Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 19:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Shure M97xE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 September 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Nå ja jeg tænkte bare på dét der står i den OOPS artikel jeg linkede til:

"In a standard amplifier with a common power supply , the handling of large signal peaks is often far from ideal as the strong , simultaneous demand from both channels strain and drain the power supply. However if the signal peaks on both channel do not occur at the same time as when the two channels are out of phase then the power supply will be able to work better to meet the demand. If the amplifier was a duo mono design or monoblocs where each channel has its own independent power supply then the above mentioned problem do not arise."

krenzler skrev:
"Ulempen er jo at du er nød til at bytte om på den ene højtaler, når du lytter på cd"

Hvad er det for noget?

Solvin skrev:
Det sidste først...

Det var bare for sjov - altså "hvad er CD for noget" (er selv udpræget (forstyrret) vinyl-mand).

Mvh.

Sorry, det havde jeg lige glemt, at du er  Vil aldrig mere nævne ordret ** mere i din nærhed

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 September 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Citér:
madsen

Har prøvet begge mine org. 97ere efter OOPS alt ok, de sidder tilsyneladende lige, jeg checker altid med en 30x lup når jeg køber PUer, men denne check metode er rigtig smart, tak for tippet, nu skal SAS nålene checkes, men det må vente til den kolde tid.

VH. Madsen

Ja det er en rigtig smart og nem måde. Glæder mig til at høre om sas nålene, er ok også.

Mvh

Torben

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 September 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger også min gamle Denon 800A båndoptager og en gammel Telefunken single skive med testsignaler i forskellige frekvenser, nem måde at tjekke signalstyrken på begge kanaler, men selvf. ikke så præcist som OOPS, da båndspillerens kvalitet - præcision spiller ind. Derudover har jeg Ortofon testskive som også er et udmærket "instrument", ja HI-FI er dejligt legetøj

VH. Madsen 

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 September 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Så sandt som du siger, Hi-Fi er en dejlig hobby

Jeg syntes godt om din underskrift:  NYD MUSIKKEN, GLÆD DIG OVER TEKNIKKEN. Mange herinde går for højt op i detaljer, de når næppe at nyde musikken.

Mvh

Torben

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Ja kan kun gi dig ret, er mere til en tråd som denne hvor jeg har lært noget , de triste tråde om godt - skidt er der ikke meget posetivt ved.

VH. Madsen 

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

krenzler skrev:
Og som man kan se på Jico's forside kan ejere af de udgåede V15 V & V15 VxMR snart få S.A.S. nåle til deres pick-upper. Det bliver naturligvis ikke med beryllium nålefane som originalt.

Ok men passer de 4 til 97Xe

VH. Madsen

De passer sikkert fysisk, men lige som de gamle V15, så er der noget der ikke er optimalt, ifølge Shure  selv.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 September 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
madsen skrev:

krenzler skrev:
Og som man kan se på Jico's forside kan ejere af de udgåede V15 V & V15 VxMR snart få S.A.S. nåle til deres pick-upper. Det bliver naturligvis ikke med beryllium nålefane som originalt.

Ok men passer de 4 til 97Xe

VH. Madsen

De passer sikkert fysisk, men lige som de gamle V15, så er der noget der ikke er optimalt, ifølge Shure  selv.

Jeg må indrømme at jeg har givet op med alle disse forskellige typer V forparter.

Der står lidt om det her.

http://shure.custhelp.com/cgi-bin/shure.cfg/php/enduser/std_ alp.php?p_sid=aLIfGlHj&p_lva=&p_li=&p_accessibil ity=0&p_redirect=&p_page=1&p_cv=&p_pv=&p _prods=0&p_cats=0&p_hidden_prods=&prod_lvl1=0&am p;cat_lvl1=0&p_search_text=M97xE&srch_btn_submit=%C2 %A0%C2%A0%C2%A0Search%C2%A0%C2%A0%C2%A0&p_new_search=1&a mp;p_search_type=answers.search_nl

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 September 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Lidt nyt

Som beskrevet tidligere, er jeg vild med denne pickup, dog er den til den lidt mørke side, derfor måtte jeg udskifte mine Tung-Sol 12AX7 / ECC83 Reissue, de er alt for varme/gumpe tunge i min McIntosh mx 110 riaa, måske det hænger sammen med at riaa korrektionen er udført aktiv, hvilket stiller højere krav til det benyttede rør.

