hen ad vejen har de samme kvaliteter som standard nålen men hold da op hvor der er kommet
mere rum og luft i musikken. Det lød umiddelbart som om højttalerne blev sparket et par meter ud til hver side. Jeg har ikke
lige lavet head to head sammenligning med 2M'eren endnu. Vil lige lade Jico spille lidt til men jeg tror det bliver meget tæt
løb imellem de to.

Uha uha, et par timer mere i rillerne, så er 2M'eren dømt ude. Læg lige mærke til hvor flot s-lyde gengives på, i forhold til
orginal nålen.

Mvh

Torben

Muligvis...Men jeg er ikke sikker på at den vil gøre sig så godt på Funk/Origin Live kombinationen som den gør på Linn
Axis/Akito setuppet. Sidstnævnte matcher fantastisk godt men det er vel et luksus problem at have to pladespillere som hver
især spiller fremragende

PS. Solvin.. Vil lige være den første til at lykønske dig med dit indlæg nr. 1000. Det er lige om lidt

Flemming

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 November 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Solvin skrev:

Halo8 skrev:
Jamen så må jeg hellere på utallige opfordringer komme med de første indtryk Jeg
syntes at Jico forparten langt hen ad vejen har de samme kvaliteter som standard nålen men hold da op hvor der er kommet
mere rum og luft i musikken. Det lød umiddelbart som om højttalerne blev sparket et par meter ud til hver side. Jeg har ikke
lige lavet head to head sammenligning med 2M'eren endnu. Vil lige lade Jico spille lidt til men jeg tror det bliver meget tæt
løb imellem de to.

Uha uha, et par timer mere i rillerne, så er 2M'eren dømt ude. Læg lige mærke til hvor flot s-lyde gengives på, i forhold til
orginal nålen.

Mvh

Torben

Muligvis...Men jeg er ikke sikker på at den vil gøre sig så godt på Funk/Origin Live kombinationen som den gør på Linn
Axis/Akito setuppet. Sidstnævnte matcher fantastisk godt men det er vel et luksus problem at have to pladespillere som hver
især spiller fremragende

PS. Solvin.. Vil lige være den første til at lykønske dig med dit indlæg nr. 1000. Det er lige om lidt

Jeg må jo nøjes med en gammel Luxman . Det ville for mit vedkommende blive for dyrt at holde to pladespiller kørende.

Neeej indlæg nr. 1000, det havde jeg ikke lige set  Mange tak Halo8

Mvh

Torben

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 November 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Nåeh.. Den Luxman ser nu ganske kapabel ud, så ingen grund til at græde over den. Min Linn er efterhånden også ved at være
½ gammel, har haf den siden '92 men den kører bare der ud af og jeg nænner ikke at skille mig af med den

Mht. Jul har jeg overvejet at lave en pakkekalender indeholdende, ja gæt selv

Flemming

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 November 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvad for noget musik lytter I egentlig til? Det kan jo være ret relevant mht valg af pickup og udstyr
generelt om man er til kammermusik eller heavy metal Selv er jeg nok mest til rock musik, har lidt en svaghed for
garage rock ala Stooges, MC5 eller Ramones men ellers er det ret bredt inden for genren fra Bowie til Marilyn Manson

Flemming

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 November 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:

Mht. Jul har jeg overvejet at lave en pakkekalender indeholdende, ja gæt selv