Til min tidligere anvendte AT 440MLa pickup var Tung-Sol røret lige i øjet, da denne pickup er en del til den lyse side.

Jeg måtte skifte tilbage til de orginale Telefunken ecc83, som er en hel del strammere i lyden. Jeg experimenterede derefter med belastningen af pickuppen, de 47Kohm som er standard på de fleste riaa-indgange, er lige i underkanten, så jeg endte op med at belaste den med 60 Kohm og 150pF.

Nu er lyden så kanon, at jeg for sjov skyld, har bestilt en N97HE nåle forpart fra Jico med en Hyper Elliptical Stylus, hvilket er en bedre slibning af diamanten end den orginale, hvis det ender godt ud, ja så skal jeg prøve deres bedste nåleforpart med SAS slibning og boron cantilever.

Mvh

Torben

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Det lyder spændende, kom med en melding om din mening af HE udgaven, hvor meget står boron udgaven i. Med hensyn til pf kører jeg med 230, (riaa justeret til 150 pf og kablet ca 80pf) har du kablet indregnet i de 150pf.

VH. Madsen

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Lidt nyt

Som beskrevet tidligere, er jeg vild med denne pickup, dog er den til den lidt mørke side, derfor måtte jeg udskifte mine Tung-Sol 12AX7 / ECC83 Reissue, de er alt for varme/gumpe tunge i min McIntosh mx 110 riaa, måske det hænger sammen med at riaa korrektionen er udført aktiv, hvilket stiller højere krav til det benyttede rør.

Til min tidligere anvendte AT 440MLa pickup var Tung-Sol røret lige i øjet, da denne pickup er en del til den lyse side.

Jeg måtte skifte tilbage til de orginale Telefunken ecc83, som er en hel del strammere i lyden. Jeg experimenterede derefter med belastningen af pickuppen, de 47Kohm som er standard på de fleste riaa-indgange, er lige i underkanten, så jeg endte op med at belaste den med 60 Kohm og 150pF.

Nu er lyden så kanon, at jeg for sjov skyld, har bestilt en N97HE nåle forpart fra Jico med en Hyper Elliptical Stylus, hvilket er en bedre slibning af diamanten end den orginale, hvis det ender godt ud, ja så skal jeg prøve deres bedste nåleforpart med SAS slibning og boron cantilever.

Mvh

Torben

Hej jeg kan ikke finde SAS udgaven på deres hjemmeside men passer denne, eller hvor har du fundet den, jeg ved de har leveringstid på dem.

http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?products_id=1049

VH. Madsen

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 September 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

Det lyder spændende, kom med en melding om din mening af HE udgaven, hvor meget står boron udgaven i. Med hensyn til pf kører jeg med 230, (riaa justeret til 150 pf og kablet ca 80pf) har du kablet indregnet i de 150pf.

VH. Madsen

Ja det har jeg, det er med at få så lavet paralell kapacitet som muligt, det giver den mest retlinjede frekvens-gang, syntes du den lyder for mørk i toppen, så skal du øge belastnings-modstanden, jeg benytter 60 Kohm, og den sparker RØV, på den mest behagelige måde, jeg længe har hørt.

Mvh

Torben

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 September 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Solvin skrev:

Lidt nyt

Mvh

Torben

Hej jeg kan ikke finde SAS udgaven på deres hjemmeside men passer denne, eller hvor har du fundet den, jeg ved de har leveringstid på dem.

VH. Madsen

Jeg kan heller ikke finde den på deres side, men men lpgear har den til $114usd det er lidt sært at de kan vise et billed af den, men måske man skal kontakte export-japan for at bestille den, det er rigtig at de har leveringstid på sas forparterne.

http://www.lpgear.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD& ;Store_Code=LG&Product_Code=SHN097HESAS

Mvh

Torben

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
madsen skrev:

VH. Madsen

Ja det har jeg, det er med at få så lavet paralell kapacitet som muligt, det giver den mest retlinjede frekvens-gang, syntes du den lyder for mørk i toppen, så skal du øge belastnings-modstanden, jeg benytter 60 Kohm, og den sparker RØV, på den mest behagelige måde, jeg længe har hørt.

Mvh

Torben

Ok, jeg har kun mulighed for 47 Kohm, men har kørt med ca 150pf i starten hvor jeg vekslede med HE udgaven.

VH. Madsen

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 September 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Solvin skrev:
madsen skrev:

VH. Madsen

Mvh

Torben

Ok, jeg har kun mulighed for 47 Kohm, men har kørt med ca 150pf i starten hvor jeg vekslede med HE udgaven.

VH. Madsen

Det er nemt og hurtigt at ændre fra de 47 til 60 Kohm, du skal bare skifte den modstand der går fra input til stel, den kan sidde på dit print eller sidde direkte over indgangs-bøsningerne på din pre-amp. Jeg benytter rør hele vejen igennem, så måske derfor jeg var nødtil at ændre modstanden til de 60 Kohm. Som bekendt spiller de fleste rør-slæder lidt mindre behersket i toppen end solid-state udstyr.

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 September 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Husk på at jo mindre kapacitet du benytter, og jo højre indgangs-impedans, jo højre op flytter du resonasfekvensen, som ofte kan ligge lavt ved en mm-pickup, da den har stor selvinduktion, ofte omkring de 500mH eller højre.

Mvh

Torben

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
madsen skrev:
Solvin skrev:

Lidt nyt

Mvh

Torben

VH. Madsen

Jeg kan heller ikke finde den på deres side, men men lpgear har den til $114usd det er lidt sært at de kan vise et billed af den, men måske man skal kontakte export-japan for at bestille den, det er rigtig at de har leveringstid på sas forparterne.

http://www.lpgear.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD& ; ;Store_Code=LG&Product_Code=SHN097HESAS

Mvh

Torben

Ok ja så kom den , pudsigt de ikke har den hos Jico, jeg har 2 HE forparter, men kun den ene er med logo : HE 97, på Jicos side er der ikke logo på HE udgaven, har købt dem i DK, men ikke samtidig, lurer på om den jeg viste dig billedet af skulle være en SAS, jeg må ha mikroskopet frem.

VH. Madsen 

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 September 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har her simuleret M97xe

Det første billed viser 300pF og 47Kohm minus 3 dB ved 15500 Hz. Nummer to billed viser 150pF og 60Kohm minus 3dB ved 19500Hz, så det er med at holde kapaciteten nede og impedansen oppe, ved visse mm-pickupper.

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Har nu checket, også på LP gears side der er heller ikke logo på He udgaven, i en 30x lup er det tydeligt at nålerøret er noget mindre i diameter på udgaven med logo (SAS) så jeg har muligvis åbenbart fået en SAS , og har da også haft lidt mistanke, men din tråd fik sat yderligere gang i efterforskningen, tak for det.

VH. Madsen 

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Jeg har her simuleret M97xe

Det første billed viser 300pF og 47Kohm minus 3 dB ved 15500 Hz. Nummer to billed viser 150pF og 60Kohm minus 3dB ved 19500Hz, så det er med at holde kapaciteten nede og impedansen oppe, ved visse mm-pickupper.

Ok, ja tydeligt, mere liv i toppen med 150pf, min riaa står nu på 50pf kablet er 80 - 90, så jeg ligger i omegnen, og er tilfreds med lyden, orker ikke at chekke på mine nåleforparter idag, men jeg mener jeg har fået en SAS ved en fejl og har således 3 forskellige forparter, kommer med melding når det er checket.

VH. Madsen

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Her et link som bekræfter dine målinger, jeg brugte dem i min opsætning af min  riaa, og det ses tydeligt hvad rette pf betyder

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/shure_m97xe_e.html

VH. Madsen 

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum